Amazone Jungle trip dag 5-10 - Reisverslag uit Taganga, Colombia van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Amazone Jungle trip dag 5-10 - Reisverslag uit Taganga, Colombia van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Amazone Jungle trip dag 5-10

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

11 December 2007 | Colombia, Taganga

Dag beste oost-mozambiquaanse berg-dolfijnen bezitters en bezitters van wel of geen andere zeer tropische vissen,

Zo vanuit een bloedje heet colombia zal ik even het laatste deel van de gevaarlijke jungletocht vertellen alleen moet ik erbij zeggen dat een ritje door venezuela reizen nog gevaarlijker is maar daarover meer in de volgende brief.
ik zal eerst het jungle verhaal even afbreien.. nou ja even.. het tegenovergestelde van oneven.. tsja wat heeft dat er nu mee te maken??? maar goed om niet al te lang om te blijven te ouwehoeren zal ik maar snel beginnen..

dag 6 in de jungle.. nadat de guide ELSO weer een beetje was hersteld van zijn wespenbeet en ik de ogen nog half dicht had zitten gingen we weer vertrekken en nog geen 3 meter van de slaap plaats.. baf meteen zo´n dikke VOGELSPIN.. ja kuipers was meteen wakker.. dit is wel de grootste spin die ik ooit gezien heb zeg.. ja behalve dan de spin achter op de fiets of zo`n roze die naar suiker smaakt.. allemachtig wat een beest.. die zat daar even uit te vogelen hoe ie ons attacken moest zeker.. ja vandaar de naam vogelspin.. nu heeft de gids hem ook nog opgepakt ook... ja eerst met een stokje tegen de grond drukken zodat ie niet kan bijten of ervandoor gaan en dan van bovenaf beet pakken... ik wou hem ook pakken maar dat mocht niet vanwege de veiligheid en de NIET-JUNGLEBEWONERS kunnen erg allergisch zijn voor het haar van de vogelspin en er dan erg ziek van worden... nou ja dan niet... zo erg vondt ik het ook weer niet..
na het inmense beest weer los te hebben gelaten zijn we snel weer verder gegaan en kwamen zo na een paar uurtjes aan bij het kamp waar we de bagage hadden gelaten.

hier effe gaan ontbijten en nog een indiaan op de koffie gehad.. ja die is niet lang gebleven want erg fris was ik niet meer.. ten eerste 3 dagen geen douche en dan nog die kadaverfabriek smell van mijn verotte teen.. ondertussen is de nagel er hedenochtend mee opgehouden en zijn de teen en nagel niet meer 1.. tsja nu maar snel een nieuwe erop laten groeien.. maar goed na de boel te hebben ingepakt zijn we vertrokken nog weer dieper de amazone in.. ja de zon stond me daar te fikken en heeft zo mijn hele schouderbladen gefikt en mijn scheenbeen is nu zo rood als een bebloede winterpeen.. dat rijmt niet echt maar maakt wel duidelijk dat ie rood is..

toen we de rivier opgingen begon de lol en het avontuur.. ja de rivier werdt steeds smaller en er lagen allemaal omgevallen bomen in en over de rivier... ja geen slagbomen want die gaan meestal weer omhoog maar dit waren soms joekels van bomen en zo bleef de boot om de haverklap haken en moesten we steeds vaker de boot onder een boom door zien te worstelen en over bomen heen tillen.. ja als we daar ook wat krijgen zijn we de pineut.. ten eerste kom je er nooit weg en het dichtsbijzijnde ziekenhuis is 10 uur verder.. nee geen tripje voor een uitje van het locale bejaardenhuis.
na nog wat gekke beestjes te zijn tegengekomen.. ja ijsvogels met 40 graden !! en waterhagedissen en nog wat andere vreemde vogels..
kwamen we aan op plaats van bestemming.. diep in de jungle.. geen indianen..huisjes.. helemaal niks.. ja een dikke zweedlucht want we zwoten ( verleden tijd van zweten ) beide als een peleoton zwitters die in de sauna zaten.

aangezien het kamp een beetje verrot was... ja wat boomstronken waar we een plastic zeil over moesten doen moesten we tot overmaat van ramp ook nog een nieuw kamp maken.. met als gevolg dat we eerst het halve amazonebos omgekapt hebben voor nieuw hout en daarna het kamp bouwen.. toen alles klaar was zat er een bruine TARANTULLA ( is geen ijsje zoals stragiatella of pasta zoals tagiatella ) maar een giftige spin ook aardig groot. ja die zat op 30 cm van mijn hangmat.. die hebben we eerst eens even rap vermenevuldigd door middel van het hakmes.... ja zo kon het nog wel eens een aardig nachtje worden aangezien we de sporen van een JAGUAR hadden gevonden vlakbij.. nee niet zo´n ronkende snelle auto maar zo´n beestje die er hetzelfde uitzien als vele sexy topjes en stringetjes ( tijgerprint )


nog even de visnetten uitgezet en daarna in het kamp mijn wond verschoond met cachaca.. dmv een condoom vol met cacacha en die om de teen heen.. ja zonde van de cacacha en de condoom..
maar goed henk talsma heeft me een 12 pack meegegeven dus kan ik de eerste week nog vooruit.. toen even als een rambo mijn slippers gerepereerd met een mes en visdraad en daarna was het etenstijd.. en nog effe wat lullen en daarna slapen..
na 3 x wakker waarvan twee pis-stoppen en een insect die mijn reiskussentje van lysbeth heeft lekgestoken was het dag 7
ja snel ontbijten en een beetje niet blij zijn.. ja de rivier was 50 cm gedaald omdat het niet had geregend.. dit ging dus grote troubles opleveren als we er weer weg moesten..

nou goed wij met zijn tweeen de jungle in alleen ging dat nogal moeilijk het was zo dicht ( begroeid ) als het gemeentehuis op kerstdag... ja we konden er kwalijk in.. met veel gehak en geweld konden we beetje bij beetje dieper de jungle in en zijn zo op de flora en fauna tour gegaan met nadruk op bomen en planten.. ja zo heel veel intresante dingen te weten gekomen en nog uit een waterlilaan gedronken en de wierookboom gezien of spul wat ze er voor gebruiken ook nog de vicks blue boom nog een groep apen gespot en vreemde kikkers en mieren
en heeft elso een armband voor me gemaakt en van palmblad een waaier,sprinkhaan en nog wat kunstwerkjes
ja toen ging er wat mis en hakte elso de gids effe mis.. met als gevolg dwars door zijn laars in zijn teen .. ja bloeden als een rund en zo waren we daar als twee manke nelissen in de jungle.


na een uurtje of 6 waren we weer terug en hadden we twee vissen in het net.. die effe gekookt en gebakken en daarna even relaxen en de rivier op om op zoek te gaan naar een stel dames ANNA en ALIE
ja ANNACONDA en ALIEGATOR maar vooral die eerste.. alles in kannen en kruiken de mc lite met reservebattereien en mijn andere om het hoofd bint lampje.. nou wat denk je,.. is het donker schijt die mc lite er mee uit.. zo waren we mooi in de aap gelogeerd en zaten we midden in de jungle aarde nacht met alleen dat lichtje.. ja niet te dicht bij de kant langs vanwege eventuele bespringingen van puma´s en jaguars.. ja mooi klaar mee.. en dan de annaconda´s in het water niet te vergeten en die krokkie´s..
ja en toen begon het ook nog te bliksemen stormen en donderen.. ja echt zo´n horrorfilm scenario.. een klein bootje.. lamp stuk midden in de amazonegebied klein riviertje met puma´s en jaguars aan de oever en in het water piranha´s, anaconda´s en krokodillen.. tsja daar wordt je niet vrolijk van..

ik schrok met de klotepleuris toen er een tak naar beneden viel op 1 meter afstand.. ja ik zat helemaal in het donker want elso had het lampje.. en tot overmaat van ramp ook nog eens een springvis vlak voor mijn neus langs,.. ik dacht daar ga ik een dikke anaconda.. nou gelukkig viel het allemaal mee en hebbenw e zelfs nog 6 vissen aan de harpoen kunnen reigen.. ja ik had een mes in de hand om alles te attacken wat te dicht in de buurt kwam.. maar gelukkig niet nodig gehad.. nou weer veilig thuis.. ja wat een avontuur weer.. alleen helaaas geen anaconda
kunnen spotten en vangen.
toen even wat droge crackers naar binnen werken en op bedje om de volgende dag dag 8 wakker te worden.. gelukkig had het geregend.. ja wel een zere nek van het luchtkussentje dat geen lucht meer had en daarna rap de rommel in de boot en er weer weg zien te komen.. dat ging ons niet eens slecht af.

ja een stuk of tien probleembomen in de weg en verder ging het allemaal smooth
ja om de boot wat lichter te maken zijn we aan de cacacha gegaan en zo de fles leeg gedronken en besloten om bij een indianen familie te logeren.. daar aangekomen na een uurtje of wat varen kwamen we een bloedmooi meisje tegen die heeft voor ons gekookt.. de vis die we hadden gevangen en daarna even kaarten en het meer op om zwarte grote piranha´s te vangen.. ja ik was nog geen 5 minuten bezig en sloeg een grote aan de haak ja alleen 1 meter van de boot weer van de haak.. nou die lucky gids elso vong 1 vis en meteen zo´n grote zwarte.. ik heb uiteindelijk 3 witte gevangen maar die zijn veel kleiner.. nou toen alle 3 haken van de draad waren afgekauwd door die scherpe piranha tanden zijn we terug gegaan waar de bloedmooie indianendochter de dinee al klaar had..
dat effe kauwen en daarna effe verder varen naar de local shop om cachaca en bier te kopen..

daarmee effe de wond een keer schoon en de rest meteen opgezopen.. ja toen hadden we elk een fles leeg en wat biertjes en werdt de dochter nog mooier.. zo de hele avond nacht zitten kaarten en savonds de indianenfrituurpan aan.. ja zoals wij dan krokketen en frikandellen gaan bakken zo gaan zij daar piranha´s en vissen bakken..
toen snel op bed(hangmat)om dag 9 in te gaan..ja de volgende morgen niet al te fit.. maar na een ontbijtje van een soort van poffertjes weer een beetje opgeknapt en nog effe een kaartje leggen en toen echt gaan vissen. ja met de indianen het meer op en hier 3 netten uitzetten.. toen we op de visplek aankwamen zater er twee dolfijnen die onder de boot door gingen en ik met mijn domme kop .. paf zo die harpoen er op af.. gelukkig heb ik gemist anders had ik geen vrienden gemaakt denk ik.. bij het WWF en greenpeace.. nou vervolgens een lawaai in het water maken zodat alle vissen in de omgeving op hol sloegen en het net in zwommen..

dat werkte aardig moet ik zeggen.. ja 56 vissen!!!! van tropische aquariumviussen met alle kleuren van de regenboog tot grote piranha´s en andere grote vissen.
snel terug en de rommel fileren en bakken
niet allemaal natuurlijk.. ja ondrtussen kwam iemand met een spiegel en ik leek net robinson crusoe.. een dikke baard..
na de lunch zijn we afgetaaid en na een hele middag varen kwamen we bij de lodge aan.. ja ondertussen weer veel vogels gezien en vooral veel reigers.. ja waarschijnlijk waren we weer langs een kralenfabriek langsgevaren. en hadden de werknemers pauze.. en stonden de reigers zo langs de kant een beetje dom met een poot in het water stoer te doen..
nadat we bij de lodge aankwamen zag ik 3 blanken.. allemachtig die had ik in een tijdje niet gezien.. ja ondertussen was ik ook al begonnen met het drinken van rivierwater.. als de indianen het kunnen kan ik het ook.. en dat bleek ook zo te zijn.. ja de twee italianen waren al ziek na 1 dag en een andere argentijn die op dany de vito leek en alleen spaans kon liep er ook wat bij..

daarna effe eten .. dinee.. en kaarten met de gids elso waarna op bedje en de volgende dag dag 10 in de laatste.. ja eerst effe ontbijten en toen de jungle nog een keer in met de twee italianen..
ja wat denk je.. helemaal niks gezien.. ja het hoofd van de italianen die op het laats op chagerijnstand 10 stond.. ja die dachten effe twee dagen de jungle in en dan om de 5 minuten een aap, slang,vogel,jaguar etc te zien.. dan moet je naar een dierentuin..
ja ook waren ze al na twee uur doodmoe..
nou ik had het meeste wel gezien wat ik zien wou dus vondt het wel best en zo terug en lunchen en samen met de gids en de argentijn terug naar manaus.. ja de argentijn bleef ons maar trakteren op biertjes.. en zo in de boot aan het bier in de bus aan het bier in weer een andere boot aan het bier waar we nog de zwarte en gele rivier hebben gezien.. ja de gele stroomt sneller en neemt daardoor zand mee en is geel de zwarte stroomt langzaam en neemt niks mee en blijft daardoor zwart.. ja best intresant als je ze samen ziet komen ze mengen ook niet echt goed omdat de ene sneller stroomt dan de andere,...

toen bij terugkomst in manaus per taxi van de havenport naar manaus centre en hier meteen alle stinkende was ingeleverd en daarna geld gaan halen.. de gids een fooitje gegeven want die was echt super.. ja wist alles van de jungle af hij was er geboren namelijk en zijn vader en opa hebben hem alle wetenswaardigheden geleerd.. ook sprak ie goed engels.. nou toen met de argentijn een biertje gaan drinken omdat ie in mijn badkamer mocht douchen.. ja hij vloog die avond weg.. zo wordt mijn spaans met de dag beter en hele verhalen met hem.. toen snel me laten scheren.. ja een kapsalon vol lekkere wijven en wat denk je.. wordt ik door een homo geschoren... nou maakt niks uit.. niks op die gasten tegen hoor.. ik was weer toonbaar en ben daarna de fotorolletjes gaan ontwikkelen.. wat denk je bleef de rol haken in de camera.. ja die ouwerwetze bende.. nu zijn 15 van de 70 foto´s mislukt!!!! de volgende reis maar een digitale.. ook kan ik nergens die foto´s goedkoop scannen.. om ze op de site te zetten...

toen met de argentijn uit eten.. ja die betaalde ook meteen weer alles... nou goed wat hij wil.. daarna is ie afgetaaid en ben ik wat gaan drinken in de locale stripclub.. na tien dagen jungle had ik dat wel verdiend.. daar kwam ik een aardig meisje tegen en daar wat mee zitten lullen en drinken..
ja ze was de sleutel van haar huis kwijt en vroeg of ze bij me kon logeren.. nou vooruit dan maar weer, omdat ze zo mooi was en het zo lief vroeg.

zo dat was het hele jungleavontuur..
ondertussen heb ik alweer de nodige ellende in venezuela beleefd maar daarover in de volgende brief meer..
zit ondertussen in colombia en ga morgen 3 dagen lang duiken.... dus ben ik weer even onderwater.. ja 7 duiken in totaal
en nog eentje het bed in..

nou beste mensen jullie allemaal een prettige week verder en tot horens.. ps over horens gesproken.. vandaag nog op de radio geweest www.funx.nl daar wouden ze me interviuewen.. ja wat moet dat moet he...
heej de groetjes ..
afz . RADMER

  • 12 December 2007 - 11:28

    Harry De W:

    He kerel,Gaat goed daar lees ik,Hele belevenis.Ik ga vrijdag 14 dec.naar Dubai,ff wat werken en kom op 30 jan.08 weer terug naar Nederland.veel plezier daar verder en tot horens.

    Gr. Harry

  • 12 December 2007 - 13:07

    Bonk:

    Heb je email gestuurd met wat locaal nieuws.

    Groeten
    Bonk en mup

  • 15 December 2007 - 18:20

    Rasmoes:

    dag harry, dubai ligt wel een beetje uit de buurt... zal zien als ik hier een schip tot zinken kan brengen.. dan kun je hierheen om te bergen.. prettige werktijd daar.. groeten rasmoes
    -----------------------------------------
    dag Jan w., bedankt voor alle nieuwtjes
    als je meer hebt.. hou me op de hoogte
    groetjes rasmoes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 311361

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: