de sexdorm en het panamakanaal - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van radmer kuipers - WaarBenJij.nu de sexdorm en het panamakanaal - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

de sexdorm en het panamakanaal

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

15 Januari 2008 | Nicaragua, Granada

hallo beste chinese varkensboeren en alle andere mensen,

Zo momenteel ben ik de eerste drie weken niet meer alleen want muppie is nu bij me
(mirelle wassenaar)die heb ik gister van het vliegveld in managua opgehaald en zo zijn we nu lekker samen aan het reizen..

maar goed met mijn verhaal zal ik eerst verder gaan want zit nog steeds in colombia waar ik zou vertrekken naar panama..

om een uurtje of 09:30 werdt ik wakker en ben eerst eens effe gaan douchen in de liter per uur douche... ja dat schoot weer aardig niet op dus.. maar goed daarna de tas ingepakt.. niet dat het veel zin had want hij zou die dag toch nog 3 x worden uitgepakt.. maar goed voor de sjeu dan maar en daarna effe wat te bikken halen.. zeg maar ontbijd.. ja wat vreemd soort brood met allemaal rommel erin en korrels erop en een HUGO NARANGE ( jus orange ) waarna ik maar vroeg naar het vliegveld ben gegaan want daar wachte me nog een mooie toestand bleek later.. ja daar per taxi heengesneld.. wat minder snel bleek te gaan dan de woorden doen vermoeden en eenmaal daar bij een of ander ienieminie maatschapijtje eens info gaan halen.. er was 1 iemand die een beetje engeld sprak en eerst maar eens zien hoe dat zat met die ticket en de creditcard... nou de crdaitcardtransactie was gecanceld dus er was niet betaald volgens de 40¨plus vrouw met een reet als een bouwkeet en een ronde bril op formaat sjempotglazen met dunne bodum... dus moest ik cash betalen.. dat wist ik min of meer al dus mijn dollars tevoorschijn getoverd...

ja vergeet het maar... ik was in colombia dus moest in colombiaanse peso´s betalen.. tsjonge jonge.. had ik al mijn peso´s met koresverlies ingeleverd om aan dollars te komen en wat denk je.. kon ik de duur gekochte dollars weer voor dikke koersverlies gaan inruilen voor peso´s.. nou dat maar gedaan en zo betaald.. een godvermogen.. ik zei al ik hoef alleen maar naar panama en niet dat hele vliegtuig.. maar goed het vliegen is nogal duur in colombia.. mischien omdat de vliegvelden geen witte lijnen op de landingsbanen hebben.. is het daardoor gevaarlijk... ja die zijn er allemaal afgesnoven door verwarde colombianen.. maar goed ik was nog niet klaar want moest een of ander bewijs hebben van weer een net nieuw uitgevonden belasting.. laten we het de toeristentreiter belasting noemen.. alleen de man die die uitdeelde was er niet.. dus eerst maar eens gaan lunchen .. met mijn laatste peso´s kon ik nog net een lunchje bij elkaar sprokkelen.. en daarna dat papiertje halen en vervolgens weer naar de vrouw toe.. nu was alles geregeld en kon ik in de rij.. daar werdt mijn tas van top tot teen ge-inspecteerd door het leger.. ja dat liep goed af waarna ik nog effe gefouieerd werdt en verder kon.. daar werdt ik meteen weer gefoueerd en werdt mijn handbageg gecheckt met als gevolg 5 meter verder weer een controle en hetzelfde liedje.. tsja wat een gedoe..

eindelijk was het zo ver en kon ik het soort van vergrote playmobiel speelgoed vliegtuigje in... ja met een stewardess zo dom als de olievelden van irak bij elkaar.. die ging eerst zelf uitgebreid zitten eten en vertelde me dat ik de nooduitgangdeur onder het vliegen niet mocht openen.. tsja net als ik dat niet weet.. nadat ze zichzelf vol had gestouwd waren de passagiers aan de beurt en kregen we wat te drinken en te bikken.. ondertussen was ik bijna doof van het lawaai van de propeller die een 10 centimeter van mijn raampje af aan het rammelen was.. uiteindelijk landen we in panama.. waar alles verasend snel ging.. een of ander apperaat waar je tas in moest.. ja een SCANNER.. nou die had ik lang niet gezien zeg.. dat ging vlot en zo vroeg een panameese amerikaan die voor adidas werkte me of ik een taxi delen wou.. ik zei heb liever een punica.. ( beide vruchtendranken ) nee grapje.. uiteraard en zo voor 13,5 usd de man naar het centrum daar ik in een andere taxi en die kon de weg niet vinden.. ja de weg wel vinden maar de verkeerde.. zo reed ie maar om en om en uiteindelijk kwamen we bij de plaats waar het hostel ZAT... ja ZAT... die keet was verhuist.. gelukkig hong er een spandoek met waar ie was heen verhuist en zo kwam ik alsnog aan op plaats van bestemming.

daar ingecheckt en daarna de straat op.. ja bij een esso station wat te drinken en eten halen en daarna weer terug naar het hostel en een nachtje slapen.. ja een kamer met 14 bedden.. dus feest... dan ging er weer iemand uit dan weer in en zo maar door.. de volgende morgen was mijn missie het panama kanaal te bezoeken na eerst een ontbijdje te hebben gehad wat er bij in zat... ja bakkie pleur en wat toast met afgedankte aardbeienjam .. zo zag het er uit.. vervolgens met een taxi naar de panama canals.. daar aangekomen een ticket gehaald en meteen gaan kijken want er lag een gigantische boot die in de sluis moest.. ja het panama kanaal bestaat uit 3 sluisen.. die je eerst omhoog brengen en dan vaar je een soort van meer op wat hoger licht en vervolgens weer een sluis in die je naar onder brengt.. en vanaf de andere kant viseversa.. ze zijn wel bezig de boel te vernieuwen en twee sluisen te maken.. nog groter dan nu 36 meter bij 300 meter.. om de capaciteit te verhogen.. zo moet er ook aardig gedokt worden en kan de brugwachter het niet meer met een klompje af.. ja voor een dik cruiseship of olietanker moet soms zo een ton aan dollars worden neergeteld.. de goedkoopste ooit was een mafkees die door het panamakanaal zwom en 35 dollarcent moest dokken..

toen eens effe wat museums gaan bekijken en halverwege paf alle stroom uit.. nou dat gaat lekker daar.. ja effe later weer prik en kon ik weer wat zien.. een soort van aquarium met wat er allemaal in leefde in het kanaal en allemaal ouwe troep van hoe het allemaal gebouwd was.. en nog wat technische prakke en informatie.. vervolgens nog een film presentatie erachteraan in het spaans.. ja wat plaatjes etc.. wel leuk op zich.. wel een intresante dag met dat panama kanaal allemaal.. vervolgens met een taxi terug en wat eten, drinken internetten en mijn verhaal schrijven en daarna in het hostel een FA CUP wedstrijd gezien van leverzwembad tegen een of andere amateurclub.. ja liverpool tegen fc knudde.. het werdt ook nog 1'1 dus replay.. daarna de stad in om eens even wat lekkers te bikken.. dat was een vreemde zoektocht met als gevolg dat ik in een of andere chineese tent terecht kwam.. daar een voorgerecjhte wanton en een of ander hoofdgerecht .. maar zoals iedereeen weet die chineesporties zijn reuze altijd dus zat ik daar te buffelen om het allemaal weg te werken wat niet lukte.. wel allemaal heel lekker moet ik zeggen.. ondertussen was ik achtervolgt door de hostelgek.. en die liep voor de ramen langs.. opzouten idioot.. wegwezen met die mongool.. ja daar stond ik niet op te wachten uiteraard...

toen terug naar het hostel.. en nog wat tv kijken en daarna het bedje in.. nou dat was me wat.. van 23.00 tot 04.00 ging het wel maar daarna... tsjonge jonge.. een paar gasten waren op stap geweest en kwamen met een paar grietjes thuis.. die gingen mee het bed in.. tsja ik was al klaarwakker van de bombarie lawaai waarmee ze binnen kwamen.. zo waren zo dronken als een TOR.. TRAKTOR..
en begonnen daar wat te friemelen en prutsen.. dat duurde niet lang of het laken en bed ging verdacht heen en weer en de slipjes vlogen door de slaapzaal.. tsja live porno om het zo maar te zeggen.. ik vondt het wel lachen maar een israelier bepaald niet.. die begon te mekkeren.. toen als klap op de vuurpijl was een andere dronken slaapzaalgast zijn bed uit gekropen om te pissen.. alleen zat ik al te kijken wat doet ie bij dat ene stel hun bed.. tsja daar ging de broek naar benee.. het zwaard uit de broek en hupee.. die idioot was zo bezopen dat ie dacht dat ie voor de plee stond en begon zo te pissen.. over het stelletje heen.. tsja lachen.. alleen niet voor dat stelletje.. die PISSED off... hihihi.. net goed.. nou effe later lach het andere stel die hun bed 30 cm van de mijne stond weer vrolijk te wippen.. alleen dan niet op een wipwap.. ja heb je ooit... ondertussen was het 06:30 en was de israelier woedend en ik dacht het duurt niet lang en hij blaast de hele boel op hier... hamas.... er zit een bom in zijn jas...

