rio cauro, indianentrip 2 - Reisverslag uit Ciudad Bolívar, Venezuela van radmer kuipers - WaarBenJij.nu rio cauro, indianentrip 2 - Reisverslag uit Ciudad Bolívar, Venezuela van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

rio cauro, indianentrip 2

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

30 Oktober 2005 | Venezuela, Ciudad Bolívar

dag beste gelduitgevers,
zo was ik weer om deel 2 van het indianentrip uitje even op papier te zetten.. ja zit hier met de tranen in de ogen maar dat komt van dat UITJE. nou was gebleven dat ik ben gaan slapen in die dierentuinhut ja midden in de nacht nog een brulaap vlakbij de hut die lawaai begon te maken nou al me al dus weer niet al te best geslapen maar goed.. de volgende morgen maar even ontbijten en ff douchen en dat soort doe-in-de-morgen dingen. ja daarna was het monument aangebroken en zijn we de jungle ingetrokken om daar op zoek te gaan naar een waterval.. ja alsof we al niet genoeg van die dingen hadden gezien.. maar goed je bent weer een paar uur van de straat.. en kon ik meteen wat oefenen voor mijn bergbeklimtocht waar ik morgen aan ga beginnen.. maar goed even snel verder anders wordt het een lang verhaal nou wij de jungle in en daar meteen een partij omhoog.. ja nog geen 5 minuten verder had ik het zweed al voor de kop ja na een half uurtje klimmen hadden we het hoogste punt bereikt en werdt het allemaal wat vlakker.. ondertussen was ik wel gebeten door een soort van vleesetende plant die zeker geen vegetarier was.. ja dikke rooie uitslag op mijn benen.. nou goed na nog wat spinnen en andere levende wezens te zijn tegengekomen waren we 2,5 uur verder en eindelijk op plaats van bestemming.. INTERUPTIE.. ondertussen wordt ik al weer helemaal gek van deze PC want elke minuut komt er een of andere error in beeld met de vraag Si of No (ja of nee) als ik Si aanklik komen er een partij schermen tevoorschijn allemaal in het spaans en als ik No aanklik komt ie met een minuut weer.. ja mooie boel. maar goed zal het hoofd koel houden en zo goed als het gaat verder te tikken we waren aangekomen en zijn even gaan kijken bij de watervallen en daarna een stuk naar beneden om daar wat te gaan zwemmen.. ondertussen was het duitse meisje aan de schijterei geraakt van waarschijnlijk het dodgy eten wat we kregen nou wat lunchen en wat zwemmen en daar kwam een soort van menno sape havenmeester al aanzetten met een boekje ja dit was een watervalmeester en die kwam effe geld innen van de gids omdat we de waterval hadden gezien. ja wat ze al niet verzinnen om aan geld te komen.. maar goed na het zwemmen en lunchen snel weer terug naar het kamp ja een soort van shortkut want nu duurde het 1,5 uur.. daar aangekomen met het zweed weer dik voor de kop snel gaan zwemmen samen met een stel nederlanders uit eindhoven de gekste... ja die waren zaterdag aangekomen en zondagmorgen meteen beroofd in ciudad bolivar.. op de plaats waar ik een half uur later liep.. ja ze hadden een pistool en wouden hun geld hebben.. de jongen heeft het wat weten te rekken etc en zo niet al het geld afgegeven.. erg dapper moet ik zeggen met een blaffer in je rug.. nou na het zwemmen nog wat in het dorp rondneuzen en ondertussen was duitser nummer 2 ook al ziek geworden.. ja ook aan de schijterei en overgeven en dat soort van ongewonene manieren van je lichaamsafval dumpen. nou de gids was al weer aan het eten maken om de volgende toerist ziek te maken.. ja er was nog maar een over en dat was ik... ondertussen waren er ook nog 4 sloveense meiden geariveerd in de catergorie dan-ga-ik-liever-gewoon-dood ( niet de mooisten dus ) ja een hamburger (jurgen) was alweer uit bed en met hem en de twee nederlanders hebben we nog even gekaart.. ja daarna wachten op het eten en ondertussen was er een indianenfamilie aangeschoven ja deze hadden een dikkeaccu in een tas met daaraan allemaal draden en die weer aan een zaklamp ja ik had een moderne maclite bij me waar ze vol verwondering naar keken ook keken ze naar mijn dolfijnenbadhandoek.. ja met ogen zo groot als tennisballen maar dan kleiner zaten ze te kijken.. nou nadat de indianen weg waren was het eten daar en kreeg ik meteen 3 porties.. nou anderhalve portie heb ik gered maar de rest lukte niet.. ja de duitsers waren ziek en hoefden niks die avond niet al te veel uitgespookt en gaan slapen om de volgende morgen na het ontbijt te gaan vissen... ja mijn visgerei was al aan gort maar had het lood en de haak en de draad nog daarmee op naar het water en vissen met die handel.. binnen no-time zat er een fanclub van indianen om me heen de 2 duitsers en de 2 nederlanders die zagen hoe ik de een na de anderevis uit het water viste.. ja sommige vissen waren nog kleiner dan de haak.. nou na een tijdje had ik een stuk of 20 en werdt die gele ronde kachel daarboven ook al weer aardig heet.. ja tijd om te stoppen dus. die visjes heb ik aan een langslopende-borstvoedinggevende-kledingwassende-vrouw gegeven di er weer van kon eten , daarna met de twee nederlanders het dorp in en ze het grootste knaagdier laten zien ik ben de naam vergeten maar het is zo groot als een stabijhond en ziet eruit als een hamster. ff later was het lunchtime en kregen we te horen dat het plan weer ging veranderen . ja nu gingen we samen met de 4 sloveense meiden terug.. nou na de lunch even met de duitsers mee naar een souvenishop ja hier hadden ze 4 dingen 1 van 15.000 1 van 20.000 en 2 van 5.000 bij elkaar dus 45.000 ja de stikkertjes zaten erop namelijk.. ik zei dat dit bij elkaar wel voor 35.000 moest lukken.. de indianen die blijkbaar analfabetisch waren zaten te tikken en te doen op een rekenmachine die volgens mij op diesel liep ipv zonne-energie of batereien.. ja er kwam uit 22.800 nou da's vreemd.. maar goed de duitsers hebben 29.000 betaald en daarna hebben we nog even gekaart en vervolgens de boot in met zijn 11-en ja een drukke bedoening.. nou het was 3 uur varen zeiden ze.. alleen zit er per uur in de venezuelaanse tijd een marge van 2 uur in.. dus het kon wel heel anders uipakken.. ja de boot was lek en lag nogal diep dus werden we natter en natter.. uiteindelijk na 2 uur in de brandende zon kwamen we aan op plaats van bestemming waar we niet al te veel hebben gedaan.. ja biertje drinken en wat sjansen met de local indianengirls ja daarna eten met zijn 11-en en toen nog wat kaarten en rum drinken met de sloveentjes.. ja daarna op bed.. de hangmat.. de slechtste nacht tot nu toe gehad.. en de volgende morgen na het ontbijt begon de ramptocht.. ja met zijn allen de boot in en weer in de brandende zon.. aangezien ik alleen maar factor 4 had en die niet bij me had was er weinig tegen te doen en de vellen hingen dan ook aan alle kanten van mijn hoofd.. ja na een half uurtje varen kwamen we een andere boot tegen en gingen we wat dingen ruilen.. waaronder de moter.. ja dit was een slechte ruil want na 10 minuten begon ie raar te doen en konden we alleen nog maar langzaam varen.. ja zo langzaam dat de schildpadden zijna op de boot klommen die dachten namelijk dat het een eiland was... nou alsof het al niet genoeg was kwamen we weer een boot tegen en gingen we weer ruilen.. ja nu de gidsen en ook weer de buitenboordmoter.. ja een goeie deal zou je zeggen.. ja forget het maar.. toen de andere boot wegvaarde hield onze moter er helemaal mee op en zijn we gestrand op een onbewoond eiland in de rivier.. ondertussen stond de ronde gele kachel daarboven ons op full-speed en zaten we daar als robinsontjes crusoetjes nou maar wat gaan lunchen en wat zwaaien en doen tot een paar indianen ons zagen en die kwamen effe later al aanzetten met een boot.. ja weer de hele rambam overzetten en zo eindelijk op naar de eindbestemming.. nou na 4,5 uur ipv 2 uur kwamen we aan en de auto zou er om 14.00 zijn.. dat werd 15.00 uur en toen ging de chaufeur ff rustig roken,lunchen dinken en banden wisselen , krant lezen etc. nou om 15.30 eindelijk weg voor een rit van 4 uur.. ja onderweg weer weet ik hoevaak stoppen.. nou zo kwamen we om 19.30 aan en ben ik meteen gaan douchen en scheren.. ja er stond bijna net zoveel haar op mijn kin dan mama moeskarie op haar hoofd heeft.. ja om 20.30 pikte de duitser me op en zouden we wat eten.. ja we hadden elkaar al 4 dagen zitten af te zeiken en hielden nu een afscheiddinee nou dit heeft de duitser allemaal betaald ook nog... ja best aardig voor een duitser.. nou daarna nog effe wat drinken zo hier en daar en daarna terug naar het hotel om te gaan pitten.. ja de dag erna dat is dus eergisteren een tijdje besteed aan het internet om deel 1 op papier te zetten en wat zaakjes te regelen zo ook nog wat anti zon en afther zon gekocht en nieuwe slippers.. ja die anderen waren gesmolten.. ja de lijm dan en daardoor lieten ze los en waren ze aan flarden.. nou ik was de hele dag al niet al te fit dus weinig gegeten en af en toe ff een tukkie gedaan... die avond maar even wat gaan eten en als toetje een 250mg lariam tabletjeerbij.. ja daarna op bed gegaan en zo gisteren veel tijd besteed om de oude reisverhalen wat te bewerken en op deze site te zetten met terugwerkende kracht.. ja nog ff geluncht ergens en zo ook even op advies van ene mevr. ieniemienie postma mijn foto's naar de shop gebracht... ja drie rolletjes en nog 16 extra foto's van oude negatieven.. wat denk je.. 50 euro zo ongeveer wouden ze hebben.. allemachtig ik wil die zaak niet kopen.. tsjeetje denk je in de ontwikkelingslanden te zijn.. forget het.. nou mooi niet dus.. nou toen maar een andere shop proberen.. ja hier kwam ik op 40 euro uit.. nou vooruit dan maar... ja zou ze op internet zetten namelijk.. kon ze om 11.30 afhalen... aangezien ik nog aan het lunchen en internetten was ben ik om 12.30 gegaan.. ja shop dicht... nou ff later.. shop nog dicht.. nog ff later nog steeds dicht.. ja toen zag ik de zon al staan.. da's een andere versie van ,,de bui al hangen,, omdat dat hier niet zoveel gebeurd
ja straks die winkel op zondag ook dicht en ik moet vandaag.. zondag dus vertrekken.. ja moet je je vorstellen. lever 3 rolletjes in en 2 oude rolletjes en ben je in oostenrijk.. gaat je bus terug naar nederland en zijn je foto's nog daar.. en je komt niet weer terug in oostenrijk... wat doe je : 1. ramen eruit gooien en foto's zo pakken? ja een goed idee.. alleen zaten er hier van die ijezeren rolgordijnen voor.. nou het is ondertussen opgelost de hotelbaas haalt ze maandag op en stuurt ze op naar het office in santa elena de ularien en daar pik ik ze op als ik terugkom van de berg... ja maar goed... de hele dag onder de pannen met internet etc. en in de avond gaan eten in de pizzeria.. ja wordt er zolangzaam tureluut van steeds die mysterie dinees te bestellen.. je weet nooit wat je krijgt.. nou dit keer een pizza met weet ik veel wat erop.. nog een toetje waarvan ik ook niet weet wat het was en nog een paar drankjes.. ja ff verderop zaten twee zeer mooie vrouwen .. ik zou ze net een drankje aanbieden en toen kwam er een man met krullen en bril bij.. ja had de taxichaufeur notebene gezegd tegen mij dat dat een homo was toen we een uur daarvoor die man voorbij reden in de stad.. ja nu zat ie daar wel met twee chica's bonita.. (mooie vrouwen) nou daarna naar de plaatselijke disco ernaast.. ja net een vrieskist daar man.. zo koud stond de airco.. ik zat te bibberen van de kou.. ik wat tv kijken daar er was nl nog geen kop en na een tijdje zetten een of andere pinda de tv van de zender af.. ja ondertussen kwamen er steeds meer mensen en had ik smirnof ice nummer 4 achter de kiezen ja toen maar ff aan de bar gaan zitten en daar zat de venezuelaanse dubbelganger van sita sinnema ( dochter van lucas ) ja echt 100 % identiek.. alleen had deze blond haar nou met haar wat aan het oogcontacten en zo ff later een drankje aangeboden.. toen kwam er een briefje naar me toe met de vraag hoe ik heete.. ja dat ingevuld en briefje terug met sandy.. ja begint ook al met een S nou even later kreeg ik haar telnummer en nog even later zij de mijne.. daarna kwam ze bij me maar ja.. no comprende espagnol.. en zei: no comprende ingles.. ja ze tikte iets in haar telefoon en daar zag ik allemaal dingen die ik niet snapte en het woord hotel erttussen.. ja waarschijnlijk wou ze weten welk hotel ik zat.. ja aangezien ik in het goedkoopste ding zit van heel bolivar en er sinds kort al twee gasten extra op mijn kamer zitten namelijk een muis ja een draadloze die je niet voor de pc kunt gebruiken en een kakkerlak van een centimeter of 5.. heb ik maar gezegd van no comprende... ja daar werdt me de eerste vrouw al door de neus geboord vanwege mijn niet spaans spreken.. ondertussen wemelde de tent van de miss venezuela kandidaten en werdt ik helemaal gek.. ja alsof je in een maand niet gegeten hebt en dan een winkel vol taartjes staat maar een masker voor hebt zodat je niet kunt eten... ja ik heb die sandy beloofd haar te bellen als ik spaans kan en haar nog een stuk of 6 kussen gegeven ja zo doen ze dat in ollanda heb ik gezegd.. nou met een taxi terug naar het hotel en daar mijn nest in gedoken. vanmorgen effe douchen etc. daarna ontbeten en nu achter de pc... ja stop er snel mee want er staat al een hele lap op papier volgens mij.. vanavond vertrek ik per bus naar santa elena de ularien en morgenvroeg de berg op dat duurt 6 dagen.. dus tot volgende week zu ik zeggen.. als jullie je vervelen.. kijk dan ff onder ,, alle berichten,, voor voorgaande reisverhalen. groeten van mij en blijf regaeren jongen.. foto-s is dus nog effe afwachten als ik die ooit krijg..

• 30 Oktober 2005 - 15:18

Christa:

Héé radmer..
    Zo te lezen vermaak jij je daar prima!! Maar ff over die mailtjes die ik nog zou moeten hebben... die heb ik niet meer, helaas.. moet je maar ff verder vragen.
    NOU... veel plezier daar nog. Veel liefs Christa

• 31 Oktober 2005 - 06:59

Lucas:

die stabij heet capibara radmer . En hebben de lessen van Tina geholpen ben benieuwd

• 31 Oktober 2005 - 09:40

Hessel:

Radber bedankt voor je mail!

• 31 Oktober 2005 - 09:47

Claudia:

He Ras, klinkt allemaal weer supergaaf hoor, je blijft wat meemaken zo he! Nog 2 weken te gaan en dan gaan wij ook weer op avontuur, veel plezier in de bergen en veilig naar benee komen!
    Liefs Clau

• 31 Oktober 2005 - 19:01

Anouk:

Tranquilo con las chicas bonitas de Venezuela, señor cachondo!!:) Je moet echt wat meer spaans leren hoor...zit inmiddels in drama-weer nummer 3 eerst Stan toen Wilma, nu Beta, eikels zijn het!! Spreek je, un beso para ti, y recuerdes: TRANQUILO

• 01 November 2005 - 20:37

Hedwich:

Hey jongens van dat uitje heeft ie van Dirkjan hoor. We wachten met smart op fotos.liefs hetty

• 02 November 2005 - 20:01

Hessel:

radmer bedankt voor je mail veel plezier!Radmer breng je munten mee voor yang li?bedankt.

• 03 November 2005 - 13:24

Ruud:

Bij toeval je site gevonden. Tot je nog tijd heb om in de zomer te werken. Volgens mij begin je niets zonder pc in de Rimboe. Je hebt in ieder geval een mooie Cv om ooit een reisbureau op te richten.
    Ver alles goed in Langweer. Het is hier muisstil.
    Groetje Mira en Ruud.