terug naar SOA PAULA uhh.. SAO PAULO - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu terug naar SOA PAULA uhh.. SAO PAULO - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

terug naar SOA PAULA uhh.. SAO PAULO

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

27 December 2005 | Brazilië, São Paulo

dag beste kerstversieringbezichtigers,
Zo hier in brazilie is de kerst alweer voorbij en is het net alsof er nooit kerst is geweest.. ja de sneeuw is alweer gesmolten ( die hier in de ijstijd is gevallen ) en de dames lopen alweer in strakke bikini´s tsja.. om eerst even wat vreemde dingen op papier te zetten want dat hebben ze hier in brazilie wel.. ja zo kan je na 22:00 sávonds niet meer dan 100 reais pinnen 35 euro.. ja omdat er nogal wat kidnappings plaatsvonden waar mensen in een auto gesmeten werden en er even een tour gedaan werdt door de stad met een pistool op het hoofd om hier en daar even flink wat te pinnen. kun je savonds na 22:00 niet meer dan 100 reais pinnen.. ja best wel maf eigenlijk.. nou zo is er nog iets in sao paulo wat zegt dat op werkdagen dat er auto´s met bijv. het kengetal eindigend op 9 & 0 niet tussen 07:00-09:00 en 17:00-19:00 in de stad mogen rijden.. ja elke dag schuift het dan twee nummers op dus de dag erna mogen 1&2 niet de straat op.. tsja ook zoiets mafs... nou verder wordt er hier om 00:00 voor de kerst ineens met vuurwerk geknald alsof het al oud en nieuw is.. en zo zijn er hier en daar nog wat maneevels zoals in elke stad een stadion om een weg heen... ja een stuk weg met grote tribunes aan elke kant.. dit is speciaal voor het carnaval... maar goed ik zal jullie eerst even een beetje bijpraten over de laatste dagen.. nou weer heel wat bier,vlees en hapjes naar binnen gemikt maar daarover straks meer... ik was ergens bij de woensdag dat ik na het internet even met anna ben meegegaan naar een supergroentemarkt.. ja hier van allerlei maffe vruchten ingekocht en even bij de bank langs omdat anna wat zaakjes moest klaren.. nou nog een loempia naar binnen geschoven en daarna rap naar de zaak om daar met peter mee te gaan de stad in om het een en ander op te halen... ja ik was weer de chaufeur want peters auto was nog in de garage.. nou door die stad gejakkerd en de boodschapjes gehaald waarna vlug weer terug naar de zaak om nog even bij te springen hier en daar.. ja het was aardig druk vandaar nou even later ben ik even wat gaan eten en kreeg een heerlijk filet mignon met pepeersaus.. nog even later moest ik een ijsje maken.. ja ik er van alles wat op en zou het wegbrengen.. toen bleek dat het voor mezelf was.. nou dat was aardig natuurlijk.. even later zijn we aan het natoetjes-eren begonnen namelijk wat biertjes naar binnen kippen en zo was het een uurtje of 4:00 dat ik in bed beland ben om een nachtje te pitten en de volgende dag naar de zaak om daar even een broodje te eten en mijn andere dagboek even vol te pennen... ja tussen de bedrijven door nog even tv kijken nadat ik die had geinstaleerd.. en ook nog even de mail checken.. zo was het zo weer laat en ben ik met peter op kerstpakketenjacht gegaan naar de makro.. hier van alles wat ingeslagen en vlug weer terug.. nou ja vlug.. die kassa´s hier daar krijg je een punthoofd van.. tsjonge alles 186 keer nachecken en doen.. je doet 5 minuten boodschapen en staat een uur bij de kassa.. maar goed terug naar de zaak om het hele kakje uit te laden en daarna even achter internet.. even later kwam peter en die vroeg of ik even mee ging de stad in om wat te drinken.. nou daar zijn we altijd voor in dus hup in een taxi en naar de stad waar we bij een chopperia naar binnen.. ja als je iets wil hebben dan zet je gewoon het woord ria erachter.. churasco is bbq en churasceria een palaats waar je kunt bbq-en... chop is tapbier en chopperia een plaats waar je tapbier kunt drinken... puta is vrouw van plezier en putteria is.. en ga zo maar door.. nou peter die kon de eigenaar van de tent wel en even later kwam de dochter die niet achteraan heeft gestaan met het uitdelen van de borsten.. ons begroeten ja even een portugees praatje en wij weer verder drinken.. al dat gelul gaat wel van de zuivere drinktijd af natuurlijk.. nou even later nog even de tent bekeken en daarna naar een andere hut alleen hadden ze daar precies op de plaats waar peter altijd zat een band neer geplant.. dus zijn we maar terug gegaan naar de andere bar om hier nog even een paar meter bier naar binnen te kijlen en daarna maar eens zuruck nach house ja met een taxi waren we zo thuis en daar op bedje gegaan om de volgende dag een uurtje of 12:00 uit de veren te komen en eens even naar de zaak om daar even te bellen als mijn was er al was..uhmm..??? ja toen naar het huis van peter om te wachten tot de huishoudster het hele zootje had gestreken ondertussen kwamen er een paar schilders die de boel even kwamen verbouwen in positieve zin.. ja een bakkie koffie en daarna naar de zaak.. ondertussen wat dizzy geworden van het niet eten de dag ervoor dus maar even een spagetti besteld om daarna thuis mijn tasje in te pakken.. ja lieve kijkbuiskinderen ik ging op reis.. nou tasje ingepakt en naar de zaak om daar nog even te internetten en daarna kwam anna om me in een taxi te zetten en dwars door de stad heen te jakkeren om zo bij rachel´s huis te belanden en hier met haar vriend mee te rijden naar taubate ja halverwege de rit even getankt en wat gedronken en toen vlug verder zodat we een uurtje of 18:00 in taubate waren een plaatsje 121 km buiten sao paulo.. hier bij de oma van rachel wat gedronken en gewacht.. zo nu en dan drupten er wat familie binnen en even later zijn wij op stap gegaan naar een of andere vage tent om hier het nodige bier te nuttigen.. ja moet zeggen dat dat braziliaanse bier hier aardig beter smaakt dan die nederlandse bocht zoals amstel of heineken.. de koelings staan hier ook op -8 graden trouwens.. nou een vriendin van rachel die actriece was en er lekker uitzag die had het hoogste woord en de dikste lol.. ja ze was dan ook niet voor niets komedieste of hoe zeg je dat? een komiek maar dan vrouw nou na d nodige hapjes en drankjes zijn we verhuist naar een andere tent.. alleen stonden er hier rijen voor de deur.. ja waarschijnlijk een aardig popieopietent want er stonden meer dan 100 man voor de deur.. nou de actrice had hier en daar wat contacten en zo konden we bijna naar binnen... ja bijna.. want de vriend van rachel had een korte broek aan en was NOT ALLOWED ja zo ging het hele feest niet door en zijn we maar naar huis gegaan en ik naar de vogelkooi genaamd IBIS nou hier mijn hotelkamer in en slapen.. ja maar niet heus.. geen oog dicht kunnen doen dus maar wat tv gekeken en zo om een uurtje of 6 in slaap gevallen om 14:00 weer wakker te worden en te douchen en daarna de stad in.. ja even op verkenning.. nou wou even naar de bank maar dit wou niet erg lukken... wat wel lukken wou was een fotorolletje halen en even een vruchtensapje naar binnen gooien in een SUCO(sap)RIA... daarna nog even ge-internet en toen terug naar ibis.. ja daar douchen,omkleden ,bellen wat niet wou lukken en daarna om 19:00 werdt ik opgehaald en gingen we weer naar het huis van oma.. ja ik behoorde nu ook tot de familie zijden ze.. nou dat was aardig.. ja daarna met een heel gezelschap naar een condomerie.. uhh condotorium ja een gemeenschappelijke feestplaats in een flat waar iedereen gebruik van kan maken.. hier aangekomen stonden er tafels vol eten en koelkasten zonder bier.. dus daar moest eerst wat aan gedaan worden.. effe een mannetje om bier uitgestuurd en zo konden we even later aan de zuip... ja wat bikken tussendoor en met zijn allen bidden in het portugees in een grote kring.. dit was een familieritueel nou om 00:00 leek het wel oorlog want ineens allemaal vuurwerk en handjes schudden alsof het oud en nieuw was.. ja daarna zijn we afgetaaid en zo bij een zus van de vrouw van peter terechtgekomen.. ja die hadden 3 zoons waarvan een tandarts en een advocaat nou daar aan het bier en de bbq om half een snachts op volle toeren flaten draaien ja zo ginge het ene naar het andere biertje naar binnen en het ene naar het andere stuk vlees met als gevolg.. peter en ik aardig aangeschoten om 05.00-06.00 naar het hotel.. ja aangezien de bar daar 24 uur per dag open is hebben we daar ook nog even wat gedronken en zijn zo een uur of 07:00 gaan pitten... ik om 15:00 wakker en met anna mee naar de kerstalunch... ja zo brak als wat heb ik de hele dag wat aan de fris gezeten en bij de bbq zitten bikken die alweer volle toeren maakte nou daar de he1le dag wat zitten lullen en doen en de savonds nog even internetten en zo om een uurtje of 1 naar het hotel terug.. ja daar was ik al uitgecheckt omdat we vandaag naar huis zouden alleen liep dat even anders dus nog maar een nachtje geboekt. ja nog even een paar biertjes met zijn drieen gedronken en daarna op bed.. ja daar kon ik weer geen oog dicht doen en heb maar weer wat tv gekeken de film : de groene 1,6 kilometer was erop een film met tom hanks over een gevangenis nou deze uitgekeken en zo met de tranen in de ogen om een uurtje of 6 gaan slapen.. om 8.30 wakker en snel douchen.. ja anna belde kort daarna en zo zijn we daarna gaan ontbijten en daarna naar oma´s huis gegaan om daar afscheid te nemen en zijn peter en ik met de zus van anna terug naar sao paulo gereden om daar even wat te drinken in de bar en toen ben ik even een paar uurtjes gaan slapen en daarna even wat gaan internetten en eten in de kroeg.. ja even ]later nog even wat bier gedronken samen met peter en zo was het alweer een uurtje of 02:00 dat we naar huis zijn gegaan.. ik heb de auto van peter meegenomen en bij mij thuis geparkeerd om vanochtend 11.00 te douchen,scheren en de rest van de doe-in-de-morgen-dingen... daarna naar de zaak gereden en even mijn busness gestimuleerd.. ja krijg namelijk 10% provisie als ik een klant aanlever in het hotel in arrail dajuda dus even wat flyers beschreven en daarna achter deze pc gekropen waar ik nu zit te tikken.. ja weer helemaal up to date.. niet al te veel beleefd maar goed.. deze week gaan we wat actiever leuke dingen doen zoals bowlen en bierdrinken, eten en bierdrinken, praten en bierdrinken en de stad bezichtigen. nou zou zeggen jullie alvast een prettig nieuwjaar toegewenst en tot de volgende brief.. ciao van radmer

• 27 December 2005 - 18:22

Archi:

He rasmoes, bedankt voor je kerstkaart! (weetuht, een beetje laat). Zo te zien vermaak je jezelf wel. PSV is weer koploper zoals het hoort en ik ga met oud en nieuw naar a'dam. Hier is dus alles ok. Veel plezier en pas goed op jezelf.
    Gr. Archi

• 28 December 2005 - 14:41

Bonkie:

hoe gaat het met de kilo's ?
    Kerst in Langweer zeer ( te ) rustig . Weinig bezetting op het park en weining volk op pad...

• 29 December 2005 - 22:24

Andre En Wendy:

hé rasmoes,
    je moet ons even op gang helpen, waar we je ook al weer getroffen hebben.
    groet, Andre en wendy

• 30 December 2005 - 01:10

Rasmoes:

in turkije, bodrum 3-5 jaar terug andre en wendy.
    vandaag het lekkerst gegeten van de afgeopen 28 jaar.. dus kilo´s erbij jan. ciao allemaal

• 31 December 2005 - 18:36

Niels En Sjoerdtje:

gelukkig nieuw jaar en de groeten aan peter als je er nog bent gr. n&s