Unsuficant Balance..PLIEP PLIEP - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Unsuficant Balance..PLIEP PLIEP - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Unsuficant Balance..PLIEP PLIEP

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

06 April 2006 | Uruguay, Montevideo

Dag beste synchroom-polstokspringers en beoefenaars van anders sporten( of niet) ,

Zo vanuit een koud Montevideo wat nog een stuk kouder voor me bleek te zijn want mijn vriendin zit bij haar zieke moeder in salto een stuk hier vandaan.. tsja daar gaat mijn huwlijk.. nou goed ben al 6 maand alleen dus die paar daagjes extra komen we ook wel weer overheen.

om maar meteen te steken op de losse wal.. of hoe zeggen ze dat????? met andere woorden rap beginnen met schrijven.. wel ik was gebleven op het Copacabanna strandje in rio de janeiro op maandagavond geloof ik.. na een hotelletje te hebben gezocht aan het strans maar dan 100 meter verder.. tsja kon ook in het COPACABANNA PALACE maar daar zat pamela anderson ook.. en dan weet ik het wel weer.. komt die me de hele tijd lastig vallen. dus in het COCHILODROMO hotel.. ja wat een naam weer.

Zo ben ik me eerst even gaan douchen want de muggen wouden niet eens meer op me zitten zo erg was het... wel daarna effe snel een paar belangerijke mails lezen van de 68 mailtjes en daarna met de braziliaanze straatdanser en zijn australische vriendin eens effe wat gaan drinken op copacabbana.. nou zo bijzonder is het daar nu ook weer niet.. na de nodige drankjes zijn we in een locale vreetschuur wat gaan bikken alleen moesten ze de koe nog vangen want het duurde en duurde..

Nog even later hebben we afscheid genomen en ben ik in mijn bedje gegaan om de volgende dag eerst eens effe wat zaakjes te regelen zoals de vlucht terug.. wel met veel gedoe en gedonder jas ik straks heel europa door om uiteindelijk in amsterdam uit te komen waar mevr. Postma me op komt halen...dat dus ook weer geregeld en nog wat betalingen.. ja weer mooi genaaid want ipv 496$ ben ik nu
724$ kwijt.. maar goed moet toch thuis zien te komen.. ook nog even de foto`s gescand en zo was het alweer middag.

Na wat te hebben gegeten ben ik op pad gegaan om ansichtkaartjes te kopen.. toen dat gelukt was eens effe de boel gaan verkennen.. ja je heb in rio dat christusbeeld wat nogal poieopie is.. door de fransen daar neergezet in zoveeltienhonderd zoveel .. hebben die gasten toch nog wat goed gedaan.. en je hebt een bergje genaamd de SUGARLOAF die is ook nogal populair verder heb je het MARACANA stadion nog.

ook heb je de zogenaamde Favela`s das geen mexicaans gerecht ofzo maar een levensgevaarlijke sloppenwijk.. daar komt een niet-braziliaanse bladluis nog niet levend uit als ik het mag geloven.. tsja dat hebben we dus maar effe niet uitgetest.. de politie durft er ook niet eens te komen die vliegen er met helicopters over en niet te laag anders worden ze neergehaald... tsja dat hebben we in langweer niet.. nu zijn daar ook wel een paar buurtjes die niet al te fris zijn... maar noem geen namen..

Zo ben ik die middag het verslag gaan schrijven en had daarbij weer de Jackpot.. jazeker een internetcafe met ISRAELIERS!!! nou daar gingen we weer GGG..GAMMAGAGARRA.. zo erg dat zelfs een braziliaanse dofe huisvrouw begon te klagen of het wat zachter kon.. nou effe later taaiden ze af.. ja waarschijnlijk ergens een bommetje maken.. in een zwembad dan.. en zo kon ik rustig verder tikken en het verslag twee versalen voor deze op het scherm toveren incl. de foto`s.

Na die avond nog wat te hebben gegeten ben ik op bedje gegaan en de volgende dag dat was woensdag na het ontbijdje waarbij me de hele zuikerpot in de koffie pleurde.. ja de deksel zat los.. nou goed een bende daar de koffie tot aan het plafond en de suiker door de hele tent heen.. maar goed de ochtenjuffer heeft het opgeruimd en daarmee ben ik daarna een heel gebarentaalportugees gesprek begonnen.. ja er waren drie mensen in het hotel een dame in de ochtend vrouw in de middag en man in de avond.. dus dit was de senorita manhana zoals ik haar noemde.

toen naar het strand om effe wat te zonnen.. ja en daar liep mooi spul voor de kul om het maar effe ruig te zeggen.. allemachtig een stijve nek van het rondraaien om te kijken welke kleeur dental flos ze aanhadden die chica`s daar.. nou goed mr. melkfles maakte niet al te veel indruk. en na wat zonnen het hele strand afgesjouwd wat nog een aardig loopje is.. ja dat copacabanna beach zo weer terug naar het hotel om wat te eten boekhouden en kaartjesschrijven.

Na even te hebben gepint kwam ik erachter dat we een probleem hadden.. er moest geld komen dus wat gemail met het thuisfront en zo zou alles geregeld worden.. waarna ik eens effe een kijkje ben gaan nemen in IPANIMA BEACH daar woont een meisje.. genaamd the girl van ipanima... nou er waren er meer dan een daar te bezichtigen.. tsjonge jonge hoe kunnen ze het zo mooi maken wel goed na wat te hebben gegeten ben ik nog bijna in gevecht geraakt met wat straatkids die trokken aan mijn shirt om ze zo proberen te rollen ( zakke ) ja opzoutebokken met die gasten.

Zo daarna op bedje gegaan om de donderdags weer te ontwaken en een ontbijtje te snippen.. wel eerst nog even naar de bank die me vertelde UNSUFICIENT BALANCE ja dat heb ik nog vaak moeten lezen de dagen erna.. nou ja dan niet.. dan maar weer naar het strand toe en wat liggen zonvangen alleen de stralen dan.. ja in de middag wat bikken en drinken en daarna nog eens even het strand op om zo in het hotel nog wat kaartjes van inkt te voorzien en te gaan yatzeeen..??? ja yatzeeen ja..

Wel na nog een paar keer kijken naar het woord UNSUFICANT BALANCE in het pinapperaat ben ik even gaan internetten en daarna was het al weer bijna laat en dus wat eten en naar het hotel terug om te slapen en de volgende morgen vrijdag dus eerst naar de bank.. wel er kwam wel wat uit maar niet genoeg voor mijn ticket naar MONTEVIDEO dus kon ik nog niet weg... nou de rest zal wel komen dus ontbijten en naar het strand..

na wat zonnen en yatzeeen en praten met senorita manhana was het alweer middag en ben ik weer naar het strand gegaan en daar heb ik me voorgenomen om niet eerder het strand te verlaten dan dat ik 10 vliegtuigen in de lucht had gezien.. ja hoe ik daar weer bij kwam.. maar goed en wachten en wachten.. zal je beleven dat ze een staking ofzo hebben op dat vliegveld.. normaal waren er meer vliegtuigen in de lucht dan zandkorrels op het strand en nu niks te bekennen..

Zo duurde het 3 volle uren voor er 10 vliegtuigen waren opgestegen en werdt ik ook nog overompeld door een mini tsunami ja die dikke golf veraste me en zo was het hele prakje zo nat als een opgewonden secetresse na haar werk in de bezemkast..
nou goed de 10 vliegtuigen waren geteld en ik kon terug naar het hotel om effe bij de pin te zien hoe je UNSUFICANT BALANCE schrijft en daarna op internet nog effe een eigen website aan te schaffen www.rasmoes.nl
daar plak ik later als ik tijd heb wat meer rommel op..

Na het dinee en wat gelul met senorita tarde ( mevrouw middag ) ben ik verder gegaan met kaartjesschrijven en daarna in het bedje gekropen om zaterdagmorgen wakker te worden en meteen naar de pin te gaan .. weer zonder sucses.. nou toen maar ontbijten en weer naar het strand.. onderweg las ik in het portugees dat er dikke rellen waren geweest op het strand van copacabanna die nacht.. ja heb ik weer gemist allemaal.. mischien maar goed ook.. het ging nogal ruig meende ik te ontfrutselen uit de foto`s.. maar goed alles was weer BUENO ( goed ) en kuipers kon weer gaan zonnen...

ja verder die dag niet te veel uitgespoookt.. wat kaartjes schrijven, zonnen, yatzeeen, proberen te pinnen en wat eten en drinken en zo was het alweer avond en heb ik heerenveen zien verlizen helaas en nog steeds geen geld.. ja allemaal om vrolijk van te worden.. nou goed nog wat gaan drinken en daarna in het bedje gedoken en zondagmorgen vroeg af om te pinnen wat weer niet wou.. nou ja maar naar het strand.. en een drukte daar allemachtig half rio zat daar op dat strand de straten waren afgesloten en er was een FILMSHOOT beziig.

Aangezien ik zelf een beroemd acteur ben ( in india ) geloofde ik het wel.. ja straks vragen ze me om weer mee te spelen.. dus rap wegwezen.. ja had geen tijd om mijn tijd te verspelen vandaar.. nou naar het strand met mijn walkman.. handoekje sprijden.. alles in orde liggen smeren etc. en de walkman aan.. ja vergeet het batterij leeg.. dat ding stond nog aan.. nou ja pech dan maar zonder.
Na wat zonnen ben ik terug gegaan naar het hotel voor nog een pinpoging en daarna weer naar het strand om met walkman incl. batereien te gaan zonnen..

Nou nu was het me een lawaai en ik heb een koptelefoon de derde al ondertussen die nog mider geluid geeft dan een dofe hoort als je hem wat fluisterd.. ja niet veel dus.. en dan al dat lawaai omdat er wat zeilbootjes heen en weer jasten voor de copacanna kust .. een vloot boten erachter en een partij helekopters.. ja zoveel helikopters je zag door de helicopters de lucht niet eens meer.. wel wat was er aan de hand DE VOLVO OCEAN CUP REGATTA ofzoiets was aan de gang.

Nou de Abn deed ook mee met twee boten en die waren al net zo snel als mijn geld er was... ja die lagen achteraan dus.. nu bleek eentje later pech te hebben las ik.. wel goed het was er een drukte van belang maar na een tijdje had ik mijn vizier alweer op een paar hele andere CUPs dan de VOLVO OCEAN CUP.. ja achtenzestig keer raden wat voor cups ik in het vizier had.. nou goed na wat zonnen muziek luisteren en cups volgen weer naar het hotel en gaan pinnen wat weer niet wou.. toen maar eens even gaan internetten en kijken wat er mis was.. nou na veel gespeur bleek er helemaal niets te zijn overgemaakt.. ja foutje dus.. zo kon ik wel blijven wachten tot ik 100 gram weeg.

Die avond via de gebroeders v/d kooi geregeld om mijn ouders te bellen en zo zouden die het de volgende dag cash storten bij het abn kantoor zodat ik de maandags meteen weg kon.. nou eind goed al goed... maar wel een flinke vertraging opgelopen al met al.. nou ja.. maakt achteraf niks uit want mijn vriendin ( ex ) is er toch niet.. wel daarna wat gaan happen en terug naar het hotel om de tas in te pakken en te gaan slapen.

Ja wat er vanaf maandag gebeurde schrijf ik wel in een volgende brief.. ben nu weer een beetje bij.. was eerst wesp.. uhh bedoel dat ik weer een beetje up-todate ben .. zou zeggen tot mails en tot ziens.

groeten van RADMER
rasmoes@hotmail.com
www.rasmoes.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 311514

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: