Levensgevaar op de AMAZONE ( en gayclub Manaus ) - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Levensgevaar op de AMAZONE ( en gayclub Manaus ) - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Levensgevaar op de AMAZONE ( en gayclub Manaus )

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

29 Maart 2006 | Brazilië, Brasilia

Dag beste west japanse Sprinkhaan-temmers en alle andere mensen,
Zo daar was ik weer.. ja bijna niet meer na een levensgevaarlijke situatie op de amazone waar de piranha´s al hapklaar stonden te wachten maar goed daarover later meer.
Zoals jullie zien ben ik nu in Rio de janeiro en waarom heet het hier zo... nou goed dat zal ik eerst effe vertellen.. in 1500 zoveel kwam een of andere portugese henkie hier aankomen tuffen met zijn destijdse Bayliner op een dag in januarie.. hij dacht een Rivier te zien.. dus Rio ( rivier ) de janeiro ( januarie ) alleen bleek het geen rivier maar een baai te zijn.. vandaar de naam rio de janeiro... zo dat was het educatieve gedeelte weer voor dit jaar dan nu sap verder met het verhaal.

Zaterdag en dan een week gelden waren we gebleven ja na een ontbijtje ben ik de stad manaus ingegaan om de was te laten wassen.. nou dat was me een hele operatie op zich.. de hele stad tien keer heen en weer gesjouwd en uiteindelijk een wasserij gevonden waar ik voor wat extra geld de boel rap kon laten wassen.. toen daarna mijn foto´s opgehaald.. die waren goed gelukt en staan ondertussen geplaats bij de laatste 3 berichten voor deze ( plastic lama promtieteam, kuipers in bloem colombia en cocaine op de amazone ) neem even een kijkje of twee zou ik zeggen.

Wel die foto´s daar liep ik vorige week mee te zeulen om ze te laten scannen alleen vroegen die idioten daar bijna een euro per stuk dus is het scanfeest niet doorgegaan. toen maar terug naar het hotel om daar in de levensgevaarlijke lift naar de 3e etage te gaan.. ja die lift heeft een ijzeren hek die met een noodgang dichtvliegt.. als je daar je poot tussen krijgt kun je volgens mij je alvast in laten schrijven voor de volgende paralimpics.. nou heelhuids boven aangekomen en even gaan pokeren met de italiaan die nog minder uitvreet dan mij.. ik loop dan niet elk museumpje of kerkje af maar deze italiaan nog veel minder.

Nou goed na een uurtje pokeren ben ik als de rappe henkie naar een internetcafe gegaan en daar de eerste helft heerenveen- rkc gevolgd ja met een verbinding waar je meer niet hoorde dan wel hoorde.. dus halverwege maar vertrokken en de schone was opgehaald die was weer klaar namelijk.. vervolgens verder gaan pokeren en zo 22 reais verloren aan de italiaan.. daarna het vorige verslag ergens gaan typen en voor de 38e keer mijn zonnebril vergeten maar gelukkig was ie er een kwartier later nog.. na nog wat locale hapjes en snapjes van de straat te hebben genutiigd weer terug naar het hotel.

Toen op stap nou dat was me wat.. aangezien er niet veel anders was ben ik weer in de stripclub beland.. alleen was het nu wel heel rap raak.. ja een of ander grietje die liet me maar mijn gang gaan.. alleen had ik daar snel genoeg van want mijn ogen ware bezig met een supermodel te bestuderen.. tsja daar moest wat meer onderzoek op worden verricht en zo ging er later effe wat mis en had ik ipv een priavte striptease een kamer besteld... nou ja vooruit maar weer en zo in het kader van het uitwisselingsproject brazilian supermodels-langweerder barkeepers een complete parktijk enquete croma sjuu-tra nagebootst.. nou daarna weer naar beneden en wat drinken.

vervolgens kwam de eerste vrouw weer naar me toe maar daar had ik genoeg van en ben er zo tussenuit gepiept naar een ander cafe waar ik met de italiaan had afgesproken... ja we zouden naar een disco die we de dag ervoor hadden gezien.. dus hupee daar naar binnen.. tsja en daar werdt je als gemiddelde vrouwenliefhebber niet vrolijk van het stikte er van de stravieten en homo´s en lesbo´s we waren in een verkeerde tent binnengesjouwd.. binnen 5 minuten was ik 3 keer gezakenrold zonder wat kwijt te raken. gatverdamme van binsbergen.. ik zeg gatverdamme.. nou goed ik had geluk want kreeg oogcontact met een psychiatriece.

Psychiatriece??? ja Psychiatriece die was daar op afscheidsfeestje van een colega die gay was.. en zodoende was zij daar.. nou na 5 minuten praten ging het helemaal mis en hebben we het wereldrecord french kissing verbeterd allemachtig wat ging dat meisje tekeer.. nou goed ik was ondertussen al weer aardig onder invloed van de sapjes dus deed vrolijk mee zo was het een uurtje of 5 en ben ik afgetaaid en weer in de stripclub beland waar ik het eerste meisje weer tegenkwam.. nou vooruit maar dan en hupee met haar meegegaan.. zo om een uurtje of 07:00 maar eens naar het hotel terug afgetaaid..

Onderweg had ik honger en wou wat eten bij een vage tent hier een hotdog en wat drinken alleen vroeg die eikel dubbel geld omdat het zondag was!!!! ja bekijk het effe lekker.. niks niet dubbel.. dikke ruzie en bijna knokken daaro en zo uiteindelijk de normale prijs betaald en naar het hotel gegaan om te gaan pitten.. tot een uurtje of 17:00 ja de hele boot naar BELEM gemist.. ja ondertussen was ik wakker geworden door de zogenaamde verkoopwagens.. dit zijn pick up auto´s met luidsprekers erop die op volume 10 staan om te vertellen dat de maandverband bij de braziliaanse buurtsuper in de aanbieding zijn en meer van dat soort flauwekul..

daardoor lag ik wel rechtop in bed en ben de stad maar ingegaan om wat te eten.. zonder sucses want alles was dicht toen maar een zakkie chips en wat gaa internetten waarna nog even poker gespeeld met de italiaan en mijn 22 reais teruggewonnen en 10 extra nou mooi was dat.. ik was natuurlijk klaarwakker en kon niet meteen weer gaan slapen dus zat er niks anders op dan weer op stap te gaan en zo weer naar de stripclub.. onderweg nog effe de ramptoerist staan uithangen want er was een pittige knokpartij aan de gang en zo effe later een paar bbq spiesjes naar binnen gewerkt.. ja ze bbq op elke hoek van de straat spiezen met vlees voor 1 reais.

Nou toen naar de stripbar en daar eens verstandig aan de frisdrank.. ja cola light.. nou nog geen twee minuten later had ik oogcontact met een leuk normaal meisje.. ja met haar conatct gemaakt en de hele avond wat zitten te gebarentalen en te flikvlooien zo was het een uurtje of 01:30 en hebben we wat gegeten.. ondertussen heb ik de hoofdprijs weer want er zit een groep israeliers te GGGGAMMA GNNNNAAR DE GGGGAMMA praten.. tsja heb ik weer maar goed.. zal snel verder voor ze mischien de tent opblazen.

Wel met het meisje wat gegeten en verder geflikvllooid en zo na sluitingtijd de straat op gegaan waar ze vroeg of ze bij me mocht logeren.. aangezien de italiaan ook al bij me op de kamer was leek me dat niet verstandig en heb ik maar een ander hotel erbij geboekt zodat we daar heen konden.
ondertussen was ik mooi genaaid want had allemaal briefjes met 0,50 cent erop in mijn portemonee.. bij gebrek aan 0,50 cent munten gaven ze papiertjes waar op stond 0,50 cent alleen kun je daarmee natuuurlijk niet bij een andere shop aankomen.. nou goed na weer allerlei gymnastische oefeningen die nacht was het ook zo weer 10:00 en ben ik met het modelletje gaan ontbijten waarna we afscheid hebben genomen en ik als de bliksum naar het hotel ben terugegaan.

Hier was de italiaan al in de stress die dacht dat ik ontvoerd was ofzo.. nou dat viel mee en zo zijn we naar de haven gegaan en daar een boot naar BELEM weten te regelen. terug naar het hotel de hangmatten ophalen .. terug naar de boot de hangmatten neerhangen en terug naar de stad om nog wat te internetten waarna ik terug naar het hotel ben gegaan om wat te slapen.. ja had de hele nacht geen oog dichtgedaan natuurlijk met al dat gedoe met die gymnasische oefeningen met dat meisje.. maar goed gaan douchen en inpakken en naar de boot toe de naam van het schip ben ik vergeten.. hier de hangmat neergehangen en gaan slape.. effe later gaan varen en zo de amazone weer op.. ja na een dineetje van de gebruikelijke rijst, spagetti en bonen kost weer verder gaan slapen en die avond met noodweer op de amazone heen en weer geschommeld.. ja uiteindelijk weer verder gaan slapen waarna smorgens ontbijd.. brood en koffie zonder beleg.. daarna gaan pokeren met de italiaan en wat gaan slapen, lunchen, slapen, pokeren, foto´s schieten van de amazone, pokeren, dineren, slapen, pokeren en daarna weer in de hangmat.. ja toen begon de ellende... het begon te stortbuien en stormen alleen leek het wel alsof we op zee waren want de amazone was nogal breed in dit gebied.

