kuipers in ( bloem ) COLOMBIA - Reisverslag uit Leticia, Colombia van radmer kuipers - WaarBenJij.nu kuipers in ( bloem ) COLOMBIA - Reisverslag uit Leticia, Colombia van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

kuipers in ( bloem ) COLOMBIA

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

13 Maart 2006 | Colombia, Leticia

Hallo beste ribbekastbezitters,
Zo daar was ik alweer met een verslagje van mijn avonduren.. nou ja ook de uren in de morgen,middag en nacht..niet alleen avond uren dus.. uhh ja waar waren we ergens gebleven?? in Quito in Ecuador dus daar gaan we verder mee.

In quito aangekomen de smorgens vroeg om een uurtje of 04:45 werdt ik uit een bus gedumpt en stond daar een beetje in de regen dus snel een taxi in die me effe lekker naaide door 5 Us $ te vragen voor 2 minuutjes tuffen.. maar goed zo kwam ik wel bij een hotel waar ik meteen ben ingecheckt en gaan pitten.

De volgende morgen om een uurtje of 11:00 ontwaakd en de stad even onveilig gemaakt.. ja effe wat Us $ pinnen... ze werken in Ecuador met de amerikaanse dollar aangezien de Sucre zo´n slechte koers had begonnen de mensen op het laatst hun reet af te vegen met die biljetten dat was goedkoper dan wc papier.. toen heeft de president bedacht de amerikaanse dollar te gaan gebruiken.

Ja ze hebben zelf wat munten gebfabriceerd dubbeltjes die je met een microscoop pas kunt zien en 50 centen die je als dienblad kunt gebruiken zo groot.. maar goed geld is geld.. zo ben ik effe mijn landelijkse postkaartjes sessie gaan doen en heb wat zitten bikken bij een locaal restautantje.. ja ondertussen kwam het water met bakken uit de lucht en ben ik maar ergens naar binnen gedoken voor ik zo´n bak op mijn kanis kreeg.

Die middag wat rondgeneusd door quito en zo ook nog even de mail gecheckt. om in de avond wat te eten en te drinken en niet al te laat het bedje in te duiken waar nog even wat chapionsleague wedstrijden kunnen volgen.

De volgende Morgen een beetje de Culturalist gaan uithangen en wat hotspots van Quito bezichtichd ja zo heb ik het volgende ook nog gedaan:( LET OP deze ZIN )
het Record: EVEN NAAR de EVENAAR, EVENAARD
dat is een lijntje over de wereldbol die ik elke keer weer tegenkom.. in UGANDA afrika, in Macapa Brazilie, in INDONESIE , in KENIA en nu dus in Quito ecuador.. tsja lamme poten van het over dat touwtje heenspringen maar goed...

Zo ben ik even naar een reisburo gestapt om een ticket te regelen naar BOGOTA de hoofdstad van colombia en die kaartjes even voorzien van een postzegeltje zodat die de reis naar nederland konden beginnen.. nou de zuid-amerikaanse gemiddelde verkoper heeft dan altijd een rekenmachine om op te tellen dat 2 dollar en 1 dollar samen 3 is.. ja heb het nog net niet beleefd dat iemand 1 dollar intypte om te kijken of het wel 1 was.. maar ondertussen wel al alle rekenmachines van zuid-amerika van dichtbij gezien..

Nou even bij een chinees wat gegeten alleen kreeg ik daar weer het RAPPIE RAPPIE effect ja dan smijten ze alles in een klap neer op tafel... zo kreeg ik een kom ping pang soep zo groot als een speciekuip en twee tellen daarna een plate met rijst en pruttie pruttie zo goot als een rijplaat.. nou ja maar wat doorhaffelen en zo de boel aardig weten op te schonen.

na een hele wandelvierdaagse in een middag te hebben gelopen door quito begon het weer eens te regenen en ben ik maar achter internet gekropen en heb zo die avond het verslag in elkaar geflast van de vorige keer om vervolgens nog een pizzaslice te happen en naar het hotel terug om te gaan slapen.. ja die bus vertrok om 04:45.. lekker tijd dus.. zo de hele nacht niet echt geslapen omdat ik bang was me te verslapen en uiteindelijk een uurtje of 4 van bed af gestapt.

Nou eerst effe gedoucht en geschoren en daarna naar dat sationettje waar nog niet een kop was en zo pas de bus om 05:40 vertrok.. tsja ik had een pakket aan tickets gekregen zodat ik om de haverklap moest overstappen op deze 28 uurse reis..
eerste met een bus naar Tulcan of zoiets de grens met colombia hier overstappen in een taxi naar de grens om ecuador uit te gaan..

Vervolgens Colombia in waar ze de lijnen op de weg van cocaine maken dat is goedkoper dan witte verf.. nou dat Colombia in was nogal een gedoe want het stikt er van de gewapende mannen van de security, leger, politie, guarda nacianal en weet ik wat voor organisaties.. zolang je maar geen mensen van het FARC tegenkomt is alles prima.

Toen met een taxi naar Ipianem of zoiets om daar weer een bus in te gaan naar CALI ja die bus was een ex-vrieswagen volgens mij want het was me er een partij koud.. allemachies nou goed onderweg naar CALI werden we nog een stuk of 5 keer gecontroleerd door het leger en zo kwamen we aan in CALI in de wijk MERO ( calimero ) uhh nee hoor gewoon het busstation waarvandaan meteen verder op naar BOGOTA.

Tussendoor nog ergens wat gegeten en zo verder getuft en eindelijk eens leuke engelstalige films... ja heb me kapot gelachen om die films .. ondertussen maatjes gemaakt met een peruaanse choemelaar die wat busness in kunst deed..
Zo lag ik lekker te pitten en werdt wakker gemaakt door een militair met een grote mitralieur.. tsja alle bagage moest worden gecheckt...en dat terwijl we COLOMBIA in gingen..

Waar ze op controleerden mag joost weten ja mischien lege vuilniszakken om straks coke mee uit te smokkelen.. nou goed als die lui niks beter te doen hebben dan onschuldige backpackers om 2 uur snachts wakker te maken en hun bagage op de kop te halen.. maar goed alles was prima en we konden verder en kwamen zo aan om een uurtje of 09:00 in KIDNAP CITY ofwel BOGOTA..

Wat ik vergeten was is dat we onderweg nog een uurtje stil hebben gestaan vanwege pech onderweg en de wegenwacht daar hebben ze hier nog nooit van gehoord dus is de chauf zelf wat aan het prutsen gegaan en konden we zo verder. in BOGOTA een taxi gedeeld met de peruaan en zo een hotelletje gevonden midden in de stad.

Toen een ticket gaan zoeken.. normaal struikel je over de reisburo´s en nu ik er een moest hebben kon ik maar niks vinden.. wel kwam ik de peruaan weer tegen en zo ben ik uiteindelijk bij 4 reisburo´s gekomen die allemaal dezelfde prijs hadden dus maar geboekt.. wel een duur vluchtje maar goed dwars door de jungle lopen vol met GUERILLAS van de FARC is ook niet alles...

Toen de volgende missie om wat kaartjes te gaan kopen.. nou vergeet het maar nergens een kaartje te vinden.. dus de hoop maar opgegeven en even gaan internetten. die avond Bogota in om een leuk restaurantje te gaan zoeken wat ook weer de nodige aarde in de schoenen deed doen.. door het vele voeten in aarde werk..??? uhmmm...snappie??

Zo bij een Pianobarretje uitgekomen nou hier het record wachten op eten en drinken vervbroken wat nog in ushaia argentinie te boek stond.. zo´n 5 minuten duurde het voordat de kaart kwam zo´n 25 voordat de bestelling werdt opgenomen en na ongeveer een uur verscheen mijn cola light.. maar goed ik zat te schrijven dus maakte het niet veel uit..

Na een gegratineerde championsschotel waar de champions zeldzamer waren dan de west-tunesische VECHTJASEEKHOORN in antartica.

·%$%$()%&!&(G((YOYE%=)(=OLJ!!!!!!!!!!!!!!!!
uhh wat is dat??? dat is een woedeuitbarsting!!! krijg net een mail van het reisburo dat de betaling binnen is voor de ticket naar Madrid maar doordat het te lang geduurd heeft is de reservering ingetrokken en is er nu geen plaats meer.. wel een dag later maar ik heb al een ticket voor MADRID-AMSTERDAM gekocht!!! wel gloeiende gloeiende gloeilampenfabriek!!!

16,65 minuut later....

Oke daar was ik weer.. tsja dat restaurant met de onzichtbare champions op de gegratineerde championschotel had nog wel iets positiefs het was er romantisch als wat.. alleen heb ik daar niks aan als ik er alleen zit.. kaarslicht, openhaard, pianomuziek.. en zo kwam even later mijn Chateua briant of zoiets... die was zo rood dat ik me afvroeg of ie de pan wel geraakt heeft.. maar goed al met al nog wel lekker gegeten op de schaal van hoe heet die gast ook alweer die het eten beoordeeeld.. nou die schaal...

Toen om 00:30 de stad door met gevaar voor kidnap terug naar het hotel.. nou het valt allemaal reuze mee daar in Bogota kan ik je vertellen.. zo op bedje gegaan en de volgende dag vroeg af naar het vliegveld.. ondertussen waren er 200.000 militairen op de been want er waren verkiezingen in BOGOTA wat linke soep wasomdat een paar organisaties wat bommen wouden leggen en wat schieten hier en daar om de verkiezingen te beinvloeden. vandaar de 200.000 militairen die ik geloof ik allemaal ben tegengekomen.. elke brug, hoek van de straat etc stonden er een paar..

Nou bij het vliegveld de tas inchecken en nog even utrecht-heerenveen volgen de eerste helft dan waarna het vliegtuig in en zo op naar LETICIA 1500 km verder 2 uur vliegen en een graad of 20 warmer en een procent of 50% aan humility hoger.. tsja zweten dus.. daar een paar gasten tegengekomen en zo een taxi naar een hotel kunnen nemen na nog even een toerist-afzetterij-biljet te hebben gekocht.

eerst even pitten en daarna het dorp in.. ja even dollars zien te wisselen.. nou vergeet het maar aan de straatstenen niet kwijt zien te raken die dollars en zo na twee uur sjouwen uiteindelijk in brazilie wat hier tegenaanligt ergens weten te eten en zo met dollar betalen en REAIS terug krijgen.. na wat internetten ben ik die avond op pad gegaan om wat te drinken.. ja had wel een borrel verdiend vondt ik zelf

Nou omdat het verkiezingen waren mochten ze die dag geen drank verkopen dat heb ik weer.. wil ik een borreltje nemen en kom ik net aan op die ene dag in het jaar dat ze geen drank verkopen.. nou toen maar een frisje en een soepje en daarna ergens anders met een gast die ik op het vliegveld tegen was gekomen een colaatje drinken en een broodje eten waarna op bedje gegaan.
en daar een goed nachtje te pitten en zo vanmorgen wakker te worden...

ja later meer over wat en hoe en waneer en waar verder op mijn lang weekendje Zuid-amerika waarin inmiddeld alle 13 landen heb bezocht: venezuela, guyana, suriname, brazilie, frans guyana, argentinie, chili, paraguay, uruguay, bolivia, peru, ecuador en nu dus Colombia

Zou zeggen de Groeten en tot mails