De berg op - Reisverslag uit Boa Vista, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu De berg op - Reisverslag uit Boa Vista, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

De berg op

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

07 November 2005 | Brazilië, Boa Vista

dag beste stoelpootbezitters,
nou daar was ik weer maar nu vanuit brazilie ja het eerste indrukje was oke.. na een eet zoveel je kan bbq maar nu is het al snel minder , namelijk na 6 uur!!! omsjouwen en het wereldrecord bankbezoeken te hebben verbroken kon ik eindelijk aan geld komen. maar goed ik zal snel ff verder met waar ik was voordat in dit vage internetcafe de verbinding verbreekt en ik straks het verhaal bijna af heb en de pc uitvalt.. dus vandaar.. nou na wat moppengetap dus mooi op bedje gegaan en daarna na een nachtje weer eens niet goed slapen de volgende morgen er uit voor een ontbijtje.. ja vandaag was de zwaarste klim omdat we nu bijna stijl omhoog moesten om de top te bereiken.. ja maar niet al te veel geontbeten omdat ik wel alles mee omhoog moet sjouwen.. nou toen van start ja het begon meteen goed omdat we bijna stijl omhoog moesten wat nogal zwaar was.. ja meteen een waterval aan zweet gecreeerd maar na een tijdje was het zweed op en ging het een stukje beter.. met wat puffen en zwoegen bereikte ik een riviertje die ik meteen heb leeggedronken... ja dat kon blijkbaar.. rivierwater drinken.. nou toen weer verder en onder een waterval door hier was het spekglad op de stenen en was het uitkijken geblazen.. nou na zo´n 2-3 uur klimmen was de top eindelijk bereikt en o o o wat was ik blij zeg ja meteen die fles baileys aan de hals gezet en na wat wachten kwamen de rest van de groep ook zo langzamerhand naar boven strompelen.. nou daar zat ik dan 2813 meter hoog op een berg... ja het leek net een andere planeet want het was er best wel vlak.. na een lunchje zijn we verder gelopen naar het kamp waar we verbleven een paar overhangende rotsen.. ja hier de tentjes weer paraat maken en daarna nog even gezwommen.. nou ja zwemmen.. een soort van kuiltje met steenkoud water en daar wat inleggen.. de vlinderslag was hier onmogelijk.. nou savonds kregen we een soepje geserveerd ja dat stelde niet al te veel voor.. maar goed het ging er weer in als uhm.... ja wat gaat er in... als een ketellapper.. nou na wat gelul en sterke verhalen zijn we maar op bed gegaan nou de nacht was oke.. wel een beetje kouder daar boven op de berg maar goed.. de volgende morgen na het ontbijt konden we kiezen of we naar het drielandenpunt gingen wat 12 km heen was en ook 12 km terug.. of we konden naar wat dichterbij afstanden en zo het hoogste puntje beklimmen etc. nou dat laatste heb ik maar gedaan aangezien we de dag erna weer naar beneden moesten en daarna meteen verder naar het tweede kamp.. met andere woorden de afstand die we dag 2 en dag 3 tezamen hadden afgelegd... nou dus op naar het zogenaamde windowpunt.. ja hier aangekomen zaten we op het randje van de berg en kon je door een steen die wat scheef lag helemaal naar beneden kijken... wat best eng was.. ja ondertussen hadden we ook een kristalberg bekeken.. nou na de window te hebben gezien op naar de wirlpool... alleen waren er hier geen bubbels en was het water wat kouder.. ja hier even gezwommen en gerelaxed en daarna gelunchd.. nou daarna effe een tukkie doen en toen weer snel verder via het kamp naar een zogenaamde grot.. ja hier aangekomen de zaklampjes aan en naar binnen... ja een donkere en gladde bedoening daar.. nou zo´n 35,67 meter de grot in en daarna er weer uit.. toen snel verder naar het hoogste punt van de roiraima berg.. ja een klein bergje op een grote berg en hier omhoog geklommen.. nou dat viel allemaal mee .. daar boven op die berg nog wat liedjes gezongen die je tot mijlenver kon horen.. oa : brand brand in het bordeel en daar boven in de bergen .. daar woont een chinees... ja verder nog wat echoeffecten gelanceerd... alleen was de man die de echo´s terugstuurde wel erg traag.. ja als je het hele telefoonboek van new york had opgelezen kon je een uur pauze houden en hoorde je daarna de echo pas met het beginnen van het boek op te lezen.. kunnen jullie het allemaal nog een beetje volgen?
nou na de echogeluiden kwamen er nog een paar fransen op de berg.. ja niet frans bauer en frans goovers ofzo.. maar mensen die uit frankrijk kwamen... ja die zijn meestal niet al te leuk dus zijn wij er vandoor gegaan.. ja nog wel even het hoogste punt van de roirama verhoogt door een steentje erop te leggen.. nou snel naar beneden en naar het kamp toe ja daar even wachten en daarna gaan eten.. ook nog even wat chocomelk met baileys gedronken.. nu was die fles ook weer leeg en daarna snel op bedje.. ja de volgende morgen er vroeg af want vandaag moest er namelijk heel wat gebeuren.. we zouden namelijk weer naar beneden.. nou wat moet dat moet dus snel naar het ontbijt de rommel ingepakt en sjouwen met die handel.. ja ik liep voorop en ging zo met smoothie stappen naar beneden.. ja het had nogal geregent dus was het moeilijk lopen op die gladde stenen.. maar goed sjouwen en sjouwen en nog eens sjouwen en zo waren we in een recordtijd van 2 uur en 10 minuten als eerste beneden.. ja maar nog niet op de eindbestemming.. nou hier even uitgepuft en daar ook even een lunchje genuttigt.. nou daarna snel weer verder naar het volgende kamp.. ja dit viel niet mee... warm dat het was en een lange tocht van zo`n 12 km.. kwamen we bij de rivier aan om even te gaan zwemmen.. ja hier weer de stuk-hout-drijft-in-rivier genabootst alleen ging het er deze keer wat ruiger aan toe en zo werdt ik in alle hoeken van de rivier gesmeten.. ja wat beetje pijn deed.. ondertussen regende het alweer en zijn we snel de rivier overgestoken naar de volgende rivier.. ja deze ook weer overgestoken en zo kwam ik eindelijk aan op plaats van bestemming.. ja dikke spierpijn dat ik had.. nou even snel gaan zwemmen en daarna was er dinee.. ja er waren meer mensen daar dus moesten we even wachten..., ja een drukte van belang want er logeerden zo``n 50 man in het kamp.. van groepen die de berg opgingen en van groepen die terugkwamen.. nou na een tijdje zitten en nog wat drinken zijn we maar de tent ingegaan.. ja voor de tent was een gat in de grond waar zo``n 198773566 mieren in en uitliepen dat was weer een lekkere frisse bedoeling.. nou uiteindelijk met een boel spierpijn maar gaan slapen en wat er daarna gebeurde vertel ik jullie in de volgende brief wel... ja ben ondertussen in brazilie beland maar ga morgen meteen verder naar guyana wat hier niet al te ver vandaan is... nou daarvandaan komt de volgende brief..
ps: lysbeth en hedwich er zijn foto``s onderweg per post van het kaarten en van de oktoberfesten..
ps2: hait en mem er zijn twee grote enveloppen met bonnetjes etc etc onderweg naar nederland..
Groeten allemaal en in de volgende brief zal ik het humorgehalte effe wat opkrikken... ja ben nu niet al te vrolijk na gisteren twee uur te hebben geprobeerd aan geld te komen en vandaan weer 5 uur erbij.. nou en dat alles om 100 euro uit de machine te trekken... maar goed daarover in de volgende brief meer.. en ook over de supermodels die we tegenkwamen met het avondje stappen in santa elena.. de groeten en tot een volgende brief

• 08 November 2005 - 08:38

Janneke:

jouw mail lezen is een veel leuker begin van de dag dan het ochtendnieuws kijken

• 08 November 2005 - 08:45

Marcus:

Beste Rasmoes, het blijft een goed verhaal. Super mooie trip maak je. Eigenlijk ben ik stront jaloers op je. Maar ben zo toch in staat de reis eningzins mee te beleven. Zet je nog een keer foto's op de site?

• 08 November 2005 - 09:11

Thuisfront:

We wachten op de post, doe je voorzichtig maar goed dat zo,n goeie conditie hebt de groetjes van Hait en Mem

• 09 November 2005 - 19:32

Rasmoes:

dag mensen bedankt voor alle leuke reacties.. vanuit paramaribo zal ik foto's proberen te plaatsen daar is het wat makkelijker comminuceren met de mensen. gr. ras

• 10 November 2005 - 13:08

Frank En Femke:

Hey Rasmoes, ouwe moppetapper....Roraima was een superleuke trip! Wij zitten nu op de eilandjes van Los Roques en we hebben nog steeds jeuk aan al die insectenbeten. We mailen elkaar. Groetjes Frank en Femke