Het PLASTIC OPLAAS LAMA PROMOTIE TEAM - Reisverslag uit Quito, Ecuador van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Het PLASTIC OPLAAS LAMA PROMOTIE TEAM - Reisverslag uit Quito, Ecuador van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Het PLASTIC OPLAAS LAMA PROMOTIE TEAM

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

10 Maart 2006 | Ecuador, Quito

Dag beste 67 jarigen met een marge van 80 jaar,
Zo momenteel in het pietoreske regenachtige Quito ( of Dubbelo ) in Ecuador ja maar het vorige verhaaltje blijft nog steken in de buurt van de bouwruines van bouwbedrijf MACHO PICHO.. dus daar zal ik maar mee Continueren.

Zo we waren gebleven op woensdag waar ik om een uurtje of 09:00 wakker werdt de zooi heb ingepakt en daarna ben gaan ontbijten en zo ook het OPBLAAS LAMA PROMOTIE TEAM tegen het lijf liep.. tsja wat ze al niet bedenken om aan geld te komen tegenwoordig... nou ik een hele enquete invullen in het spaanplaatspaans

Toen dit achter de rug was vroegen ze of ik zo{n ding wilde kopen.. tsja wat moet ik er mee... ja zou hem aan een israelier kunnen geven die zijn geloof ik gek op dingen opblazen.. of zijn dan pallestijniers?? maar goed weg met die zooi en zo mijn backapack bij het reisburo gedumpt.. en daarna even snel foto´s scannen.. tsja vergeet dat maar.

Die gast die het scanapperaat moest bedienen was nog trager dan een knikker een berg op kan rollen.. nou het hele scannen duurde zo´n kleine twee uur waarna het ook nog eens verkeerd was.. nou de hele zooi nog een keer en zo waren we weer een uurtje of 3 verder en was het tijd om naar een disco te gaan waar ze NEDERLAND-ECUADOR uitzonden..

Tsja hier eenmaal aangekomen stinkte het ongelooflijk naar kattepis.. maar goed dat mocht de pret niet bederven en voetbal kijken met die hap.. zo gepiept en een saaie wedstrijd met 1-0 gewonnen daarna als een rappe speer naar het reisburo en daar met een taxi naar een krakkeminkig busstationnetje om daar in een stinkende kleine rotbus met elk half uur rijden een uur vertraging te stappen..

Zo kwam kuipers en de andere 39 peruaanse buszitters aan in Ollantaytambo.. uhhmm.. waarom heet het daar niet gewoon Sneek, balk of joure... nee weer ollantayta...huppeldepup
Nou goed hier effe een maiskolfje naar binnen gemikt en daarna de trein in naar Agua caliente.. ja weer zo´n vreemde naam.. hier aangekomen een bordt zoeken met mijn hotelnaam en zo naar het hotel en daar zou ik gaan pitten...

Maar de gids kwam eraan en die wou een bespreking doen dat we smorgens 05:00 weg gingen naar de inca bouwput.. tsja bekijk het effe die rommel staat er al duizenden jaren dus om 11.00 ook nog wel.. ja op bed en uitslapen dus.. eerst nog effe het bed slopen.. ja een latenbodem van riet.. dat vraagt om problemen..

de volgende morgen een uurtje of 11.00 op naar de bus.. ja die afzetters vroegen effe 6 dollar voor een ritje van 25 minuten.. nou goed het was wel een berg op dus vooruit maar en ben toch al arm dus die 6 dollar minder kan ook nog wel.. ook nog een zonnebril gekocht want de andere was stuk gegaan.. die had ik ooit van een pizzabakker uit oostenrijk gekregen toen ze me in dronken staat een paar van mijn 596 indiase kettinkjes hadden afgejat..

Nou goed daar op de bouwbedrijf Inca bouwput aangekomen had ik best wel respect voor die inca´s tsja zo hoog in de bergen en dan al die stenen.. en allemaal netjes recht.. hoe ze dat hadden want je had in 1500 nog geen zaagtafels en black en dekkers etc.. maar goed een heel indrukwekend gebeuren daar en na zo´n 3,5 uur de Culturalist en de fotograaf uitgehangen te hebben daar op in en rond de macho picho ruines vondt ik het wel welletjes nadat ik bijna werdt overgelopen door twee vechtende lama´s..

Er kwam nog een meisje met een idee voor een orgie... uhh orchidee.. die groeiden daar namelijk in het wild .. nou ook effe op de foto en daarna hup weer de 6 dollar bus in en naar agua calientes terug om wat te gaan eten en even het internet gaan rondsurfen.

Daarna even het dorp rondgwandeld en daarna het verslag op deze site gezet.. het vorieg dan.. toen een menuutje gehad bij een restaurant.. nou ja menuutje zat er een uur.. maar bedoel een gerecht met meerdere gangen.. tsja eerst een tomaten-zie-de-bodum-cremesoep... zo allemachtig dun dat er nog meer tomaten in een pak melk zaten dan in die soep van mij.. maar goed na de andere gangen begon het lokale panfluitmuziekbandje nog met de pet rond.. nou ik had al een pet dus wegwezen daaro...

Zo vroeg op bedje gegaan want de trein terug was al om 05:45.. dat zijn toch geen tijden meer..tsja.. nou goed gelukkig wakker geworden en zo afgetaaid in de stromende regen.. ja allemachtig wat een regen zeg.. zo nat als een klets kwam kuipers bij de trein aan snel dat gevaarte in en rijden nou ja rijden.. om de haverklap weer stoppen en ik had weer de pech dat het er stikte van de haverklappen.. tsja zo kwam ik na 3 uur ipv 1,5 uur aan in ollantaytambo waar meteen een bus in gestapt terug naar Cusco..

Daar aangekomen meteen een ticket naar Lima zien te regelen waarna naar een internetcafe omdat ik toch in de tickesfeer was meteen een vlucht MADRID-AMSTERDAM geboekt.. tsja wat moet je daar mee... nou ik vlieg terug van Buenos aires naar MADRID dus is het wel handig om vandaar snel en goedkoop in nederland te komen.. zo dat ook weer geregeld en zo weer een menuutje gaan scoren bij een restaurantje.. erg lekker weer..

Zo toen de tas ophalen en op naar het station om de bus in te gaan naar Lima.. die moest eerst de hele stad doorjakkeren waardoor we na 3 uur cusco pas uitwaren.. nou toen de bergen in en dat werkte sommigen nogal op de zenuwen want de ene naar de andere begon te rachelen en te kotzen.. ja weer een frisse bedoening.. na een hoop geslinger door de bergen kwamen we in rustigere oorden en daar kon ik ook een oogje toe doen...

De next morning.. volgende morgen voor de niet engelsverstaanders onder ons.. kwam ik in Lima aan ja een uurtje of 3 minuten over half elf om precies te zijn.. eerst effe een hotel zoeken.. tsja het queens hostel leek me wel wat.. alleen eenmaal ingecheckt had ik het vermoeden dat het een keeshotel was.. tsja masageaperaten, jacuzzi´s planty handoeken, tv met sex, radio en een vooraad condooms nou goed.. een bed is een bed dus vooruit maar weer.

die middag even de stad in en in miraflores geweest een stadsdeel.. ondertussen heerenveen psv nog even gevolgd en daarna maar eens terug naar het hotel.. ook nog even een ticket geregeld naar Quito voor de maandags.. daarna effe wat eten en even op stap in wat locale barretjes en disco´s wat weer de nodige duiten koste... maar goed je leeft maar een keer.. nou daarna op bedje..

De zondag niet al te veel gedaan ja ontbijd op bed laten bezorgen dat zat bij de prijs in en wat films gezien op tv zoals de TERMINAL , DEATH ROW en nog wat andere films.. die middag nog even de stad onveilig gemaakt met mijn hight tech fototoestel en na wat te hebben gegeten maar op bedje gegaan en nog een keer the TERMINAL gezien..

Nou de maandag na weer het ontbijtje op bed op naar de bus.. ja daar aangekomen allemaal formulieren invullen en de tas afgeven en daarna de bus in.. ja weer een bont gezelschap.. een SADAM HOESEIN lookalike.. tsja daar waren er nog al wat van en aangezien de echte saddam hoesein vast zit zijn de lookalikes werkeloos.. nou eentje zat dus in de bus.. ook nog een sumoworstelaar in de bus en nog wat andere peruaanse schutters..

Normaal wordt je doodgemikt met eten en drinken en op deze 40 uur durende reis kreeg je helemaal niks.. ik had net de peruaanse soles omgeruild voor een slechte dollarkoers en kon nu weer tegen een slechte dollarkoers soles terugkopen om aan eten te komen.. ja in de bus is je tientje een knaak waard.. nou goed het was al met al weer een drama want het was ook nog eens een KOOS-ALBERTS-BUS.. ja de beenruimte was ver te zoeken...

Nou goed na een aantal uurtjes tuffen wat bikken slapen spaanse films kijken en walkman beluisteren... nou de cd´s van mij slaan zo veel over dat er weinig meer te luisteren valt.. maar goed zo kwamen we de dinsdagmorgen aan op de grens van peru en ecuador.. hier het paspoort stempelen alleen ging dat zo traag als een dienblad door een zeef... tsja 2 uur later konden we verder door een dorpje wat een grote markt was..

dat schijnt namelijk populair te zijn elke grensovergang heb een dorpje waar het een grote zooi is en alles wat los en vast zit wordt verhandeld en veruild.. wagens met uien naar ecuador en wagens met andere troep weer terug.. nou toen we het dorpje uitwaren weer een uur verder en toen naar de ecuadooraanse grens waar het ook weer 2 uur duurde... maar goed daarna konden we rap verder naar guayaquil of zoiets...

dit is de grootste stad van ecuador.. hier was het weer een gedoe we moesten namelijk overstappen van een krappe stinkende rotbus naar een nog krappere stinkende rotbus.. ja daar werdt de gemiddelde lange been bezitter niet vrolijk mee.. maar goed het was nog maar 12 uurtjes ofzo.. zo zat ik naast een homofiele acteur uit peru.. en na een paar uurtjes weer wat te bikken gehaald en zo al met al met 5 uur vertaging in QUITO aangekomen waar ik nog effe genaaid werdt door een taxichaufeur die 5 us vroeg voor 1 minuut rijden...

Nou ja het aws midden in de nacht pikdonker regen etc.. dus vooruit maar en zo in een hotelletje aangekomen en gaan pitten..
ja de internetkeet gaat hier sluiten dus kap ik ermee.. de rest horen jullie later wel.. adaieu ciao en tot zienshorensmails
groetjes van RADMER

• 12 Maart 2006 - 13:58

Rasmoes:

Scherpe veiligheidsmaatregelen bij stembusgang Colombia

BOGOTA - In Colombia vinden zondag onder scherpe veiligheidsmaatregelen parlementsverkiezingen plaats. Ruim 200.000 militairen moeten er voor zorgen dat de circa 26 miljoen stemgerechtigde Colombianen veilig een nieuwe volksvertegenwoordiging kunnen kiezen. Gevreesd wordt dat de Gewapende Revolutionaire Krachten van Colombia (FARC) de verkiezingen wil verstoren. De marxistische opstandelingen vermoordden in de aanloop naar de stembusgang tientallen mensen.

Er staan 102 zetels voor de Senaat en 166 zetels voor het Huis van Afgevaardigden op het spel. De stembusgang is een belangrijke test voor president Alvaro Uribe van de Conservatieve Partij, die op 28 mei een goede kans maakt te worden herkozen. De zeven partijen die hem steunen, halen volgens de laatste peilingen bijna de helft van de stemmen voor het Huis van Afgevaardigden en kunnen de president dus een opsteker bezorgen.

Uribe dankt zijn populariteit voornamelijk aan de standvastigheid waarmee hij het geweld in het Zuid-Amerikaanse land probeert in te dammen. Sinds zijn aantreden in de zomer van 2002 is het aantal ontvoeringen en moorden in Colombia duidelijk gedaald. Bovendien wist de president een akkoord over ontwapening te bereiken met de extreemrechtse paramilitaire organisatie AUC.

Critici van Uribe zijn van mening dat de president bij het bestrijden van gewapende groepen beduidend minder resultaten heeft bereikt dan hij wil doen geloven. Veel AUC-leden zouden na het inleveren van de wapens nieuwe milities vormen en doorgaan met afpersingen, drugshandel en moorden. Verder is Uribe er nog niet in geslaagd om de grote linkse guerillabewegingen FARC en het Nationale Bevrijdingsleger (ELN) uit te schakelen.

En waar hangt kuipers uit?? tsja in bogota je struikeld hier inderdaad over de militairen en politie
    mar gelukkig alles prima hier