de corrupte Politie& het busongluk - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van radmer kuipers - WaarBenJij.nu de corrupte Politie& het busongluk - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

de corrupte Politie& het busongluk

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

15 December 2007 | Colombia, Santa Marta

dag beste plasgootjes-fabriek directeur en alle andere niet plasgootjes-fabriek directeur mensen,

Zo vanuit een bloedje heet Santa marta zal ik jullie even het verslag doen van oa mijn reis door het corupte venezuela,
voordat ik weer 6 dagen de jungle in ga..
want dat schijnt hier ook nogal riskie te zijn.. er zijn daar twee jaar terug eens 2 mensen ontvoerd door de FARC ja ik hoop alleen GEVOERD te worden....

Eens even spieken in het grote waargebeurde sterke verhalen spiekpapiertje waar we gebleven waren.. dat was nog in manaus,BRAZIL waar ik die ochtend wakker werdt met mijn logeetje in de slaapkamer.. ja die is afgetaaid en daarna ben ik eerst even wat gaan drinken om mijn droge bek wat te bevloeien...daarna een busje in en heel manaus doorjakkeren om vervolgens bij het busstation uit te komen alwaar ik mijn ticket naar puerto la cruz in venezuela heb gekocht een ritje van 36 uur!!! toen weer terug zien te komen en in het rode en witte port-portugees lukte het me om de driver te vertellen waar ik heen moest ... nou ja op 1km na..
zo na een wandeltochtje weer terug en even de foto´s van de amazonriders op mijn site gezet waarna het nogal regende ja zo hard dat je bijna niet kon ademen.. ja alles was puur water wat er uit de lucht kwam.. dus weinig zuurstof..

na mijn verhaal te hebben getikt was het weer droog en ben ik even gaan lunchen.. sushi ja de lasagne die ik gewend was te nemen was ineens met 50% in prijs omhoog gegaan daardoor was ik zo pist off dat ik sushi ben gaan eten wat nog 4 x zo duur was als de lasagne.. maar goed toen de foto´s opgehaald.. dat was ook geen feest.. ja die gasten hadden een witte rand om elke foto.. en de foto´s die gelukt waren... waren zo scherp als een in 176 jaar niet geslepen mes.. en de andere 15 foto´s waren mislukt.. ja dat klote fototoestel.. daar krijg ik nog es een zondagmiddag erectie van... maar goed bn nog steeds op zoek naar een plaats waar ik voor een schapelijk prijsje die bende kan scannen.. vervolgens de was opgehaald.. dat was ook al geen pretje kwam ik later achter..
zo is mijn favoriete zwembroek die ik in malijsie 1999 gekocht heb verdwenen en een sok verdwenen.. vervolgens met een prive taxi naar het station..

ja in plaats van aardbeien jam kwamen we in een TRAFFIC JAM.. zo was ik net op tijd voor de bus en heb ik plaats geruild met een of andere gast... ja die bussen zijn net rijdende vrieskisten zo koud.. zo kwam ik na een nachtje slapen in boa vista , brazilie aan.. daar overstappen en weer op een andere plaats omdat er iemand op die van mij zat, zo kwam ik bij toeval twee keer naast dezelfde venezuelaan te zitten.. vervolgens naar de grens.. daar stond alweer een file vanwege de tankerij.. ja in venezuela kost 1 liter benzine schrik niet 3 EUROCENT!!!!!!!! vervolgens mijn twintig dollat omgwisseld voor 100.000 bolivares.. ja mensen even een GOUDEN TIP voor alle mensen die naar venezuela gaan... NEEM CASH GELD MEE!!!!!!!!!!!!!!
als je een euro wisseld op de black market krijg je er max 9000 boliovares voor en als je naar een pinmachine gaat 3000... daar ben ik dus mooi genaaid aangezien ik geen cash meer had behalve die 20 usd.. nou goed na wat gestempel en gecontroleer venezuela binnen en even later wat eten bij een buffet restaurant.. all you can eat voor 5 euro pinmachinegeld of 1,66 black markt geld..

toen weer verder tuffen en na 4 controles van het paspoort en een heel verhaal in het hoempapaspaans met CARLOS SNIJDER de venezuelaan naast me kwam ik om 03.00 snachts in puerto de la cruz aan.. ja daar wordt ik niet blij van midden in de nacht.. dus maar wat wachten.. puzzellen en vrouwen bezichtigen tot die smorgens dat het licht werdt.daarna de stad in op zoek naar internet wat niet zo makkelijk was aangezien het domingo ( zondag ) was.. dus alles Cerrado ( dicht ) ja uiteindelijk met een taxi die me twee keer heeft afgezet in 1 ritje..eerst met de prijs en toen op plaats van bestemming. ja daar kreeg ik ineens krampen van al dat geairco en dan weer naar buiten 35 graden dan weer airco.. zo snel als het kon een restaurant opzoeken en wat bestellen rap naar het toilet.. wat denk je.. alleen een pisbak.. wel gloeiende.. snel naar een andere tent... daar lukte het wel en
nog een ijsje voor de sier besteld..

daarna gaan internetten en zo heerenveen-groningen beluisterd.. vervolgens vliegens vlug weer naar een restaurant vanwege.... je weet wel.. daar een gebakje en jus voor de sier en daarna weer verder internetten en ook het verhaal jungle tocht 1-5.. ja moest nog wachten van 03.00 tot 15.00 dus alle tijd
mijn bagage had ik gestald bij de gasten waar ik de ticket had besteld naar maracaibo de volgende bestemming.. zo hoefde ik niet naar het gevaarlijke CARACAS de hoofdstad.... toen ht tijd was voor vertrek had ik weer een bus die niet kwam opdagen en zo naar wat bijbetalen kreeg ik een luxe bus.. nou ja bus.. rijdende vrieskist.. hier eerst de bagage in.. ja wat denk je.. een vrouw voor me had 41 BAGAGESTUKKEN.. tsjeetje en wachten en wachten.. ja als je gaat verhuizen doe dat dan met een vrachtwagen ipv alles in de bus... nou goed uiteindelijk karren met dat ding.. ja eerst 36 uur bus toen 12 uur omhangen en nu weer 17 uur bus.. daar werdt ik zo blij van als iemand die net te horen kreeg dat ie aids heeft..

na een pitstopje voor een broodje.. ja niet te veel ivm mijn bad stomach...
weer verder en zo de volgende morgen maandag in maracaibo aangekomen een gigantisch grote stad waar je komt door eerst over de langste brug van zuid en centraal amerika te rijden 9 km brug!!!
vervolgens een soort van manahatan look van ht centre van maracaibo waar overigens laatst de amerikaanse kampioenshappen finale is gehouden.. gewonnn door brazil van uruguay..
toen in maracaibo begon de pret.. ja ik moest even 123 km naar maicao.. 2,5 uur volgens de papieren.. nou ik belande in en minibus cherevolet met 22 man erin en 2 meter hoog bagage op het dak... ja ik zal gelukkig comfortabel voorin.. maar goed aangezien er dat stuk wat we langs moesten om de haverklap politie stond.. en de auto zo snel optrop als een lada uit 1975 met 4 sumoworstelaars erin die bij een berg op ging...
ging het allemaal niet vlotjes..
zo eerst een stuk of 7 keer gecontroleerd zonder al te veel problemen.. ja elke keer als er politie stond en die zag dat brik aankomen met 22 man erin een bak lawaai en 2 meter hoog bagage op het dak waren we meteen de lul.. ja ook was de koelmoter lek.. n zo moest om de haverklap dat ding bijgvuld worden mt water.

nou na controle 12 kwamen we 3 km verder bij controle 13 en daar zei een politie dat ik niet verder kon.. wel na 13 controles bleek er ineens wat mis te zijn?? ja we hadden hier te maken met politieagent dhr. RUPT voornaam COR ofhoewel CORRUPT.. zo moest ik mee in het kantoor en vervolgens al mijn bagage mee.. ja die gast zo langzaam als wat alles controleren zelfs mijn notitiboekje bladzijde voor bladzijde..
ja ik was bang dat het busje vertrekken zou zonder me..of dat ik niet verder mocht en helemaal terug mocht.. ja nu ik 20 km van de grens was.. snik snik..
maar goed hij vond ook de doos met de 4 mp3 spelers.. die vondt ie nogal intresant en zo controlerde ie de dingen tot 3 keer toe.. nou we waren nog maar bij mijn kleine rugzakje.. in dit tempo had ie 2 dagen nodig om alles te controleren.. ja hij vroeg of ik geld bij me had... wat ik gelukkig niet veel had anders was ik dat nu ook kwijt geweest en vervolgens vroeg ie de mp3 speler.. nou heb ik maar een deal gemaakt en gezegd dat ie 1 kon krijgen als ik direct verder mocht.. oke deal
zo heb ik hem de leeggelopen mp3 speler waar de batterij ook al uitwas maar gegeven..

ja daarna zo rap als het kon verder voor ie erachter komt dat er gen muziek opstaat.. dat ding is wel 40 eurie maar goed.. helemaal terug kost meer...
na nog 5 controles eindelijk bij de grens daar stempelen met een hoop gedoe en bombarie en vervolgens mijn duur gepinde bolivares omgeruild voor een kutkoers... ja zo kreeg ik dus 1200 colombiaanse peso voor mijn euro.. terwijl de pin hier 3000 geeft per euro..
gelukkig had ik niet zo veel in te wisselen.. na nog wat colombiaanse controles kwam ik in maicao aan NA 7 uur ipv 2,5!!! ja daar weer een busjen in alleen had ik maar 20.000 peso ipv de te betalen 25.000 maar dat moscht allemaal doorgaan.. ja ook hier weer een of andere mafkees die 120!!!! dozen mee had de bus in, zo was ht hele bagageruim vol en moest ik mijn backpack mee de bus in op de voetenruimte.. nou wat denk je.. eindelijk gingen we weg... die gasten tellen en tellen.. was er iemand te weinig.. stopt de bus en rijdt achteruit terug en BAM KLABATS BOEM KNAL TRINGEL DE KINKEL DE HOEMBABABOEMKLETS.. ja hoor
een motorrijder onder of tegen de bus...
de chauf snel de bus uit ik ook snel..
ja ramptourist en daar lag ie.. helemaal niks mer deed ie en en bloed... daar kun je een specikuip mee vullen.. ai ai ai
dat leek niet best..

Binnen no time stond half colombia bij de bus te koekeloeren en stond de chauf met de tranen in de ogen.. ja die gast hebben ze in een auto geflikkerd en zo snel als een snelbinder in een ferrari naar de klinika medical... o o o o.. heb ik weer.. ja en overal elke 3 km politie en nu heb je ze nodig en duurdt het 20 minuten!!!!! nou goed 1,5 uur daar gestaan te o o o -en , waarna we verder gingen naar het ziekenhuis.. hier is de chaufeur meteen een uur op ziekenbezoek gaan en het bleek dat de man in kritieke toestand was... ja hij leefde in ieder geval nog.. gelukkig.. zo weer verder met na 2 km al 2,5 uur vertraging dus..
ja na en stuk of 8 controles wat alleen ging om de 120 dozen in de bus konden we verder en om 21.00 ( eigenlijk 22.00 vanwege tijdverschil venezuela-colombia)
eindelijk in santa marta en daar pinnen,taxi naar hotel en wat drinken.. ja in een cafeetje.. met een boel mooie vrouwen.. zo is het schip die het uitdelen van de grote tieten deed als eerst in COLOMBIA geariveerd.. allemachtig deed me meteen denken aan de jouster balonfeesten..

nou effe wat eten en drinken en daarna eindelijk een echt bed in na 3 dagen!!!!
ja eerst nog effe gedag gezegd tegen mijn teennagel.. die lag er zo goed als af en heb ik eraf gehaald.. ondertussen was er al een babyteennageltje geboren ..
ja wat er daarna gebeurde schrijf ik wel in de volgende brief.. oa een live radio optreden en duiken..
helaas hb ik de foto´s nog niet weten te scannen dus dat komt nog wel..
jullie allemaal de groeten en gefeliciteerd aan de jarigen en prettige vakantie aan de vakantiegangers..
liefs en groeten van RADMER ( rasmoes )

ps: ht kan zijn dat er hier en daar een letter,,E,, mist die doet het niet zo goed meer namelijk.

ps2: de reacties op jullie reacties staan onderaan de reacties van elk vorige bericht.

  • 21 December 2007 - 14:26

    Bonkie:

    goede kerstdagen vriend
    Hou em in de lucht..

  • 25 December 2007 - 18:38

    Willemien:

    wat eet je met kerst
    grt jan ,sjerk en femke

  • 28 December 2007 - 15:40

    Rasmoes:

    doen we jan... groeten daar in langweer
    ----------------------------------------
    heb een garnalencoctailtje gehad,biefstuk en fles wijn en een lemon taartje na.. was erg lekker helaas wel moederziel alleen... groetjes daar in annen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 311240

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: