bejaarde vissen in USHAIA(arg.) - Reisverslag uit Osorno, Chili van radmer kuipers - WaarBenJij.nu bejaarde vissen in USHAIA(arg.) - Reisverslag uit Osorno, Chili van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

bejaarde vissen in USHAIA(arg.)

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

19 Februari 2006 | Chili, Osorno

dag beste Waterverbruikers,
Momenteel aangeland in Osorno... ja ikzelf had er ook nog nooit van gehoord maar het is een plaatsje in Chilie waar ik nergens en dan ook nergens het gerecht CHILI CON CARNE heb kunnen ontdekken.. tsja wie dat bedacht heeft.. maar goed moet hier even een uurtje of 11 wachten op een bus naar santiago de chili.. nee dat is geen gerecht maar de hoofdstad van CHILIE.

Dus even een mooi aan/uit-Gelegenheid om even een verhaal in elkaar te flansen van de laatste gebeurtenissen.. dat zijn er niet zo heel erg veel maar goed.. ja wachten wachten en nog eens wachten.

Zo was ik gebleven in Ushaia het einde van de wereld zeg maar hier werdt ik zondagmorgen wakker en ben na een ontbijtje en een douche even de stad in gegaan om te internetten en om een ticket te zoeken.. nou er waren reisburoos genoeg alleen allemaal zo dicht als de deur van de woeste hoeve op zondag.. met andere woorden gesloten was de tent en de anderen ook.

Maar goed na mijn foto´s bij de ontwikkelaar te hebben gehaald en even een tripje geboekt te hebben bij een buro dat wel open was ben ik eens even mijn vorige verslag gaan tikken en heb meteen even de foto´s gescand zo die klusjes ook weer geklaard..

de volgende klus was de kaartjes schrijven en sturen.. ja zo snelzamerhand weet ik van ellende niet meer wat ik er op moet zetten maar goed elke keer weet ik weer wat uit mijn pet te toveren en zo nu ook weer... hupee op de post met die handel.. ja dat schijnt nog linke busness te zijn.
want elke jan met een ingewikkelelde achternaam of niet die kan maar een postbedrijf beginnen in argentinie.. met als gevolg dat je de verkeerde postzegels in de goeie bus doet of andersom..

Met het hoge intligentienivo van kuipers is dit weer allemaal goed gekomen en ben ik wat gaan eten bij een all. inclusive vreet maar raak voor 3 x een knaak restaurant... tsja lekker salade,vlees etc. etc. toen zou ik aan de toetjes beginnen daar heb ik een speciale maag voor laten aanleggen.. ja forget it.. 1 toetje waarvan de verpakking nog meer woog dan het hele toetje... ja daar werdt de gemiddelde toetjesliefhebber niet blij mee..

Nou na het eenhapstoetje zou ik er nog een bestellen.. ja 6 peso senor.. WATTT!!!! ( lees in belgisch ) EEE ALEEE MANNEKE GE HEBT HIER OP DEN DEUR GEZET DAT GE ZOVEEL ETEN KUNT ALS GE WILT:: EN NU GAAT GE MIJ HIER EFKES EEN PESOOSKE OF 6 BEREKENEN VOORNOG NE TOETEKE...AWEL.... nou ik kon hoog laag of helemaal niet springen er gebeurde niks..

Toen de Trijtertrukendoos maar uit de kast en ben ik op zijn 256 en dertist nog een keer naar het buffet gegaan en mooi rustig aan gedaan terwijl zei zaten te springen om mijn tafel.. ja als we zo beginnen.. nou goed uiteindelijk maar afgetaaid naar het hotel en daar stond me een grote verassing te wachten..

Ja een kamer met 4 bedden waarvan 1 van mij en 3 van mensen met het andere geslacht en wel twee argentijnse hockeyspeelsters..en een duitse dartster ( die zijn meestal niet al te knap ) nou wat scheelt het met het zweedse dames volleybalteam... maar goed ik had er weinig aan want ze spraken alle talen behalve de mijne.. dus maar gaan pitten.

De volgende dag vroeg af , douchen en niet ontbijten want er was nog geen brood en daarna rap naar de pier waar de rondvaartboot al lag te wachten.. ja een dagtrip.. nou het was bijna echt DAAAG TRIPJE het waaide te hard en we mochten niet van wal.. na wat vertraging en ondertussen met een zwitser aan de praat te zijn geraakt gingen we weg.. varen varen over de woele baren...

Na een paar sterke verhalen met de zwitser verder kwamen we bij een eiland vol met iets van zeeleeuwen of waren het zeehonden? iets met zee.. effe later weer een eiland vol zeeleeuwen als dat eerste eiland zeehonden waren.. of andersom.. nou goed nog een eiland verder allemaal vogels.. en over het water vlogen allemaal ALBERT ROSSEN ja wat een spanwijte hebben die aperaten zeg en tegen de wind in vliegen zonder te vladeren..

wat een KOOLIEBRIE per minuut aan vleugelbewegingen maakt maakt een albatros in zijn leven nog niet.. maar goed na nog even varen en een bak koffie kwamen we bij Pinguineiland... nou die stonden daar als een paar zoutzakken maar wat heen en weer te wankelen.. ja alsof ze in staking waren.. na de Pinguins kwamen we aan op een eiland HARBERTON RANCH hier heb ik een tourtje gedaan bij een zeer slecht engels sprekend meisje..

Heb nog wel kunnen opvangen dat het vuureiland heet omdat de mensen die er vroeger woonden altijd vuur aanhadden.. ja waarom sommige plaaten in nederland dan niet bijvoorbeeld BIERAANTMEER ipv LANGWEER heete maar goed.. na 2 uurtjes touren ging de boot weer naar de pinguins die nog steeds als zoutzakken daar stonden toen weer terug want we moesten met een bus terug...

JA lieve kijkbuiskinderen toen we weggingen was het windkracht 8 en nu was het windkracht 3 dus veel te gevaarlijk om terug te varen dus met een bus terug.. Nou dat was pas gevaarlijk.. tsja de chaufeur had volgens mij nog nooit eerder een bus gezien ja mischien een beschuitbus.. want hij bakte er niks van.. bij elke schakeling kwamen we stil te staan en raakten er zo´n beetje het dubbele aantal tanden uit de versnellingsbak dan dat erin zaten.. niet best dus...

Al met al toch levend aangekomen en de zwitser vroeg me mee voor een biertje ja dat werden er 5 en zo ben ik om een uur of 22.00 naar huis gegaan om op bedje te duiken.. de hockeyspeelster waren omgeruild met een schotse man en een nederlander ook man.. en wel een hagenees kwam ik achter de volgende dag.

Dinsdag met de hagenees een hele tijd over voetbal geluld en zo ook over de gestaakte wedstrijden van ado den haag.. zo vertelde hij dat ze HAMAS HAMAS temmink aan het gas zongen en later nog eens HAMAS HAMAS dick jol aan het gas.. ondertussen waren er al een tijdje twee gasten in de kamer en die vroegen waar we vandaan kwamen.. aha holland...

UHMM.... ohh i´m from ISRAEL...!!!!! tsja dat was weer lekker met ons hamas hamas verhaal.. het was niet verkeerd bedoeld maar weet die gast veel.. nou goed na een ontbijt en een douche die het niet deed de stad eens in en een ticket gehaald.. ja eerste bus was VRIJDAG.. zat ik dus nog drie dagen daar.

Nou de hele dag niet veel uitgespookt want het regende dus beetje slapen , internetten en lezen.. en zo was het rap slaaptijd en ben ik gaan pitten..

De volgende dag woensdag .. daar stond handige henkie met zijn kop vol shampoo onder de douche en PAF geen water meer..
gelukkig zat er nog een beetje koud water in om de shampoo eruit te spoelen.. ja daarna naar het ontbijt om zo langzamerhand scheurbuik op te lopen van de gigantische keus wat er was..van BROOD MET JAM ja perzikjam of perzikjam...

Nou toen de stad eens even verkennen en hier en daar even een foto gemaakt, even wat te bikken gehaald bij een supermarkt en na terugkomst even een check up gedaan niet bij de dokter maar bij het locale internetcafe om daar even de resultaten van heerenveen te beluisteren.. tsja alleen was de verbinding zo traag dat ik de helft maar kon horen..

Na nog wat te hebben gelezen in het hotel ben ik naar een eet maar raak voor 3 x een knaak restaurant waar ik wel onbeperkt ijs en toetjes kon eten.. nou ook even een soort van plan gemaakt wat ik allemaal nog moest doen en waar nog heen.. tsja daar kwam uit dat de kilometerteller het nog druk ging krijgen de komende twee maand..

Toen naar huis terug om even te slapen.. ja de twee israeliers waren een aanslag aan het beramen ofzo want ze waren toch in de weer met tassen en weer dat ge GGGG.....
nou goed uiteindelijk toch in slaap kunnen komen en zo de Donderdag na het ontbijt van brood met jam. even internet chacken en daarna op naar het AQUARIUM...

Nou dat lag me toch een takkeneind uit het dorp... na 4 km lopen eindelijk bij dat aquarium aanbeland en hier naar binnen nou het aquarium dateerde uit het stenen tijdperk en de vissen ook.. ja een soort van bejaardentehuis voor vissen .. die zaten daar achter de zeewiergeraniums een beetje sip te kijken ipv jonge enthousiaste dinamische heen en weer zwemmende visjes.. dus rap uitgekeken daaro..

Nou er was ook een zeer onintresante film in het spaans die je kon zien.. dat heb ik toen maar gedaan.. ja toen ik wakker werdt had ik het record verbroken van langste museumbezoeker ooit.. nou via een supermarkt terug naar de stad gelopen daar aangekomen was het een uurtje of 15.00 en was kuipers een beetje MOE.. dus even tukkie gedaan.. ja die avond na een laatste internetcheck even wat gaan eten in...

Je raad het al zo´n huppeldepup knaak restaurant nou hier aan de praat met twee amerikanen die net terug waren van een antartica trip.. ja die waren toe aan goed voedsel want als je 12.000 us $ betaald voor een trip van 12 dagen met twee man dan zit daar uiteaard geen goed eten bij!!! tsjonge dat was effe niet voor mij weggelegd..

Na een leuk gebabbel en ondertussen flink door kanen ben ik even een cola light gaan drinken om daarna op bed te gaan want moest de volgende morgen 05:00 bij de bus staan..
Tsja de israeliers maakten weer zo´n lawaai dat ik de hele nacht niet heb kunnen pitten en zo kwam de duitse dartspeelster nicole ook nog smoor als een appeheul thuis en met haar nog even zitten kletsen.

Ja haar vriend zijn broer is de eerste blanke die door de duitse politie is doodgeschoten omdat ie de muziek te hard had.. tsja schijnt in het nieuws geweest te zijn.. nou de verkering was daardoor uitgeraakt.. en hij had een miljoen schadevergoeding gekregen en nu een atelier in KOLN.. en zij was vrijgezel.. nou bijna niet meer want ze begon aardig aandrang te maken.. maar goed kuipers heb al een halve verkering in montevideo..

Tsja aangezien het al aardig donker begint te worden hier en mijn bus bijna gaat en het al een lang verhaal is gaat ik de volgende keer wel weer verder vertellen.. sou zeggen de groeten en tot horens

Ciao van RADMER

• 22 Februari 2006 - 22:46

Lys:

Hallo Ras,
    vermaak je je nog een beetje of begin je heimwee te krijgen?
    Mail je nog wel even.
    Bedankt voor je kaarten!!!
    Tût Lys

• 23 Februari 2006 - 11:17

Thaeke:

Hoi Rasmoes, jûn begjint it Fean al om 18.00 oere Nederlânske tiid. Dan bist wer op de hichte mochtst dat noch net wêze. Ik bin al wer wat fitter dus ik tink dat ik jûn mar efkes in buorrel nim. Hoe liket it dêr mei de sykte?

• 23 Februari 2006 - 21:04

Rasmoes:

Thanks Lys voor je berichtje.. tsja vermaak me hier prima maar om weer thuis te zijn is ook altijd lekker.
    Alweer aardig opgeknapt thaeke.. er zit 5 uur verschil in nederland momenteel.. heb de wedstrijd gemist maar er is hier maar een internetcafe die het doet en die hebben ttttrrrraaaagggggeeeee verbinding en geen hoofdtelefoons.
    ciao gr. radmer