Cocaine op de AMAZONE - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Cocaine op de AMAZONE - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Cocaine op de AMAZONE

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

18 Maart 2006 | Brazilië, Manaus

Dag beste Synchroom-Behangers en mensen met wel of geen ander beroep,
Zo daar was kuipers alweer na een stuk of 1501 km amzone te hebben afgelegd.. ja die ene km was extra omdat de dronken kapitein nogal slingerde van tijd tot tijd.
Maar ik zal jullie even updaten vanwaar ik was gebleven de laatste keer.

We waren gebleven op maandag .. afgelopen maandag wel te verstaan.. ja als de maandag voorbij is, is ie afgelopen.. maar ik bedoel de laatste maandag die we beleefd hebben. daar ben ik smorgens een uurtje of 10 uit de veren gegaan .. over veren gesproken er was een kip of haan en die maakte nogal lawaai die morgen.. alleen was ie even later de soepkip aan het uithangen want hij hong ondersteboven aan de waslijn om in de pan te worden gehakt..

Nou om een uurtje of 10.30 had ik met een man afgesproken om allemaal klusjes te gaan doen zoals paspoortje stempelen.. colombia uit en brazilie uit en nog wat dingen.. eerst colombia uitgestempeld daarna met mijn dollars op pad.. ja ik had ze ondertussen zo vaak omgewisseld dat ze geen reet meer waard waren... op de ( valuta ) markt is je gulden een kwartje waard...

Nou effe later brazilie in.. daar stond ik achter een man die nogal wat vuurwapens inleverde daaro.. tsja waarschijnlijk van de Guerillas die daar wat aan het prijsschieten zijn op alles wat beweegd.. nou goed daarna een HANGMAT kopen.. die waren nogal aan de prijs.. maar dat kwam omdat ik nog minder portugees spreek dan een koos alberts per dag schoenvetert..
Ook nog wat touw erbij gekocht en daarna naar de haven..

Op de amazonehaven lagen al een paar schepen.. ook een paar die niet lang meer schip zouden zijn zo leek het maar twee waren wel aardig.. nou ik zou woensdag vertrekken maar er lag nog een ander schip die dinsdag vertrok dus daar een ticket gehaald en de hangmat alvast neergehangen zodat de colombianen alle tijd hadden om hem daar weg te jatten voor ik de volgende dag weerkwam.

Toen op postkaartjesjacht.. nou een kg cocaine is goedkoper dan een kaartje allemachtig wat moest ik daar duur aan zeg.. uiteindelijk een paar kaartjes weten te kopen en toen tijdens een koude lunch effe wat inkt erop laten vloeien waarnaar een meubelboelevard aan kastjes verzameld.. ja van het kastje naar de muur werdt ik gestuurd om zo uiteindelijk bij een luguber postkantortje uit te komen en daar postzegels van 2 euro per stuk erop likken.

Toen eens effe een verslagje schrijven achter een Pc die volgens mij op steenkool liep zo oud was dat ding.. daar werdt ik halverwege effe aardig HELEMAAL-NIET-BLIJ
want kreeg een mail dat mijn vlucht vol was doordat het geld te laat binnen was hadden ze de vlucht verzegd.. ja anders niet zo slim maar kuipers had al een connecterende vlucht geboekt een paar uur na het landen.. dus liep alles in het tweeduizendendrie-en

Nou goed maar verder gaan tikken en zo effe later effe happen bij een lokale haptent... ja wou even lekker gaan eten maar de lekker-gaan-eten-plaats was dicht.. dus toen naar een iets-minder-lekker-eten-plaats waar wat rijst met pruttie pruttie naar binnen gewerkt om daarna bij een onverpakte ijs , ijscotent proberen voedselvergiftiging op te lopen door effe wat ijs te nemen.. waarna een biertje in een darkroombar waar stevie wonder nog meer kon zien dan ik..

Zo op bedje gedoken en de volgende morgen effe tasje ingepakt en een ontbijtje gescoord waarna effe een laatste internetcheck en toen op naar de BOOT.. ja daar aangekomen hong mijn hangmatje er nog gelukkig.. nou de boot die OLIVIERA 5 heete wat je ook kunt zien als OLI 4 a 5 maar goed het zal wel niet 4,5 zijn maar gewoon de OLI VIERA 5.. nou die andere 4 waren waarschijnlijk gezonken dus dat was weer lekker allemaal.. goed het was nogal effe voor de boot zou vertrekken dus dacht ik effe wat eten.

Zo bij een churasceria terechtgekomen en daar een lekker maaltje naar binnen gemikt om vervolgens terug naar de boot te gaan die effe later de amazone op zou gaan.. nou er waren welgeteld een zwitser en een italiaan op de boot en dan een lading colombianen en brazilianen en mischien nog een zwikkie peruanen.. en ze hadden TV aan boord.. nou met nog meer mazzel was INTER-AJAX erop vie de satteliet.. alleen die gast die de amazone heb gemaakt heeft er nogal wat kronkels en slingers in gemaakt zodat om de granenknal..( familie van de haverklap ) de zender stoorde..

Zo raakten we na een tijdje zo in de war van het geslinger dat we het hele kanaal niet meer konden terugvinden .. wel een rivier.. de amazone wel te verstaan.. nou toen maar wat zitten lullen en effe later was het dinner klaar.. Soep en that´s it...
Nou daarna effe wat gaan slapen in de hangmat.. alleen hong ik nogal krapjes en nouw tussen een vrouw met kind en andere gast.. ja alles hutje mutje op elkaar.

Toen ik eindelijk lekker lag te pitten werdt ik wakker gemaakt door de braziliaanse politie.. tsja iedereen moest alle bagage van boven(stuk) tot onder(broek)
laten zien.. en zo kon kuipers de hele backpack leegmaken en alles er weer instauwen... ja klaarwakker natuurlijk.. nou uiteindelijk werdt er een zak met COCAINE gevonden onder de prullenbak.. tsja die werdt in beslag genomen en zo konden we weer verder varen... dat heb je als je uit COLOMBIA vertrekt..

De volgende morgen ontbijtje om een uur of 5:30 ja brood met kaas en ham en koffie.. waarna effe opgefrist en weer gaan slapen.. ondertussen stopten we bij elke indianenhut die aan de amzone stond en zo heb ik nog een fles drinken weten te kopen in een indianendorpje.. tsja traditioneel chemisch gebrouwen.. nou verder varen en weer stoppen en zo was er lunch.. weer kouwe spagetti met rijst en vlees.. waarna ik met de italiaan poker ben gaan spelen..

Hupee de middag ook weer voorbij en zo was er Dinner.. kouwe spaggetti met rijst en helemaal geen vlees... tsja werdt al minder waarna we weer verder zijn gaan pokeren om echt geld en zo ben ik 1,20 euro verloren.
Die avond was er extra entertainment aan boord want er was een massale knokpartij op het bovendek gaande ja lekkere boel daaro..
ze verkochten er namelijk bier en dat viel niet iedereen goed geloof ik..

Toen ik savonds mijn hangmatje in zou was ie verhangen zodat ik nog dichter op de vrouw-met-kind hangmat hong maar goed wel heerlijk geslapen die nacht omdat ik nu een idiale hang-in-de-hangmat-positie had uitgevonden die kruislings is.. zodoende goed geslapen en de donderdags tijdens het pijpestelenregenen weer gaan ontbijten .. brood met kaas.. ja de ham was op.. nou daarna weer gaan pokeren en zo 6,35 euro gewonnen.. die ik na de lunch.. van: kouwe spagetti, rijst en kip weer ben verloren.. zo tuften we aardig verder en waren de indianendorpjes waarschijnlijk op want we stopten niet meer zo vaak.

Toen was er Dinner.. 3 punten voor het raden!!! tsja Kouwe spagetti met rijst en that´s it.. nou daarna weer vrolijk verder gepokerd met af en toe effe een kodak moment tussendoor om wat plaatjes te schieten. uiteindelijk om een uurtje of 01:00 ermee uitgescheiden en 6 euro gewonnen!!.. waarna de laatste nacht hangmatslapen ingegaan.. ja weer heerlijk geslapen alleen kon het wat warmer..

Zo vrijdagmorgen Ontbijten.. ja BROOD met niks.. uhh werdt allemaal hard minder dus.. nou dan maar suiker erop zodat er nog wat smaak aanzat.. toen weer verder gaan pokeren en zo twee pakjes kaarten versleten en weer 5 euro verloren.. waarna we bijna daar waren.. eerst nog effe lunchen.. nou dat wa meteen de beste lunch van allemaal..
stragiatella.. uhh een soort van spagetti met salade rijst en kip.. wow.. wat een feestmaal..

Na nog twee uurtjes pokeren en de totaalbalans van 8,00 euro te hebben gewonnen de rommel ingepakt en zo effe later aangekomen in MANAUS.. wat niet duits is zoals MAN AUS MUNCHEN maar gewoon Manaus.. ja hier met een bus de pier af (100m) en daarna een hotel gaan zoeken met de italiaan.. die niet eens met de zwitsser en mij op de foto wou.. waarschijnlijk een of andere DON MAFFIOSIE die italie ontvlucht is,..maar goed met hem een kamer gedeeld waarna eerst even gaan internetten.

Ook nog even gedoucht en geschoren en daarna ben ik alleen op pad gegaan en wou even een gordijnenwinkel in.. alleen ging dat wat mis en zo belande ik in een stipclub.. ja 1,10 euro entree en een biertje was 1 euro... dat zijn de beter prijzen.. er liepen zo´n 50 dames rond met en zonder kleding die omstebeurten stripten.

Nou had vandaag wat met bestellen want er ging weer wat mis.. ik zou een dame vragen waar het beeldenekunstmuseum was maar dit liep mis en zo bestelde ik per ongeluk een private striptease voor 8 euro... ja wat voor vlees ik allemaal op schoot kreeg geworpen daar.. allemachtig.. nou na 10 minuten kon ik geen tiet meer zien en ben effe gaan bijkomen van de schrik.. ja dat kan toch niet.. denk je een gordijnenwinkel in te gaan beland je met een private striptease.. nou goed ze wou haar sigarenbandjescollectie laten zien boven in het hotel maar dat hebben we maar niet gedaan..

Toen terug via de supermarkt naar de italiaan die niet al te coochem is.. zo zijn we terug gegaan naar de stripclub alleen vondt hij het maar niks.. nou ja toen weer afgetaaid en zo de hele stad afgesjouwd na een bar te zoeken die we niet konden vinden.. ik werdt er zo flauw als een ongezouten soepje van dat ik mijn nocht kreeg en zo zijn we nadat hij 100% verkeerd liep door mijn KOMPASIOSISCHE GEHEUGEN weer heelhuids bij het hotel terechtgekomen.
daar op bedje gegaan.

Ja de volgende keer meer.. ik heb ondertussen een aantal foto´s laten ontwikkelen alleen vragen die idioten hier 80 cent om een foto te scannen!!!! bij een andere shop zelfs 1,25..!!! ja aangezien ik 25 wou plaatsen wordt dat een duur geintje.. vandaar maar een andere keer in goedkopere oorden de foto´s van de MACHO PICHO, PERU, ECUADOR, COLOMBIA en AMAZONE houden jullie dus tegoed..

Nou de volgende keer meer van de avonduren en ook middaguren van KUIPERS TRAVEL bv voor al uw negatieve reisadviezen en andere boelshit..

hee de groetjes en oant sjens

• 20 Maart 2006 - 11:36

CLara:

Nog bedankt voor je kaartje en tot binnenkort.

• 28 Maart 2006 - 17:30

Radmer:

NIEUWE FOTO´S
    KLIK OP FOTOBOEK... HELEMAAL BOVENAN STAAN NIEUWE FOTO`S EN BIJ DE LAATSTE TWEE BERICHTEN