rio caura, indianentrip 1 - Reisverslag uit Ciudad Bolívar, Venezuela van radmer kuipers - WaarBenJij.nu rio caura, indianentrip 1 - Reisverslag uit Ciudad Bolívar, Venezuela van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

rio caura, indianentrip 1

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

28 Oktober 2005 | Venezuela, Ciudad Bolívar

dag beste weggebruikers,
zo was ik weer na een weekje rust kom ik jullie weer lastig vallen met een waargebeurd verhaal. aangezien het nogal wat tijd bestrijkt doe ik het in 2 delen dus hier deel 1.. ja na de angel falls trip ben ik jullie even op de hoogte gaan brengen.. ja dat was me een hele klus.. iedereen naar boven sjouwen.. maar goed na wat voor de PC te hebben gezeten.. ja achter de computer hangen zoveel draden... was mijn verhaal weer klaar en ben ik de was ff gaan doen.. nou ja laten doen.. die was klaar na het internetten en ook nog even een paar fotorolletjes gehaald.. ja om mooie foto's van te maken mag ik hopen.. nou die avond ben ik naar parilla alfonso gegaan en daar weer een mysterie dinee besteld.. alles was in het spaans maar heb het duurste aangewezen en kreeg een reuze steak.. ja heerlijk weer allemaal. nou daarna naar het guesthouse en daar een paar biertjes gedronken en toen met wat engelsen aan de praat geraakt.. die vroegen of ik mee op stap ging.. nou natuurlijk doen we dat.. eerst naar een restaurant waar de bediening dronken was en nog trager was dan een salontafel door een koffiefilter gaat. met andere woorden wachten en wachten maar uitendelijk toch gelukt.. nou daarna met een taxi naar een of andere vage tent waar een ron brandstichter look-alike bij de deur stond. ja hier 10.000 bolivares betaald en daarna naar binnen waar de eerste 4 biertjes gratis waren.. nou hier waren allemaal stelletjes aan het stijldansen en zijn wij ( 7 man en 1 vrouw ) maar wat aan de bar gaan hangen.. hier en daar nog wat rondkijken maar er waren alleen maar stelletjes.. ja er speelde live muziek waar ik geen reet van verstond maar al met al was het gezellig.. toen de 4 biertjes op waren aan de smirnoff ice en andere vreemde drankjes.. ja dat ging een tijdje zo door en even later afgetaaid naar buiten bij een soort van shoarmatent maar dan zonder shoarma maar met hamburgers.. daar ff 1 van naar binnen gemikt en ook nog maar een broodje hotdog.. ja die hotdog heeft zo kort op de bakplaat gelegen dat ie hem kwalijk aanraakte.. maar goed was al aardig beschonken en dan maakt het niet veel meer uit.. daarna met zijn 4-en naar een soort van tent met allemaal vrouwen.. ja je raad het al dat ging op ellende uitlopen.. nou gelukkig waren er alleen maar lelijke vrouwen dus waren we daar na 2 biertjes snel uitgekeken... ja ik had al bijna ruzie.. want zou een barkruk pakken maar pakte toen een van die vrouwtjes bij haar kont.. ja wie doet dan ook een witte broek aan als de barkrukken zwart zijn.. dat vraagt om vergissingen.. maar goed ff later weer naar het hotel terug waar ik meteen mijn nest ben ingeoken... ja het was al iets van 05:00 nou goed de volgende dag kreeg ik te horen dat we zondag zouden vertrekken naar rio caura een rivier waar zo nu en dan wat indianen aan de zijkant wonen.. nou de zaterdag niet al te veel gedaan en wat geslapen etc. daarna naar een pizzeria om wat te eten.. ja weer alles in het spaanplaatspaans.. nou heb maar weer wat aangewezen een soort van menu van de dag.. dat was een soepje vooraf en een stuk rollade.. ja niet zo'n ding onder een buro die je kunt opentrekken maar zo'n stuk vlees in panty... ja met wat saus en rijst.. nou daarna een bak koffie en een ijsje.. daarna snel terug naar het guesthouse en op bed.. de volgende morgen na weer een nacht niet al te best slapen... ja dat lukt niet echt goed hier.. dan weer te warm dan weer te koud.. dan weer vliegen,muggen en andere apperaten die lawaai maken etc. maar goed de zondagmorgen met twee hamburgers in een auto.. ja jurgen en inken een stelletje van 33 uit hamburg, duitsland nou met hun moest ik de trip doen.. het was overigens een best gezellige trip.. maar goed .. is er iets wat nog dommer is als olie..??? dan was zij het ook... ja niet al te snugger.. maar goed met een auto naar een of andere afgelegen stuk oerwoud en daar wat rondhangen om op de gids te wachten.. ja die was ziek... nou mooi begin was dat.. die lui waren zo lui als wat en niemand wou ons meenemen.. nou goed uiteindelijk om 15:00 met een boot het water op zo'n uitgeholde soomstam ja aangezien het een regenwoud is kun je er al op wachten... ja hoor baf... daar kwam het water met bakken uit de lucht.. ja die bakken werden later weer opgehaald.. nou ondertussen hadden we allemaal vogels gezien en zag ik ook dat er ergens een kralenfabriek in de buurt was want er stonden allemaal reigers in allekleuren langs de kant te kijken.. ja ff later zagen we vier rivierdolfijnen.. dat was een appart gezicht... we zaten honderden kilometers van de zee en toch waren er hier dolfijnen.. nou toen de jungle in... dat was me wat allemaal irritante planten daar ja een soort van kleefop.. ipv klimop... ja als je deze plant aanraakte dan bleef je er aan kleven.. de duitsers en ik maakten zoveel lawaai dat elke beest dat in de buurt was meteen het hazenpad nam... ja daar op dat hazenpad was het dan ook stervensdruk.. nou een uurtje en een half daar in die jungle rondgesjouwd en daarna terug naar het kamp.. daar wat gegeten en vervolgens nog wat met de locals zitten om te ouwehoeren.. daarna maar op bed... nou ja bed... bed zonder matras en poten.. met andere woorden een hangmat. weer niet goed geslapen.. ja muziek tot 23:56 daarna om 01:30 een speedboat die wegging en waarvan je de moter 15 minuten later nog hoorde toen om 03:48 een haan die wat in de war was met detijd en begon te keukelen nou uiteindelijk om 08:00 aan het ontbijt en daarna met de nog steeds zieke gids op pad.. ja in een boot de rivier op ja en die lamp daarboven die ze ook wel zon noemen die stond op 100% zeg.. allemachtig.. ja een tripje waarbij ik meteen ben verbrand.. ondertussen hangen de vellen van mijn kop af en kan ik hier en daar een typefoutje maken omdat ik het niet goed zie.. maar goed na een tijdje varen kwamen we aan bij een indianendorpje waar iedereen wat in het naakie rondliep.. ja daar wat rondgekeken en nog een of ander kettinkje gekocht en daarna weer verder.. ondertussen allemaal van die papagaaien gezien en ara's in alle kleuren van de regenboog.. ja die vlogen daar gewoon in het wild rond.. nou ook nog weer een dolle fijnene familie gezien in het water en hier en daar een visarendje, spechtje,ijsvogel.. ja wat die daar moet met deze temperaturen.. nou en hier en daar een gier aan de kant.. en dan al die schildpadden die op de stenen zaten te pitten in de rivier... nou zo effe later bij een eilandje aangelegd om te gaan lunchen.. ja daar een gevaarlijke spin gezien die gelukkig niet giftig was maar wel dodelijk... ja ff later ben ik gaan vissen met mijn meegebrachte visgerei.. nou mooie boek bij de eerste vis meteen mijn dobber stuk en alles in de knoop.. ff later nog 3 visjes gevangen en daarna snel verder met de boot... naar weer een ander indianendorpje.. hier ff gekeken... ja daar waren ze aan het bbq-en alleen waen ze effe een weekje weggeweest.. ja alles was zwart.. en het was ook een echte mixed grill.... met krokodillenpoten, vissekoppen, kippen, schildpadden en weet ik wat allemaal op de bbq zo zwart als het maar kan... maar goed moeten die indianen zelf weten.. ff later weer verder met de boot en al verbrandend en verbrandend kwamen we aan in EL PLAYON het einde van de rivier cauro... ja dit was echt een parradijs met watervallen ( ja he niet weer ), een strand en mooie uitzichten van jungle etc. en dan al die indianenhuisjes... ja echt mooi.. nou hier aangekomen ff gaan zwemmen en daarna even in het dorp kijken ja keek ik door een raam zonder raam maar wel met kozijnen... en zag ik daar een dikke spin.. ja geen klijntje zo groot als een olifant...edrol ja ik een local zwagere indianenvrouw erbij roepen en die raakte in paniek... ja bleek het een vogelspin te zijn een echte tarantulla..!!!! nou het werdt al een stuk minder met het paradijs... ja de man van dat huis/winkel erbij en die de deur open ja en zoeken naar de spin.. kleine kinderen erbij die in allemaal potten zaten te graaien om te kijken of ie daar inzat.. ja levensgevaarlijk... nou we konden hem niet vinden.. ff later maar gaan eten en toen kwam er ook weer een tropisch buitje voorbij.. tsjee wat een regen zeg.. nou na het eten even gaan kaarten met de kaarten die ik van jan en mirelle heb gekregen.. ja we moesten eerst alle kleine indiaantjes wegjaagen want die kaarten waaren zo dirty dat het niet voor onder de 21 geschikt was.. nou ondertussen vlogen er een paar vleermuizen in de hut rond kwamen er een paar duizendpoten met opgezwollen teennagels voorbij en zat er een kikker zo groot als een konijn voor de ingag van de hut.. ja welterusten zou ik zeggen voor deze nacht.. nou na het kaarten zijn we maar gaan slapen in onze hangmatjes en wat we de volgende dag gedaan hebben vertel ik in deel 2 wel..
de groeten en tot deel 2.
ciao rasmoes

• 28 Oktober 2005 - 17:33

Hait En Mem:

alles goed hebben je telefoontje gehoord pas goed op jezelf met al die enge beesten groetjes

• 28 Oktober 2005 - 17:37

Hedwich:

Ras waar zijn nou die fotoooos!?

• 28 Oktober 2005 - 19:05

Rasmoes:

zal morgen even kijken of ik die andere twee rolletjes die vol zijn kan laten onwikkelen en dan op zoek naar een scanner en computer.......

• 29 Oktober 2005 - 19:26

Rasmoes: