schoonouders & bus-busness - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu schoonouders & bus-busness - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

schoonouders & bus-busness

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

05 November 2007 | Argentinië, Buenos Aires

dag beste ingenieurs,conducteurs en mensen met wel of geen ander beroep,
Zo vanuit een zonnig maar koud bariloche kan ik jullie nog net effe een verslagje doen voor ik weer een uurtje of 22 de bus in ga.naar Buenos Aires dat dorpje waar maxima vandaan komt die met willempie is getrouwd je weet wel die zoon van de koningin.

Nou ik was gebleven op vorige week maandag toen ik wakker werdt en meteen maar even mijn tasje aan het inpakken ben gaan om vervolgens nog effe de mail te checken en daarna met een taxi naar het busstation waar fernanda al was, om vervolgens de bus naar salto te nemen een ritje van een uurtje of 6 en zo na wat slapen,muziek luisteren en het landschap bekijken kwamen we 19.30 al aan waar de Familie Gelpi al klaar stond.

Pa gelpi een levensgenieter die wel van een glaasje ( of 10 ) whisky houdt en broertje gelpi die nog steeds niet praten kan op zijn 18e tenminste die heeft niet veel gezegd.. nou in een golfje naar huis waar we eerste even lekker hebben bijgeklets en wat hebben gedronken om vervolgens de bbq aan de praat te helpen waar zo´n beetje een hele koe op kwam te liggen. moeder gelpi had al wat kaas gebakken en wat brood dus attacken maar.. na veel te veel vlees te hebben gegeten was het ook alweer een uurtje of 01.00 en zijn we op bed gegaan.

De volgende dag om een uurtje of 11.00 effe ontbijten en daarna nog wat boodschapjes gedaan en zo heb ik maar effe een flessie balentines gehaald voor de gastvrijheid van de familie te waarderen.. die kon meteen open want het gaat de hele dag door met de whisky.. na een uurje of wat lullen in het spaanplatenspaans kregen we weer een stuk vlees en daarna zijn we gedropt bij een thermenresort.. ja kon kiezen een aquapark met glijbanen etc. of een thermenresort.. nou dat werdt een thermenresort.

Hier was het water zo warm, als dat nu kwam van al die oudjes die daar uhh.. je weet wel... of dat het echt warm water was tsja de gemiddelde leeftijd was er 85+ maar goed na wat rondzwemmen en dwalen en wat duiken,drinken,ijsjes eten en bommetjes doen.. tsja daar waren die oudjes niet zo van gediend maar voor ze in de gaten kregen dat er iemand een bommetje had gemaakt waren wij allang weer in een ander zwembad een bommetje aan het maken..

toen maar weer eens aftaaien want had het daar ook wel gezien. nog wat drinken en in de bus naar huis, daar verdwaalden we nog en hebben we de terugticket naar MVD ook nog ergens bevestigd. eenmaal thuis effe wat boodschappen doen zodat ma gelpi eigengemaakte pizza´s kon maken en wij die vervolgens kon opsnoepen met de nodige alcoholische drankjes erbij.
toen was het ook alweer bijna 23.00 en moesten we als de bliksum de tassen inpakken en naar het station waar ma gelpi om 23.30 naar MVD vertrok om de andere dochter te helpen met verhuizen en wij om 23.59 in een bus naar MVD gingen.

Daar de woensdag doodmoe aangekomen en ben ik meteen naar mijn hotel gegaan en is fernanda naar haar kamer gegaan omdat ze jarig was en naar haar werk moest met taart en ze moest stemmen op de universiteit voor het een en ander.. geen piano´s of gitaren maar een of andere raad van studenten.

vervolgens ben ik effe gaan slapen en ben daarna met de missie op pad gegaan om mijn kleding te laten wassen en strijken dat ging vlotjes en zo kon ik met de volgende missie en dat was een ticket kopen voor URUGUAY-CHILIE
tsja dat was effe wat ingewikkelder eerst met een bus.. nou in zo´n bus beleef je ook wat daar komt zo´n beetje het hele assortiment van de bijenkorf,hema,c&a en blokker voorbij..
dan heb je nog die lekker maak gasten die je zo maar een paar sokken geven, kauwgom,of weet ik wat... en dan 5 minuten later weerkomen om te innen.. daar ben ik een keer ingetuind maar nu niet meer.. opzouten met die rotzooi ik ben geen stalling...

als je denkt dat je alles hebt gehad komt er iemand zonder armen en benen gitaarspelen... o nee dat kan niet.. nou ja iemand met armen en benen.. die geeft effe een live concert weg en gaat dan geld vragen.. tsja mooi wegwezen met dat geouwehoer allemaal.. dan hebben we nog de preekdienst figuren die gaan een heel verhaal opsteken waar ik niks van versta.. waarschijnlijk om geld te vragen.. ja de eerste die geld komt uitdelen in zo´n bus moet ik nog tegenkomen.. vervolgens een uur verder met al die ellende eindelijk op plaats van bestemming en daar was de BIOS dicht waar ik het kaartje kon halen.

nou maar wat rondhangen in dat winkelcentrum en pa effe een verjaardagkaartje sturen en wat enveloppen halen, chineese lunch en wat drinken tot twee uur later de BIOS open was alleen wist die gast van niks.. dus daar met jan met de korte achternaam met 2 x een l en 1x een u erin heengegaan...
nou weer terug naar het hotel waar onderweg weer de hele prakke langskwam.
daar aangekomen heb ik eerst ajax-heerenveen eens gevolgd helaas 3-1 maar goed.. daarna kwam fernanda en zijn we romantisch uit eten gegaan en heb ik haar kadootje overhandigd waar ze ontzettend blij mee was.. en het helemaal geen ouwe wijven kettinkje vond hoor LYSBETH POSTMA.

Na de nodige sapjes en hapjes was het al weer iets van 01.30 en zijn we naar mijn hotel gegaan..
De volgende morgen is fernanda weer naar huis gegaan en ben ik de boel in gaan pakken en had besloten om eens effe wat te gaan ondernemen ja in MVD blijven hangen was ook niet alles... aangezien vrijdag een feestdag was en fernanda moest werken kon ik er effe op uit en zo had ik besloten naar BARILOCHE te gaan.
nou eerst de was ophalen en daarna op naar het station om daar eens te kijken hoe ver ik kon komen... nou daarover later meer.. dat was geen pretje kan ik je vertellen..
allemaal bedankt voor jullie reacties heb in de vorige brieven gereageerd op de reacties en ondertussen stromen de foto´s ook binnen.. ja zo´n digitale camera heeft toch wel weer zijn voordelen moet ik zeggen... heej ik gaat er zo van tussen.. de groetjes en tot de volgende brief SEE YA..

  • 05 November 2007 - 17:50

    Mem:

    mooie fotos en mooie verhalen en maar veel genieten pas goed op je zelf

    SEE YA

  • 06 November 2007 - 12:09

    Heidi:

    dot flois fan de fam gelpi sjogt der mar goed ut!

  • 07 November 2007 - 14:12

    Claudia:

    He Ras,

    ziet er alweer naaruit de je mooie dingen meemaakt, hoe serieus moet ik je nu nemen met Fernanda? 2 vrienden van Mark hebben/hadden een Zuid-Amerikaanse vriendin, 1 inmiddels over en woont samen, ander zijn net uit elkaar. 1 les die ik je mee wil geven, ze zijn wel erg jaloers ingesteld! Maar het lijkt me een leuke, lieve meid!
    Geniet van alle mooie dingen en van elkaar!

    Groetjes Clau

  • 08 November 2007 - 14:18

    Lys:

    Hahahaha, ouwe wijven ketting! Nee, joh dat zeg je toch niet als je dat cadeau krijgt... Grapje hoor. Heel lief van je.

    Kinne wij no ek us foto's sjen wer gjin súpen en fretten op stiet?
    Nou RADMER KUIPERS, oan't sjen!
    xxx

  • 08 November 2007 - 21:43

    Radmer:

    zal ik doen mem.. maar ook weer niet te goed op mezelf passen hiero...
    ----------------------------------------
    ja hedwich.. hier weten ze wat vleesbakken is.. en eten ook...
    ----------------------------------------
    tsja claudia.. life goes on.. allemaal bloedserieus.. je kent me toch ben altijd serieus... gr. aan mark
    ----------------------------------------
    ja lys ze was ook zo blij als drie anderen die blij zijn...
    uhhmm.. zal de huisfotograaf vragen of ie andere plaatjes kan schieten.. de volgende brief heeft al betere pics.
    dikke tuut en groeten Rasmoes

  • 11 November 2007 - 10:15

    Roelof:

    hey ras alles oke lees ik nou hier ook hoor heb alle verhalen ff doorgelezen inderdaad met het lezen ben je alweer een uurtje verder maar goed hier alles oke en tot lees plezier gr roel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 311371

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: