dodgy taxi's en op reis met MIRELLE - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van radmer kuipers - WaarBenJij.nu dodgy taxi's en op reis met MIRELLE - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

dodgy taxi's en op reis met MIRELLE

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

21 Januari 2008 | Honduras, Tegucigalpa

dag beste mensen met een Q in hun naam en alle andere mensen,

Zo de vorige keer zat ik met een spastische spatie en nu zit ik ondertussen in honduras op de bay island.. waar de internetprijzen nogal duur zijn.. ja nu heb ik nog de goedkoopste van 6 dollar per uur maar er schijnen ook te zijn van 12 dollar per uur... ja heb al even onder het buro zitten kijken of er mischien een leuke dame onder zit.. dan is 6 dollar per uur niet duur.. maar nee hoor.. nou goed ik zal snel beginnen met het verhaal van waar ik was gebleven in wat moet dat,, COSTE RICA,, in het plaatsje Liberia.. ja zeg maar biblotheek... nou goed na een nachtje slapen in de dormitory waar nogal veel lawaai was.. ten eerste een aantal blaffende honden.. en dan al het verkeer wat voor de ramen langsjakkerde..
de volgende morgen 08.00 wakker en na een snelle wasbeurt ben ik meteen er vandoor gegaan.. ja een taxi naar het busstation en daarna met een bus.. wat bijna mis ging.. zat in de verkeerde bus namelijk.. snel de bus uit en in de juiste bus en daarna op naar het plaatsje PLAYA DEL COCO.. dar aangekomen zat het hotel wat ik zocht vol.. en was het lastig iets anders te vinden.

na een hoop gezoek trof ik een amerikaanse amerikaan uit de verenigde staten van amerika in de USA.. en die had nog een kamer.. wel duur 28,5 USD maar het zag er ook prima uit.. ja dit plaatsje zat vol met americans... is geen familie van de jerrycans trouwens..
en die betalen alles maar wat ze ook maar vragen en verneuken daarmee het voor de backpackers.. nou goed het was maar twee nachtjes dus vooruit dan maar weer.. na een lunchje van een of andere lokale bonenprakke met rijst en kip ben ik effe gaan internetten en hoorde een nederlands mokkeltje nogal been en steen klagen over de telefoon.. ze was met haar vriend en diens 4 vrienden op vakantie in een huisje en die gasten zaten alleen maar te boeren en af te rotten.. ja echt hollands.. nou dat mens daar te janken en ik weer helemaal uit de concentratie.... na het internetten ben ik effe een tukkie gaan doen had de nacht ervoor namelijk slecht geslapen en na het tukkie ben ik het verhaal gaan schrijven vanuit costa rica.. ja daarna wat drinken en daarna wat eten bij een sushi bar..

dat leek goedkoop maar die rukkers in costa rica gooien bovenop alles nog eens 15% tax en ook nog 10% service waar je niet blij van wordt...nou goed daarna nog maar wat gaan drinken in de locale etablisementen met een boel gewillege vrouwen ervoor... opzouten met die mokkels.. nou na een paar drankjes ben ik terug gegaan naar het hotel en daar gaan slapen om de volgende morgen met de buren die nederlands waren een praatje te maken van hun heb ik nog een lonly planet van nicaragua gekregen en ook het leesboek JOE SPEEDBOOT waar ik meteen in begonnen ben.. ben anders niet zo van de lezerij maar goed zal het nog eens proberen.. en moet zeggen het is goed bevallen.. het is net als het eten van een lekkere taart.... je wil maar door gaan.. zo heb ik een mooi stukkie gelezen en ben daarna effe wat gaan lunchen en daarna effe op het strand.. wat niet veel is.. ja net zoals de mensen daar is het strand er ook zwart.. zwart zand dan.. niet echt lekker.. maar goed de pret was toch al niet van lanmge duur want er kwamen wolken en toen was de zon weg.. dus maar weer wat anders gaan uitvoeren.. ja duiken was me daar veel te duur 90 usd voor twee duiken.. en al de andere activiteiten waren ook onbetaalbaar

dus maar even internetten en weer verder taart eten,.. uhh lezen.. waarna de avond al weer voor de deur stond en ik een hapje ben gaan eten en daarna weer wat drinken.. dit keer was het nogal druk in de kroeg... en een bak lawaai... allemaal van die verwende amerikanen en van die mokkels die daar weer van proberen te profiteren.. ja niet echt veel aan dus niet al te lang gebleven en maar terug gegaan op bedje.. om verder te lezen.. zo had ik ondertussen twee nieuwe buren.. twee amerikaanse meiden die daar weet ik wat lagen te doen met wat gasten.. ja vreemde geluiden hoorde ik van buiten.. nou die hebben me ook weer wakker gehouden en zo was het weer een slecht nachtje slapen.. de next morning zat er een eekhoor in de boom naast mijn hut die met wat eikels aan het spelen was.. ik heb met mijn fototoestel een foto gemaakt.. maar die moet ik eerst weer naar de ontwikkelingslanden sturen om te zien of de foto is gelukt en dan weer scannen en dan plaatsen.. dus schat dat ie er medio 2010 wel op staat.. ondertussen heb ik wel effe wat nieuwe foto's geplaats met mirelle haar toestel..

na de eekhoornepisode en nog wat gelees en beetje strand ben ik nog even lekker gaan eten waarna ik een bus in moest om terug te gaan naar LIBERIA ja het plaatsje waar de bus weg zou vertrekken de next morning.... na een lange rit in een veel te volle bus die overal en nergens stopte kwam ik savonds aan in liberia waar ik een reservering had gemaakt voor een kamer in een hotel.. daar ingecheckt en aangezien het zaterdagavond was even wat gaan eten en ook wat drinken... ja niet te veel want de volgende dag moest ik naar NICARAGUA wat ook weer en hele rit zou worden.. dus niet al te laat op bedje en de volgende morgen met de hele prakke naar een of ander hotel waar om 08.00 de bus zou komen..tsja vergeet dat maar mooi.. had al in de smiesen dat het niet eerder zou worden dan 09.00 dus eerst maar even een bak koffie en wat fruitjes.. banaan,meloen,ananas en papaya..
ondertussen tikte de tijd verder en ben ik maar weer verder gaan lezen.. ja uiteindelijk was het 10.00 en kwam de bus eindelijk.. maar het was een verkeerde of weet ik wat.. iets in het spaanplatenspaans.. kwam er op neer er zou zo nog een bus komen..

die ZO.. duurde weer een UUR.. zo was het dus iets van 11.15 .. wel gloeiende ben ik daarom zo vroeg opgestaan!!!
nou wat denk je.. ik stond niet op de lijst dus wou die bus me ook niet meenemen.. ik in mijn beste spaans die gast duidelijk maken dat ik al tres horas stond te wachten ( 3 uur ) nou waarschijnlijk was er iets misgegaan .. en kon ik ineens wel mee... ja zo eindelijk op naar NICARAGUA.. ik zat naast een vrouw die mijn de leeftijd van de bus flink ophoogde.. ja dat vrouwtje was zo'n 150 jaar oud.... na een tijdje kwamen we aan bij de duane.. dat ging vrij vlot en binnen no time was ik costa rica uit... alleen moest ik nog nicaragua binnen en dat duurde en duurde maar.. zoals gewoonlijk weer alle bagage uit de bus om te laten doorzoeken.. ja deze keer stond er een stoplicht waar je op moest drukken en als ie rood was gingen ze je tas doorsneupen.. nou allemaal in een rijtje en wat denk je.. ik ram op die knop.. zo rood als het bloed van een ongestelde olifant.. wel gloeiende.. mijn kop verschoot meteen in stand chagarijnig.. wat de douanier ook zag.. hij knipoogde en gebaarde... loop maar door.. nou dat viel weer mee...

toen weer wachten en wachten... ja de hulprukker van de bus was met alle paspoorten en 8 usd de man naar de imigratie.. dat duurde zo lang dat tegen de tijd dat ie terug kwam de helft van de paspoorden al verlopen was.. nou goed toen moesten alle paspoorten nog eens worden gecheckt en daarna kon ik de bus in.. op naar MANAGUA.. waar ik pas om 19.00 aankwam.. ja en het was daar zo niet pluis als in het WTC new york op 11 september 2001... ja allemaal rare vreemde figuren.. waar ik het niet op staan had.. het was al donker dus dat was ook weer lekker.. het hotel waar ik heen wou was dichtbij en een of andere rukker zou me er heen brengen want het was er te gevaarlijk om ook maar een meter alleen te lopen.. moet zeggen zo zag het er ook uit... nou kwam in het hotel wat los felipe moest zijn.. daar de kamer zien en meteen betaald.. ja later dacht ik wat vreemd er staat helemaal geen naam op het hotel...
en vroeg ik de mensen in de kamer ernaast hoe het hotel heete.. nou was dus mooi genaaid.. het was hotel carlos... daar werdt iedereen heengeluist.. ja als ik naar hotel okidokie wou zou ik hier ook terechtkomen.. nou goed..

toen met een duistere taxifiguur afgesproken om naar het vliegveld te gaan om mirelle op te halen.. tsja eerst effe douchen en mooi in de kleding en daarna op naar het vliegveld.. alleen vertrouwde ik die taxichauf voor geen meter.. op het vliegveld eerst eens even wat bikken.. dat was niet echt te haffelen dus maar wat anders waarna ik een kauwgom wilde.. er stond een aperaat met ronde gele balletjes met een smile erop.. nou daar 5 cordoba in en zo'n bal eruit.. ja met geen mogelijk open te krijgen dus maar effe grof geweld en er op staan.. paf dat ding open.. en wat denk je??? NIKS ERIN.. ook weer lullig.. nou toen maar ergens anders een pakkie halen en even later was mirelle geland en konden we op naar het hotel... ondertussen had die taxichauf allemaal duistere telefoontjes gepleegd en had ik het gevoel dat ie ons erin ging luizen.. ja ergens heen brengen waar wat nog verkeerde gastem staan en danberoofd worden.. nou ik wou mirelle niks vertellen om haar niet bang te maken.. maar zelf had ik het niet meer...
gelukkig wist ik een beetje de route en zei tegen mirelle als ie maar rechts gaat.. ja wat denk je..?? hartstikke links een duistere wijk in!!!!
ik zei PARA AMIGO !!!!! en gooide de deur open ( STOPPEN VRIEND ) ja wat zal dat hier?????? nou het bleek dat ie ons een ander hotel wou laten zien..
ja ja... mooi niet ik zij omkeren en direct regelrecht naar ons hotel..
dat deed ie... en zo zijn we uiteindelijk veilig thuis gekomen en wouden wat drinken maar alles was dicht..

de hotelbaas om biertjes uit en mirelle en ik wat drinken en daarna gaan slapen ja het was al weer laat..

de volgende morgen vroeg afgetaaid en een stukje gelopen om die gevaarlijke wijk uit te komen en daarna een taxi naar een busstation en daar in een busje naar GRANADA daar aangekomen een leuk hotelletje gezocht en daarna wat eten.. een heerlijke salade hadden we.. mirelle met kip en ik met gerookte zalm.. toen effe jan wassenaar bellen om te zeggen dat we mirelle veilig was aangekomen.. en daarna op sneuptocht om wat te gaan uitvoeren.. zo hebben we een boottocht gedaan naar het nicaragua meer waar gigantische mooie en grote huizen op prive eilandjes stonden van de familie NAIR.. voornaam MILJO!! ja rijke lui dus.. ook bij een apeneiland langs waar wat apen zaten te aapjeskijken.. zie foto's ... en daarna bij een ander eilandje langs om wat te drinken en zwemmen.. ik was de enige die was gaan zwemmen.. ja een chagerijnig amerikaans stel waarvan de man op die professor van back to the future leek.. en een engels meiske uit LONDEN.. daarna weer terug naar granada.. een leuk tripje trouwens
ondertussen had ik mijn was afgeleverd en die hong al te drogen toen we thuis waren.. na thuiskomst ben ik even een verhaal gaan schrijven en daarna zijn we wat gaan drinken en eten bij een mexicaan

hier ging alles zo fout als wat en kregen we de hoodgerecht en voorgerecht tegelijk.. de hoofdgerechten weer terug gestuurd.. toen kreeg mirella wel haar eten en ik niet.. ondertussen liep iedereen verward rond en zat er een andere nederlander naast ons.. die was hier gaan wonen.. ja een beetje duister figuur,... zal me niks verbazen als die straks met zijn kop op TV komt omdat ie iets heb uitgespookt.. uiteindelijk kreeg ik ook wat te bikken.. en na de nodige cocktailtjes zijn we maar eens terug gegaan naar het hotel.. om te gaan pitten..

nou de volgende keer vertek ik wel wat we verder nog hebben uitgespookt in nicaragua en el salvador.. zal nu even de foto's plaatsen en straks effe lekker uit eten met mirelle.. heb wel honger na TWEE duiken hier op roatan..
zou zeggen de groetjes en tot mails, bels,etc etc
iedereen nog bedankt voor de vele felicitaties van mijn verjaardag !!!
de groeten ook van mirelle en tot ziens

  • 21 Januari 2008 - 10:42

    Cecilia:

    Fijn om wat foto's van Mirella te zien.
    Gaat het goed met jullie?
    Mirella's moeder

  • 23 Januari 2008 - 07:16

    Lysbeth:

    Hee lieve mensen!!
    Wat zie ik daar allemaal? Mup, die foto met die Pringles zegt weer genoeg he? Die bus helpt je door moeilijke tijden.... Leuke foto\'s!

    Hier alles goed hoor.
    Dikke tût Lys

  • 23 Januari 2008 - 07:16

    Lys:

    \'t is mirellA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 311353

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: