de iranese & het rommelmarkthotel - Reisverslag uit Palenque, Mexico van radmer kuipers - WaarBenJij.nu de iranese & het rommelmarkthotel - Reisverslag uit Palenque, Mexico van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

de iranese & het rommelmarkthotel

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

29 Januari 2008 | Mexico, Palenque

hallo beste trabant-stationwagen bezitters en bezitters
van wel of geen andere auto

zo daar was ik weer en deze maal vanuit Mexico .. ja dus al weer een hele reis achter de boeg..
aangezien ik niet veel tijd heb om mijn tijd de verspelen zal ik maar meteen beginnen met waar ik was gebleven en dat was op roatan een één van de bay islands van Honduras.
daar de smorgens gaan ontbijten samen met mirelle en daarna was het al bijna tijd voor de duikschool.. ja we zouden gaan duiken vandaag.. mirelle had nog wel een beetje last van haar hoesten en verkoudenheid maar met een beetje mazzel zou dat allemaal goed komen.. eerst effe van alles en nog wat regelen en betalen en daarna het juiste materiaal bij elkaar sprokkelen.. ja flippertjes,lood,bril,pak,etc.
na wat omgehang konden we eindelijk vertrekken en met een speedbootje werden we naar een koraalrifje gebracht.. hier ploep het water in en op naar de bodem.. dat was bij mij zo gepiept alleen mirelle moest even voorzichtig naar beneden vanwege het klaren.. toen we allemaal beneden waren kon de tocht beginnen en hebben we zo{n 45 minuten lekker gedoken.. hier en daar een visje, schildpadje,palinkie en nog wat huis en tuin onderwatervissen..

toen de duik afgelopen was snel weer terug naar de wal en daar zijn mup en ik eerst effe wat gaan eten bij een of andere vage hamburgertent.. ja niet helemaal pluis daar volgens mij.. het duurde een eeuwigheid en dan hadden ze dit weer niet en dat weer wel en dan weer andersom.. uiteindelijk toch wat te bikken en daarna kon ik alweer naar de duikschool voor mijn tweede duik.. mirelle zou 1 duik doen en de volgende dag weer gaan duiken.. en ik zou 4 duikjes maken.
de hele zooi weer aangedaan en met het bootje naar een ander stuk koraal..
we waren nu maar met zijn drieen wat het duiken altijd wat beter maakt ipv als je met een heel keppel in 1 keer gaat.. zo zagen we een schilpad die aan het lunchen was samen met een stuk of uit de kom gegroeide aquariumvissen.
en nog wat lobsters, moreels en de gewoonlijk aanwezege nemo's en familie
toen ik weer bijna boven was ging ik nogal heen en weer.. tsja leek wel dronken
een meter vooruit een meter achteruit.. toen we boven kwamen regende het pijpestelen en stormde het nogal.. tsja eenmaal aangekomen stond muppie al te wachten en ze keek zo niet blij als iemand die op 1 cijfer na de staatsloterij had gewonnen.. ja ze zou gaan zonnen op het strand.. maar met zulk weer wil een dooie hond nog niet eens op het strand liggen..

na het tekenen van mijn logduikboekje zijn we afgetaaid al duurde dat niet lang of we moesten gaan schuilen het regende weer pijpestelen dus effe schuilen en daarna naar het hotel waar effe douchen en daarna naar een internetcafe om mijn verhaal te schrijven en de vorige reeks foto's te plaatsen en daarna zijn we wat gaan drinken om vervolgens bij een of andere tent op een houten pier in de zee wat te gaan eten.. dit was allemaal prima te haffelen en na nog wat te hebben gedronken in een vage bar vol met zwarte negers en een vrouw die daar bij omhing.. en dat was vast niet omdat ie zo'n grote neus had.. maar om iets anders groots.. na een bacootje uit een plastic bekertje hadden we het wel bekeken en zijn naar het hotel terug gegaan waar een bezoekster voor de deur stond.. een rooie poes.. die hebben we naar binnen gelaten en is bij mirelle op bed gesprongen.. muppie blij.. poes blij.. iedereen blij.. ik ben nog effe wat film gaan kijken en zo later ook in slaap gevallen..

de volgende morgen de 21e januarie om een uurtje of 09.00 wakker en de poes de deur weer uitgelaten en daarna zouden we wat gaan ontbijten bij een bakker.
daar kwam ik op de kouwe koffie.. of hoe zeg je dat??? ze hadden geen broodjes.. nou wat is me dat nu voor een bakker.. maar goed mirelle had wel wat lekkers en ik ben even de boekhouding gaan doen en wat gaan kaartschrijven en daarna zijn we even gaan internetten alleen viel dat ook weer tegen want nergens was connectie of alles dicht .. toen naar de duikschool maar vanwege het slechte weer kon er niet worden gedoken.. dus was alles afgelast en kregen we ons geld terug.. toen zouden we een brommer gaan huren maar net op het punt van onderhandelen met de brommerverhuurgast begon het te regenen dus zijn we er van af gaan zien en vervolgens per minibus naar coxenhole gegaan een ander plaatsje op het eiland.. hier heb ik mijn kaarten gepost en zijn we wat gaan drinken.. in een of ander goor cafeetje waar het bier van ellende dood slaat.. daar weer snel weg en zo nog wat plaatselijke winkeltjes afgestruind en wat ge-internet.. bij een of ander souvenierwinkeltje kregen we bijna een hart attack toen we de prijzen zagen.. tsjonge jonge 28 usd
voor zo'n sneeuwkopje.. je weet wel een glazen bolletje met een of ander flauwekul iets erin en als je het schud gaat het er sneeuwen..

het bleek dat het geen USD waren maar de vrouw van de winkel haar eigen munteenheid... tsja we weten nog steeds niet wat de koers is van die zogenaamde munteenheid.. maar omgerekend bleek de 28 USD prijssticker maar 15 usd te zijn.. maar daar heb je normaal een vrachtschip vol van die rommel voor.. we zijn snel afgetaaid en met een bussie terug naar west end gegaan het dorpje waar wij zaten daar even wat geluncht.. nou ja even wat we kregen toch een portie.. niet te filmen.. ja alleen met een hele grote lens.. dan past het erop.. nou daar wat van gegeten en daarna weer afgetaaid naar het hotel om een filmpje te kijken , wat te lezen slapen en niks te doen.. het was klote weer dus strand kon niet duiken niet alleen eten en drinken en internetten nou we hadden net gegeten en gedronken en het internet was zo duur dat je
beter je eigen PC kon kopen en gaan klojo-en dan een paar uur in zo'n internetcafe zitten..

toen de avond kwam zijn we wat gaan drinken in de plaatselijke amerikaanse en canadese ouwelullenbar... waar het overigens best gezellig was.. het duurde niet land of we kwamen met een amerikaan aan de praat die uit de vereniging van amerikaanse statuten in de VS ofwel amerika kwam.. met hem wat gedronken en wat zitten lullen tot we er genoeg van kregen en zijn afgetaaid naar een duur en luxe argentijnse steakhouse waar weer de nodige look-alikes zaten.. ja nu we een aantal drankjes achter de kiezen hadden kwamen er steeds meer look-elikes.. na een heerlijk dineetje zijn we terug naar het hotel gegaan om te gaan slapen.. poesie mauw was er ook weer dus die binnengelaten.

de next morning moesten we vroeg op en zo om 05.30 van bed af.. douchen.. inpakken en wegwezen samen met een iranese duitse in een taxibusje naar de ferry... hier tickets halen en de boot op.. ja de beruchte kotsboot alleen viel het deze keer een beetje mee met de kotserij.. zo kwamen we na een broodje, wat drinken en een 1,5 uur varen in la ceiba aan waar we met zijn drieen een taxi in zijn gegaan naar het buststation en meteen een ticket naar san pedro de azul.. waar later bleek een andere bus ook heen zou.. ja uit een ander plaatsje en inderdaad ZOU... stond in de krant 4 gasten neergeknald tijdens een bus overval
nou gelukkig zijn ij veilig aangekomen na eerst nog wat te hebben gegeten op het buststion.. ja een pasteitje.. toen we na de busrit van 4 uur in san pedro waren aangkomen meteen per taxi naar een busstation voor de volgende bestemming.. COPAS RUINAS bij de guatameleze grens..

deze vertrok pas over een 1,5 uur dus eerst wat drinken en eten op het gigantische busstation..
daarna de bus in en even later weg met dat ding en zo kwamen we na weer een uur of 4 uur rijden aan in copas ruinas.. samen met de iranese duitse dame..
we zijn naar een hotel gelopen en daar een 3 persoonskamer.. daar eerst effe douchen en aankleden en heeft anoushé een poging gewaagd haar muskietonet op te hangen.. wat niet erg lukte.. daarna snel weg en uit eten bij een lokale pizzaria.. ja moet zeggen dat ze in centraal amerika niet zo lekker kunnen koken als in zuid amerika.. het is het allemaal net niet.. de bodums zijn zo dik als wat en de garnituur bestaat uit het liefst zo weinig mogelijk.. bij kaas en tomaat en met geluk nog een ui.. nou goed na een pizza en wat bier zijn we naar een bar gegaan om nog een cocktailtje te scoren.. na twee cocktailtjes zaten we er zo duf bij als duffy duck en zijn naar het hotel gegaan om te slapen

de volgende morgen toen ik wakker was, was het meisje al verdwenen en zijn mirelle en ik wat gaan ontbijten en internetten.. ja we hadden de dag ervoor al een busje geregeld om naar antigua te gaan dus moesten alleen nog effe wachten op het vertrek en zo was na wat rondsjouwen de bus klaar voor vertrek en tuften we naar de guatamaleze grens. daar was alles zo gepiept en effe later tuften we op naar onze bestemming.. eerst nog even wat quetzals gepint bij een tankstation en daar ook effe gelunchd en daarna verder om via guatamal city in antigua aan te komen om ee uurtje of 17.30 hier aangekomen en een hotel gaan zoeken dat was nog niet zo makkelijk maar op het laatst hadden we een hotel gevonden met warme douche .. alleen leek het meer op een rommelmarkt dan een hotel.. heb nog nooit zoiets mafs gezien.. ja de hele lobby,binnenplaats en de hotelkamer stond vol met ouwe kasten, schilderijen, bloemen, dozen, boeken en alles wat je maar kan tegenkomen op een rommelmarkt.. alleen was het nadeel dat het er een beetje muf ruikte.. zo zijn we ook maar 1 nachtje gebleven.. na het hotel zijn we wat gaan drinken en kwamen de GODZIJDANK guatamaalaan tegen... ja die kon een beetje nederlands en zei na elk woord godzijdank.. daar werden we al snel flauw van maar ondertussen hadden we hem al een drankje aangeboden wat weer niet goed genoeg bleek te zijn.. meneer wou ananasyogurt ipv ananassap.. nou goed we zijn zo snel als kon gevlucht en even later bij een indiaas restaurant beland.

deze had de deur op slot.. tsja er zaten wel mensen en even later werden we binnengelaten.. nou een vreemd restaurantje maar het voorgerecht was superlekker.. alleen tegen de tijd dat het hoofdgerecht kwam zaten we er beide zu duf als duffy duck bij.. zo hebben we niet al te veel van het gerecht gegeten en zijn daarna snel afgetaaid naar het hotel om te gaan slapen..
wat er de volgende dagen gebeurde schrijf ik wel in een volgende brief..
zou zeggen have a look at the foto's en tot mails,schrijfs etc maar weer
liefs van radmer ( en mirella )

• 31 Januari 2008 - 06:59

Fernanda:

LOVED THOSE PICTURES !!

• 01 Februari 2008 - 10:51

Bonk:

terwijl bonk zit te huilen in Nederland lacht muppie wat af..
    Ras nog veel fun en mup tot morgen op het vliegveld.
    Bonk 3 weken alleen doet mup teveel missen.