op bezoek bij bonk en muppie - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu op bezoek bij bonk en muppie - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

op bezoek bij bonk en muppie

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

04 December 2005 | Brazilië, Brasilia

dag beste waarschijnlijk wat minder tramelant-dan-wij-hebbenden,
zo even een update vanuit het af en toe zonnige arrail dajuda waar ik ondertussen ben heenverhuisd om een dag of 11 te relaxen. nou dat lukte de aardieg dag erg goed... DUS NOT!!! maar goed daarover straks meer ik zal even verder borduren op het laatste stukje van mijn vorige brief op maandagavond.. na het internet ben ik nog even de stad ingegaan maar heb niet al te veel meer uitgespookt en ben zo vroeg op bed gegaan en heb de koelkast nog even wat minder drankvol gemaakt.. de volgende morgen dat was dus dinsdag na het dagelijkse ontbijtje van elke dag hetzelfde... ben ik eens even in de wandelschoenen gegaan en zo de hele stad eens even doorgejakkerd nou niet al te veel gedaan wat beschrijvingswaardig is dus laten we dinsdag maar kort houden en verder gaan met de woensdags toen ik de smorgens na het ontbijtje even ben gaan pinnen en daarna ben uitgecheckt om met een taxi en de hele rommel af te taaien naar het station van fortaleza.. hier aangekomen om ongeveer 12:36 moest ik nog even een uurtje of 6 wachten.. ja de bus ging namelijk pas om 19:00 nou ondertussen had ik meteen ruzie met een of andere ouwe braziliaan die net weer op de plek moest zitten waar mijn tas stond.. terwijl de hele terminal leeg was.. ja plaats genoeg dus.. ik in mijn gebarenscheldtaal die gast duidelijk gemaakt dat ie ook wel ergens anders kon zitten met als gevolg een dikke ruzie.. die vent in zijn portugese gebarentaal weer mij de buik volschelden en ik weer terug .. nou later taaide ie af en was alles weer geregegeld. ja na te hebben zitten wachten en wachten was het dan zo ver en kon ik de bus in op stoeltje nummer 26 nou we kregen meteen een voedselpakkket en een kussen en deken en daarna karren met die bak.. ja dat zou een uurtje of 23 gaan duren en dat deed het inderdaad ook.. zo kwam ik om de volgende dag om een uurtje of 18:00 aan in feira de santana een plaatsje vlakbij salvador nou hier moest ik nog een paar uurtjes wachten op de verbinding... ja niet dat ik gewond was ofzo en verbonden moest worden.. maar bedoel meer te zeggen dat ik moest wachten op de bus naar´porto seguro nou ondertussen begon ik aardig honger te krijgen en ben ik maar eens even de stad in gegaan om een goedkoope spot te vinden.. niet om een lampje in te draaien maar om effe te bikken.. een carne de sol.. ja dat betekend bonen,rijst,sla en vlees nou dat naar binnen gedonderd als een hongerige afrikaan die een maand geen eten had gezien.. en vervolgens effe 5 real afgerekend.. en dan zat er ook een cola light bij.. ja ondertussen had ik ook al van mijn eigen fles cola light cachaca lopen zippen en was al half blauw.. ja had nogal wat drank over en dit bij elkaar gemengd met de cola light en zo in de bus af en toe een zippie. maar goed ik weer terug naar de terminal en daar even later gaan wachten op de bus.. ja snapte er niks van want had een ticket met daarop nogal wat ingewikkeld gedoe en als ik het goed begreep werdt ik eerst door een andere bus opgehaald om me naar een andere plaats te laten brengen en daar weer in de bus naar porto seguro.. nou inderdaad de bus van 20:00 kwam om 20:52 aankakken en daarin met een partijtje buschaufeurs en vervlgens een kwartiertje karren naar een station waar weer een kwartiertje later de bus al aankwam waar ik in moest.. nou dat gedaan en meteen geslapen als een bosje rozen.. ja vervolgens kwamen we na weer een uurtje of 13 rijden dan eindelijk aan in porto seguro.. nou hier de bus uit en bijna de wandelschoenen aan maar er kwam een duitse duitser naar me toe uit duitsland die vroeg of ik een taxi wilde delen de 6km naar de stad toe.. nou dat maar gedaan en zo met de duitser de tax en even later alleen de veerboot op om naar de overkant te varen en daar weer een busje te nemen naar een zekere posada.. nou hier kon ik het niet eens worden met een zwitsers vrouwtje over de prijs dus verder gaan zoeken nou even later een fransman en met hem werdt het ook niks om een goeie prijs te bedingen dus maar weer verder.. toen kwam er een duits sprekende braziliaan voorbij en die wist wel een goeie plaats.. nou hij zou even zijn moter ophalen en dan zouden we naar arrail dajuda gaan om daar naar het 25 real per nacht hotel te gaan... effe later kwam ie eraan jakkeren op zijn moter en konden we rijden.. ja volgas met die moter hij ik en mijn backpack vlogen we door de straten van arrail en kwamen zo even later aan bij een hotteltje waar de prijs niet 25 maar 35 was... ja er stond buiten dacht ik een drinkbak voor de hond maar achteraf bleek dit een zwembad te zijn van 1 bij 2 ja daar heb ik die dag dan ook 250 baantjes getrokken.. pff.. maar goed daar aangekomen even gaan douchen en toen maar eens even gaan kijken waar jan en mirelle alias bonk en mup waren.. nou na een paar meter zoeken had ik hun posada al te pakken en daar begon de ellende.. ik vroeg naar jan en mirelle wassenaar en werdt meteen als een soort van terrotist bestempeld want mocht geen meter verder komen.. nou jan en mirelle werden opgehaald en zo hebben we bij de rceptie even wat gedronken en zijn daarna de strand outfits gaan halen en op naar het strand.. hier had jan met zijn act-like-a-local gedrag meteen zich 423 verkopers op de huid gehaald.. ja de v & d zou er jaloers opzijn als je zag wat daar voor ons werdt getoverd van harige apenkoppen uit kokosnoot gesneden tot kralenkettinkjes van een meter en allerlei olien en dan nog de voedselafdeling... ja we konden geen zee meer zien zoveel van die steeds vervelender wordende verkoopers kwamen er.. nou na een tijdje werdt het wat minder en heeft jan eens even een wijn besteld.. ja het eerste glas vloog meteen over het strand heen.. met andere woorden.. jan vondt het niet lekker.. nou goed na wat liggen bakken in de zon en nog wat zwemmen zijn we eens even gaan lunchen en hebben een soort van ezeltje prik op de menukaart uitgevoerd en kregen zo een pasta-vis schotel voorgeschoteld.. nou even later zijn we maar eens even terug gegaan naar het hotel om daar bij het zwembad te gaan liggen maar ik werdt meteen weer tegengehouden.. ja we wouden wel wat betalen dat ik naar binnen mocht... nou uiteindelijk toch naar binnen gesmokkeld en meteen helemaal de boel in rep en roer... ja die gasten heen en weer rennen en doen en bellen en zo even later kwam de big boss eraan en die vertelde dat als ik niet snel weg ging dat de politie zou komen.. tsjonge jonge... wat in minder goeie aarde viel was dat ie zij dat jan en mirelle al de hele week vervelend waren met kaas uit te delen aan gasten, kaarsjes tegen de muggen aan te steken en vieze handoeken op de grond te gooien.. ja dat is bijna een strafblad waard nou goed de stemming was er meteen beter op.. met als gevolg een halve dag kuipers in arrail en meteen zijn bonk en mup verhuisd van posada.. ja ik ben maar weg gegaan voordat de politie kwam en heb afgesproken dat jan en mirelle me op zouden halen voor het eten.. nou had nog even tijd dus heb even die 250 baantjes getrokken en ben nog aan de praat geraakt met een paar endere mensen.. ja kan moeilijk aan de praat raken met een dooie koekoek.. over koekoek gesproken.. er lopen hier behoorlijk wat mr. koek look-a-likes rond.. maar goed na te hebben gezwommen,gedoucht waren jan en mup er en zijn we de stad ingegaan om even wat te drinken en vervolgens naar een restaurantje te gaan waar ik helemaal in de watten werdt gelegd door een gigantische steak om mijn bordt te krijgen.. nou nog de nodige hapjes vooraf en achteraf en zo hebben we daar echt superheerlijk zitten eten.. nou na het eten zijn we afgetaaid en is ieder naar zijn eigen hutje terugegaan.. ja wat er de volgende dagen gebeurde horen jullie in het volgende verhaaltje wel.. de groeten ook van jan en mirelle

  • 04 December 2005 - 20:23

    Rasmoes:

    nog even vergeten om iedereen te bedanken voor de reacties op de kerskaarten.. tsja en vast een prettige sinterklaas!!
    gr. rasmoes

  • 04 December 2005 - 20:27

    Rasmoes:

    oei .. nog wat vergeten.. de film waarin ik in india heb meegespeeld is ook in premiere gegaan van collega flmsterren heb ik vernomen dat we er inderdaad in te zien zijn. de film heet : THE RISING

  • 04 December 2005 - 21:03

    Bonk En Mup:

    na wat justitiele problemen zijn we verhuist naar een ander pension. Het gaat ons uitstekend en ook vriend Ras vermaakt zich prima

  • 04 December 2005 - 21:27

    De Kuipers:

    Radmer we hebben de mail.s ontvangen het huis nr. 42 van martin en els verder gaat alles hier goed de groetjes van hait en mem

  • 06 December 2005 - 09:25

    Lys:

    Hee lieve RAS,
    vermaak je je nog een beetje daar? Zo te horen wel. Hier ook alles goed. Het is al 10.00 keer gezegd, maar alsnog bedankt voor je kerstkaarten, ik speel wel even voor postbode.
    En ohja...Zou je die confronterende foto uit je lijstje willen halen aub? Vind het toch iets té... Doe de groeten aan Bonk en Mup, alles gaat goed met de harige vriendjes. Verder weinig nieuws, ohja mogen wij nog naar de premiere van de rising? Ik verwacht de VIP-kaarten voor Tivoli zo snel mogelijk! Pas goed op jezelf!

    Kus Lys

  • 06 December 2005 - 17:45

    Walvisje:

    foto was er al afgehaald voordat jij dat berichtje schreef.
    verder alles oke hier.
    thanks voor bezorging.
    weet niet waar en hoe ie in premiere gaat.
    gr. walvisje

  • 06 December 2005 - 23:00

    Rasmoes:

    NIEUWE FOTO´S GEPLAATST (15 stuks)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 311727

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: