GEWOND,BEROOFD & VERLIEFD - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van radmer kuipers - WaarBenJij.nu GEWOND,BEROOFD & VERLIEFD - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

GEWOND,BEROOFD & VERLIEFD

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

26 Januari 2006 | Uruguay, Montevideo

Dag beste tandeborstelbezitters,
Zoals de titel al doet vermoeden is er alweer van alles GESPASIERD..dus zal ik niet te lang een voorspel gaan houden en maar meteen beginnen met waar ik was gebleven en dan maar zien hoe ver we komen vandaag.

Op het station van vos de izukoe ben ik per taxi naar een hostell gegaan waar ik voor het eerst een keertje korting kreeg vanwege mijn hostel kaartje..
In het hostel ben ik eerst effe een tukkie gaan doen tot een uurtje of 11:30

Toen douchen.. ja om alvast te wennen aan vallend water.. en daarna per bus naar argentinie.. hier de grens over en een stempel in mijn paspoort alleen mogen ze wel een curses stempelen doen daar die eikel zette de stempel precies in het midden van de pagina.. straks kom ik weer in ruimtenood met de rest van de stempels..

Met weer een andere bus naar de watervallen en hier effe entree gedopt en met een treintje naar de watervallen.. eerst effe naar het lagere gedeelte en daarna per trein naar het hogere gedeelte.. erg indrukwekkend moet ik erbij zeggen..

Ja kuipers effe de fotograaf uithangen en dit zal wel niks worden dus maar effe wat foto´s van internet geplukt.. nou alsof ik al niet genoeg water had gezien begon het ook nog te regenen.. dus rap weer pleite..

Toen eens effe kijken in paraguay.. met een bus argentinie weer uit.. door brazilie en zo naar een brug naar paraguay.. ciuada del este ofzo heet die plaats.. nou dit was me toch een zootje een smerige bende daar en druk... het was net de uitverkoop van de zeeman en wiebra.. allemachtig wat een rotzooi het was gewoon een grote winkel die hele stad..

Na een uurtje rondneuzen had ik het wel gezien en ben terug gegaan naar brazilie om hier even een churascaria van wat vlees te verlossen.. ja de beste churasceria van vos de izkoe.. nou die haalt het lang niet bij die van sao paulo...

Na het churascofestijn even gaan internetten en zo met fernanda aan het chatten geweest mijn toekomstige date.. ja ja.. DATE niet datum ofzo maar een vrouwlijk voorwerp met wie ik later op stap zou...

Uiteindelijk terug naar het hostel en daar eens effe vragen hoe het zat met bussen naar asuncion.. nou die gingen alleen savonds dus heb ik maar besloten om meteen weer te gaan vertrekken en zo per taxi naar het busstation en hier de bus in op naar PARAGUAY-ASUNCION... nou zo gepiept alleen was dit wel een erg luxe bus.. ja een hele rij stoelen waren ze vergeten erin te zetten

Zo stonden er aan een kant 2 stoelen en de andere kant 1 stoel.. maar wel grote luxe..
Nou de grens over zonder troubles met mijn verlopen visum.. gelukkig en zo op naar asuncion.. ja hier aangekomen na iets van 7 uurtjes tuffen.. onderweg kwam ik allemaal KURHOTELS tegen.. ja die moffen hebben paraguay ook weten te vinden dacht ik nog.

Op het stattionettje van asuncion heb ik een paar uur moeten wachten todat de ticketbox openging om een ticket te kopen naar monteDVDO ( montevideo ) en daarna afgetaaid naar een hotel.. alleen was me deze te duur dus naar een ander hotel die was ook te duur en uiteindelijk naar een 4e hotel die goed was.

Na een paar uurtjes slapen ben ik de stad effe ingegaan en hier en daar wat foto´s gemaakt kaarten gekocht en verstuurd effe gelunchd. ja waarom ze hier steeds GRASJAS zeggen.. badjas, stofjas,winterjas of zomerjas oke.. maar GRASJAS,... overal waar ik wat kocht is het steeds GRASJAS SENIOR nooit een keer GRASJAS JUNIOR ofzo..

Nou na een paar sokken zonder bovenste helft.. ja van die lage sokken dus.. nadat ik die had gekocht en een paraguay voetbalshirtje ben ik nog even gaan internetten en hebzo een brief in elkaar gespijkerd waarna ik vroeg terug ben gegaan om nog wat te lezen.

Nou dat lezen daar raakte ik weer mooi up to date van in dat hotel.. effe in de krantenbak speuren en ja een TIME magazine in het engels.. nog eens kijken.. tsjeetje een vrij nieuwe 1979!!!!!!!!!!!!!!!!! tsjonge jonge jonge.. zo (Z)OUD heb ik het nog nooit gegeten zeg. maar goed effe later gaan pitten en de volgende dag de stad weer in...

FF een ontbijtje snoepen en hier en daar een vruchtensappie gesnapt.. de stad effe goed bekeken tot ik last kreeg van mijn rechtervoet.. ja die deed au.. dus maar gaan internetten en het marathon asuncion gebeuren gestaakt... nou smiddags nog ergens wat gegeten een pasta.. geen chocopasta maar een italiaanse pasta en daarna naar het hotel om daar wat nieuwere tijdschriften te gaan lezen.

Dit waren spaanstalige magazines van 1997-1998-2001-2002.. ja plaatsjes kijken dus..
Zo in slaap gevallen en de zondags om een uurtje of 07:30 wakker en douchen en het hotel uit.. ja het hotel ging dicht dus moest ik pleite.. nou op naar het station om hier effe wat te ontbijten en het wachten wat op te vullen met internet.. zo kwam de bus om 12:30 en konden we weg...

Ja deze keer hadden ze de rij stoelen niet vergeten en was het 2 - 2 alleen zaten er maar 10 man in de bus en we hadden een stewardess die koffie,cola,broodjes etc rondbezorgde. nou alle respect daarvoor.. ik kan me nog herinneren dat ik de bussteward uit heb gehangen.. broodjes vlogen door de bus.. koffie lekte aan alle kanten door de bus 1 grote ramp.. die chauf vol gas door de bochten... maar dit ging allemaal goed.

na een stukkie tuffen kwamen we bij de argentijnse grens aan en hier gingen ze opeens moeilijk doen en moest ik alle bagage laten zien.. ja terwijl ik niet eens in argentinie zou blijven alleen maar op doortcht naar uruguay.. nou goed heel wat voeten in aarde en uiteindelijk verder tot we een stuk of wat uurtjes later weer bij de grens kwamen..

Ja een heel stuk PURUGUAY gedaan dat is eigenlijk argentinie maar ik noem het maar eff PURUGUAY omdat het tussen paraguay en uruguay ligt.. hier bij de grens weer de bagage laten zien en gingen ze met een hond geen zeehond maar een drugshond... die bus in om te kijken of er niet ergens een verdwaald pak look-alike waspoeder lag.

er werdt ook koffie geserveerd met zo allemachtig veel suiker en melk dat je het kwalijk koffie kon noemen ook koude rijst met snitzel en sla... en nog wat chocoladetoetjes werden geserveerd...
nou na een reis van 20 uurtjes kwamen we aan in montevideo.. ja ze willen dit gaan veranderen in MONTEDVDO maar omdat dat niet past bij de wijken ( montevideo ) BAND, RECORDER ,CAMERA en de wijk BEWAKING hebben ze het eerst maar zo gelaten..

Nou in montedvdo een hotelleke gezocht en daar effe het bed getest met slapen dan.. daarna de stad in om kaartjes te kopen en de boel effe te bezichtigen.. nou ook even een mail gestuurd om een tijd te prikken voor de date.. alleen was ze nog onderweg dus heeft ze hem niet op tijd ontvangen..

Met als gevolg dat het op soep uitliep en ik maar alleen op pad ben gegaan met alle gevolgen van dien.. ja zo ben ik naar een straatje gegaan en hier aan de wijn gegaan.. jou wou niet aan het bier of aan de drank dus maar wijn.. nou 1 flesje... 2 flesje.. wat te bikken erbij.. wat gesjans met 6 dames aan een andere tafel.. en uiteindelijk nog een 3e fles..

Nou 5628 x raden wat er gebeurde.. kuipers een beetje erg veel dronken en zo na te hebben betaald vertrokken een soort van slaapwandeling door de stad.. ja kwam ik bij een tent met allemaal vrouwen uit.. hier effe met de buks aan het schieten geweest om het zo maar te zeggen en daarna weer afgetaaid de straat op.. vervolgens twee aardige dames ( toen nog wel ) tegengekomen en die waren geintreseerd in een onderzoek naar de europese paringsdrift..

Nou wat moet dat moet alleen mochten ze niet mijn hotel in dus naar een ander hotel en daar een paar uurtjes plezier gemaakt.. ja toen ik de kamer moest betalen bleek mijn geld pleite te zijn.. nou niemand had dat natuurlijk dus zei ik haal er dan maar politie bij.. tsja die was er zo.. en zo stond er een met aan badge te zwaaien ..

Dat had ook een rijbewijs ofzo kunnen wijn want ik was nog steeds net zo helder als het water van de ganges ( smerigste rivier ter wereld ) nou goed allemaal uitkleden maar nergens geld te bekennen.. nou uiteindelijk het onderzoek maar gestaakt en naar mijn eigen hotel terug waar ik 08:00 aankwam en meteen ben gaan slapen tot de volgende dag 15:00

Toen maar eens effe wakker worden en kwam erachter dat mijn enkel ineens was verdubbeld kwa groote... ja dat had beter met mijn geld kunnen gebeuren.. nou kon niet meer lopen dus maar wat gaan strompelen en zo naar het internet om een nieuwe date te plannen.. 8:30... nou na een verlate lunch weer terug naar het hotel en daar effe pitten en douchen en om 20:45 was fernanda daar.. ja had al een foto gezien maar viel stijl achterover...

In het acht was ze nog knapper dan op de foto.. ja heb ik weer.. met miss uruguay op pad.. nou per taxi naar de beachfront.. waar de stad en strand elkaar ontmoeten en hier wat rondgewankeld.. daarna wat gegeten en gedronken ( cola light ) ja geloof het voorlopig wel met die drank.. en heel wat afgekletst. na het eten zijn we nog effe de boulevard over gegaan en daarna per taxi naar huis terug..

Onderweg nog mijn mondelinge gedeelte van de first aid course effe bijgewerkt.. en zo hebben we afscheid genomen.. ja de chauf zat zo in de spiegel te loeren dat we maar gestopt zijn voor we nog meer ongelukken maakten.. nou al met al met een bak cola light, zalm, tiramisu en een complete vlindertuin aan vlinders in mijn buikje op bed gegaan..

Wat er de volgende dag gebeurde nadat ik wakker wedt met een voet met alle donkere kleuren van de regenboog vertel ik jullie wel in de volgende brief.. zou zeggen de groeten en tot mails..
ps: foto´s van de IZUKOE falls en de date staan hieronder

  • 01 Februari 2006 - 19:36

    Colinda:

    Geloof graag dat je verliefd bent ziet er leuk uit rasmoes. Leuk dat je er foto"s bij hebt krijg je tenminste een idee wat het allemaal inhoudt. veel plezier en denk erom dat je niet weer geript wordt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 311263

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: