Eenzaam in Montevideo )-: - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Eenzaam in Montevideo )-: - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Eenzaam in Montevideo )-:

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

09 April 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Dag beste wel eens een broodkruimel op de grond laten vallen-ers,

Zo vandaag geariveerd op mijn laatste besteming in zuid-amerika voorlopig en dat is Buenos Aires ja een busritje van 9 uurtjes en zo is dat ook weer klaar.. ja zal snel even verder de wal lost steken of hoe was`t ook alweer..??

Wel ik was nog in Rio de Janeiro waar ik maandagochtend wakker werdt en als een hazewindhaas naar de bank om te pinnen.. ja dat lukte uiteindelijk en nu als de rappe rappies weg.. met een auto van de middagjufrouw haar man naar de busterminal. ja dat was goedkoper dan een taxi alleen wel zo traag als een koelkast door een zeef.. maar goed heelhuids aangekomen en een ticket naar PORTO ALEGRE gekocht waarna ik meteen weer een godsvermogen aan reais lichter was..

Wel ik had nog effe tijd dus even een broodje halen en ook nog even internetten en een klein verslagje weten in elkaar te prutsen waarna de bus vertrok richting porto alegre.. wel ik had weer het geluk dat ik een stopbus had die dwars door een haverklapgebied reed.. ja en aangezien we om de haverklap weer stopten en ook nog eens dwars door sao paulo heen gingen jakkeren om van de ene file in de andere file te komen schoot het allemaal weer lekker op..

Zo hier en daar wat gegeten en een filmpje kijken waarna slapen en zo was het alweer dinsdagmorgen dat we in de buurt kwamen van porto alegre... ja in zo`n bus dan kijk je wat naar buiten en zie je van alles.. zo hebben de straten en de bedijven vaak een naam van de datum bijv. 18 julio avenuda
chursceria 24 abril, afgaanse tafelkledenwasserij 11 september etc etc.. en zo zie je van allerlei maffe dingen zo zag ik een tijdje terug allemaal JA knikkers.
om olie uit de grond te halen.. NEE-SCHUDDERS wou niet echt vandaar maar Ja knikkers.

Maar goed om een uurtje of 13:30 in porto allegre maar de bus scheen door te gaan naar PELOTAS en daar moest ik ook heen dus het laatste suk maar effe zwartrijden.. ja die chaufeur 6 keer de boel natellen.. ja er zat natuurlijk 1 teveel in.. nou goed.. ik tourist ik niet begrijp ik niet weet dat hier porto alegre... zo uiteindelijk doorgejakkerd en eerst bij een schoonmaakbedrijf langs de hele bus cleanen.. tsja toen bij een vreetschuur langs om wat te bikken en daarna eindelijk verder waarna ik om 17:00 in PELOTAS aankwam

tsja mijn belofte aan fernanda om die avond in montevideo te verschijnen liep zo ook aa duigen want het was nog eens 12 uur ofzo.. en er was ook nog eens geen bus tot 22:30!!! toen het volgende probleem.. ik had net niet genoeg reais om de ticket te halen dus effe wat bijpinnen.. ja alle drie de pinapperaten wouden niet met CIRRUS dus vervolgens de stad in met een taxi om naar een bank te gaan die wel wou...en zo weer terug om de ticket te halen en te gaan zitten wachten, schrijven, yatzeeen en nog meer wachten.. tot er 20:20 een bus kwam die naar montevideo ging alleen mocht ik daar niet in omdat ik niet op de lijst stond.. ja wat dat nu voor flauwekul was..

Uiteindelijk kwam de andere bus waarna ik een pretpakket met wat snoepgoed en drinken kreeg en kon pitten om zo de woensdag in MONTEVIDEO, URUGUAY te ariveren.. ja aangezien ik wist dat fernanda curses had om secetresse te worden heb ik eerst maar effe zitten internetten en proberen te bellen... zoals vanuit brazilie ook al.. ja zonder sucses en zo om een uurtje of 10:30 met de taxi naar haar huis en daar wachten en wachten... maar effe wat eten.. wachten maar effe wat internetten en zo was het iets van 18:00 tot er iemand kwam vertellen dat fernanda bij haar moeder in salto was die lag namelijk in het ziekenhuis..

Tsja voor jan met de iets kortere achternaam dan jan vennegoor of hesselink naar MVD gejakkerd.. nou mooie boel.. daar stond handige henkie met een grote doos bonbons en geen fernanda.. nou maar met een taxi afgetaaid en een hotel gezocht.. dat gevonden alleen was het nu al met al wel wer een stuk duurder ipv gratis accomodatie en thuis koken werdt het nu hotels en uit eten.. maar goed ben toch al zo goed als faiiet..

Het hotel had een lift uit 1278 volgens mij.. ja nog net niet dor olifanten omhoog getrokken.. maar wel allemachtigste oud met belletjes hendels en deurtjes etc.. wel leuk zo op de vijfde etage beland en daar eerst maar eens effe gaan pitten waarna een douche, scheren.. ja had een 6 daagse baard op verzoek van fernanda alleen die heb ik er meteen afgemaaid.. waarna de stad in om even te internetten en daarna op stap om wat te drinken en te eten en zo was het al weer laat en ben ik een uurtje of 06:00 thuis beland en gaan pitten.

