ERUIT met ERIN - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van radmer kuipers - WaarBenJij.nu ERUIT met ERIN - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

ERUIT met ERIN

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

12 Februari 2008 | Honduras, Tegucigalpa

halle beste toiletpapierverbruikers,

Zo vanuit een aardig zonnig en relaxed utilla in honduras zal ik jullie weer effe een beetje bijpraten over de laatste gebeurtenissen alhier,

om maar meteen van stapel te gaan zal ik beginnen met waar ik was gebleven.. de tweede van de februarie.. effe spieken toen zat kuipers in mexico(police)city
na een aardig slaapje in de 12 persoons slaapkamer waar het snachts weer eens een hels kabaal was van komende mensen.. uhh mensen die de kamer inkwamen.. en vertrekkende mensen.. maar goed ik was om een uurtje of 11.30 wakker en ben zo het hele ontbijt misgelopen kwam ik later achter.. zo ben ik na een douche met weer eens een watersnelheid van 1 liter per uur.. de stad ingegaan.. ja eerst eens effe kijken of ik ergens een computer kon vinden waar ik de wedstrijd heerenveen/vitesse kon volgen.. dat was rap gepiept en zo heb ik zitten te genieten op radio friesland van de 7-0 overwinning.. daartussenin heb ik mevr. Hedwich mailmother (post ma ) ook nog effe gebeld om haar te feliciteren met haar verjaardag.. ja moet haar natuurlijk wel een beetje te vriend houden als ik straks 7 weken met haar door de vereniging van de urinited statuten van amerika in de USA ben..

zo heb ik na de voetballerij eerst effe gepint.. dit keer gelukkig niet mijn pasje in het apperaat laten zitten en daarna eens kijken of er iets te bikken viel.. ja kuipers had uiteraard honger en ondertussen het ontbijt MET EEN ,, T,,
en het Lunch al overgeslagen.. dus leek me een ALL-YOU-CAN-EAT chinees buffet niet verkeerd voor een vriendinprijsje...
zo moest ik eerst wel in de wachtrij staan.. maar uiteindelijk een tafel en zo kon het opscheppen beginnen.. een beetje KAT een beetje KIP een beetje weet ik wat.. ja die chinezen eten alles wat vliegt behalve vliegtuigen en alles met 4 poten behalve tafels... nou zo had ik weer eens een verkeerd uitzicht.. want zat recht tegenover twee homofielen die man waren en van elkaar hielden en alleen maar bananen opschepten.. tsja.. uhmm.. nou goed.. na nog een gelatine toetje.. ja zo'n klont groene zeep look-alike maar dan paars en je kunt het eten..

toen eens even de winkelstraat in om een postertje van een poes te kopen.. ja speciaal voor fernanda die houdt van katten namelijk.. en aangezien het bijna de 14e was.. je snapt het al.. dat was een hele operatie om alles in het spaanplaatspaans weer voor elkaar te krijgen.. vervolgens nog effe wat kaartjes schrijven en toen was het ook alweer een uurtje of 18.23 dus maar effe wat gaan drinken op de overwinning.. zo belande ik in THE CATHETER PUB... uhh bedoel CATHEDRAAL pub.. ja hier aan het bier... nou die gingen er in als vloeibare ketelapper en ik zou nog 1tje nemen maar de kleine flesjes waren op.. ja nou dan maar een grote... tsjeetje mineetje.. komen ze daar aan met een glazen VAT een megafles van 1,2 liter ..
nou toen ik die achter de kiezen had stonden er ook bijna twee lege 1,2 l flessen op tafel.. je snapt het al... ik had hem aardig staan.. uhh hangen.. dus maar effe terug naar het hotel effe bijkomen voor ik op stap zou.. dat liep anders uit en zo werdt ik 23.48 weer wakker.. nou ben me maar gaan uitkleden en weer verder gaan slapen.. de volgende dag 3 februarie..


08.30 wakker.. nu wel op tijd voor het ontbijt wat niet veel voorstelde trouwens.. en zo kwam ik aan de praat met een vrouw ergens tussen de 50 en 90 ja ze had kleding aan uit de TENTIES ( jaren tien ) maar was waarschijnlijk iets van 50-60 met haar een heel verhaal over de vereniging van amerikaanse staten in amerika zelf.. en daarna eens even kijken hoe het met ERIN was.. ja ERIN.. de naam die veel doet beloven ( grapje erin ) is een leuke jonge dame uit mexico city die ik op een of andere manier heb leren kennen en vandaag zou ik met haar op stap... alleen was erin niet online.. dus maar even verder kijken in de stad.. en zo eens even bellen met ERIN en haar voicemail ingesproken en daarna op zoek naar een internetcafe.. ja alles open en dan voornamelijk de straten waar ze mee aan het klojo-en waren.. die lagen totaal overhoop... nou alles open behalve internetcafe's nadat ik voor mijn gevoel bijna in cancun was zo ver had ik gelopen vondt ik ergens in een achterafsteeg een internetcafe.. hier even gaan internetten en zo ook met ERIN aan de praat om 14.00 afgesproken bij een metro station..

nog even met mijn maat martin aan het bellen geweest en daarna snel terug naar het hotel daar omkleden en effe opfrissen en vervolgens per metro naar het afgesproken station.. daar heb ik staan zoeken en kijken tot ik de grijze cherevolet astra zag met een mooie jonge dame erin.. nou die zal het wel zijn.. snel in de wagen gesprongen en kennisgemaakt daarna de hele stad dorgejakkerd en de rijke buurt gezien en nog over een hoge snelweg gereden zodat je de hele stad kon zien.. toen naar het universiteitsgebeid.. ja met 275.000 studenten een van de grootste universiteiten ter wereld en daar geeft ze les als boekhoudkundige... nu ben ik ook een goeie boekhouder moet ik zeggen.. ik gooi namelijk nooit boeken weg.. uhmmm..
uiteindelijk zijn we naar een sciencetologisch museum gegaan... uhh dat zijn zulke dure woorden ik zal het effe vertalen in het krottenwijks nederlands... EEN HOK MET ALLEMAAL ROMMEL DIE TE MAKEN HEBBEN MET UITVINDINGEN.. hier van alles en nog wat ondekt en bekeken en daarna even wat drinken om vervolgens naar een universiteitsgebouw te rijden wat als het ware een kunstwerkt is..

ja zelf een WORLD HERRIE TAGE of hoe noem je dat als iets beschermd is.. nog effe wat fotootjes en relaxen in een groot park en toen op naar de martkt om daar wat te gaan eten.. nou dat was een drama.. nergens kunnen parkeren.. zo hebben we rondjes gereden tot we er duizelig van waren en uiteindelijk de auto kwijt... uhh geparkeerd.. toen effe sneupen op die markt waar het stervensdruk was.. en je dubbie een knaak waard is... uhh daalder een dupppiee... nu ben ik de kluts kwijt.. nou ja alles goedkoop.. na een trendy restaurant te hebben gevonden zijn we daar wat gaan eten en dat ging ERIN als ketelapper... Erin vondt het ook lekker gelukkig en na het eten zijn we naar de bioscoop gegaan.. een gigantsich complex waar we een film van GOUDSMIT uhh WILL SMITH hebben gezien .. een beetje vaag allemaal.. maar wel intresant want ben niet in slaap gevallen.. toen was het ook al weer een uurtje of 23.46 en heeft erin me netjes thuis gebracht... de volgende keer als ik weer in mexico city ben gaat ik met haar op stap... hebben we afgesproken..

de volgende dag maandag.. na het ontbijt zou ik effe mijn boel gaan posten.. en ja hoor speciaal om kuipers te pesten hebben die mexicaanse bonenoppers weer eens een feestdag georganiseerd.. de onafhankelijksdag of weet ik wat.. nou ja met als gevolg dat ik alle 4 postkantoren opgezocht heb en tegen een dichte deur kwam te staan.. nou eens effe informeren bij het speciale informeerhokje.. daar vertelde de gast me dat het postkantoor op de daar-en-daarstraat wel open was.. nou ik daar helemaal heen gesjouwd.. ja wat denk je.. alleen het ventilatorgat van het keukentje in het postkantoor was OPEN de rest zo dicht als een dichter dichten kan.. nou helemaal voor jan met de achternaam met twee l-en en een u daar heen gesjouwd.. toen maar even gaan internetten en daarna een soepje en de aantrekkelijke 2 corona voor weinig geld actie.. ondertussen zat er een vioolist tegen over me te spelen.. om het teras weer leeg te maken.. ja die jaagde alles weg met zijn gepiep op dat ding.. in de openhaard met die prakke.. ondertussen kreeg ik mijn soep die zo heet was al een bus nymphomanen die een maand geen man hadden gezien..

na de soep snel weg en ergens anders even gaan eten.. aangezien ik graag eens met mijn ZUS wou eten en SUSHI eten daar het meest op lijkt.. ja slaat weer nergens op allemaal maar het komt er op neer dat ik nog even een portie sushi heb gegeten en daarna rappie tappie op naar het hotel de bagage ophalen en per taxi naar het station.. daar stond even later de bus al klaar die me in 20 uurtjes naar CHETUMAL zou brengen... een plaatsje vlakbij BELIZE. eenmaal in de bus ben ik wat gaan lezen mp3man luisteren en wat uit het raam koekeloeren en zo vlogen de uurtjes voorbij.. hier en daar effe stoppen om wat te bikken en drinken en voor ik het wist kwam ik de volgende dag de 5e februarie om een uurtje of 14.00 aan in chetumal.. daar eerst naar het postkantoor.. gelukkig hadden ze niet weer een feestdag georganiseerd en kon ik mijn post posten om daarna snel terug te gaan naar een busstation waar zo'n amerikaanse schoolbus al klaar stond zo'n freddy kruger bus.. je weet wel die films.. nou daar na een tacootje te hebben gescoord bij taco van de zijl.. nee zo zal ie wel niet hebben geheten maar bij een meneer die taco's maakte..

effe later kwamen we bij de grens.. ja we... er zat ook een canadees uit canada bij me.. nou die mexicanen hebben me nog effen uitgekleed want ik moest opeens weer eens een zelfbedachte belasting betalen omdat ik langer dan 7 dagen in mexico was.. ja zo komen die mexicanen nooit het land uit... had ik trouwens al verteld dat je het rijbewijs in mexico zo krijgt nadat je 30 dollar hebt betaald en een fottootje meeneemt.. niks geen lesrijden etc.. hupee zo 30 us en hier is ie.. maar goed ik moest effe 25 usd aftikken bij de grens voor ik verder mocht.. effe later BELIZE in dat ging vrij simpel.. en in belize spreken ze ook engels het is een britse nederzetting ofzo.. met nogal wat mensen van de kleur duo penottie en dan niet de witte chocolade.. zo tuften we door belize heen.. gelukkig was het niet een bus voor de zondagschool en reedt ie vandaag ( dinsdag ) ook.. effe later kwamen we in BELIZE CITY aan.

hier met een taxi via de pin naar een hotel dat vol was.. effe verder door alle vlaggenbuurten heen.. ja er waren verkiezingen over twee dagen en de hele stad hing vol vlaggen van blauw witte en de nederlandse vlag met zwarte stippen in het witte gedeelte.. twee partijen dus.. het hotel dat er niet uit zag hebben we gedeeld de canadees en ik.. ja het was van bangladesch mensen die een verkeerde boot hadden genomen en zo in belize waren beland en hier een hotel hadden..nou ja hotel een papiermache gebouw met wanden van duplex.. en sierkranen waar geen water uit komt.. nou goed 1 nachtje dan maar.. daarna even wat eten in een lokale eet tent.. ondertussen was het pikkedonker en zagen we alleen maar zwevende witte-gouden gebitten over de straat heen.. en een boel herrie vanwege de verkiezingen.. die gasten maken er een sport van om mekaar zo zwart mogelijk te maken.. nou dat was aardig gelukt maar goed maar zien hoe het zou aflopen met die verkiezingen.. eerst een nachtje slapen..
hoe het allemaal afliep de volgende dag in belize horen jullie de volgende keer wel.. ik zal eerst effe wat eten want heb net twee keer gedoken en moet zo alweer duiken.. de groetjes en tot ziens..
ps> de foto's die zijn een beetje rommelig en staan voor de helft op de kop.. ik kan ze max 90 graden draaien dus stel ik voor bij de foto's op de kop even het beeldscherm omdraaien en klaar is kees.. als ik tijd heb zet ik er wel text bij en probeer ze recht te zetten..
de groetjes en tot ziens

  • 15 Februari 2008 - 15:34

    Portier Karel:

    he vakantieman hoorde van je site!ziet er mooi uit!
    nou jongn geniet er van, en zie je deze zomer wel weer!!
    groetjes van mij uit joure!
    karel de portier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 311347

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: