65.380 KILOMETER in 925 uur - Reisverslag uit Langweer, Nederland van radmer kuipers - WaarBenJij.nu 65.380 KILOMETER in 925 uur - Reisverslag uit Langweer, Nederland van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

65.380 KILOMETER in 925 uur

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

12 April 2006 | Nederland, Langweer

Dag beste vrienden,familie en anderen,

Zo na een lang weekendje zuid-amerika ben ik weer thuis en zal ik jullie het voorlopig laatste verslag effe schrijven.
Was gebleven op zaterdag en dan wel de afgelopen zaterdag.. toen zat ik nog in Montevideo hier zo'n 15.000 km vandaan.

Na het aardig drege stappen op vrijdag werdt ik om een uurtje of 14:00 wakker en ben de rommel maar effe gaan inpakken en sorteren om daarna de backpack even te stallen in het 18e eeuwse opberghok van het hotel, waarna ik naar fernanda's appartementje ben gesjouwd om daar de bonbons af te leveren bij de bewaking van het complex, waarna meteen door naar het busstation om een ticket naar buenos aires te kopen.

Smiddages effe een hapje gehaald bij een lokale vreetschuur.. ja niet veel soeps maar goed wel lekker.. toen naar de bowlingbaan... nou ja bowlingbaan een soort van 2e hands parketvloertje van een tapdancer die ze omgebouwd hadden als bowlingbaan zo'n 245 jaar terug en die er nu nog steeds lag.. maar goed het balletje rollde dus moest ik niet klagen...

wel na een potje bowlen waarvan ik de winaar was ben ik naar de bioscoop gegaan en wel naar: BAJOS INSTINCTOS 2 met sharon steen in de hoofdrol.. een aardig spannend trillertje weer wat me mooi effe van de ,,alweerthuisfeeling,, afhield toen de film om een uurtje of 21:00 was afgelopen ben ik nog effe wat gaan eten om daarna met het hele zaakje naar het busstation af te taaien wat trouwens zuid-amerika's beste busstation is na onderzoek van KUIPERS BUSSTATINONNENONDERZOEKBEDRIJF BV.

Wel hier het bussie in wat een zeer luxe was.. ja een soort van vliegtuig busnessclass maar dan zonder vleugels.. drie stoelen in een rij ipv 4 nou meteen gaan slapen om zo de volgende morgen aan te komen in BUENOS AIRES.. waar ik niet eerder heenwou omdat bea en haar zoontje WA en schoondocher MAXI MA daar ook omstruinden en dan weet ik het wel weer.. hee radmer effe een bakkie drinken etc. etc. vandaar zondag pas in Buenos aires.

Eerst een hotel zoeken met een receptie gelijkwaardig aan het hilton hotel maar eenmaal in de hotelkamer beland was het weer een -3 sterren hotel..wel er stond een bedje dus niet klagen en pitten.. ohh wat ik nog was vergeten te melden is dat die argentijnse uilskuikens me meteen formulier impotent hebben gemaakt tot en met 2010.. ja hebben ze de stempel op de pagina ,, kinderen gezet,, in mijn paspoort.. de hufters.

Wel na een schoonheidsslaapje.. en ik ben al zo'n beauty.. uhmmm... ben ik de stad ingegaan en heb effe een lichte lunch genuttgd.. nou ja lichte het vlees was aardig donkerbruin moet ik zeggen... wel daarna naar de bioscoop aangezien er zondags niet al te veel te beleven is in buenos aires... naar de film FINAL DESTINATION en meteen erna de film FIREWALL met harrie's zoon FORD of zoiets.. toen was het een uurtje of 21:30 en ben ik terug gegaan naar het hotel.

Daar effe in de minst lelijke kleren.. jaa aangezien ik niet al te veel knappe kleren meer bij me had.. en daarna op naar een restaurant voor het laatste zuid-amerikaanse dineetje voorlopig.. wel zo bij een luxe churasceria beland waar ze een buffet hadden met suschi, gerookte zalm en allemaal andere lekkernijen en natuurlijk het nodige vlees.. aangezien ze een wijnkaart hadden met honderden soorten wijn heb ik maar een ienemienemuttewijn besteld en zo kwam er een flesje chateau de weetikveelus op tafel.

Na zo'n twee a drie uurtjes haffelen had ik het wel gezien daar en ben de rekening gaan vragen.. met mijn 10% korting bon.. nou de rekening klopte niet... niet dat hij helemaal stil lag dus niet beweegde ( klopte ) nee hij was INCORRECT om het zo maar te zeggen.. 7 peso teveel.. dus effe stennis maken daaro.. ja rekeninge weer terug en zo ging ie drie keer heen en weer en uiteindelijk trok ik aan het kortste eind.. met als gevolg GEEN FOOI!!!

Tsja de menukaart zij namelijk zondagavond 45 peso wel eerst wou de man eronderuitkomen dat het zondagavond was nou als het tussen 20.00-23.30 is , is het volgens mij aardig avond om het zo maar te zeggen.. toen kwamen ze met het feit dat dit voor een ander restaurant gelde.. tsjjjjjjj..... nou wat moet dat dan in de kaart van dit restaurant vroeg ik!!! nou goed bekijk het ook allemaar betaald en afgetaaid aangezien ik geen tijd had om mijn tijd te verspelen.

Zo in de kilkenny kroeg beland en hier nog effe stevig aan de drankjes en zo bij twee colombiaanse meiden beland waarvan de vader COLOMBIAANS AMBASADEUR was.. ambasadeur is overigens geen familie van oa: de schuifdeur, draaideur,klapdeur of autodeur.
Wel met deze twee meiden de hele avond zitten kletsen en zo gingen ze ook effe naar duitsland in juli.. ja alleen effe de halve finale en finale verder niks hoor...
wel allemachtig daar zouden veel een moord voor doen en de twee shakiraatjes een beetje nonchalant de onozelaar gaan uithangen.

Nou na al met al weer een schip vol met drankjes ben ik afgetaaid en zou naar het hotel terug alleen kwam ik twee meiden tegen nou ja dat ging helemaal mis en zo vroegen ze me om hun sigarenbandjescollectie te komen bekijken... nou vooruit maar weer en zo alles meegemaakt en gezien belhave sigarenbandjes.. ja bh bandjes etc.

Zo ben ik afgetaaid naar het hotel en daarbij verdwaald ja rondsjouwen en doen die straten lijken ook zo op elkaar daar namelijk allemaal van steen!! nou iemand gevraagd en zo om 05:30 thuis en gaan slapen en de volgende morgen om 10.00 ontbijten de bende inpakken en rappie rap naar het vliegveld waar ik zo arm als een wijk met straten aankwam. en door 1001 poortjes moest om uiteindelijk in het vliegtuig te belanden dat om 13:55 vertrok argentijnse tijd.. tsja mijn stoel 43d was bezet door 7823 keer raden..??? ja hoor een ISRAELIER!!!!! nou toen de stoel ervoor maar gepakt en zo kwam ik naast een argentijnse poliopaardentrainer uhh polopaardentrainer en zijn vrouw..

Ja het vliegtuig was voorzien van personal computers waar je spelletjes op kon doen, films kijken, radio luisteren, winkels bekijken etc etc.. dus waren de 12 uurtjes zo voorbij en belanden we op ROME airport. hier was net een groot ongeluk gebeurd.. ja inzake de PAUS die was op zakenreis geweest en zou de grond kussen toen ie weer in rome aankwam alleen stond het vliegtuig nog niet stil.. nou ja kan gebeuren.. wel ik kon meteen door naar TRANSFERS.. daar had ik slechte ervaringen mee vooral GELDTRANSFERS.

Zo in een rij beland van rome tot buenos aires en uiteindelijk in rome airport beland effe een uurtje de vrouwen van de poarfumerie bestudeerd en daarna het vliegtuig in naar PA DRID uhh MA DRID ja woont sinterklaas daar niet? meende namelijk allemaal stoomwolken te zien en dacht die zullen wel effe een onderhoudsbeurt doen aan zijn bootje ofzo..

Zo op Madrid inchecken naar amsterdam . er stonden twee grote kooien met haas en wind honden voor me.. nou die hadden beter kunnen lopen want het vliegtuig had namelijk nogal wat vertraging ja waarna we een hele tijd rond zijn gaan rijden en uiteindlijk de lucht in gingen en waar je niks te bikken kreeg en geen koffie .. ja kon je kopen nou voor 3 euro per bakkie.. bekijk het effe daar koop je in brazilie een hele plantae voor!!!

Zo kwam ik om 16:15 in Amsterdam aan en voelde me ondertussen net een JOJO ja eerst omhoog in buenos aires.. omlaag in rome .. omhoog in rome.. omlaag in madrid.. omhoog in madrid.. omlaag in amsterdam... in amsterdam gingen we volgens mij bijna via endhoven naar de terminal rijden zo reden we 15 minuten lang wat rond!! en eenmaal aangekomen kwam de bagage volgens mij een vliegtuig later zo lang duurde het allemaal..

daar stond hedwich al klaar me op te wachten en zat mijn reisje er definitief op..ja terug naar langweer.. na 65380 kilometer te hebben afgelegd eindelijk weer thuis.. ja 2 treinen, 8 vliegtuigen, 7 boten, en ong. 70 bussen!!! al met al 925 uur in 189 dagen.. zo ben ik gisteravond door lysbeth en mirelle uitgenodigd om met zijn vieren wat te gaan eten wat overheerlijke kies was!!! ja gezellig kletsen en vanaf morgen weer aan het werk.

Nou beste kijkbuiskinderen ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van de verslagen en wil jullie bedanken voor het lezen en tonen van alle interesse kom gerust eens langs zou ik zeggen voor meer ( sterke ) verhalen, foto's en een bakkie koffie ( 06-18050070 ) wel de groetjes en Bedankt.. meld me wel weer als ik weer eens een lang weekendje weg ga.. CIAO

• 12 April 2006 - 10:03

RASMOES:

ps: zodra de laatste foto's ontwikkeld en geplaats zijn stuur ik wel effe een berichtje!!! ciao

• 12 April 2006 - 10:51

Leuke verhaaltjes Rasmoes.
    Ga zo door.

• 30 November 2006 - 14:05

Rasmoes:

Dag beste kijkbuiskinderen en andere wezens.
    om de foto's te bekijken klik op:
    www.rasmoes.nl/fotoalbum

• 12 Februari 2008 - 10:39

Froukje:

ben op jou side hier alles oke ,voor jou nog veel plezier

groetnis en oant sjen

froukje