De donderdag om 11.30 wakker en wou effe gaan douchen nou er kwam nog minder water uit dan uit een uitgedroogde spons.. ja wachten en wachten maar niks.. nou toen maar een koude douche aangezien het warme water op de bon bleek te zijn.. zo daarna eens even wat gaan eten.. ja een gezond hapje.. vruchtenjuices en een maffe salade met rode kool, ei, aardappel en that`s it.. op verzoek nog wat olijven bij weten te regelen en zo was de gezondheidshap van die maand ook weer een feit..wel daarna eens effe de stad in om wat te gaan shoppen en zo een uruguay shirtje op de kop weten te tikken.

Ook nog even een verslag weten te schrijven de vorige .. en uit weten te goochelen hoe en wat met de bussen naar buenos aires.. ja moest nu geen grappen hebben met volle bussen geen bussen etc. straks mis ik mijn vluchten ook nog.. nou dat weer geregeld en na nog wat internetten was het alweer avondtime en ben ik naar de stapstraat gegaan waar het een drukte van belang was.. eerst effe een dubbele amarullo ( soort baileys ) in een tent met knappe bediening en daarna een luxe eettent in.. waar ze lekkere steaks hadden.. nou daar een grap va hebben en een flesje wijn erbij.. ja 1tje.. weet me nog te heugen dat ik er 3 opgedronken had met rare gevolgen toen..

Wel na een overheerlijk maal en een lekker ijsje na ben ik op pad gegaan en kwam zo per ongeluk bij een soort van whiskeria anex stripclub uit waar ik met een bloedmooi meisje aan de praat kwam..ja 20 jaar met een kind van 5.. tsjonge jonge wat weer zonde... maar ze zag er erg goed uit moet ik zeggen.
Met haar de hele avond zitten te gebarentaal-en alternatief spaans praten.. ja de klok tikte wel mooi door en zo was het alweer iets van 05:00.. ondertussen de nodige amaretto-jus op en het mooie meisje een of andere picolootje van 6e per stuk.. toen het puntje bij het putje kwam moest ze ineens 100 us$ hebben..

Ja bekijk het effe mooi, wil die hele tent niet opkopen.. 100 us$ PFFFF.... nou zo ben ik rap afgetaaid en om een uurtje of 05:30 in bed beland om de volgende morgen 11.00 te ontwaken en weer geen warme douche.. ja een klein straaltje waarmee je een mier nog niet nat mee krijgt.. wel maar weer een kouwe douche daarna de stad in en naar een of andere antiekmarkt met allemaal ouwe prakke.
tegen een uurtje of 14:00 begon ik honger te krijgen en ben bij een goeie tent gaan eten.. ja een menuutje besteld alleen wou ik gerookte zalm vooraf en dat ging wat mis en zo kreeg ik en gerookte zal en pate als voorgrecht bijde met brood en nog wat vreemde broodachtige dingen..

Daarna kwam het hoofdgerecht en had ik ondertussen een complete bakkerij aan broodsoorten op de tafel.. ja 5 schaaltjes met hier brrod, daar taost daar sort van broodkoek etc etc.. tsjonge jonge .. nou die hele mik was incl. een groot glas wijn dus die er nog effe bij en een soort van lemoncakepudding en zo ging ik weer zo vol als een stadsbus in de spits de straat op.

In de namiddag heb ik fernanda even gebeld en een uur met haar aan het kletsen geweest.. ja ze vondt het jammer dat ze er niet was en het speet haar verschrikkelijk.. maar goed haar moeder lag met een dichte ader vlakbij het hart in het ziekenhuis dus was het ook wel weer begrijpelijk dat ze er niet kon zijn.. nou zo afscheid genomen en ergens wat gaan drinken.. ja effe voetbal gekeken waarbij de reporters altijd 5 minuten lang: GOOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLL schreeuwen.. tsjonge jonge de idioten..

Maar goed na nog effe internetten was het alweer avond en ben ik om een uurtje of 23:00 wat gaan eten bij EL PEPERONI een mooie tent in de zeg maar stapstraat.. ja flesje medio o medio erbij dat schijnt half champagne half wijn te zijn.. en zo effe lekker ziten te bikken waarna hier en daar nog wat gedronken en nog even een kijkje in de whiskeria genomen zo was het alweer 05:00 en ben ik snel richting hotel gegaan .. ja wou de volgende dag namelijk afreizen naar buenos aires en de bus ging om 10.00 smorgens..

Nou ondertussen alweer een heel verhaal op het schermpje dus weer tijd om te stoppen..
schrijf jullie dinsdag of woensdag wel effe het laatste deel van de reis als ik ergens op een vliegveld zit te wachten .. airport buenos aires.. airport rome .. airport madrid of huisje kuipers in langweer.

Zou zeggen de groetjes en tot mails,schrijfs en ziens
Ciao Radmer

• 10 April 2006 - 14:15

Lysbeth:

Oant Moarn!!!

• 11 April 2006 - 08:35

Oom Albert:

goede reis terug en tot het volgende verslag

• 11 April 2006 - 19:16

Jan En El:

Tot in het mooie Langweer en welkom thuis