Angel falls, van alle kanten - Reisverslag uit Ciudad Bolívar, Venezuela van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Angel falls, van alle kanten - Reisverslag uit Ciudad Bolívar, Venezuela van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Angel falls, van alle kanten

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

20 Oktober 2005 | Venezuela, Ciudad Bolívar

dag beste dit-lezers,
zo ben weer heehuids terug gekeerd van een 3 daagse trip naar de anel falls.. a dat was me weer wat.. nou in de vorge brief ben ik ge-eindigt met het einde en daar egin ik nu maar weer.. ja zo ben ik gaan onderhandelen met de man van het guesthuis en zijn zo tot een deal gekomen.. 3 trips geboekt en 60.000 bolivar korting plus zoveel gratis overnachtingen als ik wil.. nou toen moest er geld op tafel komen.. gelukkig had ik al flink wat gepint dus hoefde ik niet zo veel meer.. ja dat pinnen is me hier wat.. iedereen doet er zo'n 10 minuten over.. ja ze wachten zker tot het weer meer waard is of weet ik wat... maar al met al is het me toch gelukt om weer wat geld uit de muur te trekken.. nou dat aan die meneer betaald en toen maar eens even de stad in om fotorolletjes te halen en om wat te bikken.. ja op naar een mixed grill restaurant.. daar aangekomen een overheerlijke mixed-grill naar binnen gedonderd en daarna met een taxi terug naar het guestouse om daar vervolgens nog wat te drinken en daarna het bed in... ja nou dat had net zo goed niet gehoeven want het enige wat ik ichtgedaan heb is mijn gulp,de deur en mijn rugzak.. maar een oogje ho maar.. maar goed al met al was het zo weer smorgens vroeg en ben ik eens even gaan douche.. nou ja douchen met een waterkracht van 1 drup per halve minuut heb je nogal even nodig om te douche.. ja ik wordt nog sneller nat van een droge spons dan van deze douche.. allemenagies.. zeg .. uiteindelijk kwam er wat meer tempo in en na een tijdje was het al een aardig straaltje.. toen snel mijn tas pakken en met een zwitserse jongen waarmee ik ook de kamer deelde op naar een ontbijdplekje. nou dat hadden we zo gevonden en daar een mislukt sauzijzebroodje naar binnen gewerkt en een koffie die niet naar koffie smaakte.. toen met een taxi naar het vliegveld.. daar een beter bakkie gedronken en vervolgens in een 6 zittertje... da's geen bankje maar een vliegtuigje.. ja ik zat naast de zwitser maar die moest er uit.. ja dan zal je net beleven dat en van de twee vliegtuigen gaat neerstorten met zulke dingen.. nou dat viel mee want na een lucht van een uur kwamen we aan in canaima een plekje onbereikbaar per aut of boot.. dus alleen per vliegtuig.. daar op naar een kamp en vervolgens wachten en wachten... nog wel ff lunch gehad maar daar werdt ik niet vrolijk van... een islamietische kip die direct na de raadan is geslacht.. ja zo droog als 3 kurken en niet te bikken.. geef mijn portie maar aan fikkie.. aangezien fikkie er niet was heb ik het maar aan dhr. bak gegeven.. voornaam afval.. nou toen een stukje lopen en vervolgens een boot in ja dat was me wat zo{n uitgeholde boomstam met een buitenboordmoter erahter en toen de rivier op.. ja die kachel daarboven mocht wel wat zachter want het was me daar bloeje heet met die randende zon.. zo duurde het zo'n 5 uur voor we aankwamen op plaats van bestemming.. ja en ruige rit want we moesten allemaal rapids ( kleine watervalletjes ) op.. en dat had wat voeten in aarde.. uhhh water.. toen we aankwamen met 11 man bij the way... bij de angelfalls waren er nog 21 toeristen in ons kamp.. ja lekker inheems allemaal... net klein europa daar.. nou wij moesten wachten tot die waren uitgegeten en toen mochten wij.. ja weer kip.. alleen was deze overheerlijk.. samen met wat rijst en salade en als toetje wat meloen.. nou ondertussen hongen er een suk of wat hangmatten... ja zeg maar bedden zonder poten en matras.. maar aan een touwtje.. daar ben ik maar ingedoken maa het was er een hels kabaal van allemaal lolloge vliegen zoals bijv.: de gasle-nabootsvlieg, de circelzaagnaootsvlieg en dan had je nog de zaklampnabootsvlieg.. deze gaf me toch een licht.. dit bleek achteraf ( van 10 dan hou je 2 over ) een vuuvlieg te zijn... zo af en toe hoorde je een knal.. dat betekende dat er een gaslek-nabootsvlieg te dicht in de buurt kwam van een vuurvlieg.. nou ondertussen stroomde de waterfall gewoon verder j de angel falls... een douche van 983 meter.. hier kwam gelukkig meer water uit dan de douche in het guesthouse.. nu na een lekker nachtje te hebben geslapen ben ik de volgende morgen gaan ontbijten.. eerst weer wachten tot de 21 man weg waren en toen mochten wij.. ja daarna met een bootje de rivier over en vervolgens een jungletrip om dichter-bij(is geen familie van de rijm-mug)
de waterval te komen.. ja met het zweed voor de kop en twee zweden achter me.. wat verwarrend allemaal.. kwam ik als eerste aan bij de plaats waar het water naar beneden kwam.. daar hebben we wat gezwommen en ondgekeken.. maar al snel kwamen de jappen... met hun high-tech camera's , duikerspaken etc. etc. nou ook kwamen er nog twee miss brazilies aan.. ja gelukkig maar.. in anaco werdt ik de hele tijd leker gemaakt met reclame van de miss verkiezingen op hawaii, die er live op waren en toen de dag was aangebroken zat ik in de jungle.. ja dus gemist... maar goed weer snel naar beneden en daar was ik weer als eerste bij de rivier.. nou met gevaar voor eigen leven die rivier overgestoken.. ja had geen zin om te wachten.. en een stroming daar.. tsjonge niet normaal.. moest aardig aanpoten met zwemmen om het te redden.. maar toch gered en daar geluncht op het kamp en vervolgens met de boot weer terug.. ja die had meteen pech dus daar dreven we in de rivier.. nou uiteindelijk weer gefixed en snel verder naar de hapíness pool... ja een soort van watervalletje met een meertje erbij.. daar even gezwommen en daarna terug naar canaima.. ja daar die avond gegeten en wat gedronken.. bier en rum.. nog ff wat sterke verhalen opgehangen en daarna de kooi in.. ja dit keer een hangmat met matras en poten eronder.. noemen ze ook wel bed.. daar heerlijk geslapen en vanmorgen er weer vroeg af om te ontbijten.. ja daarna naar de salto sapo... een andere waterval waar je achterlangs kon lopen eerst nog even gezwommen en het water waar de aterval neerkwam en daarna iets naar boven om achter de waterval langs te lopen.. ja ziknat natuulijk... nou daarna snel weer terug ia een boottocht,wandeltocht en nog een wandelocht en daarna geluncht.. ja nog even gedoucht en opgefrist en daarna op naar het vliegveld.. daar ff wachten en vervolgens een vliegtuig in.. ja dit keer ben ik voorin gaan zitten.. da's veilig als we van achter worden aangevallen.. ja dat schijnt zomaar te kunnen want volgens hugo schaafus.. de president hier.. gaat amerika venezuela aanvallen..( zie telegraaf ) om de olie af te pikken.. ja dan krijg je natuurlijk weer dat de venezuelanen helemaal anti buitenlanders worden en toeristen gaan mollesteren.. voordat het zover is ben ik hoop ik al weg.. en die schaafus heb ook bij de venezuelaanse fabeltjeskrant gewerkt. dus zal het allemaal wat meevallen.. maar goed.. in dat vliegtuigje en omhoog met die bus met vleugels.. na een uurtje kwamen we weer neer veilig en wel en vervolgens direct met een taxi naar het guesthouse om daar mijn tas neer te smijten en hierheen te komen om jullie dit waargebeurde verhaal te vertellen... ja ondertussen heb ik de watervallen van alle kanten gezien.. van onder boven, voor achter, zij, binnen, buiten etc etc. ook heb ik nu de hoogste, grootste, kleinste, mooiste etc. etc. gezien met andere woorden.. radmer is niet meer te porren om ng meer watervallen te gaan zien.. tenzij er een partij mooie vrouwen aanwezig zijn...
nou ik ga zo even wat eten en drinken en dan morgen maar eens zien of ik morgen ga vertrekken of de dag erna voor de 5 daagse jungle tocht naar de indie-uiten en anen...
tot over een weekje dan maar...(5-6 dgn) en blijf reageren jongen,meisjes en andere wezens... dikke tuut voor de vrouwtjes en oant sjen

  • 20 Oktober 2005 - 20:58

    Rasmoes:

    shit.. vergeten het bericht na te lopen om ontbrekende letters erin te plaatsen.. sorry..

  • 20 Oktober 2005 - 21:14

    Janneke:

    das een leuk verhaaltje voor het slapen gaan

  • 21 Oktober 2005 - 08:48

    Ontvangen:

    hebben je berichten ontvangen. wees voorzichtig en tot horens
    Hait en Mem

  • 23 Oktober 2005 - 12:28

    Hannelore:

    hoi
    wat een avonturen beleef jij zeg. wel leuk om lezen
    hannelore

  • 25 Oktober 2005 - 17:51

    Arie:

    Heerenveen 1-1 tegen Utrecht. Laatste sec. gelijk! Voor Cambuur moet je bij Jan zijn.
    Groeten aan die uit- en indianen. Arie

  • 25 Oktober 2005 - 20:28

    Anouk:

    Te gusta, la lluvia...??
    Je vermaakt je wel geloof ik he!! Bueno!! Blijf jou ook volgen, en elkaar ontmoeten gaat er niet inztten denk ik, geld gaat hard en zal in zuid amerika mss 1 maand verblijven..Mierda, quiero ver tus fotos donde estan?? XX

  • 26 Oktober 2005 - 11:33

    Hedwich:

    Ja ras waar blijven die fotos en die van ons tijdens ons gezellige kaartavondje? Kijk, Hanneke heeft ook al gereageerd, zie boven.

  • 27 Oktober 2005 - 09:48

    Kirsten:

    Hé Rasmoes, je verhalen zijn zoals altijd weer te lang om te lezen. Je beleeft weer mooie avonturen! Hopelijk hoor ik van de zomer de stukken die ik niet kan lezen.

    Liefs Kirsten.

  • 28 Oktober 2005 - 13:04

    Rasmoes:

    dag mensen, bedankt voor de reacties.
    ---------------------------
    thanks hannelore
    ---------------------------
    heb het gezien aie... ben net op tijd uit jungle terug om heerenveen te zien winnen van ajax straks
    ---------------------------
    ole cerveza spaanplaat da's het enige spaans dat ik ken nouky.. uhh.. iets met foto's??
    ---------------------------
    moet ff een scanner zien te vinden hedwich en dan de foto's in JPG scannen en dan overzetten naar een computer die ik kan gebruiken en dit moet ik allemaal in het spaanplaatspaans vragen.. heb je ff..?? carl komt hier heen omdat het huis niet goed schoon was en om vrouwen te ronzelen voor zijn nieuwe puff im ostenreich
    ---------------------------
    doen we kirsten onder het genot van een lekker drankje dan worden de verhalen ook wat sterker X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 311743

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: