Alcoholvrij,Minima en Verdwaalde moeders - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Alcoholvrij,Minima en Verdwaalde moeders - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Alcoholvrij,Minima en Verdwaalde moeders

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

02 Februari 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Dag beste winterjasdragers,
Zo momenteel ben ik aangekomen in BUENOS AIRES ja een dorpje ergens in Argentinie.
Maar mijn laatst beschreven dag is nog in Montedvdo in Uruguay dus zal ik daar even verder gaan.

Na de woensdag om een uurtje of 11.00 wakker te zijn geworden had mijn voet alle kleuren van de regenboog vanwege het vele geloop de avond ervoor waarschijnlijk..
Na een douche en wat Tv te hebben gezien ben ik de stad even ingegaan.

Daar even internet gecheckt en daarna een lange strompeltocht gemaakt naar het postkantoor.. dat was een hele operatie want dat postkantoor zat verdekt opgesteld in een gebouwtje.. maar goed operatie postkantoor was geslaagd en daarna eens even wat gaan lunchen.. ja een pastaschotel alleen was die nogal dreeg ope maag dus heb ik de helft moeten laten staan..

Ondertussen viel het me op dat de Uruguaynezen allemaal een potje hebben met wat prut erin waar ze af en toe wat uitzuigen.. met een ijzere rietje met filter op het einde.. ja ook lopen ze allemaal met een thermoskan om dat potje elke keer bij te vullen met water.. een vreemde gewaardwording moet ik zeggen.

Na een eenvoudig dineetje ben ik die avond niet al te laat horizontaal gaan liggen en werdt zo de donderdag weer wakker om een uurtje of 11.00 om even een wandeling te maken en even internetten om met fernanda af te spreken en verder niet al te veel bijzonders uit te spoken.

Ondertussen waren ze overal en nergens cameras aan het neerplanten want het zou namelijk carnaval gaan worden die avond.. ja alleen had ik al met Fernanda afgesproken..
Na effe flink douchen even scheren en de minst slechtste kleding uit mijn assortiment te hebben uitgezocht ben ik met een taxi naar fernanda´s huis gegaan waar zij al stond te wachten en we meteen verder konden.

Zo kwamen we bij het shoppingcentrum aan waar we een biosje zouden pakken.. alleen waren we net te laat en moesten we effe een paar uur wachten dus effe at gaan drinke, kletsen, ouwehoeren en wat eten.. ondertussen kreeg ik me een comentaar op de kleding die ik aanhad.. de mensen dachten namelijk dat ik een vedwaalde carnavalganger was..

Nou aangezien de meeste films spaanstalig waren hadden we niet veel keus en zijn zo bij KING KONG beland. waar we op de achterste rij zijn gaan zitten met een bak popcorn en een colaatje light.. ja helaas had ik mijn bioscoopbroek niet bij me maar goed...

Een mooie film moet ik zeggen alleen duurde ie wel lang zo´n dikke 3 uur!!!! ondertussen was fernanda mij al wat popcorn beginnen te voeren en even later hebben we wat andere oefeningen gedaan en zijn zo de bios weer uitgegaan en per taxi naar huis afgetaaid.

Hier ben ik in mijn eentje nog even dat carnaval gebeuren gaan verkennen om 02:00 alleen was er weinig carnaval meer te zien.. wel veel rellen en dingen in de Fik.. ja actie dus.. politie M-E en weet ik wat allemaal.. nou ik geloofde het allemaal wel en ben gaan koezen..

Zo de volgende dag wakker geworden en wat films op TV gezien en even het internet gecheckt en verder de stad nog wat beter bekeken. nog effe een broodje hamburger verorberd.. ja op elke hoek van de straat staat namelijk een hamburgertentje.. dus moest ik er een keer aan geloven.

Die avond proberen een bios te vinden alleen dit ging zonder sucses want vondt alleen maar theaters en spaanstalige biossen dus niks voor mij.. toen maar even wat gaan bikken bij een chinees.. ja die verstond er geen zak van wat ik zei met als gevolg dat ik een mysterie menu kreeg wat prima te kanen was.

Zo na een uurtje daar weer afgetaaid en nog even een korte wandeling gemaakt waarna naar bedje.

De zaterdag om een uurtje of 11.00 wakker en het was me toch een partij warm.. allemachtig 37 graden.. pff.. ja een dagje strand dus.. alleen was dit zo´n takke-eind lopen dat ik meteen een dik uur verder was.
Bij het strand aangekomen eerst eens effe het vochtpijl bijgewerkt door een colaatje light en watertje.. daarna even het strand op waarna weer terug gelopen en een internetcafeetje opgezocht.

Hier even het voetbal gevolgt want heerenveen moest spelen.. gelukkig weer eens gewonnen en zo was mijn dag ook weer goed.. ja had die avond met fernanda afgesproken die om 20.30 in mijn hotel zou komen.

Nou die date liep in de soep want er was namelijk een taxichaufeur neergeschoten die dag ervoor waardoor er geen taxi´s reden en zij dus niet bij mij kon komen... na 20 minuten wachten werdt ze aangezien voor een vrouw van zware zeden.. ja daar werdt ze niet blij van met gevolg dat ze pissed off weer terug is gegaan en de date voor die avond in de soep liep...

Nou toen maar even alleen op pad gegaan en effe wat gegeten bij een chinees buffetrestaurant waarje voor 3 eurie zoveel kon bikken als je wou.. daarna de stad even ingegaan en even wat gedronken .. ja cola light... aangezien ik effe van de drank ben

Zo om een uurtje of 01.00 op bed beland en de zondag iets van 12.00 wakker waarna even een film gekeken op tv en daarna de stad in .. alleen was hier niet veel te beleven op zondag.. dus maar wat gaan internetten. en daarna was het alweer avond en ben ik me even netjes gaan maken waarna naar fernanda.

Samen met haar naar mijn hotel en daar even mijn vriendenboek ingevuld en daarna naar een buffetrestaurant gegaan en daar even wat gegeten waarna we op pad zijn gegaan om wat te drnken.. ja ondertussen begon het aardig gezellig te worden en hebben we op een bankje wat historische informatie uitgewisseld van de held van uruguay..

Even later was er weinig historie meer te bekennen en hebben we uhh.. wat anders gedaan waarna terug naar mijn hotel en daar even de sigarenbandjescollectie laten zien
(-: als je begrijpt wat ik bedoel..

De volgende dag maandag dus even gaan internetten en daarna een hele wandeling gemaakt naar het einde van de stad waar de zee begon.. daarna terug en nog even een lunchje tussendoor .. zo hebben fernanda en ik afgesproken om 17:20.. dus snel douchen etc. en daarna naar fernanda.

Samen met haar naar bowlingbaan en daar even gaan bowlen.. alleen bakte dat arme meisje er niks van tewijl ik de ene naar de andere strike stond te gooien.. ja en zij had nog nooiet een bowlingbal gezien.. dat werdt dus een fiasco.. nou daarna even een potje pool gespeeld.. ja en een potje platte voetbal schuiven...UHMMM..?????

Dit is een spelletje op een baan waar lucht uit komt en je met een ding een schijf in een gat moet zien te krijgen.. nou de kwaliteit van de bowlingbaan was al een voorteken van die andere baan.. al met al niet te best.. ja een bowlingbaan van 1786 waarna er nooit meer wat aan gedaan is...

Na nog wat dinken zijn we afgetaaid naar de mexicaan.. alleen was die dicht en moesten we wat anders zoeken.. dat lukte na een tijdje en zo hebben we een lekker hapje kunnen eten..waarna met een taxi naar huis terug.. daar afscheid genomen en zo ben ik een uurtje of 23:00 op bed beland.

De dinsdag om een uurtje of 09:00 de boel ingepakt waarna op naar het station.. eerst effe met een bijna uitelkaarvallende stadsbus naar het station waar een bus naar BUENOS AIRES.. ja eindelijk zat ik dan een keer naast een leuk mokkel alleen maakte deze meteen lawaai voor twee..

