werken en shifahren met hedwich - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van radmer kuipers - WaarBenJij.nu werken en shifahren met hedwich - Reisverslag uit Bad Hofgastein, Oostenrijk van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

werken en shifahren met hedwich

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

02 Maart 2005 | Oostenrijk, Bad Hofgastein

dag beste mensen, zo deze winter eens effe wat anders en aan hetwerk geweest in een wintersportgebied in oostenrijk... ja weer eens wat anders.. na eerst een soort van proefrit.. ja niet alleen de snaps maar ook de temperaturen hebben we een goeie spot gevonden om aan het werk te gaan... nou ja goeie spot achteraf viel dat een beetje tegen maar al met al.. da's geen homokoppeltje ofzo hoor.. al bundy met al pacino ofzo.. nee bedoel maar te zeggen dat het een ervaring rijker was dan voordat we er heen gingen ondertussen ski ik hoe heet de gast ook alweer die bijna net zo goed kan skieen als ik.. uhh tommie nogwat.. ja die ski ik nu van de baan af want druk hadden we het in de disco de tenne niet echt.. ja ongeveer 5 personen gemiddeld per avond.. ja we hebben dan helaas ook niet samen het seizoen vol kunnen maken maar desalniettemin in mijn nieapperaat..?? hebben we het toch wel naar ons zin gehad.. ja de baas van ons genaamd KARLI was me er eentje zg.. nou eentje hij kon kwaad en woest zijn als 3 anderen die kwaad en woest was maar goed. daar wen je ook wel weer aan.. nou kan wel weer hele verhalen gaan ophangen over hoe en wat daar maar daar schieten we niet veel mee op.. we hebben het zo'n 3 maandjes uitehouden daar en zijn daarna terug naar nederland gekeert waar ik even later weer aan het werk kon in de drie zwaantjes en een sezoentje kon werken om mijn volgende buitenlandse ervaringen op te gaan doen.. ja dat het nu allemaal uitkon daar in oostenrijk kan ik nu niet helemaal zeggen maar laten we het er op houden dat ik relatief goedkoop heb kunnen skieen drie maand lang.. en er een paar skies aan over heb gehouden en een skipak... verder zo af en toe eens vreslijk veel op sap daar waarobnder naar de buurman van onze disco.. een stritent de gogobar genaamd.. ja ook zijn de ouders van hedwich nog bij ons op bezoek geweest en hebben we zo haar verjaardag geviert.. af en toe es naar ee therenbad en sauna en zo nu en dan eens uit eten en dan kom e de tijd al snel door daaro.
ja het werk op zich viel wel mee al was het wel even wennen aan de oostenrijkse gewoontes van de horeca daar... allemachtg zg je hoeft nog net niet hun kont te likken maar verder moet je bijna alles doen.. om de 1 minuut de asbak legen en dan af en toe wat nieuwe pindas brengen.. wat we niet veel hoefden te doen was schoonmaken daar had karl een blik vol met turken voor.... ja maar die hadden ook een makkie aangezien er weinig mensen kwamen.. ja zo al met al maak je ook wel wat vienden en raak je vrienden kwijt.. ja we waren goed bevriend met het vegetaische restaurant.. tot ik me daar een keer zo smoor als een aap bijna de boel onderkotste.. nou het viel gelukkig mee allemaal.. dan hadden we nog rene een pizzabakker uit oostenrijk waar we van alles mee belaafd hebben en nog een paar fguren die maar beter geeim kunnen blijven in deze brief.. ja zo werdt ramoes nog verliefd ook de laatste dagen van het oostenrijkse avontuur ja en wel op een hongaarse pianospeelster uit amsterdam die als vaantiewerk in de striptent werkte... dan hadden we nog hanneke een oudere jongere om het maar beschaafd te zeggen zij werkte al eel wat jaartjes voor de baas van ons.. ja die had ervoor wat sexclubjes gehad zo hier en daar... nou verder is het collegapersoneel te veel om op te noemen.. het was er een gedoe van komen en gaan daar. ja posters plakken daar hoefde je je daar ook niet aan te vervelen... nou dan het huis.. ja back into de middeleeuwen.. een mooi huis maar met niks erin.. zo moesten we met de handen wassen en eten uit bananeblade want borden etc en wasmachines hadden ze niet.. wel mooi wat kamers daar.. en een tv en dvd speler die we ergens op de kop hebben kunnen tikken... nou ik laat het hierbij voor ons oostenrijk avontuur.. gruss got