PIN-WINGS bij Charly Da Silva - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu PIN-WINGS bij Charly Da Silva - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

PIN-WINGS bij Charly Da Silva

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

12 Februari 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Dag beste stukje Noorderlijker Zittenden,
Momenteel aanbeland in het stadje Ushaia het meest zuidelijke stadje ter wereld..
ja het is hier zo koud dat de Pinguins dood van het dak vallen.

Nou om maar snel van start te gaan ga ik nu maar meteen direct gelijk beginnen met aanvangen van het verhaal.

Nadat ik in Rio gallegos was aangekomen na een rit van 36 uur waarbij het ook meteen elk uur een graad kouder werdt dus reken maar uit.. ja en nog een portie regen erbij maakt het feest helemaal compleet.

Zo ben ik eerst maar eens effe op de struun gegaan om een plekke te vinden waar ik kon overnachten.. maar vergeet het maar hotel 1 t/m 6 waren allemaal vol.. Nou ik denk bekijk het ook maar allemaal hier in Rio Gallegos.. dus rap terug naar het busstation.

Daar aangekomen werdt ik meteen zo blij als 3 anderen die helemaal niet blij waren.. de eerste beschikbare bus naar USHAIA was namelijk pas de 13e februarie en het was nogmaar 7 februarie!!! ja zolang gaat kuipers natuurlijk niet buiten slapen in een stad waar geen fuck te beleven is en geen hotel plaats heeft..

Nou toen het noodplan maar ingesteld en dat luide... zo rap mogelijk hier wegwezen.. ja de eerste de slechtste bus gepakt en zo belande ik na een uurtje of wat wachten naast de dubbelganger van PIET BAMBERGEN met Charly Da Silva achter het stuur van een gammele bus op weg naar PUNTA ARENAS in chilie.

Ja net een vracht van die ergentijnse pesos uit de muur getrokken en vervolgens vertrok ik naar Chillie.. na een stukje rammelbakken over de wegen kwam ik aan bij de grens.. hier werden steekproeven uitgevoerd nou gelukkig heeft niemand steekwonden opgelopen.. nee joh gekkie STEEKPROEVEN... ohh lekker heb wel zin in een lekkere Steek doe maar met pepersaus..

Na al dat gedoe bij de grens konden we verder naar de volgende grens om weer een hoop gedoe te doen.. tsja zo komen we rap door de tijd heen maar goed effe later konden we dan wat sneller en zette Charly da silva.. ja spreekend.. zo sprekend dat het hem best eens kon zijn... de man met de blaffers de lijfwacht van de DOMINEE..

Nou eenmaal in Punta Arena´s ja die naam hebben ze vast niet van ajax gekregen want die halen momenteel weinig punta´s in de Arena... nou goed hier regende het ook.. en dus snel effe via een bank een partijtje chileense peso uit de muur waarna een poging om een ticket naar ushaia te bemachtigen..
nou de eerste was zaterdag beschikbaar terwijl het nu dinsdag was!!!

Toen een hotel opgezocht en hier mijn rommel neergestald en daarna snel naar een restaurantje toe.. ja door al die steekproeven had ik zin in Steak gekregen.. nou effe een soepie vooraf en daarna een steak met JAWEL.. PEPERSAUS ook nog het woord POBRE erbij besteld.. wist ik veel wat het was.. maar het bleek een lading friet,gebakken uien en gabakken ei te zijn.

Na het eten kreeg ik de rekening met een vlaggetje erbij dit moest ik in de wereldkaart steken.. nou aangezien heel europa niet meer te zien was zoveel vlaggetjes heb ik hem in SURINAME geplant er was nog geen een uit suriname geweest namelijk.. nou meteen het hele restaurant omgekeerd op de stoel om te kijken.. ja ik zie er namelijk sprekend surinaams uit.

Toen eens effe op bed.. ja twas al een uurtje of ergens tussen 24:00-02:00 na een lange busrit van 36 uur vervolgens 5 uur wachten en nog eens 6 uur bus was ik wel aan een goeie slaap toe namelijk..

De verry next morning... ja volgende morgen om een uurtje of 09:00 effe gaan ontbijten en daarna douchen,scheren etc. etc. toen de stad in om eerst eens effe een ticket te regelen.. nou dat werdt zaterdag.. eerder ging niet daarna even kaarten gehaald wat ook altijd weer een heel spektakel is..

Ja eerst heb ik altijd het probleem welke kaarten ik zal kopen en vervolgens komt het probleem van welke zal ik wie sturen.. nou na wat uitzoeken eindelijk keuze gemaakt en ook meteen postzegels erbij gehaald.. daarna even wat gaan lunchen waar ik meteen de kaarten kon beschrijven..

Toen de bende effe gepost waarna achter een computer om het vorige verslag in elkaar te knutselen.. daarna was het een uurtje of 18:30 en ben ik terug gegaan naar het hotel om effe een tukkie te doen.. ja was moe van het moe zijn van de dagen ervoor.. zodoende

Dat tukkie werdt een hele lange slaap zodat ik de volgende morgen 09:00 weer aan het ontbijd kon.. ja douchen en daarna de stad in om naar de pinguins te gaan.. maar ho maar het pijpte regenstelen.. uhh regende pijpestelen.. dus echt weer om eens even een dagje buiten te spelen.. DUS NOT!!!! nou toen maar wat anders verzinnen en zo de hele dag achter het internet beland.

Na wat gechat,geschrijf,email en gesurf een soort van cafeetje ogezocht om effe een beetje eten naar binnen zien te krijgen.. nou zo gepiept waarna ik nog effe door de stad ben gaan wandelen en bij een supermarkt uitkwam om effe wat jus orange, cola light en een bussie pringles aan te schaffen en daarna voor de tv te gaan hangen..

Ja vergeet het maar er waren twee brazilianen geariveerd in mijn kamer.. nou goed daar mee zitten lullen en ondertussen een leuke film gezien.. tot de buurvrouw kwam.. ( uhh ons bezocht )ja of het een beetje zachter kon allemaal.. want we maakten lawaai voor 10 terwijl we maar met zijn 3en waren..

Tja aangezien de muren in het hotel van papier waren kon je elke speld horen vallen en was het belgische buurvrouwtje dat probeerde te slapen een beetje pissig van de door ons gevoerde conversaties.. ja als je met buitenlanders praat dan ga je harder praten zodat je zelf denkt dat ze je dan wel begrijpen.. nou goed wij een beetje zachter en daarna ook maar gaan slapen.

De next morning gingen de brazilianen vroeg weg en ben ik na het ontbijt de stad in te gaan om de pinguin trip te regelen ook nog even een fotorolletje aangeschaft en daarna naar het MUSEUM.. ja MUSEUM.. kuipers goes CULTURE.. nou het naval en maritiem museum daar belande ik..

En moet zeggen dit was best een intresant museumpje met als hoogtepunt het dak.. nee zonder gekheid.. een filmpje over een reis met een 4 master rond cape horn. verder waren er nog allemaal ouwe scheepsbenodigheden en foto´s van ouwe schepen en andere bezienswaardigheden...
OOk trof ik nog twee amerikanen die een kennis hadden van een kennis die achter iemand stonden in de rij van de bakkerij die weer een oom hadden met een bloemenzaak in japan en daar de achterneef van en die zijn vrouw die kon iemand uit NEDERLAND!!!!!

Jaja.. nog even verder praten en het kan mijn vader zijn.. nou goed met hun effe zitten lullen dat ik iemand ken uit hun dorp DAYTONA BEACH, FLORIDA, USA.. en dat is ook echt zo.. Julia simon een amerikaanse vrouw die ik 6 jaar terug in thailand ontmoet heb.

Zo hebben we weer wat tijd weten vol te lullen en ben ik terug naar het hotel gegaan om me effe te verkleden.. ja helaas had ik geen zwart wit pinguin pak.. om me wat minder opvallend te maken bij de pinguins en zo mischien te kunnen infiltreren in de Colonie der PINGUINEN.. nou warm aangekleed alsof ik de antartica moest beklimmen ben ik afgetaaid naar een zaak waar ze hamburgers verkochten.

Ja aangezien het budget geen 5 gangenmenu´s meer toloreerd gaan we over op de Junkfood.. na het hamburgertje nog even een half uurtje gaan internetten en daarna op naar het reisburo waar nog twee nederlanders zaten te wachten.. en wachten en wachten.. ja de bus kwam 45 minuten te laat.. maar goed we hadden wat praat dus was het niet zo erg.

Toen naar de pinguins.. daar aangekomen effe 6 eurie entree dokken en op naar de pinguinen.. nou ik heb respect voor die beestjes... die wagellen de hele dag wat heen en weer en schreeuwen een keer en dan komt hun partner.. ja ze schijnen nogal trouw te zijn.. waar ik niks van snap want er lopen daar tienduizenden pinguins rond die allemaal sprekend op elkaar lijken.. nou vindt jij je eigen vrouw dan maar eens terug

Nou na een uurtje rondkijken bij de Pinguins begonnen de ogen meer na moddelekes te staren die daar ook rondliepen dan naar de pinguins dus was het tijd om af te taaien.. terug naar de bus.. daar aangekomen met de chauf weet terug naar Punta arena¨s op een gegeven moment begon het me toch te stinken.. en ja hoor daar stond er eentje langs de kant van de weg ,, een STINKDIER´´ nou rap weer verder tot we een VOS tegen kwamen en even later allemaal Ganzen.. alsof we op de Filmset waren van Niels Holgerson.

Na een geslinger over de weg omdat er nogal wat ruimte op het stuur zat.. nou ja nogal veel .. als we van haarlem naar parijs reden moesten we bij brussel al het stuur omgooien om een bocht te kunnen maken in parijs.. met andere woorden een link gebeuren maar zoals je ziet hebben we dat ook weer overleefd.

Eenmaal thuis gekomen snel op bedje gegaan want het was iets van 22:30 en moest tasje nog inpakken en de volgende morgen vroeg af
Ja 07:00

• 14 Februari 2006 - 15:37

Thaeke:

net ferjitte om moarn efkes nei it Fean te harkjen. De wedstryd is al betiid. Om 19.15 nederlânske tiid. Ik raas ek wol efkes foar dy...