zweten als een heel otterpark - Reisverslag uit Santa Elena de Uairén, Venezuela van radmer kuipers - WaarBenJij.nu zweten als een heel otterpark - Reisverslag uit Santa Elena de Uairén, Venezuela van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

zweten als een heel otterpark

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

06 November 2005 | Venezuela, Santa Elena de Uairén

dag beste astronauten en niet-austronauten,
ja daar was ik weer na een weekje rust voor jullie... ja dat geld zeker niet voor mij na een berg te hebben beklommen.. nu weet ik het zeker.. platwalsen al die afschuwlijke rotbergen... allemachtig wat was dat zwaar zeg maar goed zal maar snel beginnen met beginnen om een begin op het scherm te krijgen..ondertussen is mijn muis al twee keer ontsnapt en heb ik 1 keer flink mijn hoofd gestoten omdat die muis naar beneden pleurde maar leef nog steeds.. nou zal snel ff verder met waar ik was.. ja dat was in ciudad bolivar waar ik na het internetten maar eens ff op jacht was gegaan om wat te bikken... ja vergeet het maar alles dicht daaro op zondag.. behalve dan de gaten in de weg waar ik bijna indonderde.. maar goed op naar het hotel en daar eens ff de spullen bij elkaar geschraapt om me vertrek-klaar te maken ja er waren een paar duitse meiden geariveerd en met hun heb ik nog een soort van mislukte duitse versie van rimicup gespeeld.. mobie ofzoiets moet dat heten.. nou zat met 4 duitsers daar want de blanke versie van B.A. BARRAKOES und GEZICHT zaten daar ook... natuurlijk ff gewonnen en daarna maar eens even gaan vragen hoe het hele verhaal allemaal in elkaar stak met die bergbeklimtrip... ja ik wist weer eens van niks en wist alleen dat ik een berg op moest.. zou ik daar dan eindelijk mozes eens tegenkomen in zijn eentje..?? maar goed er bleek dus niks geregeld te zijn.. aangezien mijn spaans nog slechter is dan het penaltyschieten van edgar davids hebben de hotelgasten ff gebeld en zo was alles geregeld.... ja op naar het busstation.. nou daar aangekomen werdt ik van het kastje naar de muur gestuurd... nadat ik bijna een meubelzaak vol kastjes en muurtjes had ben ik eindelijk in de goeie bus terechtgekomen.. nou ja bus.. het was meer een rijdende diepvries zo koud.. eerst nog wat lokale snackereien naar binnen gemikt en daarna door een soort van anti-tereur gordijn heen waar ik van boven tot onder werd gescand.. ja konden ze mooi mijn foto's ff scannen die ik niet had... nou toen de bus in.. daar werdt van alles en nog wat verteld in het spaans... dus versond er geen zak van.. na zo'n 12 uurtjes rijden kwamen we aan in santa de elena de huppeldepup.. dus de bus uit ja daar zitten wachten.. en wachten.. ik had verwacht dat ze me daar op zouden wachten maar forget het maar.. nou na 2 uur wachten maar eens even gaan bellen.. ja weer niet een kop die engels kon dus in sigarentaal wat duidelijk weten te maken dat ik wou bellen... gelukkig een engelssprekende voor de telefoon die zou regelen dat ze me zouden oppikken.. nou dat gebeurde en zo werdt ik naar een afgelegen stuk grond getransporteerd waar iets in aanbouw was hier alles uitgezocht en mijn tas gepakt.. ja matrasje etc. nou toen in een jeep op naar de berg ja 2 uurtjes rijden en nog een pitstop om wat drank in te slaan ja een soort van baileys gekocht en daarna vlug weer verder.. ondertussen was die brandende zon al weer aardig op dreef en was het zo'n 33 graden.. ja eenmaal aangekomen op plaats van bestemming werden de porters.. dat zijn van die gasten die dragen je rommel naar bove.. nou ja de rommel die mee moet zoals eten etc. nou nog een lunchje naar binnen gewerkt en daarna hupee met de geit... ja en dat viel niet mee na een tijdje had ik niet alleen een pet maar ook het zweed op de kop staan... allemachtig wat is dat zwaar zeg om bergen op te lopen... ja ondertussen was ik met tom een engelse jongen die ik daarvoor al eens had gezien aan de praat geraakt.. ook waren het nederlandse stel frank en femke van de partij op deze trip dus werdt het weer een gezellige boel.. nou verder nog wat polen... niet van een accu maar dat landje naast duitsland.. waar er overigens ook 3 van waren dan as er nog een zwitser maar die hoorde bij een andere groep en een amerikaan en uit.. die overal ter wereld wel een friend had die alles 4 keer beter deed en meer had beleefd dan de gemiddelde mens.. maar goed en dan waren er nog 3 bejaarde australiers zo heb ik het meeste van de groep wel geloof ik... ja met tom raakte ik dus aan de praat en dat maakte het wandelen een stuk makkelijker.. na een tijdje sjouwen raakte ik er aan gewend en ging het als een leien dakje... ja zo kwamen we na een uurtje of 3,5 sjouwen aan op kamp nummer 1.. ondertussen was die berg die we op moesten nog een heel eind weg.. ja op het kamp aangekomen heb ik maar een tent gedeeld met tom.. ja even later even wat eten en daarna was het ook al weer tijd om op bed te gaan... tsjonge bikkelharde grond was het daar dus van slapen kwam er weinig.. maar goed de nxt morning er weer vroeg af en ontbijten met die handel.. ja de amerikaan had een gps en alles bij zich en daarop konden we zien dat we 100 meter waren geklommen.. ja wel meer maar we waren ook weer een stuk naar beneden gedaald.. nou ook hadden we iets van 16 km op de teller zei ie en een van de aussies had een stappenmeter en die zij van 18532 stappen had ze gezet.. tsjonge wat een cijfers weer zeg.. maar goed na het ontbijtje zijn we weer verder gegaan en moesten zo op sokken door een rivier lopen omdat het glad was en er al eens een duitser op zijn kop was gedonderd en dit met de dood heb moeten bekopen.. ja voorzichtig de rivier over en daarna weer verder lopen... nou toen ee stuk omhoog lopen en meteen weer een stuk naar beneden.. ja wat heb dat nu voor zin.. ben je hemelsbreed 365 meter verder maar wel 1,76 km gelopen.. maar goed bij rivier nummer 2 zwemmen.. ja dat was ff lekker koel.. nog een soort van onderzoek gedaan.. namelijk het nabootsen van een stuk hout dat in de rivier drijft.. ja zo gestrekt als een gestrekte ben ik de rivier afgedreven en zo via een aantal watervalletjes ee stuk verder terecht gekomen samen met de twee ditchies en tom.. ja daarna weer verder sjouwen ja de berg weer op.. en warm en zweten.. allemachtig.. maar goed na een tijdje hadden we lunch en daarna snel verder tot we op plaats van bestemming waren en de tentjes konden opzetten.. ff tukkie gedaan in het gras en daarna gaan eten.. ja vervolgens nog wat aan het moppentappen geweest.. ja als barkeeper tap je heel wat af en aangezien er geen biertap was dan maar wat moppentappen... alleen dat verekte vertalen in het engels daar wordt je niet goed van.. nou na nog een paar valende sterren te hebben gezien ben iki de tent maar ingedoken om weer een nachtje niet goed te slapen.. ja deel 2 van de bergbeklimtocht krijgen jullie de volgende keer wel te lezen.. ik zou zeggen de groeten daar en blijf reageren jongens.. klopt het by the way dat er in PAR-IJS een rel is? ik was nog maar net weg uit bolivar en het begon daar te stormen een soort van hurrycane heb daar een mooie boel ellende achtergelaten maar gelukkig was ik net op tijd foetzie.. nou oant sjen groeten van rasmoes en mijn backpack

  • 06 November 2005 - 16:28

    Catharinus En Anneke:

    Hebben je bericht gehoord en gelezen.Pas goed op je zelf en geniet er van.Groetjes van Hait{vutter} en Mem

  • 06 November 2005 - 23:04

    `HESSEL:

    BEDANKT3











    RASMOES BEDANKT VOOR JE MAIL.

  • 07 November 2005 - 15:13

    Froukje:

    Hoi hoi! Wat een mooi verhaal weer! En ik wil wel geloven dat dat bergbeklimmen erg zwaar is! Hier in huis zijn de temperaturen ondertussen ook wat gestegen, de kachel staat nu lekker aan! Veel plezier, en tot mails! Groetjes, Froukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 311316

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: