bier,slangen en bier - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van radmer kuipers - WaarBenJij.nu bier,slangen en bier - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

bier,slangen en bier

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

20 Januari 2006 | Paraguay, Asunción

dag beste mensen en voorwerpen die er op lijken,

Zo vanuit een relaxed getemperatuurd asuncion schijf ik jullie deze update.. nou ja update.. uhh tien minus twee = acht..eraf date zal ik maar zeggen aangezien ik nogal wat achter lig met mijn verslagen.

Nou goed ik zal dan ook niet te lang lullen en meteen maar van wal steken met mijn beleefde avonturen van de laatste 11 dagen en dan maar eens zien hoe ver we komen.

Ook zal ik proberen om weer een zooi punten,komma´s en dat soor kleine vlekken op het scherm te laten vergkrijgen.

Nou ik was gebleven op de maandag voor de maandag van afgelopen maandag.. uhmm????
ja 9 januarie was dat.. na het updaten van de homepage ben ik even gaan filmpjes huren wat elke keer ook weer een spektakel is,
aangezien die verrrekte titels allemaal in het portugees zijn weet ik nooit precies wat ik huur maar goed er zat maar 1 bij die ik al had gezien.

In de avontuurtjes hebben peter en ik de dagelijkse check-up van de biertjes gedaan en zo een stuk of wat van die gele rakkers naar binnen gemikt om daarna naar huis te gaan om even de oogleden van binnen te bezichtigen.

De volgende dag dus de dinsdag voor de vorige dinsdag dus 10 januarie ben ik eens even wat actiever van start te gaan door een uurtje of 07:00 de veren uit te komen en meteen gaan douchen en daarna met de auto van peter de stad in om naar een bank te gaan en wat dingen te versturen op een postkantoor.. tsja dit ging meteen helemaal mis.

doordat ik een verkeerde afslag had genomen.. ja wat dat betrefd kun je beter een biertje nemen dan een verkeerde afslag.. uhh bij golven hebben ze ook wel eens een verkeerde afslag en dan beland het balletje in het bos of in´t water... maar goed ik zat dus midden in de stad in een dikke fille..

na een uurtje rondtouren eindelijk weer op het juiste pad om daar een postkantoor een paar postzegels lichter te maken en mijn portemonee ook... ja nog een rolletje foto´s gehaald en daarna terug om de stoute ( wandelschoenen ) aan te trekken en eens even op hoog nivo te gaan kijken.. namelijk het universiteitsterrein... ja beste kijkbuiskinderen dit was niet niks....

Een gigantisch terein met hier en daar een universiteitje na een tijdje lopen kwam ik bij instituut butanta om hier een even de slangen te bezichtigen.. die lagen daar zo relaxed alsof ze net een marathon hadden gelopen... uhmm dat kan niet..

Maar goed na hier en daar een paar foto`s en wat musea te hebben gezien.. ja het mooie van deze musea was dat er lekkere vrouwen rondliepen want anders was er helemaal niks aan geweest.

na een tijdje ben ik terug gegaan naar de zaak om hier even wat eten te eten.. ja mijn lievelingsgerecht een stroganoff schotel nou even later kwam peter en zijn we even boodschapjes gaan doen voor de zaak waarna we de stad zijn ingegaan.

in de stad hebben we een stuk of wat roiutineklusjes geklaart waaronder het proeven van de smaak van het bier en ook nog een routineklusje om te proeven of de temperatuur van het bier wel oke was.. ondertussen was er live muziek aangeschoven in de zaak en werdt er van alles gespeeld..

ja effe een fooitje gegeven en zo speelde de man later ook nog engelstalig alleen toen we hem vroegen of ie engels sprak kon ie geen engels alleen engels zingen.

nou al met al was het een uurtje of 02:00 toen we thuis belanden en hier hebben we nog een paar biertjes gedronken en zijn daarna de kooi ingegaan.

De next day.. dus de woensdag voor de woensdag van afgelopen woensdag heb ik niet al teveel uitgespookt ja.. tot een uur of twee liggen pitten en daarna naar de zaak om wat te eten en te internetten en een filmpje te kijken... daarna de stad even ingegaan en hier en daar even wat dingen bezichtigd om een uurtje of 19:00 weer terug te komen en boodschappen te gaan doen met peter..

Daarna de nodige dagelijkse biertjes gedronken en nog een filmpje gezien waarna het al weer laat was en ik naar huis ben gegaan om op bedje te gaan.

De volgende dag was weer niet al te bijzonder met het dagelijkse patroon van wakker worden,douchen,eten,internetten,biertje drinken, boodschappen doen, eten, filmpje kijken en biertje drinken... zo zo was de donderdag ook weer voorbij en belanden we op de vrijdag.. ja dat was dus vorige week vrijdag... en niet de vrijdag voor de vorige vrijdag..

Om een uurtje of 12:30 in de zaak om wat te eten en te drinken en het internet even lastig te vallen met wat research van het een en ander zoals bustickets.

In de namiddag ben ik met anna de stad in gegaan om vis te halen... ja anna kon niet autorijden vanwege haar gebroken rip..
Met haar naar de vishandel en hier een partij vis ingekocht... ja wij zijn echte milieuliefhebbers.. door vis te kopen komt er minder vis in de zee waardoor de andere vissen weer meer ruimte hebben... wat zijn we toch aardig he..??

Toen we terug kwamen zijn we via een groente en fruithandel gegaan en daarna ben ik als een speer die omhoog gaat omhoog gegaan om te kijken hoe heerenveen ervoor stond met voetbal.. nou niet al te best want ze stonden twee nul achter...
Ja dat heb je als ik er even niet bij ben..

Na een tegenvallende uitslag ben ik maar een filmpje gaan kijken en even later met peter wat gaan drinken.. nog even later kwamen er twee meiden met wie ik een hele tijd heb zitten lullen en die nog even gewacht hebben op me.. ja samen met hun naar huis alleen ging er wat mis en belanden we uiteindelijk op onze eigen kamers... ja dat had wel effe anders gekend.. maar goed..

Na een nachtje van weinig slaap en veel jeuk.. ja daar heb ik de laatste tijd veel last van.. mischien ergens allergisch van of ergens een tekort aan.. tekort aan sex en allergisch voor bier zal het wel zijn...
Want andersom lijkt me sterk....

Toen belanden we op zaterdag de afgelopen zaterdaf wel te verstaan.. ja inderdaad die zaterdag is al voorbij dus is die afgelopen.
Nou na toch nog wat te hebben geslapen was het twee uur en ben ik rap naar de zaak gegaan om wat te eten en te drinken en even de mail te checken waarna een frilmpje te hebben gezien.

Na nog even mijn andere dagboek te hebben bijgewerkt zijn peter en ik de stad in gegaan om boodschappen te doen...
Na de nodige boodschapjes zijn we terug gegaan en meteen per taxi naar de bowlingbaan vertrokken.

Bij de bowling baan even de foto´s ter ontwikkeling gebracht en daarna gooien met die handel.. ja dat ging me goed af want de eerste 4 potjes won ik.. ondertussen vloeide het bier ook aardig en zij ik dat ik wel eens even echt zou gooien..

Nou dat heb ik aardig waar kunnen maken want de eerste 7 beurten mikte ik 7 strikes!! ja daarna begon de drank te werken en stonden er steeds 20 pinnen ipv van 10 zo leek het...
Dat werdt dus niks meer en uiteindelijk met het zweed op de kop .. niet van het bowlen maar van het bierdrinken afgetaaid en met 5-2 gewonnen...

Toen eens even een chineesje gepakt.. uhmm.. nee geen rare dingen denken ik bedoel er mee te zeggen dat we effe chinees hebben gegeten.. waarna we weer dorst kregen en bij een duits restaurant de biertemperatuur hebben gecontroleerd.. toen was het een uurtje of 12:00 snachts en zijn we terug gegaan naar de zaak om hier even te kijken of er verschil in het bier zat..
Ja daarna vlug op bed... om een nachtje te pitten..

Nou zo is het eerst weer genoeg allemaal en schrijf ik jullie in de volgende brief de rest wel.. ja de volgende brief is effe wat spannender door oa: een zuipfestijn op mijn verjaardagsnacht.. een executie look-a-like in de bus en een miniwereldreis door sao paulo om een ticket te halen.. verder de nodieg verplaatsingen gedaan naar andere oorden maar daarover vertel ik jullie in de volgende brie(f)(ven)

Zou zeggen de groeten en tot mails.
ciao van radmer

• 22 Januari 2006 - 12:04

Rasmoes:

dag beste kijkers naar dit bericht,
    Heb alvast een paar foto´s van internet gehaald van de VOS DE IZUKOE WATERVALLEN waar ik geweest ben.. die van mij zijn waarschijnlijk toch mislukt. staan helemaal bovenaan de fotolijst

• 23 Januari 2006 - 10:22

Lys:

Lieve Ras,
    bedankt voor je kaartje.
    Hopelijk heb je nog een leuke verjaardag gehad. Zit je alweer in de jungle? Pas maar op voor al die lugubere beestjes daar! (zou niets voor mij zijn) Veel plezier en we hebben weer contact. Je verhalen zijn zo inderdaad wat overzichtelijker.
    Liefs Lys