Zon,gek eten en cameltoe's in Egiptié - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van radmer kuipers - WaarBenJij.nu Zon,gek eten en cameltoe's in Egiptié - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van radmer kuipers - WaarBenJij.nu

Zon,gek eten en cameltoe's in Egiptié

Door: rasmoes

Blijf op de hoogte en volg radmer

17 December 2009 | Egypte, Hurghada

Dag lieve Kijkbuiskinderen en andere mensen van deze planeet,

Na een lange tijd van revalidatie en een veelbewogen jaar in negatieve zin
was het weer eens hoogtijd voor een lang weekendje er-op-uit

deze keer ben ik samen met miss mailmother beter bekend als hedwich postma een paar weken egypte onveilig gaan maken.. lekker een beetje aan het zwembad liggen te sudoko-en en kijken hoe de zon er bij staat.... het vordeel daar van is dat je dan ook bruin wordt.

verder eten van het elke-dag-hetzelfde-spul-wat-niet-te-kanen-is-buffet en zo af en is een activiteitje gaan doen zoals cameltoe's bekijken tsja dat hebben we gedaan tijdens een quadrijden toen we in een bedoe-iene dorpje op een kameel hebben gereden, verder zijn we nog wezen duiken in de rode zee , die by the way zo blauw als brilsmurf in smurfenland is..

ook zijn we met dhr. A. Button beter bekend als anton knoop ee dag per huurauto naar luxor gegaan om daar wat ouwe stenenprakke te bekijken en een aantal graven van toet en ank amon en nog wat van die rare egiptische figuren zoals ramses 1 t/m 2563. we werden rondgelijd door de egyptische EDDY ( wat ruikt het hier ) MURPHY. en op de terugweg naar hurghada raakten we verdwaald.. tsja al die arabierische tekens op die verkeersborden daar wordt je zo vrolijk van als een institutiet vol met niet-vrolijken bij elkaar..

uiteindelijk toch weer thuis gekomen en na twee weken van zonnebaden, sporten in de local fitness van het hotel en af en toe een filmpje kijken en zo nu en dan een activiteitje zat de vakantie er helaas weer op voor dit jaar..

hopelijk een volgende reis wat langer.
zou zeggen de groeten en alvast een fijne kerst en prettige feestdagen
en tot een volgend avontuur

Groetjes RASMOES

  • 04 Januari 2010 - 09:52

    Elise:

    Beste Radmer,
    Ik las je reisverslag over Indonesoë uit 1999. Alweer lang geleden, dus ik hoop dat je je er nog iets van herinnert. Ik heb namelijk een vraag over een soort boom die je in dat verslag noemt. En wel de papaverboom. Nou is dat misschien een verzonnen naam, maar afgelopen jaar zag ik in Spanje een mij volstrekt onbekende boom, die ik op internet heb proberen te achterhalen. Klaproosboom bood geen uitkomst, maar bij papaverboom kreeg ik jouw reisverslag. Zou je de boom nog kunnen beschtijven, en mj willen vertellen of papaverboom een echte of een verzonnen naam is. De beschrijving van "mijn" boom is: boom van ong. 10 meter hoog, met grote groene bladeren, en grote rode bloemen, die nog het meest lijken op een papaver. Zou je hierop willen antwoorden. Vast bedankt, Elise

  • 04 Januari 2010 - 10:46

    Ras Antwoord Elise:

    Dag beste Elise,
    bedankt voor je mailtje.. heb helaas geen emailadres van je dus geef mijn antwoord maar even op deze manier.
    in welk verhaal precies komt die boom voor?
    bedoel jij de SAGO TREE ?
    waar de indianen uit het binnenste een soort van wit,deegachtig ook wel beetje paneermeelachtig spul uit halen? deze is volgens mij een stuk langer dan 10m.
    of is het een rubberboom.. die ze opensnijden en dan een halve kokosnoot eronder hangen die een soort van witte drap ( rubber ) opvangt???
    papaverboom zegt me zo 1,2,3 niks namelijk..
    ondertussen is het al weer 10 jaar geleden en heb ik na die betrefende boom al weer 1001 andere bomen gezien zoals in de amazone de grootste boom van zuid-amerka en langs het spoor van die rood-witte slagbomen en in san fransico in MUIR WOODS ook een stuk of wat zeer oude bomen..
    als je me kan vertellen welk verhaal dat is waar die boom instaat mischien komt het me dan weer binnen... meestal als ik de verhalen teruglees waan ik me weer exact op dezelfde plaats en wat ik daar deed.
    groetjes rasmoes

    ps: nog een gelukkig 2010 gewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

radmer

Radmer C.P. Kuipers Dotterhof 13 8446BJ Heerenveen HOLLAND ( E.U.) tel.nr. 0031 (0)618050070 rasmoes@hotmail.com rasmoes@gmail.com www.rasmoes.nl

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 311373

Voorgaande reizen:

17 Januari 1977 - 18 Oktober 2011

losse reisjes/tripjes Europa+Egypte

17 Oktober 2007 - 18 April 2008

Zuid-, Centraal en Noord Amerika en Carribean

04 Oktober 2005 - 12 April 2006

Zuid-Amerika Reis 1

01 December 2003 - 09 April 2004

Azie reis 2

16 November 1999 - 28 Augustus 2000

Afrika en Azie reis

Landen bezocht: