de chinese Buffet week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van radmer kuipers - WaarBenJij.nu de chinese Buffet week - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

de chinese Buffet week

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

05 Maart 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

hallo beste waarschijnlijk-niet-bewonders-van-beverly-hills,
Zo vanuit een chique en warm beverly hills zal ik jullie even verslag doen van de gebeurtenissen tot in amerika..
ja aangezien ik een beetje achter lig met de verhalen kom ik waarschijnlijk niet verder dan de laatste dag in mexico en dan in het volgende verhaal de gebeurtenissen hier in de vereniging van statuten van amerika in de USA zelf..

Op 25 februarie waren we gebleven..die nacht had ik liggen schudden en doen en ik dacht dat er een aardbeving was maar het bleek dat mijn bovenbuurmeisje in het bed stapte...tsja ik wakker met de schrik er goed in.. maar goed weer wat verder geslapen en om een uurtje of 10.00 het nest uit.. en toen even een droge douche.. ja er was geen water.. nou maar even wachten dan.. ik zou anders naar acapulco maar om financieele redenen heb ik dat afgeblazen in het kader van de bezuinigingen.. dus maar de rest van de week in mexico city omhangen..

na een ontbijtje en wat boekhouden en rekenen en dat soort dingen.. ja ik reken altijd net zolang door tot ik weer rijk ben.. tsja t'is maar net wat je onder rijk verstaat.. nadat er weer water was effe gaan douchen en daarna met de hele rommel naar een ander hotel met een privekamer en privebadkamer en priveTV en alles prive.. ja daar ken je tenminste een beetje slapen zonder dat iemand de kamer in of uit gaat om zijn kauwgom weg te gooien, de wc van binnen te gaan bekijken of wat voor in-en-uit-een-slaapkamer-loop-smoes dan ook...
nou eerst even een beetje TV gaan kijken en wat voetbal gevolgt en daarna naar een chinees buffet om daar wat te bikken te halen.. die middag een beetje omhangen in de stad en nog een bioskoopje gedaan... uhh niet dat ik een bios gekocht heb maar bedoel een filmpie kijken en voor de rest niet veel bijzonders... ja mijn gedachten hadden het er maar druk mee.. die waren al in de USA terwijl ik nog in mexico zat..

de volgende morgen de 26e om een uurtje of 10.00 mijn nust uit en de stad in.. eerst even gaan internetten waar ik het meteen met de internetcafebaas aan de stok kreeg.. ja de hufter die wou me afzetten zonder dat ie me had opgepikt..
ohh nee dat is een ander soort afzetten..
nou goed hij wou me te veel geld berekenen maar dat heb ik hem afgeraden met de volgende text...:
OKE JE KAN KIEZEN.. OF JE REKEND ME TEVEEL EN BESTELD ER METEEN EEN AMBULANCE BIJ... OF JE REKEND DE NORMALE PRIJS EN JE HOEFT GEEN AMBULANCE TE BESTELLEN... en dat allemaal in het hoempapaspaans en dan een beetje anders..
ja een heel gedoe en uitgeleg allemaal maar uiteindelijk de normale prijs betaald en van al dat gesodemieter om 5 eurocent te besparen.. meteen van schrik maar een duur SUBWAY broodje gekocht.. waarna ik in een ander internetcafe even het vorige verhaal heb geschreven..
daarna effe een biertje drinken bij de local 2 halen 1 betalen corona shop en toen naar de bios voor de film CLOVERFIELD.. waarna terug naar het hotel..


ondertussen was ik zo WURG ( moe in het fries ) als een WURGSLANG en ben ik effe het dekbedovertrek van de onderkant gaan bekijken.... na een uurtje slapen of meer .. had ik honger en ben de stad in gegaan om eens te kijken of er ergens voor een vriendenprijsje wat te bikken viel..ik belande bij een of ander pretpakketmenu restaurant.. ja daar een menuutje.. uhh geen 60e deel van een uur maar zo'n voorgerecht-hoofdgerecht-nagerecht pakket.. ja een vreemde haperij allemaal.... daarna effe wat gaan drinken in een cafeetje en daarna nog even internet checken en vervolgens mijn bedje in...

de volgende dag schrok ik wakker door een geklop op de deur ... tsja aangezien het allang 5 december was geweest was het onwaarschijnlijk dat het sinterklaas was.. nou het bleek GLORIA te zijn..
die was aangekomen in mexico city en zou met mij de kamer delen.. aangezien we beiden nog moe waren zijn we nog maar even gaan slapen .. uhmm.. met de nadruk op de A van slApen.. en daarmee het woord Andere dingen doen... nou goed om een uurtje of 13.00 de kamer uit en effe een Chinees buffetje gaan scoren.. ja all you can eat... waarna we de stad in zijn gegaan en waar Gloria naar de kapper is gegaan om haar haar een beetje te laten verven... ja van kastanjebruin naar kastanjebruin.. uhmmm.. dat schiet lekker op dus.. .. toen de artiest klaar was met haar haar zijn we weer de stad in gegaan en ondertussen begon het te regenen en zijn we rappie tappie snel terug gegaan.. ondertussen had ik mijn voor de zoveelste keer uit elkaar gedonderde horloge effe laten repareren zodat ik weer goed bij de tijd was..

bij het hotel aangekomen weer effe op bed.. en na wat omhangen in de kamer en het hotel eens even de stad in gegaan een coronaatje drinken en wat eten.. alleen was alles al dicht en zo werdt het een magnetrom hamburger bij de 7-11 winkel.. waarna we weer naar het hotel zijn gegaan..

de next morning.. zo moe als 38 anderen die moe zijn.. want die ochtend stond er weer eens een filmploeg voor de deur opnames te maken met een boel lawaai van agregaten en dat soort machines.. ja lekker was dat weer.. nou maar het nest uit en douchen en daarna de stad in om effe wat te bikken.. ja je raad het al..
CHINEES BUFFET.. daarna nog een beetje gaan shoppen.. wat prikkeprakke dingetjes zoals battereien etc,... en toen met de metro naar een gebied waar een of andere rivier scheen te zijn wat wel leuk was.. ja eerst een uur in de metro daarna een uur in de trein en daarna nog in een taxi.. en toen eindelijk op een bootje.. dat was ook weer een fraaie boel.. er zat geen moter achter.. ja de boot moest dmv een stok vooruit,... we hadden een 1,5 uur trip en zouden dus niet zo ver komen.. de kapitein van de varende plank met stoelen.. ja meer was het niet... die deed het erg rustig aan en na een half uur kwamen we bij de main attraction.. een soort van verotte intratuin... tsja waren we daar helemaal naartoe gevaren.. tsjonge ik zei.. hier hoef ik niet eens te kijken.. kan net zo goed bij een willekeurig iemand in de tuin kijken om een paar verotte planten te zien staan..

nou snel weer weg en op naar een slangenpark.. nou ja slangenpark.. een huis met iemand die een slang heb,, waarschijnlijk.. ondertussen kwamen we allemaal varende jostibands tegen.. ook van die avrende planken maar dan met een orkest erop.. die wouden tegen een zacht prijsje een ONBOARD concert geven..ja oprotten met die gasten.. vervolgens een varende slijterij.. daar hadden we meer verlet van dus effe een literfles bier aangeschaft.. en nog effe later een nvarende bloemenwinkel.. varend politieburo.. varende snackbar etc. etc.
na bij de slangenprakke te zijn aangekomen bleek die dicht te zijn.. ja of mischien was de slang ontsnapt of dood... nou goed maar weer terug... ja 32 USD naar de bliksum om een beetje 1,5 uur op het water om te dobberen.. nou goed vervolgens de hele reis weer terug ..met de trein.. waar na 18.00 de mannen en vrouwen in een aparte wagon moeten zitten.. om vermenevuldiging tegen te gaan..

na een lange rit van taxi's, treinen en metro's zijn we gaan sushi eten in een japans restaurant.. tsja sushi eten in een gordijnenzaak gaat wat moeilijk.. maar goed na een lekker hapje sushi,teriyaki en tempura zijn we naar het hotel terug gegaan om daar te gaan slapen en andere dingen te doen................. zoals... Tv kijken en weet ik wat allemaal ...

de volgende morgen is gloria al de rommel gaan inpakken want ze zou waarschijnlijk weer weg.. ja ze moest alleen effe een email checken.. dus ben ik even een ontbijtje gaan halen voor het ontbijt op bed tafereel en zijn we daarna de stad in gegaan en zijn we internet gaan checken.. ja ik had een mail gehad van ERIN dat ze met me uit wou alleen was dat de dag ervoor en was ik dus te laat dus hebben we voor de vrijdagavond afgesproken.... na wat ge-internet zijn we naar de CHINEES BUFFET gegaan en daar heeft gloria wat gegeten alleen ikke niet want had geen honger..
die middag nog wat in het hotel omgehangen en wat in de stad gaan kijken.. een beetje drinken en internetten en rondjouwen.. ja zat maar met mijn hoofd in de USA dus maakte het me niet veel uit wat we allemaal uitspookten.. als de tijd maar snel voorbij ging...
zo heb ik nog een erg foute zonnebril gekocht voor 40 euro...cent...
en heb gloria de hele mexicaanse ACTION winkel leeggekocht...

toen weer terug naar het hotel en daar nog lopen te dansen op de muziek van SJAAK IRA... heeft niks met die bende in ierland te maken maar schijnt een colombiaans grietje te zijn met grote tieten die aardig kan zingen.. nou voordat er ongelukken waren zijn we maar gestopt en de stad in gegaan voor DINNER.,... ja voor de verandering eens een keer naar een CHINEES BUFFET!!!!
ondertussen begon ik breedbeeld ogen te krijgen van al dat gechinees... nou goed daar effe wat gegeten en daarna salon GLORIA in.. aangezien gloria nog een nachtje bleef en ik met ERIN had afgesproken de mexicaanse lerares.. moest ik een beetje knap voor de dag komen.. en heeft GLORIA mijn geschoren,haar gewassen,gescrubt en weet ik wat allemaal.. een hele schoonheidsbehandeling...waarna mijn haar nog effe gestyld werdt en vervolgens met de metro naar een afgesproken plaats... in de metro was het weer een hele handelerij.. ja zo heb ik nog een mp3 cd met muziek op de kop kunnen tikken..

eenmaal aangekomen bij ERIN zijn we naar een soort van lounge gegaan om daar wat te drinken en vervolgens naar een andere pub nog wat drinken waarna weer terug naar het lounge gebeuren om nog wat te dansen etc. ja een gezellig avondje.. alleen was ik op een gegeven moment bankroet en genoodzaakt om terug naar het hotel te gaan.. het was ook al een uurtje of 02.00 en ik moest 04.30 al weer van bedje af.. dus heeft ERIN me terug gebracht naar het hotel en daar ben ik naast Gloria in bedje gekropen om nog wat proberen te slapen...


Nou dat was het centraal amerika verhaal.. het volgende verhaal gaat over de USA waar ik ondertussen al weer 4 dagen met Hedwich postma (mailmother) zit.. en we al van alles en nog wat hebben gezien en beleefd.. daarover dus de volgende brief meer.
zal nu effe kijken als ik er nog wat foto's kan onderplakken van in de USA.. als ze er bij staan is het gelukt en anders niet...

nou de groetjes en tot mails..ook van Hedwich

  • 06 Maart 2008 - 08:19

    Bonkie:

    Nieuwe trainer Heerenveen is onder voorbehoud bekend : Johnny Rep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 311326

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: