GELUKKIG NIEUWJAAR - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu GELUKKIG NIEUWJAAR - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

GELUKKIG NIEUWJAAR

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

02 Januari 2006 | Brazilië, São Paulo

dag beste net-een-jaarwisseling-meegemaakt-hebbers,
Zo ondertussen is het al weer een jaar geleden dat ik de vorige brief op het scherm heb laten verschijnen dus hoogtijd om effe de boel een beetje up to day-en.. ja waar waren we gebleven.. uhh. o ja sao pauslo uhh paulo.. nou na het bewerken van de toetsies op dit bord de vorige keer ben ik nog even wat gaan surfen zo hier en daar en even later kwam peter ook.. die slaapt altijd even net iets langer dan ik doe en vandaar dat ik dagelijks even een uurtje of soms meer kan spenderen achter de computer.. nou met peter effe een paar bakkies koffie gedronken en daarna eens even de stad in om even wat boodschapjes te doen.. ja dat moet op zijn tijd ook.. uhh bedoel winkelen.. nou toen we terug waren zijn we nog even wat gaan eten en zo heb ik een overheerlijk stroganof schotel naar binnen gewerkt.. ja dit samen onder het genot van een biertje en even later was de zaak dicht en zijn we met een taxi de stad even onveilig gaan maken.. ja natuurlijk wat drinken en zo was het een uurtje of 06:00 dat we thuis waren en hebben we in de zaak ook nog een paar biertjes gedronken.. ondertussen had ik hem al aardig hangen en zijn we ook nog naar het restaurant op de hoek verhuist om even een anti-kater juice te nuttigen en een tosti.. ja al met al.. een uur of 08:00 thuis waar ik nog een gebarentaal gesprek heb gevoerd met een buurman die in de keuken zat te ontbijten.. ja je begrijpt natuurlijk wel met zo´n bak drank achter de kiezen wil dat gebarentaal praten ook niet al te best meer dus snapte hij er niks van.. ja ik roep dan maar een beetje alle woorden die ik ken door elkaar en dan klinkt het in ieder geval nog een beetje portugees.. nou zo was ik snel uitgeluld en ben ik maar eens even gaan koezen.. en niet zo´n beetje ook want de volgende dag om een uurtje of 17:00 uit de slaap geraakt en naar de zaak gegaan.. ja niet al te veel meer uitgespookt.. behalve dan een filmpje huren bij de locale videotheek.. nou nog wat internetten en wat bierdrinken met peter en zo was de woensdag ook weer rap voorbij.. ja toen beflanden we op donderdag.. nou we hadden om een uurtje of 14:00 afgesproken en zo ben ik om een uurtje of 13:00 naar de zaak gegaan en daar zat peter al aan de koffie.. ja even later zijn we in een taxi naar de stad gegaan om daar eens even wat anders te proeven dan bier.. namelijk cultuur.. zo eerst even door het centrum gewandeld... hier hebben ze alle gekheid niet op een stokje maar op straat.. ja ontplofende vuurwerkbommen en weet ik wat nog meer.. nou even later naar de mercado.. wat markt heet heb ik me laten vertellen.. hier was het een aardige frisse bedoening met varkenskoppen.. koeiepoten..kippevleugels en een arsenaal aan vis waar de waddenzee ja
loers op zou zijn.. nou ook nog de nodige fruitjes en groentjes en kaassoorten waren hier te bewonderen en je begrijpt het al.. daar krijgt men honger van dus eens even naar boven waar allemaal restaurantjes waren om hier een broodje te eten en omdat wij nogal van de greenpeace zijn.. doen wij aan SAFE WATER... drink beer... nou een aantal biertjes erbij en zo even later weer afgetaaid om met een ondergrondse bus verder te gaan.. ja de metro.. nou dat bracht meteen ellende want we zaten op witte stoeltjes.. en de rest van de stoeltjes was bruin.. nou geen tel later stond er een bejaarde met een mislukte facelift een beetje dom te kijken en opeens kwam ze met een of andere pas op de proppen die aantoonde dat ze ouder was dan mij en daar moest zitten.. ja wat bleek.. handige harry was op een zwakzinnege, bejaarde,zwangere-vrouw,gewonden plaats gaan zitten.. nou dan moeten ze dat ook maar in het engels aangeven... over aangeven gesproken er staat hier ook bij elke lift dat je eerst moet kijken of de lift er we1l werkelijk is voor je instapt.. ja het is schijnbaar eens gebeurd dat iemand de lift in zou stappen alleen was de lift er niet en is ie zo naar beneden gegaan.. beetje sneller en anders dan de bedoeling was.. vandaar dat dat staat aangegeven... nou goed de metro uit en even naar een groot kantoor waar we even de man die peters effecten in handen had.. ja aandelenzooi.. een handje te schudden... over schudden gesproken.. de receptioniste had ook een paar speciale effecten in haar blousje die nogal schudden.. maar goed na mij ID te hebben laten zien konden we naar boven om handjes te schudden bakkie te drinken en daarna weer af te taaien.. ja met een taxi naar een gebouw wat wat hoger is dan de gemiddelde japanse-steenkruip-zonnebloem is.. ja zo zaten we even later in een cafe op de 42ste verdieping.. hier de nodige biertjes gedronken en even mijn fotorolletje wat vulling gegeven door wat foto´s van sao paulo skyline te nemen.. ja het is hier zo groot dat je waar je ook kijkt nergens het einde ziet.. nou vervolgens naar een ander cafeetje om ook hier weer onder het motto safe water drink beer verder te gaan en zo een emmer met wat bier leeggedronken en daarna een wandeltocht langs oa de duurste sexclub van brazilie.. ja LANGS.. niet in..dus.. hier schijnen mannequins en supermodels te werken.. hebben we via via via gehoord.. nou even later naar weer een ander cafe.. hier werkten ze met een viltjessysteem.. ja je krijgt eerst twee bier en 10 viltjes .. elke keer a3ls je weer 2 bier besteld halen ze twee viltjes weg.. en zo zien ze hoeveel viltjes er missen van de 10... nou om het hun makkelijk te maken hebben we ook hier alle viltjes opgemaakt en zijn daarna vertrokken.. ja op naar een churascaria alleen was dit een hele goeie en zo´n goeie dat deze de brailiaanse restaurant uit shanghai verslagen heeft en zo op nummer 1 staat in de lijst van best gegeten all time.... ja echt kaviaar, gerookte zalm .. kaassoorten...garnalen.. en weet ik wat voor 256719 andere lekkere dingen nog meer.. ja ook het nodige biefstukken erbij en als toetje een kar vol ijsjes,taarten,vruchten en weet ik wat.. ja kuipers was zo vol dat ie bijna rollend de tent uitging.. ja nog even naar een andere bar maar zat zo vol dat ik daar maar 1 biertje heb gedronken en daarna zijn we afgetaaid naar huis daar nog een frisje en even internetten en zo was het iets van 02:00 en ben ik naar huis gegaan.. ja de volgende dag dus vrijdag niet al te veel uitgespookt... wat ge-internet.. films gezien en wat gedronken met peter en op het Laatst ook nog wat gegeten en daarna vroeg op bed.. ja de zaterdag 31 januarie om 14:00 afgesproken in een restaurant daar wat gegeten en toen de stad in naar de bowling.. alleen was die dicht dus maar even wat geshopt en daarna de stad in waar het nogal rustig was.. tegen 17:00 terug om de marathon van sao paulo op tv te zien en wat bier erbij en daarna nog even een filmpje gekeken op tv waarna het iets van 21:00 was en ik de schone was heb opgehaald en ben gaan douchen en aankleden en daarna naar peter en anna´s huis gegaan om vervolgens per auto de stad in te gaan naar een luxe restaurant.. salmon en co. ja je raad het al.. zalm eten.. zalmpate met brood... gerookte zalm met mango.. zalmfilet met van alles en nog wat en de nodige wijntjes erbij.. zo was het 24:00 en zijn we naar buiten gegaan om het vuurwerkt te zien.. daarna ben ik met peter samen even de avenuda paulista opgegaan en hier waren twee miljoen mensen op de been.. nou daar geloofde ik geen zak van dus natellen die handel.. nou dat wou niet erg lukken met zoveel mensen.. peter en ik zijn iets groter dan de gemiddelde ieniemienelilliputter en werden uitgemaakt voor RUSSEN... ja nou goed mijn oogwit begon zich alweer te vermenevuldigen want er liep behoorlijk wat vrouwlijk schoon rond.. ja een stuk of 16235 braziliaanse vrouwen volleybalteams op een hoop met zo hier en daar een mannetje ertussen... na een half uurtje hutje mutje te hebben gestaan en gelopen zijn we terug gegaan naar het restaurant waar ik nog twee toetjes naar binnen heb gewerkt en twee flessen champagne.. weet het merk niet meer maar volgens mij was het iets met BRUT... daarna was het iets van 04:00 en zijn we afgetaaid.. ja de volgende dag ben ik naar peter en anna´s huis gegaan waar ik gelunchd heb en de hele dag spelletjes op internet en nog een filmpje gekeken.. ja sávonds een heerlijk dinee gegeten waar anna de hele dag al mee aan het koken was.. masikolfjes..rollade..kalkoen..rijst.. en wat biertjes erbij en even later nog aardbeien..ijs..gelatinepudding en weet ik wat nog meer.. zo was het zo een uur of 02:00 en ben ik afgetaaid en gaan slapen en zonet wakker te worden en hier heen te gaan om dit even op het scherm te laten verschijnen.. nou weer helemaal bij.. jullie natuurlijk allemaal een heel gelukkig en vooral gezond 2006 toegewenst met allemaal goede voornemens... net zoals ik..
ciao van radmer

  • 02 Januari 2006 - 18:30

    Bonk:

    eensgelijks

  • 02 Januari 2006 - 18:48

    Christa:

    Radmer...
    jij ook een gezond en reislustig 2006 toegewenst!!!

  • 03 Januari 2006 - 02:38

    Froukje:

    Lokkich nijjier!!! Meitsje der mar wat moois fan!!

    Groetsjes, Frouk

  • 03 Januari 2006 - 07:27

    LUCAS:

    HE RADMER IK SLUIT ME AAN BIJ DE REST

  • 03 Januari 2006 - 09:09

    Muppie:

    Hé Ras,

    Jij uiteraard ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Kusje Mup

  • 03 Januari 2006 - 18:17

    Anna Zentveld:

    Hoi Rasmoes,

    Hartelijk bedankt voor je attente kaart.Ik was erg verrast. Hoe gaat het momenteel met je?Heb je nog niet genoeg van 't reizen en trekken...Wat natuurlijk een leuke afwisseling was...de komst van Jan en Mup naar Brazilië. Kan mij zo voorstellen dat je daar naar hebt uitgekeken.Ik wens je een fantastisch 2006 en een fijne reis verder.Ik kijk af en toe op je web-site hoe alles verder verloopt. Een knuffel van Anna.

  • 04 Januari 2006 - 16:56

    Rasmoes:

    NIEUWE FOTO´S !!!!
    KIJK BIJ DE LAATSTE 5 BERICHTEN.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 311358

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: