BOOTJE,BUSJE,STRAND - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu BOOTJE,BUSJE,STRAND - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

BOOTJE,BUSJE,STRAND

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

03 April 2006 | Brazilië, Brasilia

Dag beste KIMBERLY en mensen met andere namen,
Zo daar was ik weer.. ja ondertussen een aardige vertraging opgelopen met zowel het verslag als mijn doorreis naar MONTEVIDEO in uruguay maar met 24 minuten stap ik in de bus dus wordt dit niet een lang verslag.

Wel ik was gebleven op de amazone waar ik op een vrijdagmorgen een overheerlijk koekjesontbijd kreeg.. ja koffie en van die crackers waar je boter op kon smeren.. tsja niet al te voedzaam maar goed.. na het ontbijten ben ik weer gaan pokeren met de italiaan en zo was er ook alweer snel een lunch.. ja dat gaat daar zo rap het liefst geven ze ontbijd,lunch en dinner binnen 3 uurtjes..

Wel na de lunch om 10.00 die dit keer eens niet rijst,spagetti en bonen was maar bonen, rijst en spagetti.. ja heb ze in een andere volgorde opgeschept om het gevoel te krijgen dat ik na 10 dagen 2 maal per dag hetzelfde eens wat anders eet... na het lunchje weer verder gaan pokeren met de italiaan en ondertussen hadden we een shortcut genomen om wat af te snijden en kwamen daardoor wat dichter bij de kant langs.

helaas nog niet zo dicht bij de kant dat je de bladluizen kon zien schoenveteren maar goed.. we zagen al ietsje meer.. na het dinner hebben we nog even gepokerd en daarna ben ik maar weer in de hangmat gaan rondhangen om vervolgens weer in een stormpje terecht te komen.. ja niet al te ruig vergeleken de vorige storm dan.. wel hong ik naast een paal.. en naast 265 buurmannen en buurvrouwen.

Door het geschommel ramde ik steeds tegen die paal aan dus van slapen kwam er ook weer weinig.. zo toch nog wat geslapen en de volgende morgen zaterdagmorgen een week geleden dus.. weer een supermegaoverheerlijk niet te kanen koekjesontbijtje waarna we nog een laatste keer zijn gaan pokeren en we al snel in BELEM aankwamen .. ja eindelijk na 3101 km... die ene km van het slingeren weet je nog... en zo´n dikke 200 uur Amazone.
had ik het voorlopig wel effe gezien...

Nu zien om naar Rio de Janeiro te komen... tsja eerste weer eens een politiecontrole voor de verandering.. wel alle tassen werden doorzocht waardoor er een lange wachtrij ontstond.. ondertussen stond er een don macho met zonnebril en mitraileur klaar om te schieten als er stront aan de knikker zou komen.. nou dat kwam er want effe later vondt een insecteur een verdacht tasje op het dak..

Nou ik als narcoticabrigade-try-look-alike er op de neus bij en ja hoor 5 verdachte ingepakte plastic pakjes van geschatte gewicht zo op het blote oog Precies 1 kg per stuk.. ja wat kan dat nou zijn?
A: 5 ingepakte ingepakte opgedroogde japanse moezoekie muizen.
B: 5 ingepakte schijtluiers van een baby om het stinken tegen te gaan.
C: 5 pakjes met elk 1 kg Cocaine..

Nou je raad het al dat laatste... meteen werdt de don macho op scherp gezet en had ie nu in de ene hand een revolver en de andere dat mitraileur.. al snel werdt er een man aangehouden.. ja die draait voor 15 jaar de bak in.. of als ie veel geld heeft is er wat te regelen werdt me verteld... nou zo´n zakhaas zal jou dat pakje maar toeschuiven.
Nou goed weer een en al spectakel en vervolgens werdt de controle verscherpt en moesten de schoenveters bijna uit de schoenen om te kijken of er coke in zat.

Zo effe later de italiaan vaarwel gezegd en per taxi naar het station en meteen een ticket RIO gekocht.. duur geintje maar goed moet er toch heen.. wel na een dag of 5 geen internet wou ik effe internet checken maar dat werdt een viasco.. ja eerst geen conectie het volgende cafe was vol.. nou toen maar even gaan scheren.. ja had nog een dik uur.. wel toen ik daar lag me te laten scheren kwam ik tot een vreemde ontdekking..

wel mijn horloge zij 09:25 en de klok van de kapper zij 10:25 dus maar eens even gaan vragen.. E AMIGO DIE CLOCKO DE HORA CORRECTO?
ja het klopte het was 10:26 ondertussen.. nou als de rappe raphazen wegwezen want de bus ging 10:30!!!! tsjonge jonge dat had moi op de harses verkeerd kunnen komen.. zo hals over de kop de bus in helemaal ongeprepareerd
Nou in de bus kon ik me klaar gaan maken voor de langste busreis ooit.. 55 uur!!!

Wat slapen, film kijken stoppen om te eten,
effe later een ongeluk dus nog dikke vertraging ook.. en zo weer verder wat met australiers lullen 2 stuks.. die zaten ook in de bus namelijk en daarna weer verder.. zo de volgende dag ontbijtstop... rijden.. lunchstop.. rijden.. dinnerstop.. rijden en zo was het alweer maandag de dag dat we in rio aan zouden komen.. ja na 3290 Km en 55 uur kwamen we om 17:00 aan in RIO DE JANEIRO.

Zo gaar als een bulgaarse stoofpotvleesschotel kwam ik aan in rio.. ja meende eerst dat het 40 uur was.. nou 55 dus.. maar goed met de twee auzies in een taxi.. die hadden zo allemachtig veel babage bij zich.. ja helemaal opgepropt op naar COPACABANNA om daar een hotel te zoeken..

Hee moet kappen..
tot een volgende brief maar weer.
CIAO.. nu de bus in maar 24 uurtjes

groeten RADMER

  • 06 April 2006 - 07:09

    Lys:

    Dag Ras, zoals gewoonlijk weer bedankt voor je kaartjes. Het is al bijna zover he? Al vermoed ik dat Langweer niet zo'n zonnig oord is, vergeleken bij de landen die jij gewend bent. We zetten hier de drankjes klaar!
    Tot volgende week!
    Tut Lys

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 311649

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: