pijpt hier regenstelen..uhh regent pijpestelen - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van radmer kuipers - WaarBenJij.nu pijpt hier regenstelen..uhh regent pijpestelen - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

pijpt hier regenstelen..uhh regent pijpestelen

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

14 Oktober 2005 | Venezuela, Caracas

dag beste dit-lezers,
zo was ik weer even aangezien het een beetje anders loopt dan de kortemijnplanning deed voordoen ben ik nog steeds in anaco... ja zou namelijk donderdagmorgen al weg en woensdag nog even mijn kleding wassen maar omdat er weer een of andere feestdag was omdat een zekere christopper kolenbus venezuela 500 jaar geleden heeft ontdekt waren veel winkels dicht en ook weer net de wasserette dus maar een dagje langer.. daarna vroeg maryhusa me mee te gaan naar de bergen om daar koffieplantages te gaan bekijken of zoiets nou dat is me nog niet helemaal duidelijk maar daar kom ik wel achter.. nou zal ff snel verder met waar ik was gebleven en dat was dat ik na het eten even ben gaan updaten op internet.. ja daarna maar eens terug naar huis en vervolgens even een praatje gemaakt met mario een engelssprekende man.. ja toen moest ik nog even de keuken in ook.. want zou helpen met typisch venezuelaans gerechtje te maken.. het leek verdomd veel op pannekoeken maar dan 20 opelkaar en wat minder groot.. ja soort van broodje bapao maar dan zonder bapao..uhmm.. verder nog wat groen snijden en daar weer een bakkie konijn doorheen.. uhh tonijn nou even later was de hele mik klaar en hebben we lekker gegeten.. ja daar hoort natuurlijk een biertje bij dus even later aan het bier.. nou zo hebben we die avond gezellig nog wat aan het kletsen geweest en daarna maar eens mijn bed opgezocht om te gaan pitten.. nou heb als ik het bij elkaar op tel zo'n 267,98 km aan het rollen geweest.. ja het bed stond wat scheef had ik het gevoel en vandaar dat ik maar bleef rollen en rollen.. de hele nacht niks dicht gedaan.. ja mijn gulp en de deur maar niet mijn twee blauwe kijkers.. maar goed de smorgens heb ik toch nog wat weten te slapen en ben na een breeksnel ( breakfast) ben ik met maryhusa op zoek gegaan naar een pinmachine.. nou dat had wat voeten in aarde want moest iets van 6 keer pinnen voor er wat uit kwam maar eind goed al goed. en op naar het shoppingcentrum daar wat dingen gekocht waaronder een korte broek.. ja dat was ook weer zoiets.. ze controleren je 5 keer en moeten je adres naam hebben, telefoon etc etc. en dan mag je pas de winkel uit.. nou na nog wat rondgesjouw maar eens terug naar huis en daar nog wat gebbabeld in het duits en engels.. ja daarna even een tukkie gedaan en vervolgens liep het alweer tegen de avond aan.. ja heb ook nog een flink stuk aan het schrijven geweest.. na het avondeten zouden er wat bezoek komen en hebben we in de tuin een kistje bier burgemeester gemaakt dat ik die middag had gehaald in de supermercado.. nou met wat chips met advocado.. ja da's een vrucht met de kleur van een groen voetbalveld en met geel smeerspul erin met de smeerdikte van duo penottie.. nou dit was dedipsaus voor de chips. zo was het even later al weer laat en was het bier op en moest ik aan de cube libre.. ja rum cola dus.. even later ook nog wat pure rum naar binnen gekiept en zo kon ik weer lekker slapen.. na een nachtje slapen met wat minder kilometers rollen ben ik de volgende morgen na weer een breeksnel met ei , kaas etc. snel de stad in met een busje.. ja ondertussen zie je natuurlijk ook andere mensen en wat me hier opvalt is dat het vrouwlijk schoon van die grote borsten heeft.. ja martin big kom hier maar snel heen... maar goed. eerst even wat foto's ter ontwikkeling brengen.. ja aangezien ik hier in de ontwikkelingslanden ben hoefden ze niet zo ver.. daarna met de vuile was naar een vuile-kleding-schoonmaak-centrum ook wel laval of zoiets genoemd.. ja toen ze dat zootje zagen zeiden ze dat het 5 uur ging duren dus maar snel verder en zo kwamen we op een markt waar ik even later een echt-nep venezuela voetbal shirt heb gekocht voor 2,34 euro.. ja koopje.. nou daarna op een markt wat gaan lunchen.. ja daar bestelde ik een water en kreeg dit in een leeg jampotglas.. ja straks werdt mijn eten ook nog geserveerd in een bloembak ofzo.. maar dat viel mee... aangezien het menu in het spaans was het ik maar wat aangewezen en zo kreeg ik even later wat rijst met vlees en rodebietensalade.. ja best te pruimen.. nou daarna weer verder en zo nog even een venezuelaaans bekini blad gekocht.. ja leuk voor later als ik 87,5 ben
nou toen weer naar huis en daar weer even een siesta gedaan.. ja middagslaapje bedoel ik.. nou nog even de film the island gezien en daarna de was gaan ophalen.. ja alles weer netjes schoon.. de foto's waren er ook en ik zal zien of ik wat kan scannen en die op de site kan krijgen.. nou aangezien ik hier nogal gastvrij ben ontvangen heb ik de huishouding uitgenodigd mee te gaan eten.. dat zou die avond gebeuren dus beetje netjes in de klere en daarna naar de locale mac donalds... nee hoor grapje.. naar een lux 5 sterren ( in het keukenraam ) restaurant ja hier eerst een paar cerveza's naar binnen gekiept en daarna een championnengerechtje en daarna een flinke mixed gril die ze vergeten waren te mixen.. ja 4 dezelfde stukken flees.. maar goed alles was weer heerlijk.. en dat van de anderen ook.. ja ik dacht eerst dat het een visrestaurant was omdat het er naar vis rook.. maar later zag ik al hoe dat kon.. ja de serveersters hier hadden zulke korte rokjes aan dat... nou ja laat maar.. er zat ook nog een casino bij.. ja zag al mooi wat chinezen naar binnen glippen hier dus vandaar.. heb overigens nog geen blanke medestrijder gezien sinds ik van isla margarita af ben laat staan een backpacker..
nou na het eten. snel een taxi in want het regende pijpestelen.. ja dat doet het hier de hele tijd al en een bliksum de hele tijd.. allem-8-ig zeg.. onafgebroken.. je hoeft hier snachts geen licht aan te doen want het is toch constant licht door dat gebliksum.. nou ondertussen was het 00:01 en zijn we thuis snel het bedje in gedoken.. ja weer een mooie bak geld lichter.. ze gooien hier bovenop de rekening nog eens 15 % weet-ik-veel-belasting en ook nog eens 10% servies kosten.. ja en we hebben helemaal geen servies kapot gegooit.. maar goed je gaat ook maar een keer uit eten in een restaurant in anaco met bediening met korte rokjes.. nou goed snel op bed dus en vanmorgen om 04:00 zijn maryhusaen mario afgetaaid.. ja waarheen??? nou ik ben om een uur of 7 opgestaan heb een bananenmilkshake in mijn mik gegooit en zit nu hier te internetten.. ja zou even een update maken van al mijn informatie en die in een email zetten.. dat als ik straks beroofd wordt en alles weg is ik nog wel de adressen heb van iedereen.. nou dat ga ik dan nu maar eens doen.. zou zeggen tot een volgend bericht en blijf reageren jongens..meisjes en andere vormen van leven
groetjes van radmer

• 14 Oktober 2005 - 17:45

C.r.kuiper@wanadoo.nl:

dag radmer we zijn weer thuis heb je het naar de zin? groetjes catharinus en anneke

• 14 Oktober 2005 - 19:02

Janneke:

Hee hoi Radmer,
    Heb je nog nooit gezien maar ik begin wel erg nieuwsgierig te worden...Normaal gesproken krijg ik altijd slaap van dit soort lange mails, maar van die van jou een lach op mn bakkus.
    Muchas plezieras daaros,
    Janneke

• 14 Oktober 2005 - 19:24

Bonk:

tante hennie zit met kort rokje in pizzeria de

• 14 Oktober 2005 - 19:40

Cambuurfan:

blauwe broek en gele trui..
    ja dat zijn de cambuurlui..
    speciaal voor bonk

• 15 Oktober 2005 - 08:47

Inktvis:

mijn adres is hoannekamp 26 8525 et langwar . gr roelof de inktvis

• 15 Oktober 2005 - 09:46

Lucas:

Er stond hier in de ktrant dat de amazone op uitdrogen staat maar aan jouw te horen valt er water genoeg ,je zou met maryhusa naar de koffieplantage maar is dat niet doorgegaan ?

• 15 Oktober 2005 - 11:27

Tina:

leuk dat het je goed gaat in Venezuela - Caripe (koffieplantages) is heel mooi!
    Even een raadgeving: als je een credietkaart hebt, gebruik die dan NIET in Venezuela (of ergens anders in Z-Amerika) - daar wordt je hoogst waarschijnlijk mee geflest later!

• 15 Oktober 2005 - 13:30

Rankus:

Hoi Radmer, leuk dat ik hier kan lezen hoe het met je gaat daar in verweggiestan....

groetjes Rankus

• 16 Oktober 2005 - 15:34

Tante Lieske:

omke Hannes is jaloers op je vis wyfen groeten hannes en lieske

• 17 Oktober 2005 - 13:02

C.rkuipers@wanadoo.nl:

Gaat alles goed RADMER
    GROETJES HAIT EN MEM

• 17 Oktober 2005 - 17:01

Rasmoes:

dag hait en mem..alles prima hier ga zo even een stukje schrijven
    --------------------------
    dag janneke, mischien maar beter ook dat je me nog nooit gezien hebt.. anders zou je gelijk verliefd worden..uhmm...
    --------------------------
    d'rop of geen freten jan...
    thanks roelof..kaart volgt
    --------------------------
    ja hoor lucas naar wat uitstel ben ik er geweest heb geen koffieplant gezien.. wel een donkere grot en veel bier....
    --------------------------
    heb creditcard nog niet gebruikt tina en doe dit ook niet zolang het niet nodig is.. wel lastig dat je per keer maar zo weinig kan pinnen. ga 3 trips doen kosten 1.800.000 bolivares da's flink wat keren pinnen aangezien het max soms 150.000 per keer is.
    --------------------------
    zal ff een piranja opsuren naar st.nicolaasga gr. daar