het frituurdinee en op de SKI's - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van radmer kuipers - WaarBenJij.nu het frituurdinee en op de SKI's - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

het frituurdinee en op de SKI's

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

18 Maart 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

dag beste noordafrikaanse-buikdans-sprinkhaan-bezitters en alle andere mensen,

Vanuit een stormig en regenachtig HOUSTON.. ja van ,, HOUSTON WE HAVE A PROBLEM,, zal ik even een beetje updaten van de laatste gebeurtenissen alhier in de vereniging van unitieted statuten of de states of amerika.. ofwel USA...
we waren gebleven in Tucson in arizona en zijn de ochtend van 13 maart om een uurtje of 10.00 ontwaakt effe douchen en daarna op naar NEW MEXICO... tsja dat was een hele rit.. ondertussen waren we al een paar uur onderweg en zouden we even wat eten in een afgelegen dorpje.. alleen daar moesten ze het woord restarant nog uitvinden... gen kop te beleven aldaar... wat een gat zeg.. nou goed maar snel weer verder en effe later bij een subway even een lunchje scoren..

nog even verder ging er opeens een uur van de tijd af.. uhh bedoel een tijdsverschil.. ondertussen hebben we hier -6 uur verschil met nederland..
nog even verder werden we aangehouden door de sherven... uhh sherfen.. nou alleen effe het paspooort laten zien en we mochten weer door.. zo hebben we die dag een kilometertje of 900 afgelegd.. en ondertussen hier en daar effe een ijsje effe tanken en effe wat drinken en 1001 piss-stops.. nog even later hadden we een hotelletje gevonden en daarna even tv kijken.. een soort van PETER R de VRIES maar dan amerikaans.. nou ik werdt er niet goed van 1001 keer reclame ertussen.. en steeds weer aan het einde van de reclame vertellen wat er voor de reclame gebeurde en daarna als ie uitgeluld was zag je weer een minuutje van het verhaal en dan was er alweer reclame en begon het hele gebeuren weer opnieuw...

Het viel me mee dat er in de aftiteling van de film of series nog geen reclame komt.. nou goed na twee uur tv eindelijk de serie afgelopen en hadden we honger als twee makke beren die ook honger hadden.. zo zijn we uiteindelijk in een pub beland.. ja hier kon je alleen maar voorgerecten eten.. nou in FRITUUR PUB kregen we ons eten.. alles wat we hadden was gefrituurd en zo vet als een lekke oliefant... ja kaas, champion,groentes,etc etc alles gefrituurd... dat was geen succes en met de P in.. weer terug naar het hotel om te gaan slapen.. tot hedwich wakker werdt en er allemaal gedoe was op straat.. een of andere DRUGSVANGST vlakbij het hotel.. ja wij natuurlijk rechtop in bed en de hele nacht bijna niet meer geslapen.. de volgende morgen snel vertrokken na eerst nog even te zijn gezandstraald door de douche.. ja daar was wat mis mee en de stralen waren net een hogedrukspuit.. lekker was dat weer.. nou snel weg daar..

en zo bij ons favoriete restaurant APPLEBEE even wat gegeten en ook nog even een gigantische WALL MART afgestruind.. ja daarna naar de bibliotheek om even te internetten en zo ook even mijn vorige verslag te doen.. nog effe wat foto's geplaats en woepa je bent weer twee uur verder.. toen richting SANTA FE.. waar we zouden raften alleen bleek toen ik die morgen had gebeld dat het nog te koud was.. dus raften ging niet maar wel SKIEEN...
nou dat leek ons ook wel wat uiteraard... ja zo hebben we als een gang met een kogel.. uuhh hoe zeg je dat?? nou in ieder geval rappie tappie naar santa fe en daar meteen op zoek naar de skie-verhuur etc.. dat zag er allemaal goed uit en daarna de berg weer af en op zoek naar een hostel.. nou ik ben in mijn leven al in heel wat hostels geweest maar zo'n maffe... ja een soort supermarkt-hostel waar koelingen vol met eten en drinken stonden waar je all-you-can-kook van gebruik mocht maken.. de staff was ook al zo maf als een schuifdeur.. die maakten steeds ruzie om niks..

op onze kamer stond een koolstof kachel.. uhh hoe heet zo'n ouderwets ding die vaak in caravans staan en dan troubles krijgen en de hele inbewoners van zo'n caravan dan platleggen.. uhh KOOLMONOXIDE hoor ik net van hedwich..
nou dat ding maar uit voordat we dit niet konden navertellen.. daarna naar een restaurant wat al dicht was.. ja dat schiet dus niet op.. nou vervolgens bij een pizzaria beland waar een of andere sadam hoesein look-alike aan het werk was daar hebben we heerlijk gegeten en zijn daarna terug naar het hostel gegaan waar ik nog even ben gaan internetten en hedwich vast op bedje.. nadat de staff weer eens ruzie had gemaakt onder elkaar omdat iemand niet goed had opgeschreven dat ik 2 usd had betaald.. was het ook zo 23.00 en ging de toko dicht.. dus ben ik ook op bedje gegaan..

de volgende morgen vroeg van bed en douchen en een berg kleding aan ja wat tshirts broeken.. nog meer broeken.. truien jassen etc etc.. we gingen skieen.. namelijk... in de sneeuw.. eerst effe wat versgepeste jus in de kortendijk-supermarkt-keuken.. waar ondertussen ook een heel arsenaal aan geitenwollen sokken figuren aan het koken was.. daarna snel naar het skigebied.. halverwege was een winkeltje waar je ski's kon huren en ook heb ik daar even wandschoenen gekocht.. daarna een skipas halen en de berg op..
nou wij als echte profi's natuurlijk meteen vol gas naar beneden alsof we dagelijks skieden.. dat ging dus supergoed.. het skigebied was niet zo groot maar de condities waren echt goed.. zo zijn we een stuk of wat keren de bergen afgejast en daarna even bij een hoempapabendje gaan kijken die speelden in een berghutje... daar effe wat eten en drinken en daarna weer verder

helaas was het boven op de berg op 4000 meter een beetje winderig en koud en was het daar niet echt plesant in onse amateur ski kleding trainingsbroekjes prakke.. dus maar wat op de lager gelegen gebieden.. na de hele dag te hebben geskiet zijn we om een uurtje of 16.00-17.00 afgetaaid en de spullen weer inleveren en wegwezen.. ja zo bij een vreemde supermarkt nog even wat shampoo gehaald en daarna terug naar het hostel.. we zouden de volgende dag naar een SPA,SAUNA,MASSAGe en weet ik wat voor dingen allemaal nog meer RESORT alleen bleek dat allemaal zo duur dat we daar maar van af hebben gezien.. na even een knippertje in het hostel zijn we op stap gegaan.. ja wat eten en kijken of er ergens een barretje was.. nou dat eten was niet zo moeilijk.. we belanden in een soort van tatooshop.. met 70 verschillende soorten bier.. hier was een meisje met 70 soorten tatoos die ons 70 minuten liet wachten op het eten.. ja toen we het eindelijk hadden moesten we bijna 70 dollar betalen maar dan de helft.. ja dat mens had effe 18 % fooi bij de prijs ingedaan.. en dat voor zo lang wachten en wat ik had was nog niet eens te bikken ook..

ik had een burito of zoiets alleen was die veel en veel te pittig... de vlammen sloegen me uit de bek en ik heb de strijd moeten opgeven.. wat niet zo vaak voor komt bij mij.. nou goed snel wegwezen daar bij miss tatoo en daarna op zoek naar een leuke bar.. ja dat was ook weer een hele klus.. nergens een leuke tent te bekennen daar.. nou goed dan maar in een hardrockcafe... tsja heb liever een minirok cafe maar goed.. hier effe een coronaatje en een wijntje gedronken en daarna weer terug naar het hostel om te gaan slapen..

de volgende morgen om een uur of 10.00 wakker douchen en wegwezen.. uhh ja dat wegwezen viel een beetje tegen.. betaal je eerst 45 USD en vervolgens werdt ons verteld dat we de hele kamer zelf moeten schoonmaken.. tsjonge jonge wat een gedoe zeg.... we hadden de dag ervoor ook al 2 usd extra betaald omdat we niet waren uitgecheckt.. in elk ander hotel van mijn 105678 bezochte hotels.. betekend het dat als je niet uitcheckt je automatisch nog een nacht blijft.. nou goed hier dus niet.. maar dat het een vreemde toko was wisten we al.. nou goed effe die kamer een beetje opgeruimd en daarna snel weg.. uhh ja eerst nog effe een trouble oplossen.. de auto vertelde ons dat er niet genoeg lucht in de banden zat.. na twee tankstations waar de ,,doe-de-lucht-in-de-band-apperatuur,, stuk was kwamen we bij een bandenspecialist die alle 4 banden weer effe heb volgejaagd met lucht.. nou toen konden we weer verder en zijn we bij de vreemde supermarkt effe wat gaan eten.. daar had je 1001 soort eten en drinken allemaal kersvers en stervensduur.. nou goed lekker gegeten en toen rap verder.

zo hebben we vervolgens weer een kleine 900 km afgelegd en zijn we vanuit new mexico door texas gereden waar we weer een uur verschil hadden.. dus uiteindelijk van 9 uur verschil in california naar nu 6 uur verschil in texas.. ja door texas heengejakkerd en vervolgens zo oaklahoma binnen jegakkerd.. daar in oaklahoma city beland.. die avond.. ja waar ze in 95 een bom hebben gemikt of zoiets.. nou goed in oaklahoma effe een hotel opgezocht uit ons ,, goedkope hotel krantje,, tsja een of andere PINDA uit india vertelde ons dat ze daar niet meer aan deden.. hij wou 50 USD... ik zei dat dat te duur was en toen kon het opeens voor 40 USD.. nou dat maar gedaan en daarna wat tv gaan kijken en wat bikken bij ons favorite APLEBEE waar ze helaas geen spare ribs hadden en later bleek ook geen biefstuk.. nou uiteindelijk aan de RIB EYE wat ook heerlijk was.. toen op zoek naar een bowling baan.. wij zoeken en zoeken de hele stad drie keer in de ronte en wat bleek.. we zaten op de verkeerde straat... stja dan kun je wel zoeken tot je tussen de 99 en 101 gram weegt...

eindelijk bij de juiste straat beland en zo vonden we ook de bowling waar we een uurtje zijn gaan bowlen.. dat was weer een groot succes.. deze keer geen ongelukken maar wel een boel strikes van zowel hedwich als kuipers himself...
na een avondje bowlen zijn we weer terug gereden naar het hotel.. daar nog wat naar de TV koekeloeren en daarna slaapie slaapie...

wat er daarna gebeurde vertel ik wel in een volgende brief.. allemaal de groeten daar en tot mails.. ik hoop een dezer dagen weer effe wat foto's te plaatsen van oa het skieen.. nou de groeten en tot mails..

• 23 Maart 2008 - 15:20

Lys:

Bin ik nog mar de ienige dyt reagjeret?
    Moai is dot. Dit is trouwens wer een nij avontjoer yn Texas: Suske en Wiske en de Bokkige Bokken!