Zo werdt ik bij elke koe die we passeerden er op attent gemaakt dat we een koe waren gepaseerd.. een tafereel waar ik niet erg blij van werdt.. dus maar even een paar stoelen verhuisd en zo na een uurtje of 8 en een paar stempels meer in Buenos aires aangekomen ja bij het stadion van BOCA JUNIORS of was het nu RIVER PLATE langs waar maradonna speelde.. alleen wordt hier momenteel geen voetbal meer gespeeld.

Uhh ja.. hier wordt geen voetbal meer gespeeld omdat ene Diego M. steeds alle lijnen opsnuift... na een tijdje aangekomen op het station waar meteen een ticket naar RIO GALLEGOS gekocht en daarna per metro naar de stad om hier een goedkoop hotelletje te vinden waarna de stad ingegaan.

hier even wat gegeten en een biosje gepakt en daarna terug naar het hotel terug om in een snurklokaal te gaan pitten.. ja met 10 man in een hokje..

De volgende morgen een uurtje of 10:30 ontbijten.. nou ja ontbijten.. het stelde allemaal niet veel voor maar goed daarna de foto´s even bij de ontwikkelaar opgehaald en op naar het politiemuseum.... alleen zal het weer eens niet zo.. en ja hoor het museum was een tijdje dicht vanwege verbouwingen..

Nou toen maar eens even flink gaan wandelen en zo naar het plein van de VERDWAALDE MOEDERS.. alleen bleken die net te zijn gestopt na 25 jaar demonstreren.. ja dus weer pech en geen verdwaalde moeder te bekennen.. ondertussen zie je overal in de stad dat ze de MANGO aan het .. uuh TANGO aan het dansen zijn.. ja met van die accordionmuziek en dansende mensen..

Ook staan overal mensen met kaartjes van clubs met ontzettend mooie vrouwen erop.. ja als je het kaartje moet geloven staat miss universe daar binnen.. nou maar eens even kijken.. ja mooi niet dus.. kaartjes drukken met allemaal missen erop en dan je mee nemen naar een bejaardentehuis... nou daar tuinen we mooi niet in dus snel weer verder...

Zo nog even een biosje gepakt waar ik de film MUNICH heb gezien.. even later op straat sjans met een leuk meisje.. ja na wat praten bleek dat ze familie had in nederland.. nou dat is aardig na nog eens even wat vragen bleek haar naam MINIMA te zijn en haar vader ZORGERETTA.. ja wat bleek zatik daar aan te pappen met het kleine zusje van Maxima.. nou aangezien ik niet bij die willem-jan salamander in de familie wil heb ik haar snel gedumpt en ben wat gaa eten bij een onbeperkt eten pizzaria.

Na nog even wat foto´s te hebben gescand die ondertussen op de site staan ( ZIE AFGELOPEN 4 BERICHTEN ) ben ik nog wat gaan drinken in een pub vlakbij het hotel waarna terug naar het hotel en daar op bedje gegaan...

Nou wat er verder gebeurde vertel ik jullie wel in een volgende brief..
zou zeggen de groeten en tot horens.
Ciao Radmer

• 03 Februari 2006 - 08:06

Claudia:

He Ras, ouwe sjanser, zo te horen vermaak je je nog prima, hoe lang heb je nog? Bent alweer een aardig poosje onderweg, heb hier nog nauwelijks het idee dat ik op vakantie ben geweest! Ben trouwens afgelopen weekend voor het eerst sinds tijden op Fries grondgebied geweest, Harlingen en op zwaardenjacht geweest, ai ai caramba!
    See you soon en geniet!
    Liefs Clau

• 08 Februari 2006 - 11:07

Thaeke:

Hee Radmer, foarlopich sil ik dit seisoen net mear nei de Bekerwedstriden fan it Fean ta...

UEFA wol fansels, en kompetysje miskien. Hoe soe dat mei de play-offs lykje?