Dierentuin,Boca juniors en stappen - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Dierentuin,Boca juniors en stappen - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Dierentuin,Boca juniors en stappen

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

09 Februari 2006 | Chili, Punta Arenas

hallo Iemand kennenden,
Zo daar was ik weer.. ja wel een beetje uit de koers geraakt maar het valt hier allemaal niet mee om een beetje rond te reizen er zijn hier namelijk vakanties aan de gang en nu moeten die mensen net allemaal heen waar ik ook heen wil...

Nou ondertussen gaat hier mijn vrolijkheidsgraad ook aardig achteruit want net zaten er nog een heel leger aan chileense militairen een beetje stiekum naar porno te kijken ( en kon ik gratis meekijken ) maar nu zijn ze weg en zitten er een paar fransen.. nee geen bauer of goovers maar van die akkelige stokbroodvretende eigenwijze eifeltoren-in-de-buurt-hebbenden. die maken meteen lawaai voor heel frankrijk.

Maar goed ik zal proberen om een beetje een verhaal op papier te krijgen.. uhh scherm dan.. eens effe kijken in de archiefkast waar we waren gebleven ... o ja dat was in de stad van maxima en minima de verdwaalde moeders en de boca juniors BUENOS AIRES dus..

De Donderdag heb ik besloten om na het dagelijkse ontbijtje van suikercroisants,kofie en water met een kleurtje wat jus moet voorstellen eens even wat intresants te gaan doen.. ja lieve kijkbuiskinderen KUIPERS naar de dierentuin.

Nou eerst even met de metro.. ja daar krijg je ook wat van.. daar werken ze met het blij maken met een doode mus systeem.. ja ze geven je namelijk een kadootje een pen of zaklamp of weet ik wat allemaal.. nou mooi dacht ik.. ja vergeet het maar dan komen ze later weer langs om hem op te halen of om het geld op te halen.

Tsja dat moeten ze in nederland eens doen.. in de bussen iedereen een horloge geven of een rekenmachine en dan naderhand het geld ophalen of de horloges en rekenmachines terughalen.. nou dat kan natuurlijk nooit goed gaan.. maar in BA zijn het kinderen die iedereen kleine dingen geven en geen koelkasten, vaatwassers etc. maar goed na het blij-maak-met-een-dooie-mus-metro-verkoop-systeem te hebben uitgelegd en meegemaakt kwam ik aan...

Niet van het colaatje light wat ik gekocht had maar aan op het station waar ik wezen moest.. ondertussen was het zo warm dat de olifanten dood van het dak vielen.. ja echt dierentuin weer dus.. nou eerst even bij een zeehondenshow gekeken en daarna allemaal andere beestjes zoals, slangen, olifanten, vogels, west-oezbekistaanse-waterkevers etc. etc.

Alles zag er goed uit daar en de dieren waren allemaal blij behalve dan deijsberen.. ja die lagen daar te braden met 35 graden terwijl ze er liever een min voor hadden gezien.. nou na wat drinken heb ik een emmertje bix gehaald om dit aan de dieren te voeden.. alleen waren de knappe dieren zo verwend dat die alleen maar whiskas, kaviaar, entrecotes en andere chique eten wouden.

Nou de lelijke dieren zoals de varkens en antilopen die overigens wel gewoon liepen die waren maar wat blij met een handje bix.
zo ook de Kangoeroe die een kleintje in zijn pocket had.. ja die stak af en toe effe zijn koppie buiten de deur.. een lief gezicht.. nou die heb ik alle bix gegeven en ben daarna eens afgetaaid en zou nog even een paardenkoetstocht gaan maken.

Ja de man van de paardenkoets die vroeg even iets van 30 euro voor een kwartiertje koetsieren.. bekijk het effe.. dan moeten we minstens een dag onderweg zijn voor dat geld.. nou toen terug met de metro naar de stad daar even lunchen en daarna naar het postkantoor om even wat sporttegels.. uhh postzegels te halen.. ja meteen weer een halve dag kwijt.

er stond daar namelijk zo´n slagerij-trek-nummertjes apperaat.. nou als er 5 mensen aan de beurt waren geweest waren we twee nummers verder.. dat schoot dus niet op..

Na het postkantoormiddagje ben ik eens even achter een computer gaan zitten om te kijken of heerenveen er nog wat van bakte tegen ajax.. nou niet echt dus.. daar ook even het vorige verslag op scherm weten te tikken zo onder het voetballen door..

Toen de avond even wat gegeten en een filmpje gepakt.. ja weet zo de titel niet meer maar iets met jodium foster dat vrouwtje dat speelde de hoofdrol. daarna was het al weer laat en ben ik via een engelse pub naar huis gegaan.. ja hier effe een paar colaatjes light gedronken en wat met de locals zit kletsen..

De volgende dag vrijdag dus niet al te veel uitgespookt en even lunchen, internetten, telefoontje plegen en met de metro de stad door gejasd. ja alleen die lunch was weer een heel gedoe.. kuipers dacht effe op de gezonde toer te gaan en zag ergens een salade restaurant...

Nou ik zij meistro e uno salada grande Por favor.. nou die gast dacht dat ik spaans sprak en kwam met een heel verhaal op de proppen dat ik 6 ingredienten kon kiezen die erin moesten.. nou alles in het spaans natuurlijk dus dat belande uit op´n salade droge kip,komkommer,ei,aardappel,olijven en sla maar goed was best lekker.

Die middag mijn smerige kleding ook even naar een maak-kleding-schoon bedrijf gebracht en in de namiddag effe een tukkie gedaan waarna gaan douchen en de stad in om op stap te gaan.. ja was al een hele tijd niet meer op stap geweest dus maar eens even kijken..

toen naar een populaire bar in buenos aires namelijk the KILKENNY PUB.. hier maar een flesje wijn besteld met een fles water.. ja niet te hard van stapel want de laatste keer liep het niet goed af weet ik nog maar al te goed.. na een tijdje waren er 4 ogen druk in de weer... namelijk die van mij en van een grietje aan de bar.. nou maar even een biertje besteld voor haar en zo kwam ze bij me aan tafel..

Tsja ze werkte hier... een soort van werk dan.. nou kuipers had een Callgirl aan de haak geslagen.. wel een hele mooie.. maar goed aangezien ik nog wat eten wou en naar een disco in de buurt heb ik die callgirl maar laten zitten en ben per taxi naar die disco..ja alles te zien behalve een disco..

Nou toen maar terug naar de stad om wat te eten bij een chinees achtig duits restaurant waar ze mexicaans eten verkochten wat de indonesische kok klaarmaakte en werdt geserveerd door een hongaarse serveerster.. nou niet alles van dit bovenstaande is waar maar in ieder geval wel dat ik mexicaans heb zitten bikken.

Toen maar eens terug naar die kilkenny.. hier even kijken of de callgirl er nog was maar nee.. even later sjans met 3 meiden waarvan er eentje overbleef na een selectie.. nou met haar even de stad doorgelopen en hier en daar beland en zo was ik een uurtje of 04:00 aardig moe en wou terug.. alleen had ik zo´n dorst dat ik effe wat drinken moest..

de eerste de beste tent binnegelopen .. ja hoor aangezien in buenes aires de kans groter is dat je een club binnenstapt dan dat DAVIDS een penalty NAAST!!! schiet kon je het al raden waar ik belande.. nou ik zij wegwezen met die vrouwen ik kom hier alleen maar om wat te drinken... nou dat kon en mocht en zo effe twee colaatjes light naar binnen gemikt en op bedje.

De zaterdag met de metro naar het boca juniors stadium om hier even het museum te bekijken en het stadion in te gaan.. ja wou een wedstrijd bezoeken alleen was die zondagavond en dan moest ik de bus in.. dus toen maar naar een leeg stadion.. daar even rongeneusd en daarna terug de stad in om wat te bikken bij een buffetchinees..

toen nog even gaan internetten en daarna terug naar het hotel de schone kleding ophalen en effe een tukkie doen tot iets van 21:00 daarna de stad in om dit maal echt naar een disco te gaan.. eerst even kroeghopppen.. nou hier een drankje daar een drankje en al die lastige Proppers van al die clubs zien af te schudden.

Na een stuk of 5 cafeetjes belande ik in een bejaardentehuiscafe voor gepensioneerde homo´s en lesbienes.. nou die stonden daar wat te dansen op 1910 muziek en volgens mij was ik de enige die na 1900 geboren was.. ja rap weer verder dus.. om uiteindelijk in the OPERA BAY de bekendste en beste disco club van buenos aires.. ja effe entree gedopt en wou even wat eten maar forget it..

Nou met een taxi naar het dichtsbijzijnde restaurant effe wat bikken en snel terug...
ja ondertussen al aardig drukker (02:00 uur)
en het knappe vrouwengehalte was ook aardig gestegen... nou er waren wat VIP area`´s en daar mocht kuipers niet in dus dat eerst effe fixen en zo had ik al snel een VIP bandje en mocht ik overal komen behalve in het damestoilet..

Nou zo de hele avond wat rondgestruint en aan de baileys gezeten.. alleen elke keer als ik een baileys haalde dan kwam ik met een halfleeg glas aan op plaats van bestemming.. ja ik dacht nog een keer en ik vraag er een deksel bij.. mijn shirt was ook meer baileyskleur dan oogwit kleur..

Om een uurtje of 08:00 maar eens afgetaaid naar huis daar meteen bedje in en de volgende dag 12:00 wakker.. te laat voor ontbijt.. nou even inpakken,douchen en de stad in om heerenveen-ado te checken en daarna even te eten.. toen was het een uurtje of 17:30 en na wat gewandel terug naar het hotel en met de metro naar het busstation om even wat te drinken en BOCA JUNIORS te zien.

om 20:30 de bus in .. ja had de een na achterste plaats maar ben gewisseld zodat ik de achterste plaats had alleen.. ja schuin voor me twee oude dames die een beetje vieze boekjes zaten te lezen. nou en dat op 76 jarige leeftijd. maar goed na wat bikken en drinken en films kijken werdt ik de volgende morgen 05:30 wakker getikt.

Een meisje kwam naast me maar allemachtigwat stonk die uit haar bek zeg.. gatverdamme.. ik werdt er bijna misselijk van... nou de maandag wat films gekeken.. bingo gespeeld.. gegeten en gedronken muziek geluisterd en zo was het dinsdagmorgen dat we na zo´n 36 uurtjes bus aankwamen in RIO GALLEGOS ( argentinie )

Wat er daarna gebeurde vertel ik wel in de volgende brief want onderussen staat er al weer heel wat text op papier.. dus de next time weer verder.. de groeten uit punta arenas Chili

• 10 Februari 2006 - 16:00

Rasmoes:

dag luitjes,
    Zit momenteel in een dormitory dat is een slaapkamer met meerdere bedden.. nou eindelijk eens geluk en eens een paar leuke vrouwen dus heb ik vanmorgen even een foto genomen.. helaas kon ik er zelf niet bij op want ik moest de foto nemen. groetjes radmer

• 10 Februari 2006 - 18:47

Thaeke:

sorry Radmer, ik kin wer in seisoenskaart liene dus ik gean moarn efkes nei Hearrefean - Vitesse...