avontuur begonnen - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van radmer kuipers - WaarBenJij.nu avontuur begonnen - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

avontuur begonnen

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

11 Oktober 2005 | Venezuela, Caracas

dag beste ver-hiervandaantjes,
zo zoals je hebt kunnen opmerken aan de landkaart ben ik een stukje verplaats.. ja dat heeft wat voeten in aarde gehad maar goed ben op bestemming aangekomen.. ja ondertussen weer het nodige meegemaakt. zo heb ik me niet populair gemaakt by q-international en hotel golden paradise.. daarover straks meer.. nou heb de laatste update zondag gedaan waarna ik niet veel meer heb uitgespookt dan wat biertjes drinken en wat eten en wat praten met andere hotelgasten.. ja doordat het zo'n klein groepje hotelgasten is is de sfeer er erg goed.. nou ik zou dus gaan stappen nadat de gratis drinken bar om 23.00 dicht was maar dat ging wat mis doordat ik even op bed was gaan liggen en zo in slaap ben gevallen.. nou een goedkope avond dus. de volgende dag na het ontbijtbuffet zou ik ff met een bus naar porlamar maar dat ging wat mis... die kwam een uur later pas.. ondertussen was er een hostess aangekomen en ik vroeg even waar ik de sleutel moest neerleggen als ik dinsdagmorgen 06.00 vertrekken zou.. toen kwamen ze er ineens achter dat ik vandaag (maandag) al weg moest.. ja daar was ik al bang voor.. ik had allemaal papiertjes met hier 6 dagen op en daar weer 7 en dan weer 5 nachten en dan weer 6 dus had ik al eens gevraagd en toen werdt er gezegd de dinsdag.. ja ik had nl. voor 7 dagen en 6 nachten geboekt.. maar aangezien de retourvlucht snachts was en die ook voor een dag en nacht telt.. en ik die niet nam zou ik een dag langer in het hotel zitten.. maar goed ik heb gezegd dat ze het maar mooi bekijken bij die q-international.. en belooofd is beloofd t/m dinsdag.. maar goed met de bus naar porlamar waar ik wat geshopt heb en later even zou wisselen.. nou dit ging helemaal mis want binnen no-time policia op m'n dak wegens illegaal wisselen... ja snel dat pak geld terug gegeven aan de wisselman die ik voor geen meter vertrouwde en die me steeds te weinig gaf... ja normaal is 1 euro 2500 bolivar en ik had al eens gewisseld tegen 2800 maar nu kreeg ik 3200 dat is nogal een verschil.. en dan zit er vaak een luchtje aan.. over luchtje gesproken. het luchtje dat boven porlamar hong begon te tranen en zo regende het pijpestelen.. nou de middags weer terug en nog even internetten om wat dingen te regelen met lucas zijn connecties in venezuela waar ik paar dagen terecht kon. na nog even een duik in het zwembad en de nodige cuba libres en cerveza's was het etenstijd en ben ik gaan eten met rob en rob twee hotelgasten waar ik goed mee op kon schieten... daarna nog wat gedronken en toen met twee jongens mee naar een disco in porlamar... nou het was al nacht en dan is het gevaarlijk... toen in een auto met zijn 7-en.. ja 4 pinda's en wij 3-en ik dacht ff dat ons laatste uur geslagen had toen we in het donker wegscheurden in de middle of nowhere. maar het viel mee en zo kwamen we later aan bij club mediterano.. ja dat was dus een tent met vrouwen in badpak etc. nou daar wat gedronken en van het een komt het ander en zo heb ik me als vrijwilliger aangemeld voor het onderzoek naar de paringsdrift van de europeaan.. tsja wat moet dat moet.. nou toen dat achter de rug was zijn we maar weer naar het hotel terug gereden .. ja je hebt hier allemaal van die gansterwagens.. dikke fette cherovolets, dodges etc. etc. die hebben de americanen hier achtergelaten en is niet duur rijden als een liter diesel 2 eurocent kost.. toen we veilig terug waren en de beurs leeg was ben ik maar op bed gegaan... ondertussen zat er een briefje op mijn deur dat ik betalen moest.. nou bekijk dat maar mooi dacht ik dus gewoon op bed gegaan en de volgende morgen 05.30 eraf.. ja deze keer niet verslapen.. ondertussen stond de taxi al klaar die ik had geregeld en zo een uurtje tuffen naar punto del piendras waar een gigantische veerboot lag te wachten.. hier zat weinig veering meer in.. wat een lomp oud ding zeg maar goed na 5 uurtjes varen kwam ik aan op het vaste land .. onderweg nog wel veel pelik-uiten uhhh anen gezien trouwens. ja eenmaal in puerto de la cruz heb ik een gezamelijke taxi genomen naar anaco wat 2 uur rijden was.. nou onderweg weer wat gezien.. twee pinda's die kwaad op mekaar wwaren gingen mekaar te lijf met een kapotgeslagen bierflesje.. weer lekker hoor.. gelukkig zat ik veilig in de auto en zijn we snel verder getuft.. de scherven vlogen nog wel voor de auto langs.. na wat politiecontroles in anaco aangekomen en daar even gebeld hoe en wat met die kennissen van lucas zijn kennissen.
die man was nog onderweg dus maar een taxi naar het adres .. ja straat brazilie heet die weg en dan nummer 8.. maar die mafkezen hier die halen alle nummers door elkaar zo zit naast 10 nummer 276 en daarnaast weer 163b en even verder weer 208 ja je raad het al nooit te vinden dus maar bellen.. aangezien ik geen woord spaans kan.. nou ja ik begin al aardig wat spaans te leren .. heb ik de chauf maar even laten bellen en zo uiteindelijk op plaats van bestemming gekomen daar stond olivia klaar me te verwelkomen.. ik zweete ondertussen als een zwetende zweed door die airco die er niet was... ja hij had alleen arko...( alle ramen kunnen open ) en de moter viel steeds uit. da's nog altijd beter dan mijn haar..
maar goed die olivia begon van alles in het spaans te vertellen en ik knikte maar wat van ja en amen... en zo kreeg ik ineens een bord met koud warm eten... ja ze had waarschijnlijk gevraagd of ik wat te eten wou en ik knikte maar wat dus hupee... nou goed dat was erg lief aangeboden en zo heb ik dat lekker opgegeten met nog wat abracadabraspaans hebben we toch nog wat kunnen praten en ben ik even later gaan douchen en verkleden om nu hier te zitten tikken...
mijn plan is om hier 2 nachten te blijven en dan door te gaan naar ciucidad bolivar om daarvandaan een jungletour te maken naar de angel falls.. de hoogste watervallen ter wereld.. dan maar eens in brazil kijken.. nou de groeten en blijf reageren jongens.. ik vind het erg leuk al die reacties..
adios amigos a olanda's

  • 11 Oktober 2005 - 20:41

    Rasmoes:

    mooie boel, lees net dat er in manaus brazilie de noodtoestand is uitgeroepen en er allerlei ziektes zijn uitgebroken.. dat is net de plaats die op het programma stond om te bezoeken deze maand.. nou ja neem ik wel wat water mee.. zie telegraaf amazonebekken droogt uit

  • 12 Oktober 2005 - 07:28

    Sipke:

    Een mooie verhaal Rasmoes. Ik mis eigenlijk nog de de foto`s van de dames. Hoor wel weer van je. Oh ja er zijn volgens mij weinig ziektes die jij nog niet hebt gehad, dus ik zou zeggen op naar Brasil.

  • 12 Oktober 2005 - 09:00

    Archi:

    Hola ouwe pik. Veel plezier in de jungle. Als je indianen tegenkomt, ze zijn gek op spiegels en kralen.

  • 12 Oktober 2005 - 12:11

    Lucas:

    Bedoel je met Olivia dat ze op Olivia Newton-John lijkt of op olijfje van Popeye want dat lijkt me nog al een verschil
    en ik hoorde dat ze single was voor de rest succes daar

  • 12 Oktober 2005 - 17:55

    Rasmoes:

    heb helaas genn digitaal toestel heb alleen een met rolletjes. zal proberen die te scannen en op internet te zetten..
    **************************
    zal ik doen archie.. had ik nu maar die 350 kettinkjes meegenomen die ik over heb..
    **************************
    beetje kruising ervan lucas

  • 13 Oktober 2005 - 11:29

    Lysbeth:

    Hallo Ras, alles goed daar? Sorry dat ik nu pas reageer, maar kan nu niet meer even snel naar boven internetten...
    Alles goed daar dus he?
    Mooi dat te horen.
    Clara en ik gaan morgen al weg, de vlucht van Zaterdag bleek overboekt te zijn, dus we gaan wat eerder. Ik reageer binnenkort weer even. Heel veel plezier, zon, zee en jungle en pas goed op jezelf!

    Liefs Lys

  • 13 Oktober 2005 - 16:38

    Damiaan & Remko:

    Rasmoes, wij zijn met de gehele Hollanders-KLAN thuis gekomen na veel gezelligheid in het vliegtuig en heeel veel controles.
    Alhoewel...eentje is er niet over gekomen, Ernie. Voordat de bus bij Golden Paradise naar de Airport kwam zat Ernie nog vrolijk een biertje te drinken. Op de Airport zijn we hem allemaal uit het oog verloren. Het schijnt dat hij voor een controle mee moest naar het ziekenhuis --> ik zou zeggen mooi bedankt GvD vliegtuig dus keihard gemist. Ik hoop voor hem dat hij niets bij zich had en dat hij alsnog snel naar huis kan.
    Daarnaast ja die avond naar Porlamar dat was ff scary haha en je hebt gelijk je kon die avond ook niets anders doen dan wat je gedaan hebt, gezellig waren die pinda's al helemaal niet dus dan moet je het maar op een andere manier gezellig maken.
    Ik probeer je een beetje in de gaten te houden via deze site! Als je nog een keer foto's wil hebben dan hoor ik het wel!
    Veel succes Rasmoes en we drinken vast nog wel een keer een Budweisertje samen bij je aan de Bar!

  • 14 Oktober 2005 - 10:13

    Sabrina Schreur:

    Haha wat moet ik lachen om jou verhaaltjes. Klinkt allemaal erg spannend! Mijn vliegtuig vertrekt 13 dec naar Australië, maar zal zeker jou belevenissen blijven volgen. Erg grappig! Succes daar!
    Gr Sab

  • 14 Oktober 2005 - 19:22

    Bonk:

    Doorbeuken

  • 17 Oktober 2005 - 08:25

    Colinda:

    leuk die verhalen van je reis hoop dat je veel plezier hebt en zal het zeker lezen.Heb dit van titia.Veel plezier en doe voorzichtig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 311347

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: