het DREMPEL LAND en de RUINES - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van radmer kuipers - WaarBenJij.nu het DREMPEL LAND en de RUINES - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

het DREMPEL LAND en de RUINES

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

03 Februari 2008 | Mexico, Mexico-stad

hallo beste sexshop eigenaresses en alle andere mensen die dit lezen,

Op het moment ben ik weer in mijn eentje.. nou ja eentje zit wel in de grootste stad ter wereld maar bedoel te zeggen dat mijn reisgezelschap mirelle weer terug naar nederland is.. ja zo vliegen de weken voorbij als je het naar je zin hebt.. ondertussen loop ik wel een beetje achter maar zal zien of ik vandaag weer een stukje kan inhalen..

We waren gebleven op de 24e januarie.. die nacht hebben we geslapen in het rommelmarkthotel.. aangezien het daar zo fris was als in een rioolput op zondagmiddag zijn we snel verkast.. ja het beddengoed was een beetje muf en er lag genoeg stof om een olifanten smoking van te maken.. uhh hier klopt iets niet.. dat is een ander soort stof.. maar goed jullie snappen hoop ik wat ik begrijp.. anyway.. we zijn verhuist naar een ander hotelletje waar alles lekker fris en fruitig was en schoon netjes beddegoed lag en het ook nog eens goedkoper was.. voordat we hier aankwamen hebben we eerst nog even gebak gegeten met terugwerkende kracht van mijn verjaardag.. ja dat zag er allemaal zo lekker uit en het was niet te weerstaan dus effe naar binnen...

tijdens het inchecken van het hotel hebben we ook meteen even een ticket naar panajachel geboekt een dorpje aan een meer met een paar volle vulkanen..
daarna zijn we gaan shoppen op de artcraft markt.. tsja dit is altijd weer een spectakel met hoe en wat en hoe duur we dingen gaan kopen.. nou na een paar uurtjes rondstruinen hadden we weer de nodige inkopen gedaan en zijn vervolgens wat gaan eten bij de locale MC LASAGNE..
ja een soort fast food keten waar ze pizza en lasagne en kip verkochten.. hier even zitten smullen en daarna zijn we even ons eigen weg gegaan.. mirelle shoppen en ik een verhaal op internet geplant... waarna ik even ben gaan happy-hour-en in een locale tent.. hier de nodige mojito's achter de kiezen gewerkt en toen om 18.00 weer terug in hotel om op te frissen en weer op stap te gaan..
naar dezelfde tent waar we effe wat hebben gedronken en daarna bij een argentijns steekhuis wat zijn gaan eten..
ja dit was luxe prakke en na een stukkie vlees en wat drinken.

zijn we in een irisch pub beland... hier was het nogal druk en zaten de nodige look-alikes .. waaronder een JEZUS look-alike... ja sprekend... nou ja.. deze had een bril op met glazen zo groot als de vooruit van een touringcar.. ondertussen gingen de drankjes er in als warme hapjes.. en raakten we al meer in de stemming... nadat de muziek was uitgevallen was er een nederlandse vond-hemzelf-intresant-man aan tafel geschoven die hele verhalen tegen mirelle had.. ik was ondertussen aan de praat geraakt met een duitser en een candees die niet zo veel hadden te vertellen.. na de nodige drankjes zijn we met een vibrator tuk tuk naar huis gereden.. ja wat is dat?? nou een gewone tuktuk.. ja een golfkarretje met dak erop waar ze 1 wiel vergeten zijn.. dus een driewieler .. aangezien ze in de straten kinderkopjes of keien hebben.. schudde het als eeen idioot en werden we helemaal door elkaar gerameld.. we werden ook nog aangehouden door de politie maar mochten weer verder om vervolgens in het bedje te kruipen en de volgende morgen weer vroeg af.

snel de bende inpakken,douchen nen wegwezen.. ja het busje was er effe later al en zo tuften we later door de bergen heen om na een paar uurtjes in het plaatsje panajachel aan te komen.. hier hadden we een hotel wat niet bestond.. tsja .. wij zoeken en zoeken maar geen hotel calle real.. nou vervolgens ergens anders beland wat ook allemaal prima was.. daar ingecheckt en even wat gaan ontbijten.. en daarna een ticket gehaald naar san christobal de las casas in mexico... toen snel op bed want we waren zo moe als twee schaatsers die twee keer de lefstedentoch achet elkaar hadden gereden.. na een paar uurtjes slapen zijn we het dorpje gaan verkennen en zo bij een leuke tent beland met schitterend uitzicht op het meer met alle volkanen er omheen.. ondertussen scheen het zonnetje ook nog lekker en hebben we effe lekker zitten relaxen. waarna we weer verder zijn gaan wandelen in de omgeving en zo nog een straatkat tegenkwamen en weet ik hoeveel handelaren..

ondertussen stond de avond ook alweer voor de deur en zijn we eerst even gaan internetten en daarna wat drinken.. waarna we uiteindelijk bij een URUGUYAANS restaurant kwamen waar een of andere Mc GUYVER look-alike maar dan 136 jaar ouder gitaar zat te spelen.. ja de biefstukken sprongen van ellende van de borden zo... NIET-MOOI was het.. en het ergste was nog dat die gast erbij zat alsof ie JOHN DENVER himzelf was.. nou ja john denver.. in ieder geval iemand die wel gitaar kon spelen.. de toiletvoorziening was ook een spectakel.. dat was een toilet in de hoek van het restaurant zonder dak.. als iemand zijn gulp dicht deed kon je het al horen.. om maar niet te praten over de rest van de geluiden die soms uit een toilet komen.. we hadden ook al de halve panajachelse marktlui om ons heen die ons van alles en nog wat hebben aangesmeerd.. nou goed eind goed al goed we hebben lekker gegeten en zijn met het overlevingspakket voor de busrit van nde volgende dag afgetaaid naar het hotel.

de next morning... 26 januarie al om 05.15 van bedje.. snel douchen inpakken en aanklededen en vervolgens wachten op het busje wat effe later al kwam..
zo hebben we nog een stuk of wat mensen opgehaald en konden toen door de bergen richting mexicaanse grens.. ja uiteraard weer overal en nergens stoppen.. tankstation... bandenverwisselstation.. en hier en daar uiteindelijk kwamen we bij de mexicaanse grens waar het een groot beverwijk was.. ja daar werdt van alles en nog wat verhandeld en ging van de ene kant naar de andere kant.. wij even uitchecken in guatamala en daarna wachten en wachten.. ondertussen was het bloedje heet en vielen de mussen bijna van het dak.. maar aangezien de meeste tentjes plat dak hadden viel dat ook wel weer mee.. uiteindelijk kwam er een ander bussie waar we in moesten en hiermee naar de mexicaanse grens... ja daar inchecken en vervolgens begon de drempeltour.. ja heb nog nooit in een land geweest waar ze zoveel drempels hebben... je wordt er stapelgek van op het laatst.. maar na een rit van 9 uur kwamen we aan in SAN CHRISTOBAL DE LAS CASAS..

hier aangekomen eerst even gepint.. ja we hadden al wat geld gewisseld op de grens maar daar kwamen we niet ver mee.. nou na een leuk hotel te hebben gevonden zijn we eerst even wat gaan eten en daarna op de verkenningstour waar we ook meteen een ticket hebben gekocht naar PALENQUE weer een andere plaats in mexico waar de RUINES zijn.. na een paar uur rondsjouwen in panajachel waar het nogal koud was vanwege de hoge ligging.. 2200 meter.. zijn we terug gegaan naar het hotel om daar effe te relaxen.. en op te frissen.. ja ik was een film aan het kijken en mirelle was in slaap gevallen.. zo was het ook zo maar weer laat en heb ik haar gewekt om 21.00 om vervolgens wat te gaan eten.. zo zijn we bij een sushi bar gekomen en hebben daar lekker gegeten en wat gedronken en waren daarna al weer te moe om op stap te gaan dus terug naar het hotel om te slapen..

de volgende morgen hebben we even lekker geontbijt en nog wat ge-internet om de foto's te plaatsen waarna het al weer tijd was om te vertrekken.. ja nog snel wat snoeperij halen en daarna met een taxi naar het busstation om een bus in te gaan die ons naar palenque zou brengen.. na 172698 drempels kwamen we bij een soort gevangenis aan waar we inreden en de hekken dichtgingen.. hier konden we wat eten.. ja nu snapte ik ook waarom die hekken er omheen stonden.. de vreettentjes daar zagen er niet uit..
daarom zaten de hekken dicht zodat je niet naar een andere tent kon.. we hebben het bij een eisje en wat drinken gehouden.. ja ik had weer eens een verrasingspakket met chips gehaald die niet te bikken was.. zo nu en dan, dan koop ik iets wat ik niet weet wat het is en de ene keer is het heerlijk en de andere keer niet te bikken.. zo had ik nu een van het laatste.. maar goed na een ijsje en wat drinken weer verder in de bus.. om weer verder door drempelland te gaan en met een leuke film in het spaans gesinchronisichroniseerd.... uhh of hoe zeg je dat als de monden vreselijk tekeer gaan en er geen geluid uit komt of als je geluid hoort en de monden dicht blijven.. nou zo'n film hadden we steeds.. gelukkig kwamen we na een uurtje of wat aan in PALENQUE..

hier eerst even wat gaan drinken en eens kijken hoe en wat en waar we heen zouden.. aangezien we ook nog plannen hadden om naar het strand te gaan hebben we besloten een hotel met zwembad te kiezen.. zo hadden we twee klappen in 1 vlieg.. nou met een taxi erheen en daar ingecheckt in een schiterrende bungalow met zwembad, kamer met airco, douche en 1 king-king-kingsize bed.. daarna effe wat drinken in de hotelbar waar twee verliefde hondjes lagen.. ja een soort van prins bernard hond en zo{n poedel.. die lagen elkaar maar wat af te likken.. wel een lief gezicht.. na 1 drankje zijn we op sjouw gegaan en in een weg restaurant gekomen.. een gigantische tent met wel 200 plaatsen waarvan toen wij kwamen twee bezet waren... ja helemaal leeg dus.. na wat drinken en eten wat weer eens een keuze in de catogorie ..weet-niet-wat-het-is.. was
en zo kreeg ik een burito met alleen kip in een soort jus met chocoladesaus was..
ja niet echt lekker... maar goed na het eten weer terug naar het bungalowthje en daar gaan slapen..

de volgende morgen werden we wakker door bouwvakkers die daar de hele bende aan het verbouwen waren.. snel van bed, douchen en de ontdekkingreizigers kleding aan.. ja daarna wat ontbijten wat ook weer een heel festijn was.. ik kreeg me daar een bak eten voorgeschoteld daar kon heel eet-ie-opie wel een jaar van eten.. nou goed daar van opgegeten wat ik op kon en vervolgens met een minibusje naar de palenque ruines... daarvoor waren we namelijk naar deze plaats gekomen... daar aangekomen wouden ze ons een gids aansmeren... aangezienb ik thuis al een tv gids en telefoongids heb wou ik geen gids en mirelle ook niet..... ja alleen als ie in het frysk was.. nou toen op de ontdekkingstour uit en zo hebben we allemaal ruines bezichtigt... dit zijn gebouwen die oot nieuw en mooi waren maar nu in duizend stukken liggen en verrot zijn.. en als je mazzel hebt liggen ze maar in 500 stukken.. nou best intresant zoiets alleen de eerste 5 minuten.. ja daarna zet ik het in de catogorie: OUWE STENEN PRAKKE in het rijtje macho picho in peru, lost city in colombia, chinese muur in china en ankor wat in cambodja die ik allemaal gezien heb..

na een paar uurtjes sjouwen zijn we terug gegaan en op naar het zwembad.. daar even lekker zonnen en lezen en even gaan lunchen wat erg superlekker was moet ik zeggen.. ja daarna weer verder zonnen en zwemmen en lezen en zo was het ook alweer 17.00 en zijn we gaan douchen aankleden en op naar de stad... ja daar even een ticket naar mexico city gekocht en vervolgens even gaan internetten en daarna wat door de stad sjouwen op zoek naar een tentje om te drinken en eten.. dat viel allemaal wat tegen en uiteindelijk toch in een of andere vreetschuur beland.. waar ze niet eens rum hadden.. nou dan maar limonade... ja hadden nogal dorst namelijk.. toen het eten kwam zoals gewoonlijk weer eens 1 voor 1.. ja daar wordt je gek van ze mikken alles maar op tafel.. we bestellen al met opzet eerst het voorgerecht en als dat op is pas het hoofdgerecht.. maar goed al met al wel lekker gegeten en daarna afgetaaid naar het mooie bungalowtje. om te gaan slapen

nou beste leesbuiskinderen.. dat was het dan alweer voor deze keer.. in een volgende brief vertel ik weer hoe en wat er verder gebeurde... voor nu de groeten allemaal en tot mails,ziens,bels etc etc
zal me effe opfrissen en dan op stap met een mexicaans-nederlandse lerares die ik ken hier in MEGICO STAATIE..uhh CITY..

buenos diaz... gracias.. Tot Ziens