Zo gingen we tekeer het werdt steeds erger tot de moter begon te pruttelen.. als ik in mij hangmat lag vloog ik wel 3 meter heen en weer van de rechterkant van het dak naar de linker dus maar uitgestapt.. het ging steeds raarder tot op een gegeven moment er iets van het dak afkwam.. de reddingsboten vlogen van het dak af zo ruig ging het.. toen brak de paniek uit en begon iedereen behalve ik te gillen en naar reddingsvesten te grijpen.. binnen no time zat de hele boot behalve ik in een zwemvest.. ja zolang die moter bleef draaien en we tegen de golven ingingen was er nog niet veel aan de hand.. zou de moter uitvallen en we dwars op de golven komen dan zou ik ook een zwemvest gaan pakken.. ja iedereen schreeuwen janken en rennen.

zo dacht ik een paar keer van daar gaan we.. de hele boot straks slag over de kop en wij daar tussen de piranha´s die al hapklaar stonden te wachten volgens mij.. zo neet ging het.. na een aantal uren hield het op en kon de schade worden opgemaakt.. nou viel allemaal wat mee alleen was het bovendek wat een zootje daar lagen overal en nergens rommel van het dak.. ja zo kwamen we aan in SANTAREM die ochtend om 05:30 tsja de boot was een DIRECT BELEM boot.. nou vergeet dat maar zo konden de italiaan en ik en een japanner daar 36 uur wachten op de boot tot de boot naar belem kwam.. niks directo dus

in santarem zijn we wat van a naar b gaan varen en zo 3 vrachtwagens vol frisdrank uit de boot geladen.. ja daarbij kregen twee arbeiders nog ruzie waarna eentje een kapmes van een meter uit de vrachtwagen haalde en achter de ander aanging.. dat ging allemaal maar net goed en zo kon er zonder extra inschrijvingen voor de paralimpics verder worden gewerkt.. toen de boot leeg was viel de sroom uit en zijn we weer naar andere oorden gaan varen en daar gaan liggen wachten tot de 36 uur voorbij waren.. ondertussen kregen we wel lunch, ontbijd en dinner en hebben we wat gekaart.

de volgende dag kwam de belemboot en die was nog krakkeminkiger met veel te weinig zwemvesten.. nou goed vooruit maar en de hangmat neergehangen en gaan slapen.. ja om 14:00 vertrok de overvolle boot.. ik kon geen water meer zien zoveel hangmatten hongen er om me heen op die boot.. na wat gepoker en een rijst,spagetti,bonen dinee weer gaan slapen.. ja deze boot had iemand onderin die gas gaf en iemand bovenin die stuurde.. als het gas moest worden geremd dan belde die twee keer belde die een keer moest ie vooruit en drie keer was achteruit.. nou je kan er op wachten tot dat een keer fout gaat maar gelukkig ging dat allemaal goed deze reis.. wel zo was het weer bedtijd en na het tandepoetsen donderde er een vulling uit mijn kies .. tsja heb ik weer.. nou goed uiteindelijk wel goed geslapen.. en zo was het vrijdag...

Ja vanaf daar vertel ik wel in de volgende brief.. ondertussen wordt ik hier weer veel te veel afgeleid door de Rio girls die hier in detal floss ( bikini ) na het zonnen effe internet komen checken.. zo kan een normale gezonde man niet echt geconcentreerd schrijven.. vandaar de volgende keer weer meer.. de groetjes en tot zien-as

  • 28 Maart 2006 - 22:06

    Rasmoes:

    Nieuwe foto´s bij de berichten:
    PLASTIC LAMA PROMTIE TEAM
    KUIPERS IN BLOEMCOLOMBIA
    COCAINE OP DE AMAZONE

  • 29 Maart 2006 - 06:52

    Janny:

    Hey Radmar,
    Je maakt wat mee op zo’n journey! Goed te horen met jou alles helemaal goed en plezierig. Af en toe best beetje jaloers, zou graag de wind en regen inruilen voor een warm avontuur overseas. Helaas blijft het ff bij het schaatsmekka haha. Kerel, wish U lots of fun, enjoyment etc. Liefs van Janny

  • 29 Maart 2006 - 21:33

    Rasmoes:

    From Buenos Aires-Pistarini BA AR ( EZE)
    To Rome-Fiumicino IT ( FCO )
    Depart 10 April 2006
    Departure Time 1355
    Arrive 11 April 2006
    Arrival Time 0745 +1
    Distance 6939 mi 11102 km
    Duration 12h50m

    From Rome-Fiumicino IT ( FCO)
    To Madrid ES ( MAD )
    Depart 11 April 2006
    Departure Time 0905
    Arrive 11 April 2006
    Arrival Time 1130
    Distance 827 mi 1323 km
    Duration 2h25m

  • 29 Maart 2006 - 21:36

    Rasmoes:

    dinsdag, 11 april 2006
    vlucht HV5202 13:30 vertrek Madrid (MAD)
    16:00 aankomst Amsterdam (AMS)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 311680

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: