goedkope dvds versturen - Reisverslag uit Xiamen, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu goedkope dvds versturen - Reisverslag uit Xiamen, China van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

goedkope dvds versturen

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

12 December 2003 | China, Xiamen

Beste Non--Anal-fabeten,
Even een dagje rust gehad en dan is hier mijn 7e brief al weer.
ja ik zit zoals jullie kunnen zien nog steeds in xi'amen bij mijn neef sjerk
en zijn vriendin femke.
ben al even bij het treinstation geweest maar daar werd ik niet happy..
ik had namelijk mooi in het chinees opgeschreven dat ik vandaag vertrekken
wou naar guilin maar mischien heb ik net een klein teken verkeerd gezet en
heb ik gevraagd of ze mijn huis wouden schilderen.. ja al die tekens dat
steekt nogal nauw.. maar goed ik ga het zo nog een keer proberen.
ben nu bij sjerk en femke thuis en gebruik hun laptop.
ik was gebleven met dat ik mijn vorige brief had getikt in een internetcafe
en daarna ben ik weer verder gegaan met mijn tour-de-china op de racefiets.
op een gegeven monument kwam ik aan bij een zandweg ja het zand was niet weg
maar een zandpad ( positanius kloatifol is de latijnse naam en familie van
de pad-achtigen ) dit zandpad over en zo maar eens gevraagd of ik wel goed
zat .. dus niet dus ben ik maar weer terug gegaan en na een half uurtje
fietsen kwam ik dan wel bij de juiste weg aan en heb daar mijn fiets weer
bij huis gezet en ben per taxi naar het station gegaan.
heb eerst nog even opgeschreven waar ik heen moets met chinese tekens en
dacht zo een briefje te kunnen laten zien om alles wat makkelijker te maken.
daar aangekomen bleek dit even anders te gaaan. ja ze riep wat van
ping-pang-slasaus en schreef toen wat op in het chinees wat ik natuurlijk
niet lezen kon. dus ben ik maar weer afgetaaid zonder ticket. daar zag ik
een mc donnals bij het station aangezien ik daar nog niet geweest was in
china heb ik maar besloten om een hapje te gaan halen. ik had wat besteld en
de ober drukte een soort van tijdbom in die een minuut duurde.. op een
gegeven moment was de minuut om en ging die bel af.. mijn eten was nog niet
klaar en ik wees naar de wekker. toen kreeg ik een bonnentje met chineze
tekens erop en een foto van een ijsje.. waarschijnlijk had ik een gratis
ijsje gewonnen omdat de bestelling niet binnen een minuut klaar was... nou
toen alles wel klaar was heb ik even zitten smullen en ben ik naar beneden
gegaan om mijn ijsje te incaseren.. ja ik zat op de bovenverdieping van een
gebouw te mv-donaldsen...
na mijn ijsje ben ik een groot warenhuis ingegaan hier eens even rondgekeken
maar eerst werd mijn tas met plastic tape dichtgeplakt anders waren ze bang
dat ik iets uit mijn tas stiekum in de winkel zou neerleggen natuurlijk en
dat ze dan op het eind van de dag te veel producten hebben ivm
kasregistratie... nou goed eens even rondkijken en jeetje zeg wat is het
hier allemaal goedkoop.. dvd spelers voor 30 euro of minder superdeluxe
breedbeeld tv's voor een prikkie.
zo kwam ik bij de cd afdeling en heb hier een cd''tje gekocht met
instrumentale muziek voor 1,50 euro ook nog een cd mapje gekocht waar ik 40
schijfjes in kwijt kan. deze koste me 44 eurocent!!!
toen de winkel weer uit en eens verder gaan sneupen. uiteindelijk kwam ik
bij een dvd shop verzeild en hier stonden de nieuwste films zoals kill bill,
SWAT, matrix reloaded etc etc allemaal te koop voor 1,30 euro wat achteraf
nog duur blijkt te zijn.
hier heb ik 4 dvd's gekocht nl: the six't sence, green mile, charly's angels
2 en the bourne identity
deze dus meegenomen alles voor 5,20 euro en mijn wandeling weer verder
gegaan.. een hele tijd gelopen en uiteindelijk was ik al weer aardig eind de
stad in en heb ik een taxi genomen naar huis. hier heb ik nog even gezeten
en heb wat noodles gemaakt zo'n bakkie met warm water erbij deze had ik nog
over van mijn laatste treinreis.
na wat lezen en cd's luisteren ging de telefoon af.. ja hij vertelde een mop
die niet insloeg.. nou dan ga je af of niet...???
dus ik openemen niet de bestelling zoals ik met mijn werk gewend ben maar de
telefoon .. ja ik dacht het zal mijn neef wel zijn die even belt dat ie
later komt ofzo.. maar nee het was mijn tante whilemina!!! die schrok wel
eventjes toen ze mij hoorde natuurlijk dus heb ik even een babbeltje met
haar gemaakt en gezegd dat ik de groeten door zou geven... daarna heb ik
sjerk maar even gebeld en die zij dat ie nog wel even zoet was samen met
femke... ja ze waren naar een professor in de kunst die voor hun die
konijnen maakt of helpt te maken...
dus ben ik daarna de stad maar weer eens in gegaan en heb me toch een
wandeling gemaakt ja ik kwam overal en nergens langs en heb ook nog even
aangestoken bij een internetcafe om even wat voetbaluitslagen te checken
geloof ik.. ondertussen was het ook al weer mooi laat en ben ik weer
richting huis gegaan.. natuurlijk nam ik weer ergens een verkeerde afslag en
verdwaalde ik op de universiteitscampus.. maar uiteindelijk toch het huisje
gevonden en daar zat sjerk en femke ook al.
dus met hun nog even wat gedronken en gepraat wat wel gezellig was en zo was
het ook al weer een uur of 03:00 geloof ik dus hebben we nog afgesproken dat
we de volgende dag uit eten zouden met twee andere kenissen van hun.. en
daarna ben ik maar op bed gegaan.
de volgende dag niet al te vroeg wakker ik geloof een uur of 11:00 en na het
douchen ben ik maar meteen de stad in gegaan met een taxi eerst naar het
postkantoor .. ja ik had twee dvd's in een envelop gedaan met wat karton
erom en deze naar mezelf geadreseerd in nederland en nu maar hopen dat ze
aankomen.. als dat lukt nl. dan ga ik natuurlijk meer dvd's sturen.. ja in
nederland kosten ze meer dan 10x de prijs en de kwaliteit is bijna net zo
goed.. dit dus even gepost en daarna naar de ferry terminal met de taxi..
hier aangekomen heb ik de ferry genomen naar gouan ly ofzo.. een eilandje
bij xiámen.. hier aangekomen ben ik naa het xiamen seaworld aquarium gegaan.
dit bleek een beetje hetzelfde te zijn als in beijing alleen waren deze
dolfijnen niet zo getraind als in beijing. het was natuurlijk wel intresant
om weer eens op familie te gaan want ik als WALVIS voelde me helemaal
thuis.. ja voor degenen die dit even niet snappen.. in mijn vriendenkring
wordt ik de walvis genoemd en zijn er allemaal vrienden die ook vissenamen
hebben zoals :
dolfijn,goudvis,haring,makreel,inktvis,bruinvis,journaalvis,bonkvis,krommevis en nog een paar.
nou goed na dit familie bezoek nog even wat rondgesjouwd op dat eiland en
daarna de ferry weer terug genomen naar het vaste land.. hier zag ik een
pizzahut bovenop een gebouw van 24 verdiepingen hoog.. en dacht da's een
mooi plekje om wat plaatjes te schieten.. maar ik dat gebouw in en overal en
nergens gekeken maar geen pizzahut.. ja toen weer terug naar beneden en daar
kwam ik erachter dat ze aan het verbouwen waren en dat het dus gesloten
was.. jammer dus.. toen maar weer even verder gewandeld en ben zo op een
gegevn moment de weg overgestoken maar kreeg een kabaal in mijn nek van een
soort van agent die mij gebarentaalde terug te gaan.. dus toen maar netjes
het zebrapad over getoken.. zo nog overal en nergens aan het kijken geweest
en nog een dvd'tje gekocht van de film S.W.A.T die in nederland net in
premiere is volgens mij. dit voor 1,30 euro... daarna weer verder en
uiteindelijk een taxi genomen en zo bij een internetcafe nog een uurtje
gechat want ik zou om 18:00 thuis zijn en was nog net te vroeg.. daarna naar
huis en daar zat sjerk,femke,fish en fang yang of zoiets al. met hun nog
even wat gekletst en daarna zijn we met een taxi naar een restaurant gegaan
waar we echt superlekker gegeten hebben.. peking eend...soort gortepap met
spekjes..groentes..selderij..rijst..zoete aardappels..kipfiletplakjes en
later nog iets zeer piitigs met een koele smaak.. natuurlijk een biertje
erbij en lekker kletsen over van alles en nog wat.. daarna zijn we nog even
een koffiehuis ingegaan en hebben hier lekker koffie gedronken met
baileys... ja die baileys was nep volgens mij.. en de maatbeker was ook
gekrompen.. want ik kon kwalijk de maileys terugvinden in dat grote glas met
al die ijsblokjes.,.. maar goed toch wel even lekker gezeten.. en zo was het
al weer een uur of 23:00 en zijn we weer wegegaan naar huis.. hier nog een
biertje en nog wat lullen en daarna zijn fisch en fang yang ook wegegaan en
heb ik nog even zitten praten met sjerk en femke en ook lucas sinnema nog
een mail gestuurd omdat ik wat info nodig had over het een en ander...
zo ben ik om een uur of 2-3 op bed gegaan.. en vanmorgen om 12:00 er weer
afgerold.. lekker bakkie koffie gedronken broodje gegeten gedoucht en samen
met sjerk nog een kat zitten voeren.. ja je moet wel uitkijken dat je ze
niet te veel voert zei hij want als ze de dik worden worden ze gevangen en
in de pan gehakt!!!! zoals met een hond gebeurd is die de bovenbuurvrouw
altijd eten gaf,...!!! bedoel dat die buurvrouw een hond altijd eten gaf...
deze te dik werd en nu niet meer is!!!
ja ondertussen zit ik dus nu hier te tikken en ben ik weer helemaal up to
date met mijn reisverslag..
sjerk heb ik een briefje meegegevn dat hij iemand gaat regelen die mischien
kan vragen hoe het zit met die treinen hier.. en ik ga zo de stad even in denk ik..
maar dat horen jullie wel in de volgende brieven...
heel veel groetejes en tot mails
afz. walvis alias Radmer kuipers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 312062

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: