Churasceria,cerveza en Formule 1 - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Churasceria,cerveza en Formule 1 - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Churasceria,cerveza en Formule 1

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

19 Oktober 2007 | Brazilië, São Paulo

dag beste vrienden,familie,colega's en andere wezens,
zoals velen van jullie al wisten ben ik weer een lang weekendje op reis door alles wat maar amerika heet..

momenteel zit ik in brazilie in zuid amerika maar later deze reis ga ik door centraal amerika en de united states of de vereniging van amerikaanse staten in amerika ook wel de VS of USA genaamd.

na een leuk afscheidfeestje... ja toen ik hoorde dat er zo'n afscheidfeestje was dacht ik... dat gaat daar lekker stinken met al dat afscheiten.. maar viel weer reuze mee en zo hebben we een gezellig avondje gehad in de drie zwaantjes.

de volgende morgen weer vroeg af en naar schiphol waar jan wassenaar me heen heeft gebracht en daar inchecken en effe een ontbijtje scoren.

vervolgens begon de elende.. tsja aangezien ik eerst naar washington DC vloog werd er nogal streng gecontroleerd en zo kreeg ik een partij vragen over wie mijn tas in had gepakt waar ik heen ging wie me hier had gebracht etc. etc.
uiteindelijk was het pakketje van henk talsma verdacht en moest gescand worden.. ja ik had dat nog niet uitgepakt dus kon er ook een bom in zitten ipv een pakje condooms..

scannen dat ding en zo bleken er wel condooms in te zitten.. de schoenen nog uit en vervolgens door de detectiepoort en daar werdt ik tot uitverkoren voor een complete zoektocht.. tsja gefouieerd dus.toen het vliegtuig in om vervolgens in een uurtje of 7-8 naar washington te vliegen daar wou ik effe naar het witte huis maar dat ging niet lukken omdat ik een connecting flight had.. nou ja maar wat rondgesneupt op dat vliegveld en een paar biertjes gedronken in een bar.

toen het bij het afreken kwam kreeg ik het met de barkeeper aan de stok.. tsja gaat die lul er effe met pen bijzetten hoeveel fooi ik moet geven... dus mooi niet,.... wie vraagt wordt overgeslagen.

uiteindelijk waren de 7 uurtjes wachten verstreken en kon ik het vliegtuig in naar sao paulo waar ik na een uurtje of 10 vliegen aankwam, en druk daar op dat vliegveld.. ja dat andere vliegveld is laatst een vliegtuig verongelukt dus nu gaan veel vluchten via sao paulo guerillos of zoiets.. nou na lang wachten eindelijk naar buiten waar peter wash al stond te wachten en zo met hem effe een bakkie gedronken op het vliegveld.

na een taxiritje van een uurtje kwamen we aan in een superdeluxe hotel met zoveel sterren dat ze de ingang breder hebben gemaakt anders passen die sterren niet naast elkaar.. ja en deze keer waren het geen sterren in het raam van de keuken ofzo.. maar echte sterren vanwege de luxialiteit( volgens mij heb ik net een nieuw woord uitgevonden )

Na een paar telefoontjes via skype ben ik effe gaan slapen en zijn we om een uurtje of 15.00 een burgertje gaan eten bij MCD.. daarna naar de bowlingbaan om een paar potjes te bowlen met peter.. het begon wat softjes maar na een manche of 3 vlogen de strikes achter elkaar,... nee niet denken dat ze aan het staken gingen maar bedoel de strikes van het bowlen.

na weer terug te zijn getaxiet naar het hotel hebben we effe gekeken wat vliegen naar Montevideo dvd-o kost en dat blijkt goedkoper dan de 30 uurse busreis te zijn dus ga ik dat geloof ik maar doen..
vervolgens was het al weer een uurtje of 19.30 en heeft peter zijn vriendin anex vage kennis waar ik trouwens liever op zit dan het politieburo.. ons opgehaald en zijn we naar de jardineira grill gegaan de beste churasceria van brazilie.

daar ons tegoed gedaan aan verschillende soorten gerookte zalmen ( ja hedwich ZALMEN!!! ) en de nodige soorten biefstuk,suschi en andere lekerneien.. overigens was het er stervens druk vanwege een of andere vaage autorace die hier zondag is de module steen of zoiets ving ik op.. het kan ook best zijn dat ik het verkeerd had verstaan en dat het de formule 1 is.. ja het stikt hier van de pitpoesen... en andere lekerneien..

aangezien de vriendin van peter zo ziek was als drie anderen die ziek waren zijn we niet te lang gebleven en afgetaaid naar een kroeg waar we een antal alcoholische versnaperingen tot ons hebben genomen om vervolgens weer naar een andere tent te gaan waar live muziek was.. ja rock-contest.. ik maar denken dat er meiden met verschillende soorten rokjes op het podium zouden verscheien maar het bleek op rok muziek te gaan.

na de nodige alcoholische versnaperingen aldaar zijn we afgetaaid om een uurtje of 2-3 en zo bij een tankstation effe happen.. dat viel tegen dus naar een 24 uurs supermarkt waar het ook tegen viel.. dus maar een zakkie chips en toen terug naar het hotel... waar de bar nog open was... tsja dat is zonde om dat voorbij te laten schieten dus daar ook nog maar een paar alcoholische versnaperingen en zo uiteindelijk om een uurtje of 4 op bed te geraken.. ja die laatste 6 had ik niet moeten hebben..
vanochtend koppijn .. maar goed hoort erbij..

na te hebben ontbeten zit ik nu dit verhaaltje te tikken en zal ik zo effe de foto's erbij plaatsen die ik gemaakt heb met de geleende digitale camera van peter..

heej lieve kijkbuiskinderen ik zou zeggen tot een volgende keer maar weer.
de groeten aan alle mensen met en zonder sproeten...

• 19 Oktober 2007 - 16:27

HT 96:

Heel veel succes,en tot maillens.

• 20 Oktober 2007 - 11:51

Marjet:

Hey Rasmoes!
    Zit je nu alweer in Zuid-Amerika! Geweldig jo, waar doe je t van ;-)
    Hoelang blijf je dit keer en ga je nu de plekken bezoeken waar je in 2006 niet aan toegekomen bent??
    Goede reis!!

• 21 Oktober 2007 - 10:58

Muppie:

Hé Ras,

Mooi dat je na een lange reis goed bent aangekomen in Sao Paolo. Heel veel plezier daar en doe de groeten aan Peter.

Dikke kus,
    Muppie

• 22 Oktober 2007 - 06:54

Ti..jo..:

Hey Radmer,

We zijn weer terug! Heb je een goeie vlucht gehad? Doe je Peter even de groeten van ons. Mail je de foto's zo snel mogelijk oke. Geniet er van en een prettige reis verder...

• 22 Oktober 2007 - 08:13

HAIT:

Mooi dat alles goed gaat, we houden contact.

• 22 Oktober 2007 - 11:26

Kirsten:

Hé Rasmoes,

Jij blijft ook niet stilzitten. Hoelang blijf je ditmaal weg?

• 22 Oktober 2007 - 13:27

Hedwich :

De ijsmaag had het maar goed zie ik wel weer....tut

• 22 Oktober 2007 - 15:17

Kees.:

veel plezier daar. Ja in de usa zetten ze de fooi erbij. eikels daar. haha
    groetnis.

• 23 Oktober 2007 - 11:22

Lysbeth:

Sist wer lekker te fretten jonge!
    Hoest der fjidder? Sil jimme nog even smse. Hjir olles goed. Groeten fan us wer werom mar dan wol oare!

Dikke tut lys

• 23 Oktober 2007 - 12:04

Willemien:

is alles goed gekomen

• 28 Oktober 2007 - 14:57

Lys:

p.s. 2 volgens mij ben je ook weer zo dronken als drie anderen die dronken zijn!

• 02 November 2007 - 22:00

Rasmoes:

bedankt HT 96 Zal mijn best doen om er een leuk trippie van te maken.
    ---------------------------------------
    kwestie van veel werken in de zomer = vrij in de winter Marjet.
    ---------------------------------------
    thanks muppie..jij ook veel plezier en succes met je nieuwe bedrijf. x ras
    ---------------------------------------
    dag titia en johannes, foto´s zijn al aangekomen en geplaats. tot mails
    ---------------------------------------
    doen we pa.. groeten je zoon radmer
    ---------------------------------------
    dag kirsten, 6 maandjes dit keer zuid-amerika,centraal amerika en de USA.
    ---------------------------------------
    dag hedwich, de ijsmaag heeft het niet zo goed...weinig ijs... dat was alleen een foto van de ijswagen.. zat al vol met vlees. see ya.. kus rasmoes
    ---------------------------------------
    heej kees, tsja de rukkers..bepaal zelf wel hoeveel fooi ik geef.. is daar al duur genoeg in vergelijking met india.
    ---------------------------------------
    Heej lysje, ben de 18e nov. weer op peter zijn tel. bereikbaar dan zit ik weer in sao paulo... ben nog maar twee keer aangeschoten geweest ( per dag ) X
    ---------------------------------------
    ja tante whilemina, nieuwe pas is onderweg en heb ik de 18e in mijn bezit.
    groetjes aan iedereen daar in drenthe
    ---------------------------------------

dit waren de reacties weer op de reacties
    groetjes radmer