uiteindelijk hebben ze de pisdronkaard helemaal besmeerd met tandpasta.. en die begon verward in zijn gezicht te wrijven met als gevolg de hele bende eronder.. tsja lachen.. nou de show was voorbij dus ik douchen en aankleden en eens kijken hoe ik hier weg kwam.. eerst op naar het busstation.. de middagbus was de eerste 3 dagen vol.. bij een andere maatschapij kon ik wel mee alleen vertrok die bus al met een paar uur... ja dus rap de ticket kopen en met de taxi naar het postkantoor.. alleen hadden die rukkers van een panamezen weer een of andere feestdag net als ik iets wou posten met als gevolg alle postkantoren dicht... nou zo heb ik de hostelbazin geld gegegevn om mijn kaarten te gan posten... als dat maar goed gaat komen.. vervolgens de tas inpakken en naar het station.. daar nog effe wat gegeten en toen de bus in naar san jose.. in de bus kregen we wat te drinken en eten en zo tuften we aardig richting de grens en daar aangekomen stempelen met het paspoort en de hele bagagezooi weer uit de bus en stallen om een drugshond er aan te laten snuiven.. dat liep allemaal goed af.. geen achtergebleven geuren van de cocefabriek in colombia dus.. en toen moest 1 mannetje alle tassen ( 50 passagiers met gem. 2 tassen ) gaan controleren.. nou die van mij heb ie niet eens gezien.. mar de rest wel en zo was ik weer twee uur verder..

toen de grens over lopen en costa rica in.. dat ging allemaal vrij eenvoudig dat stempelen maar alleen moest er weer alle bageg worden doorgespit.. dit keer door de costaricaanse custom control.. die ons eerst een uur liet wachten en daarna pas de boel ging inspecteren met als gevolg dat we weer twee uur verder waren.. vervolgens op weg naar san jose waar ik uiteindelijk midden in de nacht aankwam... ja de klok een uur terug dus nu 7 uur verschil.. nou hier met een taxi naar een hostel waar ik zo blij van werdt ale iemand die niet blij is.. geen deken, handoek, overtrek... niks een bovenetage van een wankelend stapelbed voor 10 usd.. ja mooi klote... het was er nog koud ook.. dus moest ik voor de tweede keer mijn groene vriend... uit het stof halen.. ,, DE LEGERSLAPPZAK,,
toen ging het beter en zo ben ik de volgende morgen meteen verhuist naar een ander hostel .. wat er een stuk beter uit zag.. ja met restaurant, zwembad, disco, belstation,internet etc etc.. alleen mocht je pas vanaf 14.00 inchecken.. dus kon ik weer de straat op.. daar eerst effe internet checken en daarna bij een bakkerij een heerlijk ontbijdje op bikken.. ja echt lekker..
toen mijn missie natuurboek kopen gaan starten.. dat had ik iemand in amsterdam beloofd.. dus de hele stad door en uiteindelijk een schitterend boek gevond a 40 eurie.. en een map van alle national parcs.. het boek was in het engels met hele mooie foto´s van dieren,bomen en planten etc etc..

daarna effe een bakkie koffie gehaald en toen de verzendmissie.. ja ook weer een hele operatie.. ik naar het postkantoor om een doos te kopen die was er niet dus weer terug naar 3 boekhandels met gevolg geen doos maar wel tape en een stift.. uiteindelijk een lege doos gevonden en terug naar het poastkantoor... daar dat ding wat bijknippen en zagen en schafen en daarna de rommel erin en dichttapen.. ja zo´n 35 meter tape eromheen... wat me een uur koste en het adres op en toen de rommel verzenden.... ja vergeet het maar 2148 gram.. en het mocht maximaal 2000 gram zijn.. op een of andere manier.. dus de hele zooi er weer uit... en maar in een gratis gekregen envelop gedaan wat tape erom en toen was ie 1987 gram..
20 usd neerdoppen en nog wat postzegels kopen en plakken op de al eerder gekochte ansichtkaarten en daarna rap weg

inchecken want het was al iets van 16.00 a 17.00 uur en wat drinken in het hostelrestaurant waar ik een meisje tegenkwam die uitverkoop had.. ja ze had geen geld meer voor de luchthavenbelasting te betalen en verkocht haar spullen zoals zonnebril, spaans woordenboek etc etc.. alleen mot ik die rommel niet maar heb gevraagd waar ze vandaan kwam.. COLORADO in de USA... leg dat ergens tussen los angeles en Miami vroeg ik.. ja .. bij de fucky mountains.. uhh rocky maintains.. geloof ik dat ze zij.. nou best ik zei ik geef je 10 usd maar dan kom ik ergens in maart langs en moet je ons een sigtsee'ing tour geven ... oke best deal... en zo krijgen hedwich en ik straks een tour van brooke.. nuppeldepup... ook weer geregeld en daarna de stad in om wat te dineren en te drinken.. ja een of andere koreaans, japans.. of chinees.. die tekens lijken zo op elkaar .. restaurant en hier lekker gegeten en ook een paar biertjes achter de kiezen gemikt waarna ik in een bar ben gaan afdrinken en zo om een uurtje of 01.00 weer thuis was... om te gaan slapen..

nou ik moet er nu vandoor dus cshrijf de vervolgende gebeurtenissen wel in een volgende brief... jullie allemaal een heel gelukkig january.. tsja moet toch wat.. en iedereen die een pilsje wil komen drinken op mijn verjaardag de 17e is van harte welkom.. ik heb tenminste al 1 iemand.. Mirelle die er ook is..
dus wordt gezellig.. heej allemaal de groeten en tot mails.. berichts... schrijfs bels.. etc etc
groeten van RADMER

• 15 Januari 2008 - 07:43

Lucas:

Kleine opmerking schrijf ontbijten nou eens met een t klinkt beter dan ontbijden
    Have fun met Mup de komende weken

• 15 Januari 2008 - 09:35

Natalie & Wayne:

Hey Razza,
    Great to hear from you and see photos but can't understand what you have written as its not in English!!
    Hope you are well.
    Where are you now?

• 15 Januari 2008 - 11:21

Ht96 :

Alvast een mooie verjaardag daar in fierfutsia.
    groeten vanaf het water.

• 15 Januari 2008 - 14:41

Lys:

Hee wat krijgen we nou?
    Je nodigt ons alleen maar uit omdat je weet dat er toch niemand komt!!!!

We fiere it noch wol hjer!
    Tût

• 16 Januari 2008 - 16:05

Johannes En Lieske:

Radmer van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel plezier in zuid Amerika gr van Johannes en Lieske

• 17 Januari 2008 - 07:55

Thaeke:

Hoi Radmer,

Sjoen it feit dat der sa'n 8 oerkes tusken sitte silst do no ûngefear in oerke jierdei wêze. Dy kennende leist ek noch net op bêd. Fan herte lokwinske mei dyn jierdei jonge. Ik soe graach delkomme mar it is wat let dei. Drink der noch mar ien ekstra op...

• 17 Januari 2008 - 10:03

Vivianne:

hoi broertje, ik wil je vandaag een prettige verjaardag toewensen. van harte gefeliciteerd met je 24e verjaardag ;) toch...? Zo jong nog, hahaha
    We nemen vanavond wel even een borrel op jou. Groetjes van ons allemaal en dikke kus van mij en de kids

• 17 Januari 2008 - 11:56

Lys:

Hoera Hoera Hoera
    Er is er een jarig Hoer-a Hoer-B

• 17 Januari 2008 - 12:19

Hait En Mem:

Hiep hiep hoera, Radmer 31 jaar alweer.Hartelijk gefeliciteerd en nog vele jaren in vooral een goede gezondheid en alle geluk van de wereld gewenst. Pas goed op Mirelle en natuurlijk op jezelf.
    Het allerbeste van Hait en Mem.

• 17 Januari 2008 - 15:18

Froukje:

Gefeliciteerd met je verjaardag...!!!
    Have a lot of fun en maak er een mooie dag van...!

Tuut, Frouk

• 20 Januari 2008 - 10:24

Heidi:

Heeey Rasje ik weet het ik ben een beetje laat maar gefeliciteerd! Prostituee A! Dikke tut fan Heidi en ***fiets. Punica? Verkopen ze dat nog?